Gezondheid alle pijlers

Vandaag gestopt met roken! Wie sleept me er door heen.

28-06-2012 16:54 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een jonge meid van 21 en ik rook al sinds dat ik 12 ben. Ik ben al eens 1,5 jaar gestopt geweest uit mezelf. Maar uit stommiteit weer begonnen. Nu ben ik weer een paar jaar verder en ik ben het spuugzat dat gerook. Ik heb astmatische bronchitis wat natuurlijk 10x verergerd word door het roken. Ik heb wel 100 redenen om te stoppen met roken. Dus vandaag ben ik ook daadwerkelijk gestopt. Nu wel met een beetje hulp. Ik heb Nicotinell pleisters gekocht. Ik heb een uur geleden voor het laatst gerookt en sinds een half uurtje zit de pleister erop. Nu heb ik hulp van een pleister maar ik wil ook heel graag jullie hulp. Misschien is er iemand op dit moment ook gestopt met roken. En kunnen we hier berichten schrijven als we veel behoefte aan een sigaret hebben. Ik hoop dat jullie dit samen met mij willen doen.

Groetjes Suzan
Hoi allemaal,

Daar ben ik weer. En ik leef nog zonder sigaretten haha. Ik ben eerst naar mijn ouders gelopen en daarna is mijn vader met mij gaan lopen. En tussen door ergens gaan drinken. Dat was echt wel super afleiding. Ik loop eigenlijk nooit dus ik ben ook wel trots op mezelf dat ik opeens 6,4 km heb gelopen. Waar dit allemaal wel niet goed voor is hé? Wat vind ik het super zeg om te lezen dat jullie mee gaan doen!! Brokenhearted78 en workit! Echt geweldig en weetje samen komen we er wel! We gaan samen ons hier doorheen slepen. Ik zou zeggen geniet nog even van die sigaretten want morgen ga je ze toch echt op een zeker moment missen. En nee ik bedoel het echt niet demotiverend. We kunnen het! Ik rook gewoon al bijna 29 uur niet meer. Ik moet wel zeggen dat ik het tijdens het lopen af en toe wel even moeilijk had. Opeens zag ik iemand op straat roken en rook ik de rook ook! ik heb gelijk mijn neus dicht geknepen. Het interesseert me echt niet wat mensen op dat moment van mij denken. Ik weet dat ik over een poosje die rook gewoon heeeeel erg vind stinken maar als ik het nu ruik vind ik het gewoon erg verleidelijk en word ik echt gek. En opgefokt. Dus ik kneep gewoon mijn neus dicht en ik ben de andere kant op gaan kijken. Dit is een paar x gebeurd. Tussen door zie je natuurlijk sigaretten en pakjes op de grond liggen. Maar ik ben sterker dan die rot gewoonte!!

Ik ga nu koken en dan lekker eten. Normaal eet ik al voor 18:00 uur maar door het lopen is het wat uitgelopen. Wat ook niet geeft natuurlijk. Ik hoop wel dat ik klaar ben met koken voor dat GTST begint haha. Al denk ik van niet.

tot straks en ik ben echt heel blij dat jullie er zijn.

Groetjes Suzan
quote:marcellav schreef op 29 juni 2012 @ 16:03:

Ik probeer ook te atoppen met roken.

Alleen heb ik 40 jaar lang gerookt. Van nicotinepleisters slaap ik heel onrustig, en ook dat zweverige geviel herken ik er van.

Nu heb ik een electronische sigaret besteld waar je wel nicotine van binnen krijgt maar geen teer en andere schadelijke stoffen.

Ook heb je dan iets in je hand wat gloeit en waar rook uitkomt.

En dat probeer ik dan weer af te bouwen. Zo'n ding kost ca. 8 dollar via een website in China. Misschien is dit een optie als alternatief. Maar beter is zoals je nu bezig bent hoor! SterkteWat goed van je dat je toch blijft doorzetten!! Kop op jij kan het ook hoor ook na al die jaren! Zeker niet op geven. Ik heb er ook over na gedacht om zo'n ding te kopen alleen koop ik hem bewust niet. Ik weet zelf dat ik niet verslaafd ben aan de nicotine maar ik ben juist verslaafd aan die peuk in mijn handen te hebben er aan te zuigen en de rook uit te blazen. En dat blijft dan precies het zelfde. Net als dat ik eerder heb gezegd : Ik moet die gewoonte doorbreken. En ik ga nu nieuwe gewoontes maken maar dan zonder sigaretten:)
Goed bezig Susan!! En ook goed om te gaan lopen, afleiding is echt heel belangrijk. Ik voel me nu ook wel weer echt gemotiveerd!

Heb alleen wel een rokende partner, dat maakt het lastig! Maar hij wil ook stoppen. We hebben ooit samen een poging gedaan (haha, dat adviseer ik echt niemand). Nu ga ik dus eerst, en dan zijn we er hopelijk over een tijdje allebei vanaf.
Ik heb 30 jaar, 35 sjekkies per dag gerookt en ben nu bijna 8 maanden rookvrij .

Mijn ervaring is dat je echt moet willen stoppen met roken en alles wat daar bij komt kijken moet accepteren.

Veel succes TO en anderen! Het is de beste beslissing van mijn leven geweest en zal ook de beste van jullie leven zijn!
I have my fears but they do not have me
O, ik heb tegelijkertijd met mijn laatste sigaret een relatie van 8 jaar beëindigd (waar ik door bedrog en leugens heel ongelukkig in was) en ik ben gaan lopen, elke dag minstens 5 km. Ondanks een longemfyseem en astma heb ik nu dus een goede conditie .

Kortom, stoppen met roken kan de start zijn van heel veel positieve dingen. Roken is alleen maar destructief en negatief!

Allerlei vage klachten zijn ook verleden tijd.
I have my fears but they do not have me
*wat ruik ik hier? het ruikt zo fris zeg!*

Ahhh weer iemand die goed bezig is :D

Wat goed van je zeg!!!

Het is inderdaad net wat je zegt: je bent niet aan het stoppen, je rookt al niet meer!!!

Ik ben vandaag precies 30 dagen gestopt met roken en heb hiermee al ruim 90 euro uitgespaart.

Ik heb voor mijn android een app gedownload: Quitnow! heet die, en daar kan je dat dus allemaal op bijhouden. Het werkt errug motiverend voor mij iig.

Normaal gesproken had ik nu al bijna 400 van die stinkstokken gerookt, en nu heb ik ze allemaal laten liggen :D

Veel succes, je kan het!!!!
quote:marcellav schreef op 29 juni 2012 @ 16:03:

Ik probeer ook te atoppen met roken.

Alleen heb ik 40 jaar lang gerookt. Van nicotinepleisters slaap ik heel onrustig, en ook dat zweverige geviel herken ik er van.

Nu heb ik een electronische sigaret besteld waar je wel nicotine van binnen krijgt maar geen teer en andere schadelijke stoffen.

Ook heb je dan iets in je hand wat gloeit en waar rook uitkomt.

En dat probeer ik dan weer af te bouwen. Zo'n ding kost ca. 8 dollar via een website in China. Misschien is dit een optie als alternatief. Maar beter is zoals je nu bezig bent hoor! SterkteTip: schrap het woord "proberen" uit je vocabulaire. Met "proberen" geef je een kans op mislukking aan - en niet dat roken geen optie is.
quote:sartan schreef op 29 juni 2012 @ 20:20:

[...]

Tip: schrap het woord "proberen" uit je vocabulaire. Met "proberen" geef je een kans op mislukking aan - en niet dat roken geen optie is.

Klopt hier ben ik het helemaal mee eens. Je moet niet proberen te stoppen je stopt of je stopt niet. Ik heb een paar keer geprobeerd te stoppen en nee natuurlijk lukt het dan niet. Het ligt echt aan je instelling. toen ik 15 was heb ik mijn sigaret uit gedrukt en zei ik " ik ben gestopt met roken" Ik heb die tekst op een bord geschreven en ik ben toen heel de camping afgelopen (we waren op vakantie) En iedereen moedigde me toen aan allemaal vreemde mensen. En toen ben ik dus anderhalf jaar gestopt geweest. Maar net als dat ik hier boven gezegd heb uit stommiteit ben ik weer begonnen. Ik probeer nu zeer zeker niet te stoppen ik ben gewoon gestopt!:D

Groetjes Suzan
Hoi allemaal,

Ik heb het erg moeilijk op dit moment. Ik heb weer veel zin in een sigaret. Dus ik ga nu maar slapen en morgen vol goede moed op naar dag 3! Ik ben echt super trots op mezelf en dat mag ook. Ik heb trouwens al meer dan 12 euro bespaard sinds dat ik niet meer rook. Nou luitjes tot morgen. Hopelijk voel ik me dan fris en fruitig en niet net als vanochtend zo k*t. Brokenhearted78 en workit ik wil jullie geen succes wensen morgen want ik weet dat jullie dat niet nodig hebben jullie kunnen het!

Liefs Suzan
quote:polkadot28 schreef op 29 juni 2012 @ 20:17:

*wat ruik ik hier? het ruikt zo fris zeg!*

Ahhh weer iemand die goed bezig is :D

Wat goed van je zeg!!!

Het is inderdaad net wat je zegt: je bent niet aan het stoppen, je rookt al niet meer!!!

Ik ben vandaag precies 30 dagen gestopt met roken en heb hiermee al ruim 90 euro uitgespaart.

Ik heb voor mijn android een app gedownload: Quitnow! heet die, en daar kan je dat dus allemaal op bijhouden. Het werkt errug motiverend voor mij iig.

Normaal gesproken had ik nu al bijna 400 van die stinkstokken gerookt, en nu heb ik ze allemaal laten liggen :D

Veel succes, je kan het!!!!

Respect voor jou! Ik weet dat iedereen kan stoppen met roken als ze willen maar je moet het toch ook echt doen! Dus een pluim voor jou. Echt super dat je al een maand gestopt ben.

Liefs Suzan
Ja, meld

Vanaf vandaag ben ik dus een niet-roker haha!

Hopelijk blijft mijn stemming zoals hij nu is, want ik kan een enorme draak worden weet ik uit ervaring. Is gelukkig ook tijdelijk, dat dan weer wel!

Goed bezig allemaal!
Het gaat niet zo goed met me. Het gaat eigenlijk helemaal niet goed met me. Ik zit nu ergens bij een bankje en een vijver. Ik ben al meer dan een uur aan het huilen. Ik had mijn moeder gebeld dat doe ik elke dag. En ze vroeg heb je er moeite mee? Ik ben echt uit mijn slof geschoten. Ik dacht bij mezelf wat is dat nou voor stomme vraag. Natuurlijk heb ik er moeite mee. En dat ging natuurlijk van kwaad tot erger. We hebben boos op gehangen. Ik ben gaan brullen en ik heb mijn spullen gepakt en ik ben gaan lopen. En nu zit ik hier eenzaam en alleen te janken op een bankje bij een vijver. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik heb zoveel zin in zo'n k*t peuk terwijl ik ze dus niet wil roken. Ik wil van die zin af. Ik wil er geen zin meer hebben. Want ik word er gek van. Wat is dit voor kwelling zeg? Ergens zin in hebben maar het gewoon niet krijgen terwijl je weet dat je het zo kan pakken. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurd voor dat je geen zin in een sigaret meer hebt? Ik ben op dag 3 nu. Nog 70 jaar te gaan. Kan iemand mij aub vertellen hoe lang ik daar nog na verlang dan trek ik het misschien wat beter. Ik moet nu echt stoppen met huilen want mijn tissues zijn bijna op. Ik hoop dat het de rest van jullie beter vergaat dan mij. Ik ga maar weer eens verder lopen. Liefs Suzan snik snik...
Hé Suzan,

Ik zie nu pas je topic en ik hoop dat ik nog op tijd ben met mijn reactie en dat je niet ergens zit te roken. Ik ben zelf 2,5 week geleden gestopt met roken en wat mij heel erg helpt op moeilijke momentjes is het volgende.

Bedenk je zelf dat je lijf na 3, hooguit 4 dagen al niet meer om nicotine vraagt. De 'trek' in een sigaret die je nu ervaart komt dus niet van je lijf maar van je hoofd. De psychische verslaving is echter wel veel moeilijker om de baas te blijven. Maar de trek in een sigaret duurt doorgaans maar 10 seconden! En die 10 rottige seconden zullen er toch niet voor gaan zorgen dat jij weer naar een winkel rent om sigaretten te kopen? Tegen de tijd dat je daar bent is die trek namelijk al lang weer weg.

Zorg dus dat je wat afleiding, in welke vorm dan ook, hebt op het moment dat je denkt dat je wilt roken.

Sterkte meid en wees sterk!
Hey Susan, balen dat je je zo voelt!! Maar volhouden, dit gaat echt voorbij! En je moeder snapt vast ook wel dat je gewoon niet zo lekker in je vel zit nu. Getver, stoppen is stom he? Maar niet rokers hebben hier niet mee te maken. Het is natuurlijk om niet te roken dan wel. Echt, het gaat beter worden!
Kijk even naar de poster, na 5 dagen is de nicotine uit je lichaam, je bent over de helft! Kom op, je kunt het!
Pfff, heb het nu ook even moeilijk. Vriend zat in bad, en ik had er net bijna 1 uit zijn pakje gehaald. Bijna, gelukkig heb ik hem weer netjes in het doosje teruggedaan. Die 'ik moet nu een sigaret' bui is ook nog niet helemaal voorbij eigenlijk. Getver :(
@ Workit ééhhh meid toch wat rot voor je dat je het ook zo moeilijk had vanmiddag. Ik hoop dat het nu beter gaat met "ik moet een sigaret bui?" Ontzettend knap van je dat je de wilskracht had om die rot sigaret terug in je vriend zijn pakje te doen! echt super. Ik heb vanmiddag in totaal 2,5 uur gehuild. Ik heb weer 6,5 km gelopen en heel de weg heb ik gebruld als een klein kind. Ik weet niet eens waarom maar goed. Toen ik thuis kwam was de drang nog steeds heel erg. Ik heb mijn lievelings muziek opgezet en ik ben de vaatwasser leeg gaan ruimen ik heb gestofzuigd ananas gesneden en ga zo maar door. Daarna ben ik naar mijn ouders gegaan want ik had een paar dagen geleden al afgesproken om daar te gaan eten s'avonds. Mijn moeder heeft er gelukkig niks meer over gezegd anders was ik hem vast en zeker weer geflipt. Ik heb op moment gewoon een ontzettend kort lontje. Ik kan niks hebben. Het lijkt wel of ik ongesteld ben maar dan 100x zo erg. pfff. Word zelf gek van men eigen. Maar mijn moeder weet dat en respecteert dat gelukkig. Ze is echt een schat van een vrouw.

Brokenhearted gaat het bij jou een beetje? Ik hoop echt dat je het niet zo moeilijk hebt als mij. Zet hem op hé! Jij kan het ook hoor meid!

Ik heb daar straks nog iemand horen zeggen dat kauwen op zoethout heel erg zou helpen bij het stoppen van roken. Voor mij is het geen goed idee want ik vind zoethout echt helemaal niet lekker. Maar misschien nog een goede tip voor één van jullie?

Ik ga nu proberen te slapen en dan op naar dag 4. Voor morgen mijn wekker zetten en dan naar André kuipers kijken. Ohh ik heb er buikpijn van. Ik hoop zo dat dat goed komt. Er kan natuurlijk altijd iets mis gaan. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit. In ieder geval is het wel heel leuk om zo iets te zien. Dus een paar uur extra af zien door op te staan heb ik er zeker voor over.

tot morgen allemaal.

Liefs Suzan xxx
Goed zo! Fijn dat je doorgezet hebt! En goed dat je gaat lopen!

En zo herkenbaar, ik heb momenteel ook een super kort lontje. Onze onderbuurman heeft al twee dagen zijn radio vol aan staan (oud en doof). AHHHH! Normaal vind ik dat ook wel irritant, maar dan denk, ach hij hoort het anders niet goed. Maar nu

Ik zei net al tegen mijn vriend. Of wij gaan zo weg, of ik sta binnen een uur onredelijk te doen tegen de buurman. Dus we gaan zo

Brokenhearted, hoe gaat het bij jou?
Hé meiden,

Wat goed van jullie dat jullie niet hebben toegegeven aan de roep van Nico en Tine!!

Ik mag ook trots zijn op mezelf, gisteren voor het eerst sinds ik gestopt ben, ben ik naar de kroeg geweest en ik heb niet gerookt! Meestal vind ik de combi van een biertje en een peukie toch echt onweerstaanbaar maar ik heb me goed gehouden en ik heb geen sigaret aangeraakt!
Hartstikke goed van jullie !

Ben er zelf inmiddels 8 jaar af maar kan me de worsteling zo goed herinneren.

Afleiding afleiding afleiding hielp mij en idd zoethout ... Voelde me net een wandelende boom hahaha.

Elke dag is er 1 en een stap vooruit !
Goed zo techniek! Hoe lang ben je nu al gestopt?

En bedankt Silver! Het gaat inderdaad per dag (ben eerder voor lange tijd gestopt) en ik weet gelukkig ook dat dit voorbij gaat.

Al kan het me soms zo aanvliegen!
Ik denk dat ik het niet trek. Ik heb al een paar keer echt het idee in mijn hoofd gehaald om er 1 te roken. Ik heb de laatste dagen ook ontzettend veel pijn want ik heb obstipatie. Ik heb vandaag echt heel veel pijn gehad en het is nog niet voorbij. Maar ik snak zo naar die sigaret. Ik kan me deze ontzettende worsteling de vorige keer helemaal niet herinneren. Is dit dan niet een teken dat ik het op dit moment niet kan? Hoe hebben miljoenen mensen dit gedaan terwijl ze deze immense kwelling hebben moeten door maken.
Hoi Suzan,

Nog even doorzetten, de afgelopen dagen heb je het ook gekund! Kijk naar die poster en weet dat als je er nu eentje neemt dat je je straks NOG beroerder voelt omdat je baalt dat je door de knieën bent gegaan. En.... hij zal waarschijnlijk heel smerig zijn!

Niet doen, niet doen, niet doen, je kunt het!
Susan, het gaat echt voorbij! Als je nu er nu 1 opsteekt, ben je voor niets door deze ellende gegaan! Echt, over een week denk je je er al heel anders over. Je wilt toch liever een niet-roker zijn?
Wat zijn jullie toch lief(k). Ik weet dat het niet goed is maar ik heb toegegeven aan chips. Ik ben dus chips gaan eten. Maar dat maakt me op dit moment niet uit. Liever chips dan zo'n rot sigaret. Mijn 'ik wil nu een sigaret' bui is ook nog niet over maar het gaat wel wat beter. Ik heb veel berichtjes terug gelezen en dat hielp ook wel wat. Workit hoe gaat het bij jou?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven