Entertainment alle pijlers

Het EK voetbal topic

07-06-2012 12:41 452 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaat het beginnen!

Een topic over voetbal Ik heb er zin in, jullie ook?!

vri 8-jun 18:00 Polen - Griekenland 1-1

vri 8-jun 20:45 Rusland - Tsjechië 4-1

zat 9-jun 18:00 Nederland - Denemarken 0-1

zat 9-jun 20:45 Duitsland - Portugal 1-0

zon 10-jun 18:00 Spanje - Italië 1-1

zon 10-jun 20:45 Ierland - Kroatië 1-3

ma 11-jun 18:00 Frankrijk - Engeland 1-1

ma 11-jun 20:45 Oekraïne - Zweden 2-1

din 12-jun 18:00 Griekenland - Tsjechië 1-2

din 12-jun 20:45 Polen - Rusland 1-1

woe 13-jun 18:00 Denemarken - Portugal 2-3

woe 13-jun 20:45 Nederland - Duitsland 1-2

don 14-jun 18:00 Italië - Kroatië 1-1

don 14-jun 20:45 Spanje - Ierland 4-0

vri 15-jun 18:00 Oekraïne - Frankrijk 0-2

vri 15-jun 20:45 Zweden - Engeland 2-3

zat 16-jun 20:45 Griekenland - Rusland 1-0

zat 16-jun 20:45 Tsjechië - Polen 1-0

zon 17-jun 20:45 Portugal - Nederland 2-1

zon 17-jun 20:45 Denemarken - Duitsland 1-3

ma 18-jun 20:45 Kroatië - Spanje 0-1

ma 18-jun 20:45 Italië - Ierland 2-0

din 19-jun 20:45 Zweden - Frankrijk 2-0

din 19-jun 20:45 Engeland - Oekraïne 1-0

do 21-jun 20:45 Tsjechië - Portugal 0-1

vr 22-jun 20:45 Duitsland - Griekenland 4-2

za 23-jun 20:45 Spanje - Frankrijk 2-0

zo 24-jun 20:45 Engeland - Italie 0-0

wo 27-jun 20:45 Portugal - Spanje

do 28-jun 20:45 Duitsland - Italie

zo 1-jul 20:45 FINALE

De onderlinge standen in de poules:

Poule A:

Tsjechië IIIII I

Griekenland IIII

Rusland IIII

Polen II

Poule B:

Duitsland IIIII IIII

Portugal IIIII I

Denemarken III

Nederland

Poule C:

Spanje IIIII II

Italie IIIII

Kroatie IIII

Ierland

Poule D:

Engeland IIIII II

Frankrijk IIII

Oekraine III

Zweden III

Wie wordt Europees Kampioen? Hoe gaat Nederland het doen? Wie wordt de sterspeler? Wie zakt er door het ijs? Gaan we winnen tegen de Duitsers? Waar gaan jullie kijken? En nog veel meer in het EK 2012 topic
De Russen hebben net als de Grieken 3 punten, en de Russen hebben een beter doelsaldo. Maar de Grieken gaan door.

Kennelijk wordt er bij gelijke stand gekeken naar het onderlinge resultaat en dan winnen de Grieken.

In poule B kan Oranje nog op 3 punten komen als ze vanavond winnen van Portugal. En als Denemarken verliest van Duitsland hebben we dan 3 ploegen met 3 punten.

Denemarken won van Oranje dus zou boven Oranje eindigen.

Portugal won van Denemarken dus zou boven DK eindigen.

En als Oranje wint van Portugal eindigt Oranje weer boven Portugal.

In deze poule moet dan dus naar het doelsaldo worden gekeken. Als Oranje minimaal met 2 doelpunten verschil wint van Portugal, én Denemarken verliest (dus hun doelsaldo zakt), is Oranje toch door. Dat zou wel bizar zijn.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Dat zou heel bizar zijn maar soms gebeuren er wonderen. Zie de Grieken!

Maar ik denk dat 2-0 tegen Portugal erg moeilijk is; taaie ploeg.

Ik hoop wel dat NL niet weer verliest en eens een goede wedstrijd speelt. En dan zien we wel.
Wat een blamage is dit EK... Maar ze verdienden het ook niet, dus helaas, op naar het WK over 2 jaar. Met een andere bondscoach en een heeeele andere instelling!

Nu een oranje wasje doen en de pruttel weer naar zolder... Helaas!
Het zat er gewoon niet in, van tevoren al niet. Ze staan in ieder geval wel weer met beide beentjes op de grond
Voetbal vind ik sowieso wel leuk, maar dit maakt het nóg leuker!!

Het werkt niet zoals ik het wil, maar met drie keer klikken heb je ook wat (wel even groot maken)
Wat een ontzettend krachtig en mooi volkslied heeft Oekraine zeg. Prachtig, kreeg er kippenvel van.

Toch vind ik god save the queen ook erg mooi.

Ik zit er klaar voor, zijn er nog meer mensen hier?
Zo hier alvast de vakantiekiekjes van onze internationals Johnny Heitinga en Nigel de Jong. Allebei met het gezin in privéjet naar Ibiza. Ga samen als je toch dezelfde kant opgaat, wel zo milieuvriendelijk....

Familie de Jong

Familie Heitinga

Ik ben nu voor Engeland, die hebben ook nooit zoveel geluk op grote toernooien de laatste jaren terwijl ze de leukste competitie hebben.
Zo, de Oranje zweer begint open te barsten.

Onthulling bij NOS Studio Sportzomer:

Van Der Vaart dreigde al in Hoenderloo de selectie te verlaten omdat hij vond dat hij geen eerlijke kans kreeg (Van Bommel was niet uit de selectie te branden).

Huntelaar vond ook dat hij geen eerlijke kans kreeg omdat Van Persie niet uit de spitspositie te branden was.

Gregory van der Wiel wist wel wat er broeide in Oranje maar "dat zeg ik lekker niet" ...

En reken maar dat er de komende dagen nog veel meer ellende naar buiten zal komen.

Ik denk dat het tijd is voor grote schoonmaak:

eerst BvM er uit en vervolgens alle spelers. Allemaal !!

Alleen Sneijder mag blijven want dat is de enige topspeler die elke wedstrijd presteert en er staat. Alle andere spelers zullen opnieuw moeten bewijzen dat ze een plaatsje in Oranje (inclusief de reservebank) verdienen. En minstens de helft vervangen door jonge frisse gasten, dan hebben we over een paar jaar weer een behoorlijk team. Eerst drastisch saneren, verjongen en dan opnieuwe bouwen. Het WK van 2014 halen is minder belangrijk dan ècht vernieuwen. Dan slaan we maar een toernooi over.

En uiteraard de falende BvM er uit en daar een goeie coach neerzetten die de egootjes kan temmen en die een team kan bouwen van voetballers die voor het team en voor elkaar door het vuur gaan.

Hopelijk heeft BvM het fatsoen om na zijn volstrekte falen zelf zijn functie ter beschikking te stellen. De KNVB heeft zich weer eens in een onmogelijke positie gemanoevreerd door vooraf te verklaren dat BvM's positie onomstreden is, ook bij een vroege uitschakeling.

Als BvM blijft zitten tot 2016 kunnen we tot 2020 Oranje wel afschrijven.
Ik heb zo'n goede zin nu Zweden gewonnen heeft met 2-0 tegen Frankrijk. Ze liggen er wel uit maar wel met eer.

Nederland en Ierland zijn dus de enige met NUL punten.
@DS; ze waren niet allemaal even slecht; ik vond Stekelenburg wel goed keepen (hij kan het ook niet helpen dat de verdediging zo slecht is) en Willems deed het best aardig voor zo'n jonkie wat zomaar voor de leeuwen werd gegooid.

Ik denk ook dat BvM opstapt; de vertrouwenssituatie is toch onherstelbaar kapot. Als hij verstandig is houdt hij de eer aan zichzelf. Benieuwd wie de nieuwe coach wordt!

Ik vind het ook jammer dat Zweden eruit ligt; altijd een leuk team om naar te kijken. Maar Engeland is wel door; dat gun ik ze wel.
@ Sundream: Stekelenburg en Willems zijn voorbeelden van spelers die waarschijnlijk weer inpasbaar zijn in een nieuw Oranjeteam. Goede spelers zonder kapsones die hun stinkende best doen. Waar het mij om gaat is het doorbreken van het automatisme dat iemand - wie dan ook - recht zou hebben op een basisplaats in het nieuwe Oranje.

Iedere speler moet gewoon beseffen dat hij nergens rechten aan kan ontlenen en dat hij gewoon zijn stinkende best moet doen om het team sterker te maken. En als hij daarvoor op de bank moet zitten, zit hij op de bank. En als er een betere speler is (waar het team meer aan heeft) dan moet hij wijken.

Er moet diep gesneden worden om al het rotte vlees kwijt te raken zodat een nieuwe start kan worden gemaakt.

En dat lukt nooit met een "ons kent ons" trainer als BvM.

Dat weet de KNVB ook heel goed maar die hebben zichzelf klem gezet door te roepen dat BvM ook na een vroege uitschakeling niet zou worden ontslagen. De sukkels.
Sneijder is de enige echte wereldtopper die het heeft laten zien bij Oranje. Dankzij hem stond Oranje in de finale van het WK 2010. Hij heeft bij Ajax, Inter Milaan en Oranje laten zien dat hij een team kan dragen en leiden. Hij moet de aanvoerder worden. Van Bommel heeft laten weten een stap terug te doen ten faveure van jonge talenten, maar blijft wel beschikbaar. Afellay en Maher zullen waarschijnlijk in aanmerking komen voor de positie van van der Vaart, die kan het tempo met zijn fysiek niet meer bijbenen. Afellay en Maher zijn minstens zo talentvol. En jonger. Robben moet kiezen. Of hij speelt samen of hij blijft weg. Hij zal de komende jaren niet sneller worden. Nigel de Jong was o.k., die blijft. Huntelaar moet genoegen nemen met een reserveplek, hij kwam technisch duidelijk tekort op het EK. We hebben goede keepers, verdedigers zijn het grootste probleem. Willems heeft wel toekomst.
en nu is ook de laatste nederlander naar huis gestuurd.

Scheidsrechter Bjorn Kuipers heeft 2 wedstrijden mogen fluiten,best redelijk naar mijn idee.
Jammer voor Kuipers; volgens mij deed hij het toch niet zo slecht. En als NL'er had hij toch wel kunnen blijven omdat onze jongens naar huis zijn?

Van Bommel voelt de bui al wel hangen; wel goed dat hij dit doet en niet domweg erbij wil blijven hangen ten koste van anderen. Hij ziet dat er opnieuw opgebouwd moet worden en daar is hij te oud voor. Zijn ervaring is natuurlijk wel bruikbaar voor de jonkies.

En nu hopen dat hij eens een goed gesprek voert met zijn schoonpapa....
Van Bommel heeft wel gezegd dat als vMarwijk hem wilt houden dat hij wel terugkomt.Ik zie het voor me:

Gezellig bij de kerst, joh vBommel zou je evt weer voor Oranje willen spelen? Ja eigenlijk niet, maar als jij het wilt.....Zegt schoonpa ahh toeeeee. Is goed pap.
De teamsfeer in het huidige Oranje is grondig verziekt. Vandaar mijn advies (niets te danken) voor een rigoreuze aanpak: grote schoonmaak houden en iedereen buiten zetten.

Wesley Sneijder is de eerste die weer naar binnen mag, vanwege zijn uitzonderlijke kwaliteiten èn zijn drive om te presteren met het team.

Anderen mogen solliciteren mits ze hun kapsones en hun opgeblazen ego thuis laten. En anders blijven ze maar weg.

En gewoon accepteren dat Oranje pakweg 2 jaar lang niet zal meedraaien op topniveau. Daarna zien we wel hoever we zijn.

Van mij mogen Van Persie en Robben sowieso wegblijven.

Dat zijn geen teamspelers. En Van Bommel en De Jong mogen wegblijven omdat ze hoofdzakelijk achteruit en naar opzij voetballen. Zo krijg je nooit vaart in je aanval.
quote:Donkeyshot schreef op 20 juni 2012 @ 18:31:

De teamsfeer in het huidige Oranje is grondig verziekt. Vandaar mijn advies (niets te danken) voor een rigoreuze aanpak: grote schoonmaak houden en iedereen buiten zetten.

Wesley Sneijder is de eerste die weer naar binnen mag, vanwege zijn uitzonderlijke kwaliteiten èn zijn drive om te presteren met het team.

Anderen mogen solliciteren mits ze hun kapsones en hun opgeblazen ego thuis laten. En anders blijven ze maar weg.

En gewoon accepteren dat Oranje pakweg 2 jaar lang niet zal meedraaien op topniveau. Daarna zien we wel hoever we zijn.

Van mij mogen Van Persie en Robben sowieso wegblijven.

Dat zijn geen teamspelers. En Van Bommel en De Jong mogen wegblijven omdat ze hoofdzakelijk achteruit en naar opzij voetballen. Zo krijg je nooit vaart in je aanval.Eens, behalve dat De Jong dit EK wel voor het team speelde.
De KNVB houdt BvM nog steeds de hand boven het hoofd.

En ik kan jullie nu al vertellen dat BvM nooit meer grip op deze selectie gaat krijgen. Dat punt is ruimschoots gepasseerd.

Het zal al lastig genoeg worden om een nieuwe coach te vinden met voldoende capaciteiten, met name autoriteit en lef om hier aan te beginnen., Je hebt een type Frank de Boer of Guus Hiddink nodig om de ego's weer in het gareel te dwingen en ze het teambelang te laten prevaleren boven hun eigen belang.

Voorlopig hoeven we van Oranje niets te verwachten want er wordt niets opgelost zolang BvM er nog rondloopt. En een nieuwe coach, als die er ooit een keer komt, heeft ca. 2 jaar nodig om een nieuw fris team op te bouwen.
Ik moet toegeven dat ik gisteravond gewoon de voetbal heb gemist... We hebben maar een film gekeken om het leed te verzachten Vanavond spannende halve finale, ik vind het nog steeds leuk maar natuurlijk laaang niet zo leuk als twee jaar geleden!
quote:Lonkaa schreef op 27 juni 2012 @ 09:56:

Ik vind het nog steeds leuk maar natuurlijk laaang niet zo leuk als twee jaar geleden!

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind het een stuk leuker dan twee jaar geleden.

Waar zit de any-key?
Vanavond is de 1e halve finale toch?

Ik ben de draad ook even kwijt nu NL al naar huis is.

Jammer dat Engeland niet door is!

@DS: zo te lezen zijn we nog lang niet verlost van BvM....Hij stapt blijkbaar zelf ook niet op en wil nog beginnen aan een nieuw team te bouwen; allerlei 'oudjes' moeten eruit las ik van de week ergens.
Jaaaa mooie mannen avond nu ik ben voor Spanje!
ik voor portugal.
wij slapen nooit.
Ik ben ook voor Portugal. Die winnen het in elk geval van spanje met het mooiere volkslied.

Jeetje wat een krachtig volkslied en wat zongen die portugezen allemaal powerful mee zeg.

Vond het prachtig. Ze gaan er echt voor. De spanjaarden stonden er haast verdoofd bij. De Portugezen zijn klaar voor de strijd.

Wat is dit nou? voorlezen van iets? huh? is het bed tijd Christiano?

Ben gek op Casillias trouwens, mijn favoriete keeper al jaren lang. Sinds hij begon bij Madrid.

Hem gun ik de winst wel, maar denk echt dat Portugal de betere kansen heeft.
Ik heb er inhoudelijk geen ene mallemoer verstand van, maar Spanje heeft Ramos en Pique

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven