Gezondheid alle pijlers

Vandaag gestopt met roken! Wie sleept me er door heen.

28-06-2012 16:54 696 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een jonge meid van 21 en ik rook al sinds dat ik 12 ben. Ik ben al eens 1,5 jaar gestopt geweest uit mezelf. Maar uit stommiteit weer begonnen. Nu ben ik weer een paar jaar verder en ik ben het spuugzat dat gerook. Ik heb astmatische bronchitis wat natuurlijk 10x verergerd word door het roken. Ik heb wel 100 redenen om te stoppen met roken. Dus vandaag ben ik ook daadwerkelijk gestopt. Nu wel met een beetje hulp. Ik heb Nicotinell pleisters gekocht. Ik heb een uur geleden voor het laatst gerookt en sinds een half uurtje zit de pleister erop. Nu heb ik hulp van een pleister maar ik wil ook heel graag jullie hulp. Misschien is er iemand op dit moment ook gestopt met roken. En kunnen we hier berichten schrijven als we veel behoefte aan een sigaret hebben. Ik hoop dat jullie dit samen met mij willen doen.

Groetjes Suzan
Vind het zo knap als mensen stoppen met roken.

Heb al 100 pogingen ondergaan. Maar ik word dan echt een draak.

Niets is meer goed, de hele wereld kan van mij in de stront zakken. Heb een zeer uitgebreide woordenschat. Word gek van mezelf. Ben bijna geneigd om een winkel open te breken om een pakje sigaretten te pakken.

Tja , niet echt goed voor mijn naasten als ik weer een poging onderneem.

Goed excuus om mooi door te paffen
quote:Yvonne77 schreef op 02 juli 2012 @ 19:40:

[...]

Het begon met een zware hooikoorts-aanval. Ik werd vrijdag wakker en al mijn holtes waren opgezwollen. Dat resulteerde in voorhoofdsholte- en kaakholte-ontsteking. Echt niet fijn, maar misschien net de druppel die ik nodig had om te stoppen.

Rot zeg! Maar inderdaad, fijn dat het je nu motiveert om te stoppen!

Felice, je durft wel zeg

Met een plaatje van een sigaret op een stoppen-met-roken-topic! Dat is echt niet veilig hoor met al die (tijdelijke) krengen hoor!

Cha009, het klinkt alsof je er inderdaad nog niet aan toe bent. Maar wie weet, je zit tenslotte niet voor niets op een stoppen met roken topic te kijken.
Alle nieuwe niet-rokers: Welkom hier!

@ Techniek: ik ben gestopt met het boek van Allen Carr. Heeft mij enorm geholpen!

@ iedereen die ook niet rookt: wat voelt dat fijn he, je hoeft niet meer te roken!

Hier gaat alles lekker, amper trek in een peuk. Maximaal een paar

X per week.
quote:cha009 schreef op 02 juli 2012 @ 19:50:

Vind het zo knap als mensen stoppen met roken.

Heb al 100 pogingen ondergaan. Maar ik word dan echt een draak.

Niets is meer goed, de hele wereld kan van mij in de stront zakken. Heb een zeer uitgebreide woordenschat. Word gek van mezelf. Ben bijna geneigd om een winkel open te breken om een pakje sigaretten te pakken.

Tja , niet echt goed voor mijn naasten als ik weer een poging onderneem.

Goed excuus om mooi door te paffen Precies wat wij nu allemaal mee maken nu dat we gestopt zijn. Dit is nu die zure appel waar je door heen moet bijten. De 1 heeft het er voor over en de ander maakt het dan eigenlijk niet uit.

Zo, een beetje positiviteit!
quote:Yvonne77 schreef op 02 juli 2012 @ 19:13:

Hallo medestoppers! Ik heb gistermiddag mijn laatste peuk gerookt en het kost me geen moeite. Het scheelt denk ik dat ik ziek ben en ben bang voor de dagen die nog komen als ik beter ben. Onderstaand plaatje kwam ik tegen en ik vond ´m erg behulpzaam.

[afbeelding]Super dat je ook gestopt bent. Het is idd een goede foto om te weergeven hoe slecht het roken is. Alleen kan ik dat op dit moment nog niet zo zien. Ik zie die longen niet als ik naar de foto kijk het enige wat ik zie is een sigaret waar ik zin in heb. Ik ben blij dat er een nieuwe pagina is dan hoef ik er niet meer naar te kijken haha. Ik vermijd alles met roken. Kaarsen stak ik normaal elke avond aan. Maar sinds ik gestopt ben heb ik geen aansteker meer aan geraakt. Dus de kaarsen blijven ook uit. Net als dat toen ik ging wandelen en iemand was aan het roken ik mijn neus dicht kneep. Op den duur vind ik die rook stinken maar nu is het nog een grote verleiding voor mij. Dus alles met roken vermijden doe ik uit zelfbescherming. En het lijkt te werken. Ik ben blij dat ik sinds net iets meer dan een maand op mezelf woon. Ik zou het niet trekken om in een huis te zijn waar gerookt word. Ik ga nu ook niet naar mijn broer toe. Ik heb geaccepteerd dat ik nu eenmaal zin heb in een sigaret (af en toe) en ik wil gewoon niet meer roken dus zorgen we voor maatregelen. Ik voel me net een klein kind haha. Maar goed als het werkt?
quote:workit schreef op 02 juli 2012 @ 21:41:

[afbeelding]

Zo, een beetje positiviteit!Dankjewel workit die had ik ff nodig. Super tekst.
Nou we mogen ook trots zijn hoor!
We mogen zeker trots zijn. Kijk naar wat we al bereikt hebben!
quote:Yvonne77 schreef op 02 juli 2012 @ 19:40:

[...]

Het begon met een zware hooikoorts-aanval. Ik werd vrijdag wakker en al mijn holtes waren opgezwollen. Dat resulteerde in voorhoofdsholte- en kaakholte-ontsteking. Echt niet fijn, maar misschien net de druppel die ik nodig had om te stoppen.

Die rot hooikoorts

Heb er zelf ook last van en niks helpt. Heb ook nog chronische sinitus, al vele operaties achter de rug en heb om de 3 maanden wel een voorhoofdholte en bijholteontsteking. En ergste is ik blijf dan gewoon doorroken. Kno arts zei als je stopt met roken zul je veel minder last hebben.

Ik heb nog drie sigaretten die ik ga roken voor ik slaap en dan morgenvroeg ga ik stoppen. Dit keer hopelijk echt. Veel afleiding zoeken en hier meeschrijven en lezen.
Ik ben ook heel trots op jullie
Ik ben trots op je brokenhearted. Echt waar.

Die problemen die jullie benoemen heb ik ook. En ik kan je nu op dag 6 vertellen dat het ECHT minder word. Ook gaat het nu eindelijk wat beter met mijn astmatische bronchitis. Ik krijg elke dag een beetje meer lucht en de pijn aan mijn longen worden minder.

Vanacht was echt nog erger dan gisteren. Ik ben zo vaak wakker geweest dan ik het niet meer heb kunnen bij houden. Ik werd al wakker nadat ik nog maar anderhalf uur sliep. Ik ben dit ook absoluut niet gewend want ik neem vanwege dat ik ziek ben slaap tabletten in. Daar van hoor je niet alleen makkelijker van in slaap te vallen maar ook moet je er van door slapen. Ik voel me nu lichamelijk erg brak na deze heftige nacht.

Brokenhearted ik denk aan je. En ik vind het heel knap dat je de strijd niet opgeeft.

Xxx
Goed zo Brokenhearted!! Het gaat rot worden, maar het is tijdelijk! Probeer dat niet te vergeten! Als je doorzet ben je daar straks echt heel blij mee! Ik hoop dat dit topic jou ook gaat helpen! Succes!!
En ik ga vandaag maar eens op zoek naar slaaptips! Iemand suggesties? Ik ga sowieso sporten vanavond, misschien helpt dat? Verder heb ik van die valeriaan slaappillen maar die lijken niets te doen. Dus, suggesties zijn welkom!
Die slaap tips zijn voor mij ook welkom. Volgens mij heb ik die valeriaan tabletten wel eens geprobeerd op aandringen van mijn moeder maar dat het geen effect had bij mij. Zij had er wel baat bij.

Ik ga zo meteen naar de sportschool.
Ik slaap wel maar wordt veel wakker voor mijn doen.

Wel mee te leven.

Toch vraag ik mij af hoe lang het duurt eer die trek weggaat en je gewoonte ook.

Ik verveel mij gewoon ' s avonds
Ik kom weer even voor jullie klappen! Jeuh!

En ook nog dit:

En voor jullie ook nog een:

Hou vol! Geef niet op!
quote:2reebruineogen schreef op 03 juli 2012 @ 10:56:

Ik kom weer even voor jullie klappen! Jeuh!

En ook nog dit:

En voor jullie ook nog een:

Hou vol! Geef niet op!Dankjewel!! Ik geef zeker niet op.
Brokenhearted, hoe ging je eerste dag?

Gezellig, 2reebruineogen

Herkenbaar Zusenzoo, van die verveling! Eigenlijk best erg!

Vandaag overdag ging super goed eigenlijk! Maar nu! Djeesss, wat heb ik een trek in een sigaret! Getver, ik ga moet ook echt even iets gaan doen.
He stoppers!

Ik vind het zo flauw om te zeggen maar ik heb, gelukkig, al die bijwerkingen niet die jullie hebben. Begrijp me niet verkeerd, ik weet precies wat jullie doormaken! Zoals ik al eerder heb aangegeven dat dit al mijn vierde stoppoging is en de drie keer hiervoor had ik precies de zelfde symptomen als jullie. Maar op een of andere manier heb ik al die bijwerkingen niet dit keer. Jullie horen me niet klagen hoor! want het is wel een stuk makkelijker zo.

Ik slaap prima, droom alleen heel veel maar niet vevelend, ben niet narrig (niet meer dan normaal ) en ik kan me nog prima concentreren. Dat had ik vorige keren telkens, dat ik me zo slecht kon concentreren.

Meiden ik ga er vanuit dat het ook bij jullie steeds beter wordt met de bijwerkingen en dat we het gewoon met elkaar gaan volhouden. Als ik vanavond naar m'n bedje ga dan weet ik dat ik al drie weken niet rook en ik minimaal ¤ 87,- heb bespaart!!
Super fijn toch, Techniek! Wees blij!

Ik heb toch echt wel veel bijwerkingen hoor:

- Ik ben een uber-kreng -->> Check

- Ik slaap slecht/niet -->> Check

- Wil graag klagen -->> Check

- Concentratieproblemen -->> Check

- Onredelijk -->> Check!

- Emotioneel incontinent -->> Check

Dus.....Gaat lekker zo hahaha! Nee, ik weet ook dat het tijdelijk is! Net zegt mijn vriend: je bent pas gestopt als je twee weken niet gerookt hebt.... Ja hij heeft gelijk, ik stop vaker voor een paar dagen en dan hou ik het steeds niet vol. Dus ik begrijp hem wel, maar hou het even lekker voor je zeg :(

En na zo'n opmerking kan ik mijn halve checklist aanvinken!
Workit, ik vind jou grappig!

Maar ik denk dat je pas echt niet meer rookt als je er helemaal niet meer mee bezig bent, er echt nooit meer aan denkt.

Ik beschouw mezelf nu gewoon als een roker die op dit moment niet rookt. Ik ben natuurlijk wel vast van plan om een exroker te worden! iemand die er helemaal niet meer mee bezig is en er over na moet denken als mensen vragen hoelang ik al gestopt ben.

Gisteren bood iemand me trouwens een sigaret aan en op het moment dat ik zei "nee dankjewel, ik rook niet" voelde ik me zó stoer en goed!!!
Workit je zult toch op een manier aan die 2 weken moeten komen he, je moet toch eronder beginnen! Maar bewijs je vriend gewoon dat dat echt wel lukt! Elke dag wordt het een beetje beter! Opgeven betekent dat je opnieuw alle rotste dagen door moet, dat wil je toch niet? Gaat gewoon lukken hoor! En de rest ook!

Jullie zijn NIETrokers!
Ik zie mezelf toch liever als een niet-roker (op het randje). Maar je hebt gelijk, ik ben er nu ook echt veel te veel mee bezig.

Haha, fijn om te zeggen he! 'Ik rook niet'! Ben vandaag wel met rokers mee naar buiten gegaan op kantoor (vond ik ook een overwinning). En thuis wordt hier ook gerookt, dat is soms wel lastig.

Vandaag 4 x 5,20 = 20,80 euro bespaard!! Dat is toch wel weer fijn!
quote:pyridine schreef op 03 juli 2012 @ 19:04:

Workit je zult toch op een manier aan die 2 weken moeten komen he, je moet toch eronder beginnen! Maar bewijs je vriend gewoon dat dat echt wel lukt! Elke dag wordt het een beetje beter! Opgeven betekent dat je opnieuw alle rotste dagen door moet, dat wil je toch niet? Gaat gewoon lukken hoor! En de rest ook!

Jullie zijn NIETrokers!Thanks! En daar heb je helemaal gelijk in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven