Geld & Recht alle pijlers

Zwanger zonder toestemming?

30-06-2012 21:39 455 berichten
Vroeger kwamen van seks gewoon kindjes. Dat wist iedereen.

Sinds de pil zijn de bordjes verhangen; vrouwen controleren de conceptie door het naar eigen inzicht kunnen toepassen van onzichtbare, voor hun partner(s) oncontroleerbare anticonceptie. De pil is veel betrouwbaarder dan condooms en coïtus interruptus en toch zijn er tegenwoordig zoveel meer alleenstaande moeders dan vóór de pil.

Is het daarom irrëeel om te stellen dat mannen weg zouden moeten kunnen lopen van elke zwangerschap die zonder hun toestemming is ontstaan? Zou dat het tij van ongewenste kinderen die zonder significante rol van de verwekker opgroeien, kunnen keren?
Alle reacties Link kopieren
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 00:00:

[...]

Je kunt wel ontkennen dat mannen anders zijn, maar daarmee is het nog niet zo.Ik ontken niet dat mannen anders zijn. Waar lees je dat?
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:_lupine_ schreef op 01 juli 2012 @ 00:00:

[...]

Mwoahh....

Het 'recht' op comdoomloze seks weegt bij jou blijkbaar zwaarder.Nee natuurlijk niet. Wanneer zij niet wil zonder condoom, dan houdt het op natuurlijk.
Amand, mannen zijn ook anders dan vrouwen, maar daar gaat deze discussie niet over. Ga je nog op mijn post in?
quote:secondhandsuus schreef op 30 juni 2012 @ 23:58:

[...]

Het probleem zit m niet in de baarmoeder. Het "probleem" zit hem in het juist wel, of juist niet samenwerken van de beide hersenhelften.

Ratio en emotie...

En gelukkig zijn mannen geen vrouwen!Het probleem zit 'm wel degelijk in de baarmoeder. Als die kutwijven niet zo'n vervelend ding hadden gehad hadden we al dit gelul niet gehad. Toch?
quote:quattro35 schreef op 30 juni 2012 @ 23:59:

[...]

Deze hebben de media gehaald omdat ze bekende personen zijn. De rest hoor je niks over.

Niet-ingeluisden hebben toch geen probleem?

Snap ik wel. Maar het lijkt wel alsof god-weet-niet-hoeveel mannen er dagelijks ingeluisd/dt/t (doorhalen wat niet van toepassing is) worden.

Ik denk dat het wel "meevalt" qua aantallen. Valt natuurlijk niet mee als het je overkomt...
En net wat ik zei, ook zat mannen die hun hoogzwangere vrouw belazeren, terwijl ze zo graag een liefdesbabietje wilden.

Maar daar hoor ik Amand niet over, want dat past niet in zijn straatje.
Stressed is just desserts spelled backwards

[...]

Tja, daarmee maak je elke discussie dood. The End.Was het maar waar, je gaat juist altijd nog zo lang door.

[...]

Tja, daarmee maak je elke discussie dood. The End.

Slotje dan maar?

quote:groentsoep2 schreef op 01 juli 2012 @ 00:01:

[...]

Het probleem zit 'm wel degelijk in de baarmoeder. Als die kutwijven niet zo'n vervelend ding hadden gehad hadden we al dit gelul niet gehad. Toch?

Als je ongewenst zwanger bent dan zit het "probleem" in je baarmoeder...

Anders niet...
quote:groentsoep2 schreef op 01 juli 2012 @ 00:01:

[...]

Het probleem zit 'm wel degelijk in de baarmoeder. Als die kutwijven niet zo'n vervelend ding hadden gehad hadden we al dit gelul niet gehad. Toch?

Ah! Nog een categorie, vrouwen zonder baarmoeder!
quote:Maleficent schreef op 01 juli 2012 @ 00:03:

En net wat ik zei, ook zat mannen die hun hoogzwanger vrouw belazeren, terwijl ze zo graag een liefdesbabietje wilden.

Maar daar hoor ik Amand niet over, want dat past niet in zijn straatje.

Net als dat hij niet reageert op de opmerkingen over vrouwen die niks voelen als de seks slecht is of veel minder door de pil of condoom.

Niet belangrijk.
quote:eleonora schreef op 01 juli 2012 @ 00:04:

[...]

Was het maar waar, je gaat juist altijd nog zo lang door.Mijn discussie met jou komt wel tot een eind doordat jij mij als vrouwenhater wegzet. Dat weerhoudt me er niet van om verder te disuscussiëren, nee.
quote:groentsoep2 schreef op 01 juli 2012 @ 00:04:

[...]

Slotje dan maar?

Beste posting van de avond.
Leo, over misogyn gesproken: hoe staat het met de dames en heren van de Barneveldse Compagnie die in september Het Nieuwe Stuk gaan spelen?

Sandra mailde mij nog dat ze het tweede deel met een zwarte John Knox tóch eruit hebben geknipt.

quote:eleonora schreef op 01 juli 2012 @ 00:06:

[...]

Beste posting van de avond.Nou-hou-hou! Ik heb ook mijn best gedaan hoor!
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 00:06:

[...]

Mijn discussie met jou komt wel tot een eind doordat jij mij als vrouwenhater wegzet. Dat weerhoudt me er niet van om verder te disuscussiëren, nee.

Ja, de waarheid is hard.

Maar mij weerhoudt het ook niet hoor. Ik heb jou verder niet nodig in wat voor discussie dan ook.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de manier waarop dit in wetgeving omgezet zou moeten worden eigenlijk. Dat was de hele discussie toch?
quote:_lupine_ schreef op 01 juli 2012 @ 00:01:

Amand, mannen zijn ook anders dan vrouwen, maar daar gaat deze discussie niet over. Ga je nog op mijn post in?Ik wil je niet negeren, maar ik heb in een eerdere post mijn antwoord al gegeven; nemen vrouwen de pil omdat ze geen zwangerschap willen of omdat ze de kans op zwangerschap willen verkleinen? Het verschil is heel groot namelijk (een kind).
quote:ventilator schreef op 01 juli 2012 @ 00:07:

Leo, over misogyn gesproken: hoe staat het met de dames en heren van de Barneveldse Compagnie die in september Het Nieuwe Stuk gaan spelen?

Sandra mailde mij nog dat ze het tweede deel met een zwarte John Knox tóch eruit hebben geknipt.

[afbeelding]Gelijk hebben ze, twee uur amateurtheater in een benauwd buurthuis was toch al te lang.
quote:eleonora schreef op 01 juli 2012 @ 00:08:

[...]

Ja, de waarheid is hard.

Maar mij weerhoudt het ook niet hoor. Ik heb jou verder niet nodig in wat voor discussie dan ook.Veel plezier op de andere topics dan!
quote:secondhandsuus schreef op 01 juli 2012 @ 00:07:

[...]

Nou-hou-hou! Ik heb ook mijn best gedaan hoor! Briljant was je. Bij wijze van spreken was Soep d'r posting conclusiegewijs de beste. Niet letterlijk.
quote:_lupine_ schreef op 01 juli 2012 @ 00:10:

Ik ben nog steeds benieuwd naar de manier waarop dit in wetgeving omgezet zou moeten worden eigenlijk. Dat was de hele discussie toch?Nou gewoon. Iedere vrouw die zo stom is om zich zonder toestemming van de man een kind in de buik te laten splitsen standrechtelijk executeren.
quote:eleonora schreef op 01 juli 2012 @ 00:13:

[...]

Briljant was je. Bij wijze van spreken was Soep d'r posting conclusiegewijs de beste. Niet letterlijk.

Ooh, gelukkig...

*droogt tranen en snuit nog eens goed de neus*
Vrouwen willen helemaal geen vrouw met een aangeplakte piemol als man. Al lijkt het vaak wel zo.
quote:amand1969 schreef op 01 juli 2012 @ 00:12:

[...]

Veel plezier op de andere topics dan!O, ik heb het hier ook leuk hoor, bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven