Geld & Recht alle pijlers

geweld, reclassering, justitie, smaad?

27-06-2012 07:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn inmiddels ex heeft me een aantel keren mishandeld o.a 2 x keel dichtgeknepen en neergeslagen, poltitie, justitie etc nooit aangifte gedaan, hij heeft me erin meegterokken, laatste keer smeet ie me op de grond en toen beschadigde mijn tand, uit verdediging heb ik toen gebeten in de vindegr die hij voor mn mond hield hij probeerde het schreeuwen te stoppen nl. toen de politie kwam heeft hij mij aangeklaagd wegend mishandeling. ik moest zodoende ook naar reclassering etc.

bij justitie heeft ie de boel ook verdraaid.

om te voorkomen dat ik me steeds moet melden bij reclassering en om uit eerherstel van mijn naam, niet uit wraak, wil ik graag dat hij op papier zet dat ik slechts uit verdediging gehandeld heb, toen het nog aan was heeft hij dat ook toegegegven, toen ik vroeg of hij dat ok voor me op papier wilde zetten weigerde hij.

ik wil echt dat mijn naam gezuiverd word.

ik kan nog niet terecht bij mijn advocaat, die heeft het te druk daarom post ik dit ten einde raad hier en het gaat me ook honderden euros kosten die ik niet heb, wil ik het officieel spelen, liefst aangetekende brief van mijn advocaat naar die van hem (ons) echter kan hij mij aanklagen wegens smaad als ik het reclasseringsdossier naar familie (zijn familie mag het niet weten omdat hij zich schaamt) of naar zijn werk stuur? (hij zit nog in zn proeftijd)

wat is nu het beste? ik wil geen ellende of wraak aalleen dat hij op papier zet...etc.
gewoon aangifte doen tegen hem!!

hij klaagt jou aan omdat je 1x uit verdediging bijt en dan zou jij geen aangifte mogen doen voor alle mishandelingen die je hebt doorstaan omdat meneer zich schaamt tegenover zijn familie?? kom nou!! dan had hij na moeten denken en zn handen thuis moeten houden.
Je verhaal komt nogal warrig over.

Ga naar het juridisch loket en kijk of ze je daar verder kunnen helpen.
Jij loopt toch niet bij de reclassering omdat je 1 keer in zijn vinger hebt gebeten??? He het idee dat dit verhaal niet helemaal compleet is...

Maar als hij je mishandeld heeft, zou ik daar aangifte van doen, als je BEWIJS hebt. Dat lijkt me nu moeilijk eerlijk gezegd....ook al zou je foto's hebben van blauwe plekken etc hoe kun je dan bewijzen dat hij het heeft gedaan?
Wat bedoel je met 'Hij heeft me erin meegetrokken'?

Als het zo is gegaan als je hier schrijft en als jij dat precies zo bij de politie hebt verteld, is je naam heus niet besmet.
En nu graag het volledige verhaal, TO? Want voor wat jij beschrijft kom je niet terecht bij de reclassering hoor!
Waarom heb jij zellf nooit aangifte gedaan van mishandeling?

Je ex staat volledig in zijn recht om aangifte te doen van mishandeling van jouw kant. Je kan altijd zelf nog aangifte doen van de mishandelingen. Mogelijk heb je getuigen of dokters-, tandartsverklaringen. Dan kun je beter aannemelijk maken, dat jij uit zelfverdediging gehandeld hebt. Jij was toch ook gewond geraakt toen?

Dat je ex geen verklaring opstelt is niet vreemd, waarom zou hij? Hij heeft jou aangeklaagd voor mishandeling en nu zou hij gaan beweren dat het van jouw kant zelfverdediging was?
Ja ja, jij wil geen wraak maar wel het reclasseringsdossier naar zijn familie en werk sturen. Sta jij voor aap omdat daar in staat dat jij hem gebeten hebt. Jij wil hem dus gewoon chanteren met dat dossier? Hmmm, ik geloof niets van jou verhaal.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Vaag verhaal TO. Als je ergens iets gaat melden zorg dan dat je je verhaal op orde hebt.
Volgens mij is dit nog niet 1/4 van het hele verhaal. Jullie zijn beide bekend bij justitie omdat je in zijn vinger hebt gebeten? Dat kan toch helemaal niet.

Wat is hier nou echt aan de hand?

Waarom zit hij in zijn proeftijd?

En waarom kreeg jij een traject bij de reclassering?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ja het verhaal komt warrig over omdat ik geemotioneerd ben.

-bewijzen: tandartsverklaring en rontgenfoto., foto's van gezicht na vorige mishandeling, getuigenverklaringen

-reclassering: omdat het de 6e keer is wilde de officier van justitie ons Beiden een behandeling bij de Waag voor relaties en huiselijk geweld aanbieden, daarvoor moesten we eerst beiden advies krijgen van de reclassering.

-ik ben tegen de grond gesmeten, riep om hulp, grond was van steen dus ik voelde mn tand los zitten, hij deed zijn hand voor mn mond , ik heb toen in zijn vinger gebeten. dat heeft hij-die verdediging, omgedraaid naar mishandeling en later heeft hij gezegd dat hij wel degelijk wist dat hij fout zat en dat ik uit verdediging gehandeld heb

ik kom net bij de buurtrechercheur vandaan die me adviseert naar een advocaat te stappen, omdat een aFSPRAAK TUSSEN 2 BURGERS NAGEKOMEN MOET WORDEN ZO NIET DAN IS HET EEN ONRECHTMATIGE DAAD.

sorry capslock

coherent over komen als je geemotioneerd bent is vrij lastig.

het hele reclasseringsrapport inclusief onze beide verklaringen hier zetten zodat jullie me geloven kan en mag niet.

ik wil alleen dat hij, zoals beloofd, zodat ik verder kan met mijn leven, kwestie van eerherstel en integriteit, die verklaring.

hij zit in zijn profetijd omdat hij net begonnen is bij zijn baas. hij heeft een traject bij de reclassering omdat dit de 6e keer is dat hij me mishandelt, de buurtrecherheur heeft alle mutaties net in de pc bekeken. er zijn 2 pogingen tot doodslag.

Dank voor jullie steun.
ik zie dat ik niet alles beantwoord heb

nooit aangifte gedaan omdat ik nogal verslingerd was aan hem en niet zonder hem kon. we hebben ook relatietherapie gehad.

hij heeft me erin meegetrokken=> bij de officier van justitie is ie gaan huilen en heeft geschreeuwd dat ik hem getergd zou hebben. omdat ik hem niet wou verliezen heb ik, heel dom, hem de hand boven het hoofd gehouden en gezegd dat ik niet wil dat hij gestraft wordt en dat hij ook goed voor me geweest is. off van j geloofde hem niet toen hij zei dat hij geen therapie bij de Waag wilde omdat hij geen relatie meer wilde, want ze zag ons innig doen in de wachtkamer en merkte scherp op dat in het reclasseringsdossier ook staat dt we daar innig deden, dus geen relatie meer nee daar geloofde ze niet in, en tegen hem zei ze, dat hij echt gesprekken moest krijgen, verplcigt, want dat ze niet wil dat in deze maatschappij een andere vrouw slachtoffer wordt van hem, want wat bij mij gebeurt kan met een andere vrouw ook gebeuren (als meneer geen gelijk krijgt of zijn zin niet krijgt zoals bij mij)

ze vond dat we beiden gesprekken moesten doen bij de Waag, en gevolg is dat we ons allebei moeten melden bij de reclassering, ieder relatiegesprek wordt doorgespeeld naar de recl.

dus toen we buiten stonden zei hij dat het hem speet dat hij me in dit traject had meegetrokken- ik heb me slechts verdedigd maar zit wel in dit traject. als ik ooit nog ens mishandeld word ga ik me natuurlijk niet meer verdedigen want je ziet wat er van komt.

het laatste half jaar heb ik gezwegen met als gevolg geen geweld meer wel psychosomatische klachten en door de pijn een bezoek aan de eerste hulp.

ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

als ik niet geloofd word denk ik dat ik dit topic maar beter kan laten rusten. ik kom hier ten einde raad voor advies en wat steun en nu moet ik ook hier vechten en mezelf verdedigen. ik heb steun verdiend geen straf
Het is de 6x..maar was dit de 1e keer dat je iets terug deed of heb je zelf ook uit verdediging meer keer geweld gebruikt?

Ik denk dat het helemaal niet slechts is om een traject te volgen en af te ronden, daar e.a. heel ongezond klinkt. Wellicht levert dit traject je iets op voor de toekomst, bijv. betere relaties en maken van slimmere keuzes.

Het zuiveren van je naam staat daar los van. Als je zelf vaker met justitie in aanraking bent gekomen dan geef ik je weinig kans. Dit was wellicht de druppel die bij de rechter de emmer deed overlopen.

Indien dit de 1e keer dat je met justitie in aanraking komt dan zou je evt juridisch advies kunnen inwinnen bij een juridisch loket of sociale raadslieden of zo.

Veel sterkte, ik hoop dat het traject je uiteindelijk helpt, wellicht kon je dan op termijn juridisch/justitieel ook weer blanco verder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het zuiveren van je naam lijkt me nu niet je grootste prioriteit.

Je komt erg warrig over en bovendien ga je al vanaf je tweede berichtje in z'n achteruit. Misschien is dat traject bij De Waag zo gek nog niet - waarschijnlijk (hopelijk) ga je er deze relatie niet mee redden, maar de inzichten die je daar opdoet kunnen handig zijn voor een volgende relatie.
Wat eten we vanavond?
Toch begrijp ik nog steeds niet waarom je zo'n probleem hebt met dat dossier. Volgens mij leggen ze dat aan ter bescherming van jou, niet als straf.
viva amber, ik heb geen geweld gebruikt, ik heb het daarstraks zo goed mogelijk opgeschrevemn en het is nooit bij de rechter geweest.

yvette ik heb problemen geen problemen met het dossier, maar met het feit dat hij me van mishandeling heeft beticht-onder ons wel gezegd heeft dat dit onzin is, het gaat me om o n r e c h t.

en natuurlijk stom van mij dat ik alle eerdere keren geen aangifte heb gedaan zeker na dichtknijpen keel maar ja verslaafd aan de man.

jullie hebben al meermalen geschreven dat ik warrig overkom en ik heb het al toegegeven het is lastig coherent over te komen als je je niet goed voelt. mishandeling hakt erin

yvette het klopt dat ze dit doen ter bescherming van mij.

misschien irriteer ik jullie wel met dit tpoic als dat zo is kan iker beter mee stoppen.
wat heb je dan verklaard tegen de politie hierover. Je hebt toch je mond opengedaan? Nou, wat heb je dan gezegd?

je advocaat heeft geen tijd, te druk? Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt. Een advocaat neemt altijd wel even contact op met een klant, telefonisch of per mail.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven