Kat plast in huis

28-06-2012 14:48 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik weet niet goed wat ik moet doen, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn 1-jarige kater plast in huis. Eerst beperkte hij zich tot spullen die op de grond lagen zoals kleren en plastic zakken. Op een gegeven moment kroop hij ook in de kast om daar te plassen en ondertussen plast hij zelfs op het laminaat.

Een medische oorzaak is uitgesloten, zijn urine is al een aantal keer getest en hij is ook geholpen. Verder heb ik twee kattenbakken staan ( heb ook twee katten), en bij de dierenarts heb ik van zo'n rustgevende geurverspreider gehaald. Het is ook echt geen sproeien, hij gaat gewoon op zijn gemakje zitten plassen.

Ik ben bijna de wanhoop nabij, want de dierenarts weet ook niet wat we nog kunnen doen. Ik merk ook dat mijn andere kat er onrustig van wordt en ben bang dat hij het straks ook gaat doen.

Ik hoop dat jullie nog tips heben.
quote:redband schreef op 28 juni 2012 @ 15:49:

[...]

Daar had ik nét over heen gelezen.dacht ik al
Als je twee katers hebt die beide niet naar buiten kunnen, kan het zijn dat er een klein territoriaal dispuutje loopt tussen die twee. Katers claimen nl. veel meer territorium dan een poes (ook als ze geholpen zijn). Als de bakken nu naast elkaar staan, kun je ze beter ver uit elkaar zetten. Zo kan niet één kater de bakken claimen als onderdeel van zijn territorium. Een bak (of twee) erbij zetten is ook nooit een slecht idee.
Ik heb t ook een tijd gehad dat mijn kat op de bank plaste, dit kwam uiteindelijk doordat de voerbakjes er tegenover stonden en dat vond ze niet prettig. Nu staat ze ergens anders en is daarna weer op de bak gegaan! Nu is ze vaak buiten. Maar misschien is dat het probleem.
Pfoe, gecompliceerde beesten zijn katten.

Geef mij maar een hond!
quote:iones schreef op 29 juni 2012 @ 18:38:

Pfoe, gecompliceerde beesten zijn katten.

Geef mij maar een hond!

Zeg dat wel! Helaas wil mijn dochtertje dolgraag een kitten.....

Ik zou ook nog een paar extra kattenbakken proberen TS en als het echt niet anders kan toch maar wat harder straffen zoals hierboven al gezegd. Is altijd nog beter dan het beest naar een asiel moeten brengen lijkt mij. Sterkte en succes!
Als een kater gecastreerd is kan hij toch nog in huis sproeien.

Ik had een kater Pieter (helaas overleden) die het toch echt netjes op de bak deed. Maarrr ook in huis (en in de tuin) sproeide. Hij mankeerde niets was blij met zijn leven kon ook uitgebreid in een grote tuin rondstruinen maar toch in huis sproeien. Niets hielp. Ik heb er mee leren leven maar vond het bepaald niet geweldig. De stank kreeg je ondanks schoonmaken en schoonmaken niet weg.
Nou, ik meldde het gisteren al, mijn kat had in de douche geplast. Ik dacht omdat ze de kattenbak niet schoon genoeg vond, maar vandaag heeft ze het weer gedaan! Bij dezelfde plek in de buurt.

Nou is ze de afgelopen maanden nogal een drammertje geweest, en dat resulteert in dat ze letterlijk schreeuwde om alles wat ze wilde, en het ook vaak kreeg. Nu zijn we dat geschreeuw vanaf deze week aan het negeren en krijgt ze alleen aandacht e.d. als ze stil is. En daarbij heeft ze een voerbal gekregen, omdat ze haar voer nogal snel opeet en we wilden haar iets langzamer laten eten. Zijn deze veranderingen groot genoeg om ervoor te zorgen dat ze naast de bak gaat?
quote:rozehanddoek schreef op 30 juni 2012 @ 18:55:

Nou is ze de afgelopen maanden nogal een drammertje geweest, en dat resulteert in dat ze letterlijk schreeuwde om alles wat ze wilde, en het ook vaak kreeg. Nu zijn we dat geschreeuw vanaf deze week aan het negeren en krijgt ze alleen aandacht e.d. als ze stil is. En daarbij heeft ze een voerbal gekregen, omdat ze haar voer nogal snel opeet en we wilden haar iets langzamer laten eten. Zijn deze veranderingen groot genoeg om ervoor te zorgen dat ze naast de bak gaat?Ja.
Rozehanddoek, heb je de urine van je kat al laten nakijken? Kan zijn dat ze blaasontsteking (bacterieel of idiopatisch) of gruis heeft. Stress speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van idiopatische cystitis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven