Terug 'in shape' na zwangerschap. (deel 2)

03-04-2008 14:55 519 berichten
Alle reacties Link kopieren
Motivatie-topic voor (pas) bevallen moeders die graag weer 'terug in shape' willen komen. Iedereen is welkom!

NaamBevallings-

datumHoeveelste Kindje?Lengte..Hoogste gewichtHuidig gewichtStreef-

gewichtKilo's afgevallen

sinds 28/03/08Angela24/04/082de1.72 m85 kg71 kg63 kg4.1 kgBloem05/02/082de1.77 m90 kg76.9 kg70 kg3.1 kgBrite03/05/082de1.68 m82 kg65.6 kg58 kg4.9 kgChoca17/10/071ste1.76 m81 kg70 kg63 kgDextro20/02/082de1.74 m89 kg70.2 kg68 kg7.8 kgDiana24/01/081ste1.77 m102 kg81 kg75 kg3.5 kgDoortje05/07/061ste1.80 m108.9 kg79,2 kg75 kg2,8 kgJudat15/02/081ste1.72 m95 kg83.7 kg70 kg1.3 kgKletskous07/09/072de1.65 m83 kg68 kg65 kg1 kgLabyrint04/08/071ste1.75 m95.5 kg77.9 kg70 kg2.1 kgMarieke12/03/081ste1.74 m85 kg64.6 kg60 kg13.4 kgMarf??/06/061ste en 2de1.75 m105.4 kg87.3 kg10.8 kgNurija14/11/071ste1.70 m93 kg80.4 kg71 kg1.1 kgPips11/01/082de1.73 m88 kg78.5 kg73 kg4.5 kgRammelkont05/02/082de1.68 m103 kg86,5 kg60/65 kg2,5 kgSarah06/03/082de1.72 m110 kg91.5 kg80 kg6.1 kgTesstan20/11/071ste1.67 m85 kg71.4 kg65 kg0.6 kgVisje24/01/081ste1.58 m89.4 kg73.4 kg64 kg4.5 kg

TOTAAL AANTAL KILO'S AFGEVALLEN: 74.1 KG
Yes, Yes.... 1,2 kilo afgevallen sinds mijn laatste keer wegen ( en dat was volgens mij afgelopen zondag). En dat zonder Sonja. Wordt er helemaal blij van.

Shyte, ik let momenteel een beetje op wat ik eet en probeer chocola, (roomboter)koekjes en andere lekkernijen lekker in het schap te laten liggen bij de supermarkt. Vind het wel moeilijk dat manlief 's avonds wel gewoon aan de chips gaat en dan moet ik me echt beheersen om niet ook een handje ( of 2) te nemen. Maar goed samen met jullie sla ik me er dapper doorheen.

Marieke, zo jij gaat snel. Lekker hoor.

Nou dames, veel succes allemaal komend weekend. Ga nu snel even bij dochterlief kijken want die moet eigenlijk slapen maar heeft daar niet zo bar veel zin in, geloof ik.
Vanmorgen ook weer gewogen. De uitkomst was geen verrassing, want ik weeg iedere dag Vanmorgen woog ik 97,8. Het gaat dus echt de goede kant op! (ben nu in precies 4 weken 7,6 kilo kwijt)

Zo te lezen valt het jullie allemaal nog mee tot nu toe met het gevreesde weegmoment.

Ik volg geen dieet, maar let gewoon erg op wat ik eet. Alleen maar gezonde tussendoortjes en meer bewegen. Dat helpt al heel veel!
Veel die al zijn afgevallen, goed zeg!!! Ga zo door! En voor degene waarbij dat nog niet het geval was: volgende week weer een weegmoment, nieuwe ronden, nieuwe kansen!!

Ik heb me vanochtend alleen maar even snel kunnen wegen, met kleren aan en na een halve voeding 77,4, dus zonder zal het wel 77 zijn. Kilo eraf tov vorige week.

Mijn afvalplan: gewoon gezond eten en wat minder. Ipv 8 boterhammen, nu 4 of 6. En geen roomboter meer, maar halvarine en natuurlijk niet of zo weinig mogelijk snoepen. En veel proberen te bewegen. Dat heeft afgelopen weken geresulteerd in een kilo per week eraf, dus hopelijk gaat het zo door, dan zou ik heel blij zijn!

Ik vul op goede dagen in wat ik eet op www.caloriechecker.nl, maar ahum, op slechte dagen niet...te confronterend...

Succes allemaal!!!!! En sterkte dit weekend, want dat zijn vaak toch de moeilijkere momenten, tenminste, voor mij dan.
Oeps Judat sorry sorry, het is een meisje. Inderdaad heeft het blauwe shirtje me de das om gedaan maar het blijft een schatje hoor.

Jeetje wat is iedereen goed bezig. Of schrijven alleen de mensen die afgevallen zijn

Ik ga nu ook even valtaf.nl checken. Kijken of dat makkelijk is.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik meld me even gauw: een halve kilo er af. JEUH!

En zonet heb ik oppas geregeld voor 1 keer in de week om het fysiofitnessen weer op te kunnen pakken. Dus dat kan vanaf volgende week weer :-).

Hartelijke groeten,

Pips
Hé hallohoooo

Ben druk bezig met poetsen in huis, kan mooi vandaag omdat oudste naar de creche is. Vannacht een buttnacht gehad, baby heeft bij mij op de buik geslapen vanaf half vier ..... dus ik ben er weer ingegaan nadat man en zoon de deur uit waren

Mijn "score" van vandaag valt me alleszins mee....boterham filet americain, twee tosti's (naja niet echt gezond )kop thee (met minder suiker!), glas melk, glas vitamine-zooi en twee glazen cola.

Ben met baby een beetje regeldagen aan het inlassen (vandaag+ weekend) zodat ik dmv kolven een voorraad kan opbouwen. Ik kolf na elke voeding nog tien minuten extra. Zal morgen wel weer klaptieten hebben

Fijn weekend alvast voor iedereen, ik ga weer verder aan de poets, want baby slaapt lekker, na haar badje
Super die tabel!! Vind ik heel motiverend!! Moet nog even verder bijlezen maar hier mijn score: 81.2.... dus 0.8 kilo eraf!! Nou ja, is in ieder geval wat en toen ik er nog een keer op stond stond ie weer op 82!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nou ja zeg, toen was ik zo flauw!!!! Want ik vind dat ik zo goed bezig ben!!!!!!! Echt veel beter dan het afgelopen half jaar. Jammer hoor dat het niet harder gaat. Zal straks even de calorieteller invullen!

Prachtig fotootje van je meisje in je avatar Judat!! Heel aandoenlijk!! En wat leuk hier weer wat verhalen te lezen van de voedende en kolvende mama's, zo herkenbaar!!!

Ga nog even verder lezen!
Compliment voor iedereen dat ze meedoen, meeschrijven en soms ook (veel) afgevallen zijn!!! We gaan door meiden!!! Enne, het weekend is ook mijn zwak moment, op de een of andere manier heb ik het idee dat ik wat verdiend heb.. stom he.

Ga me inhouden hoor, want morgenavond gaan we spelletjes doen bij vrienden en dan blijf ik toch niet van de m&ms en chippies af. Kan ik me beter nu inhouden! Toch? of...

En zondag avond gaan we uit eten, en dinsdag ook en donderdag en daarna ga ik een weekendje weg, en ook uiteten... oh oh, en die donderdag uiteten..... hoe houd ik dat in de hand??? Iemand tips??? Zijn echt welkom!!1
ja gevonden!!

goed die tabel in de openingspost en meiden die afgevallen zijn helemaal top!!

ik heb me maar niet gewogen vandaag, ik heb nog niet eens een weegschaal whahaha morgen kopen, maandag ga ik echt beginnen en dan ga ik in de ochtend wegen, ok?? mag het??

gisteren heb ik skates gekocht en de eerste meters sinds jaren op de skates gemaakt, ik heb gewoon spierpijn whoehahahaa... en vandaag echt super op mn tellen gelet, niet gesnoept normaal gegeten en ik voel me meteen een stuk beter!

hier het boek van sonja in de aanslag maar ik koop niet precies wat zij zegt hoor, ik neem gerust een beker magere yoghurt ipv optimel bijvoorbeeld.

Gister was manlief vrij dus we gingen kijken voor laarzen en een broek voor mij, ik ben boos alle winkels uit gelopen, echt niet normaal na 2 keizersnedes is mn buik echt een ramp, dit komt echt nooit meer goed hoor

dus naast het afvallen heb ik een spaarpotje gemaakt voor mn eigen "pimp 'n lift" Jullie denken toch niet dat ik de rest van mn leven als hangbuikzwijn verder ga he
Hi meiden!!

Marieke, je bent op de goede weg!!! Enneh...bij verschillende weegschalen altijd degene geloven die het minst aanwijst!!!

Sarah, lekker om onder de 100 te zitten, dat lijkt me de eerste mijlpaal die bereikt is...

Bij mij is er niets af, maar ook niets bij! Het valt me nog mee met al het gesnoep van deze week. Soms vraag ik me ook weleens af of het niet teveel is: en verbouwen, en verhuizen, en herstellen van een operatie, en beginnen met werken, en zorgen voor de kleine....en dan ook nog willen afvallen....

Maar...ik laat me niet kennen en ga gewoon in mijn eigen tempo door!

Doortje, ik zou willen dat ik het bij 2 koekjes kan laten!! Ik vind het niet zwak, ik vind het juist erg sterk als je er daarna af kan blijven!!!

Nou meiden, succes dit weekend!!
Jeetje, nu ik weer een beetje bijgelezen ben, is iedereen wel echt onwijs goed bezig!! Ik voel me een beetje een buitenbeentje, vandaag namelijk gewoon lekker een pita shoarma gegeten na het klussen....
En Marieke, de tabel ziet er geweldig uit!!!

Als dit niet motiverend werkt???
hallo meiden,

Graag wil ik me aansluiten bij deze topic! Omdat ik me zo verschrikkelijk ellendig voel, haha!

En het moeilijk met vriendinnen kan delen omdat ze geen kinderen hebben, ik heb echt nog een buik en voel me niet echt lekker met mijn figuur!

Vanaf maandag ben ik goed bezig om echt op te letten,want na mijn zwangerschap ben ik alleen maar aangekomen...

Pfffffffffffff soms is het zo moeilijk!!!!!!!!! graag wil ik op een normale manier afvallen en niet met shakes ofzo...

Vinden jullie het goed dat ik mee doe?
Fijn dat iedereen blij is met de tabel (anders hoor ik het hopelijk wel).

@ doortje; ben een beetje in de war (zal wel aan mij liggen). Ben je nu 0,8 kg afgevallen of was dit toch een vergissing.

Hier gaat alles best goed eigenlijk. Ik zit keurig op de bank met mijn potje kruidenthee (zonder suiker!) en verder niks. Heb me de hele dag verder ook netjes ingehouden. Ik moet zeggen dat de valtaf.nl site heel goed voor mij werkt. Ik denk steeds als ik de neiging heb iets te gaan eten; Ohw nee, dan moet ik het straks ook weer (eerlijk) opschrijven in mijn eetdagboek...
Eh, twee koekjes, het waren er vier.. vier koffieleutjes.. ach, geloof niet dat ze super slecht zijn! en ik laat het daarbij voor vanavond, ga lekker naar bed!

Rammel, goede tip van die skates! Heb ik ook nog ergens in het stof liggen! kan ik morgen wel even tevoorschijn halen, ga ik achter de wandelwagen skaten... mn lief ziet me aankomen (of voorbijgaan... komt niet meer bij, en schaamt zich dood..)

Succes met kopen weegschaal!! Ik moet eerlijk zeggen dat ik herken wat je schrijft over de dramas bij het kopen van kleren (en laat dat nou net een hobby van me zijn!)Zo confronterend!!! Echt niet leuk meer!!!! Lijkt me zo heerlijk als ik gewoon weer kleren pas, ipv XXL en dat zit nog strak...

Nu ongesteld, zou dat kilo's schelen of ben ik juist nu in het voordeel?

Slaaplekker allemaal en succes dit weekend!!! Houd je in!!
@ moedertje; ik vind het prima, zou je dan even je gegevens willen doorgeven, kan ik je ook in de tabel zetten.

@ iedereen; ik denk dat we bij 25 deelnemers moeten stoppen, anders staat straks iedere pagina vol met tabel....
ik heb een digitale weegschaal, toen ik er op ging staan gaf ie 81.2 aan, ik dus helemaal blij!! Toen voor de zekerheid er nog even op en toen 82... maar: houd de laagste stand aan dus dat mag je wel in de tabel zetten!! Is de kop eraf!!

Moedertje, doe gezellig mee!!!! Helpt je vast!! Zet hem op meid!!
Ok, ik ga proberen om gezellig actief mee te doen...

Ik heb vandaag op de weegstaal gestaan en toen was ik 81 kilo.

Ik heb me op het laatst van mn zwangerschap niet meer gewogen maar denk dat ik rond de 86 heb gewogen?

Ik ben 31 januari bevallen van mn eerste kindje...

Wanneer moet ik allemaal doorgeven hoeveel ik aangekomen/afgevallen ben?

Ennuh goed zo, kruidenthee!!! Heb net ook een halve liter water naar binnen gewerkt
Moedertje: welkom!

Hoe meer zielen hoe meer vreugd

Ik ben eigenlijk ook wel voor een maximum van 25, hoewel je eigenlijk niet aan een "ledenstop" mag doen hier

Hé Rammel; maandag is jouw dag Zet hem op meid

(enneuh die buik; dat komt écht goed....toch? Anders ben ik ook een hangbuikzwijntje boehoe ) Ow en skates! Goed dat je het zegt! Ik zal vriendin eens vragen of zij nog te porren is voor 1 avond per week skaten binnenkort (moet wel de baby eerst flesjes kunnen drinken )

Doortje; tips voor uiteten: heldere soep ipv gebonden, salade ipv iets met kaas ofzo, vis ipv vlees en fruit ipv ijs of een ander dikmakend dessert

En als je ongesteld bent, hou je vaak wat meer vocht vast

Lena: minder dan 100 is inderdaad een fijn startpunt Enneuh ik denk dat jij met zoveel dingen tegelijk wel goed moet opletten dat je genoeg binnenkrijgt. Denk eraan dat je erg veel activiteiten hebt dagelijks en dus goed (genoeg) moet eten!

Ik heb vandaag overdag NIET gesnaaid (jippieeeeeeeee) maar nu wel, zit aan de nibbit rings Máár; zoonlief had vanavond erg veel honger en heeft mijn halve pizza opgegeten ipv 3 a 4 stukjes dus ik heb als avondeten maar een halve pizza gehad.... En ik zit braaf aan t water. (wat normaal op vrijdag een glaasje alcohol zou zijn)
@ Moedertje, je moet het natuurlijk zelf weten, maar volgens mij wegen de meeste meiden/ vrouwen zich hier op vrijdag. Omdat het over het algemeen door de week beter is vol te houden dan in het weekend. En dat klopt is nu mijn ervaring. (Ben dit aan het typen terwijl ik aan een kop warme chocomel met een roomboterkoek zit )
Marieke,

Ik moet waarschijnlijk nog 2 a 3 weken. Dan kom ik hier zeker terug. Jullie hebben het allemaal al achter de rug maar ik moet nog een Grote klus klaren!

Iedereen die zo goed bezig is! Zet door, heel knap allemaal.

Groetjes Angela
Angela; alvast heel erg veel succes, zet hem op meid! (En geniet je gek, de babytijd is echt zó voorbij!)
Pfffffffff het is weekend!En nu is het sooo moeilijk...

Heb gisteren al frietjes op, en dat is eigenlijk al verkeerd!!!!!

Maar ja, het is bij ons altijd vrijdag frietdag dus die houden we er maar in.

Ben vanmorgen de berichten terug gaan lezen, en vele van jullie zijn zo goed bezig!

Echt kei goed meiden!!!!

Ik weet zeker dat we elkaar hier mee zo kunnen steunen!
nog een tip Doortje: vraag of ze de (eventuele) sausjes apart willen serveren.. zo kun je zelf bepalen hoeveel je wilt..

Over het weekend: een vriendin van mij is ooit, succesvol , erg veel afgevallen met behulp van acupunctuur. Hierbij kreeg ze een dieet mee voor door de week. Ze moest zich op vrijdagavond wegen, kon in het weekend wat meer eten (zich een beetje laten gaan) maar mocht op maandagochtend niet meer wegen dan op vrijdagavond!! Dat werkte heel goed voor haar. ze kon genieten van een glaasje (of meerdere) of een schaaltje iets.. kwam aan maar het was op maandagochtend te overzien!!! ik hanteer dat nu ook en heb gisteren dan ook erg genoten van een stevige schaal chocolade ijs!!!

Misschien een tip voor anderen? (volgens ij kun je in 2 dagen niet zoveel aankomen dat je dat niet makkelijk kwijt kunt raken..)
Dat van die ledenstop wist ik niet . In dat geval moeten we maar even kijken hoe het gaat.

Heb sinds deze week het geluk dat mijn man nu ook af wil vallen. (wat nergens voor nodig is, maar dat daargelaten). Aangezien hij de kok in huis is, scheelt dat nogal wat calorieën...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven