Gezondheid alle pijlers

ongesteld..het loopt echt

01-07-2012 01:07 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25, en had nooit heel veel last van mijn menstruatie, ook omdat ik vroeg aan de pil ging. Nu ben ik dat niet meer, geen vriendje op het moment. Het is echt erg geworden. Als ik op het toilet zit, loopt het soms echt tijdens dag 2 en 3 als ik mijn tampon er net uit heb. Is dat normaal??
Ligt er een beetje aan waar het heen 'loopt'..
Tsja, ligt er een beetje aan welke grenzen je als 'normaal' stelt.

Dit komt mij niet geheel onbekend voor. Tegenwoordig slik ik naproxen wegens heftige pijnklachten, en ben daardoor ook minder heftig ongesteld (vermindert ook het bloeden), dus heb er nu geen last meer van.

Denk dat je het niet (meer) gewend bent, omdat je door de pil over het algemeen wat minder hevig ongesteld bent.
Ik herken dat wel. Als ik niet aan de pil ben dan vloei ik heel heftig en lang. Wat 'normaal' is, verschilt van vrouw tot vrouw.
Naproxen is een prima tip. Het vernauwt de bloedvaten. Ik gebruikte het ook, tegen menstruatieklachten.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Je bedoelt een straal bloed dat eruit "valt" alsof je een kraan opent? (alsof je bloed plast (zelfde soort straal))

Ja, ken ik wel. Of bedoel je het anders?
Ja, helaas herkenbaar. Naproxen helpt iets, kan je gewoon bij Kruidvat halen.
Waarom blijf je de pil niet gewoon slikken? Elke keer stoppen en weer beginnen is niet handig. Je stelt jezelf nl. de 1e 4 maanden in op de pil en in de 1e 4 maanden is ook het risico op trombose het hoogst. Daarna is het risico heel klein en ben je vaak gewend aan de pil.

Als je de pil blijft slikken heb je ook minder last van je menstruatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb het ook als ik de pil niet slik, de eerste 3 dagen loop ik gewoon leeg. Ik vind het verschrikkelijk. Als ik jou was, zou ik gewoon de pil blijven slikken.
Dat kan idd normaal zijn. Ik zou ook de pil doorslikken. En dan ook helemaal doorslikken, zonder maandelijkse stopweek (is namelijk niet noodzakelijk). Dan ben je helemaal van die ongein af.
Ik bedoel inderdaad dat als ik op het toilet zit, er een dikke rode straal ineens uit loopt. Niet druppelend of zo dat doet het natuurlijk ook wel
Ik denk dat er vrij veel 'normale' varianten van menstruatie zijn. De vraag is voor jou voornamelijk of het je dusdanig stoort/ je er zo'n last van hebt dat het bij jou op deze manier komt.

Je hebt al een oplossing voor je probleem, nu is het de vraag of je de pil wilt gebruiken of niet.
Ik zou me geen zorgen maken, bij mij loopt het op dag 2 en 3 ook zo.

Niks aan de hand aldus mijn gynaecologe.
Heb ik ook altijd een dag(ondanks pil) en veel buik/rugpijn. jep heb het niet getroffen! Dus herkenbaar ja!
Klinkt vrij normaal, de 1 is erger ongesteld dan de ander. Heb je verder veel buikpijn?

Ik zou naar de huisarts gaan en toch overleggen om weer de pil te slikken.
Is het geen Endometriose ? Ik heb ook altijd heel erg veel bloedverlies gehad. En de Gynaecoloog vertelde mij je hebt Endometriose.
Herkenbaar. Vooral dag 2 en 3 zijn het ergste, gepaard met vele krampen.

Ik voel het ook 'lopen' en vaak moet ik echt op een 'draf' naar het toilet. Als er íets is wat me gestolen kan worden, dan is het wel ongesteldheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven