Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Kijken blijkt echt een kunst op zich. Wanneer je kijkt naar welke verkeersstromen, en hoe vaak, en op welke manier. Heel anders dan op de fiets waar je altijd vrij zicht hebt en veel langzamer bent. Nu moet je drie spiegels in de gaten houden en ook nog door de verschillende ramen kijken, terwijl een medepassagier of een portier of een autostoel je uitzicht versperren.

Maar de verkeerssituaties klinken daar in Canada wel een stuk relaxter dan hier. Vandaag ook nog even in de binnenstad geweest. Al die megadrukke kruispunten waar trams, auto's, taxi's, fietsers, scooters, automobilisten, voetgangers kris kras door elkaar bewegen. Zo heftig. Ik wist gewoon niet meer waar ik op moest letten, en dan zijn die strikte kijkregels een heel prettig houvast.

Bijkomend voordeel: de snelweg, waar ik voorheen zo bang voor was, lijkt minder moeilijk zo, want veel overzichtelijker.
Heb je alweer een les gehad lindelunelente? De snelweg mag ik hier nog niet op. Daarvoor moet ik eerst mijn eerste praktijktest halen. Ik vind het trouwens niet erg dat ik nog niet op de snelweg mag...

Ik merk nu dat ik het lastig vind inschatten wanneer ik klaar ben voor die praktijktest. Hebben jullie zelf een idee wanneer je klaar was voor je examen? Mijn vriend vind mij heel goed rijden en kijken, maar ik heb zelf nog niet het idee dat ik al klaar ben voor het examen. Ik ken mezelf inmiddels ook al goed genoeg, dat ik nooit echt klaar ben voor een examen. Ik ben nu van plan om rijlessen te nemen bij een rijschool, en hopelijk kan ik zo beter inschatten of ik klaar ben voor het examen.

Nog meer mensen met rijlessen bezig?
He leuk, topic is weer actief.

Ik had zepf pas het gevoel dat ik er klaar voor was de dag voor mijn tweede examen. Tussen mijn eerste en tweede maar 4 uurtjes les gehad. Maar volgens mij zat het vooral tussen mijn oren.
Zo, ik ben net terug van mijn eerste echte rijles (na de intake les). Was weer hartstikke leuk en ging wel lekker. We lopen voor op schema aldus de instructeur.. Veel rotondes gehad vandaag en weer oefenen met schakelen 1,2,3 en weer terug. Ook een stukje achteruit gereden.

Moet er wel om denken om niet teveel rechts te gaan rijden en spiegels van geparkeerde auto's er af te rijden (haha, ik zag het al helemaal voor me - al die spiegels er af!) en mijn knipperlicht in rotondes niet met mijn rechterhand aan te doen stiekem..

1 keer met piepende banden weggereden (oeps!) maar daar kon de instructeur gelukkig wel om lachen.

Nu volgende week weer, de instructeur wilde eigenlijk geen dubbele lessen in het begin omdat het zo vermoeiend is maar we hebben nu toch 2 x een dubbele les staan! Vind ik niet erg .

Succes iedereen!
Dubbele les bedoel je 2 of 4 uur mee? 2 uur kan best, 5 min de benen strekken en je kunt wel weer verder.

4 uur is idd te veel. Vooral als je intensief met kijken gaat oefenen kan het best vermoeiend zijn.
Laatst 5 uir aan 1 stuk gereden. Daarna was ik er wel een beetje klaar mee en zijn we gewisseld maar ik was best verbaasd dat het me zo goed af ging!

Ondertussen mag ik rijinstructeur trouwens vriend noemen
Ja ik bedoel inderdaad 2 uur achter elkaar, de instructeur rijdt in het begin meestal 1 uur per keer...

Oh echt waar?! Wat leuk joh, vertel vertel!

Nu niet nerveus als je moet rijden met je vriend naast je? ;)
knipperdeknip
Ruza chick wat leuk!! Ik dacht trouwens dat jij al een hele tijd (lees meerdere maanden) een vriend had? Of is het al een paar maanden aan de gang?
Euh. Dit is nu een maand of 2/3. Daarvoor een soort van uit de hand gelopen scharrel gehad. Maar stiekem was dit het al all along. Moest het alleen nog aan mezelf toegeven
Haha geniaal hoor :D, daarom gingen je rijlessen zo goed ;)

alweer 7 maanden mn rijbewijs vandaag .

Ik baal alleen dat onze auto kapot is, de koppakking of cilinder is waarschijnlijk aan gort. Betekent dat ik al een paar weken niet heb gereden en ik wil zo graaaag :P
quote:Atelier_madame schreef op 29 juni 2012 @ 12:37:

Haha geniaal hoor :D, daarom gingen je rijlessen zo goed ;)

alweer 7 maanden mn rijbewijs vandaag .

Ik baal alleen dat onze auto kapot is, de koppakking of cilinder is waarschijnlijk aan gort. Betekent dat ik al een paar weken niet heb gereden en ik wil zo graaaag :P

Haha. Mn rijlessen gingen gewoon ok. Was een beetje een doorsneeleerling (50 lessen, 2e x geslaagd)

Hier ook alweer 9 maanden rijbewijs op zak. En nog steeds verknocht aan autorijden

Balen dat je auto kapot is, even geduld nog en dan weer scheurrrrrrrren.
Mag ik ook mee schrijven?

Ik ben 22 en sinds enkele weken opnieuw gestart met rijlessen. Op mijn 18e heb ik ook gelest. Toen ben ik na zo'n 40-45 lessen gezakt voor mijn eerste examen. Wegens verhuizing moest ik switchen van rijschool. Bij de nieuwe rijschool klikte het niet en door allerlei omstandigheden heb ik een angststoornis ontwikkeld. Autorijden gaf ook paniek dus daar ben ik mee gestopt. Inmiddels staat mijn leven weer op de rails en heb ik wat geld bij elkaar gespaard, dus ik ben weer begonnen!

Vorige week ben ik, heel irritant, gezakt voor mijn theorie. Dus dat ga ik vanmiddag opnieuw proberen (en nu ben ik zenuwachtig!). Verder heb ik tot nu toe 5 maal 1,5 uur gereden. Waar ik vooral tegen aan loop is dat ik te onzeker ben en niet zo goed durf. Dat is vooral lastig bij het oversteken van moeilijke kruispunten of bij het invoegen op de snelweg.

Heeft iemand tips hoe ik wat zekerder kan worden?
Zekerder word je door veel lessen te nemen!

Of af en toe even een korte pauze!
Ha Ruza, verliefd op de rijinstructeur, wat een klassieker. Maar heel leuk!

De mijne is reuzesympathiek, maar net als ik al voorzien van man/vrouw/kind. Lekker rustig.

Miriam, heel veel succes vanmiddag! Ik heb mijn theorie gelukkig gehaald, maar wel kielekiele. De vragen vielen me niet mee, en ik heb er ook een paar gemist, omdat ik te laat op het knopje bleek te drukken. Zeker bij de gevaarherkenningsvragen heb je nauwelijks tijd om de situatie te beoordelen.
Correctie: verliefd op de voormalige rijinstructeur Toen ik rijles had was er van mijn kant helemaal geen sprake van vonken! Daar had ik nog wel bijna een jaar meer voor nodig haha.

Gefeliciteerd met je theorie!
En mariammm idd zekerder worden door te oefenen, oefenen, oefenen.

En bedenk je maar: als die domme del (zoek voorbeeld uit omgeving) het kan kan ik het ook!
quote:Atelier_madame schreef op 03 juli 2012 @ 09:30:

Zekerder word je door veel lessen te nemen!

Of af en toe even een korte pauze!

Veel lessen: Check.

Pauze: Check.

Zeker: Check.

Helpt het? Nope.

Het is niet zo dat ik niet kan rijden, het is dat de examinators niet kunnen examineren.

Sjah, wat doe je dáár nou aan?
Dank je Ruza, ik ben er best mee in mijn nopjes. Bij die oefenexamens ging ik nog zo vaak de mist in.

Klinkt trouwens als een intrigerend verhaal, over de rijinstructeur. Jammer dat ik je eerdere bericht daarover gemist heb.

Bammetjebamie, wat vervelend. Wat is er aan de hand volgens jou, waarom zijn de examinatoren zo kritisch? Ga je binnenkort toch weer proberen af te rijden?
Bedankt voor de bemoedigende woorden! Die theorie ga ik in ieder geval maar even halen vanmiddag dacht ik zo, dan heb ik dat maar vast gehad

Bammetje, waar ben je op gezakt?
Ze zijn zo kritisch omdat ik bij het CBR een etiketje heb.

En ik word er heel moe van dat elke examinator andere criteria heeft, let je goed op het ene vindt de volgende andere dingen weer belangrijker.

Volgende examen wordt een BNOR, geen idee of ik er nog zin in heb, vertrouwen in heb, geld voor heb.

Ik ben er voor nu even klaar mee.
Natuurlijk ga je die theorie halen, Miriam, en dat durven op de weg komt ook wel goed met zo'n positieve houding :-)

Matig Bammetjebamie, ben je verplicht om dat etiketje door te geven aan het BNOR? Of kun je er ook 'blanco' in? Misschien scheelt dat, zijn ze tenminste niet bevooroordeeld.
Het CBR is de laatste tijd WEER veel strenger geworden. Volgens vriend kun je nu op de kleine fout ql zakken waar ze eerder een klein foutje door de vingers mochten zien.

Bammetje, wat verdelend. Is je etiketje fysiek of psychisch? Niet opgeven meid, ook jij komt er wel!

Miriam succes vanmiddag!
quote:lindelunelente schreef op 03 juli 2012 @ 11:40:

Matig Bammetjebamie, ben je verplicht om dat etiketje door te geven aan het BNOR? Of kun je er ook 'blanco' in? Misschien scheelt dat, zijn ze tenminste niet bevooroordeeld.

Dat staat helaas in mijn dossier bij het CBR dus verzwijgen gaat niet lukken.

Ik ga wel bezwaar maken hoor, etiketje is niet meer van toepassing namelijk.

Ik zou gister eerst even slagen voordat ik gedoe zou maken daar maar ga het nu denk ik maar andersom doen.

Als ik er de moed voor heb.

Nu even niet iig.
Ruza, gelezen, mooi verhaal! Leuk hoor om zo de ware tegen te komen :-).

En Bammetjebamie, heb je gisteren examen gedaan? Kan me voorstellen dat je nu even flink baalt, en dat zal een understatement zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven