uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Hee dames, hier vandaag wel koud maar inderdaad een zonnetje, ook weer eens fijn! Gaat nog allemaal goed, ben wel groooot nu, dikke buik, maar slaap nog goed en kom de dagen goed door. Mag komen, maar het is ook prima als het tot de 15e wacht. Iets later kan ik ook nog wel mee leven, maar twee weken, pfff, dan loop ik ook wel op tandvlees denk ik. We zullen zien, tot nu toe bevallen de meeste wel prima rond de uitgerekende datum! En Elmanita was pas 1 dag voor mij uitgerekend en heeft nu al haar mannetje in handen!
Hai meiden!

Ja, het is een hele tijd geleden dat ik hier geschreven heb. Door flink wat ellende, ziekenhuis in, uit, in uit, en een veel te hoge bloeddruk trok ik het niet langer om fanatiek mee te schrijven. Ik heb wel alle verhalen gevolgd en vind het daarom ook leuk dat nu het allemaal heel dichtbij komt nog een beetje op de hoogte te blijven van alle april-baby’s en mamma’s!

Ik sta inmiddels niet meer in de tabel maar ben zelf de 13e uitgerekend dus dat schiet al heel erg op! Onvoorstelbaar dat we over maximaal 3 weken een kleintje in onze armen kunnen houden, ik kan echt niet wachten!

Brendy: Gefeliciteerd! Fijn dat het allemaal goed gaat, en is gegaan met de bevalling! Geniet van deze mooi tijd met jullie dochter!

Elmanita: Jij ook heel erg gefeliciteerd met jullie zoon, wat een prachtige naam!! Geniet ervan meid!! Was je al van plan om in het ziekenhuis te bevallen of kwam dat door het vruchtwater?

Selma: Jij ook nog gefelicteerd. Vervelend dat Tijn een wat moeilijke start had, maar gelukkig nu weer heerlijk thuis! Hoop dat jullie een hele fijne kraamtijd hebben!!

Voor alle nog zwangeren onder jullie: sterkte nog even met de laatste loodjes! We weten waar we het voor doen ;)

Hier gaat het wel aardig, ben het alleen spuugzat!! Begin nu ook wat panisch te worden, kan alleen nog maar denken aan alle dingen die fout kunnen gaan (en dat terwijl er al heel veel mis ging, en toch goed gekomen is!! ).

Het huis is er klaar voor, vriendlief en ik zijn er klaar voor.. nu alleen baby nog!! Afwachten is niet leuk!! Het rommelt wel wat.. veel harde buiken, maar daar houdt het eigenlijk wel mee op. Ben bang dat ze met week 42 tevoorschijn komt.. door al die weeen-remmers wil ze niet meer!!

Groetjes!!
bedankt voor alle felicitaties!

Polleke: de bedoeling was thuis maarja dat mag niet meer met poep in het vruchtwater. En ik kan me voorstellen dat je het zat bent, dat had ik ook. Heeft de kleine waarschijnlijk gehoord haha

Meis: Ik mocht kiezen tussen zoetermeer (lage of hoge land zoeits geen idee) en het sint fransiscus. Dus we hebben voor het sint fransiscus gekozen was dichterbij. Omdat die kleine had gepoept wordt je aan het ziekenhuis overgedragen en dat je eigen VK dus niet de bevalling. Bij mij was de cathether een standaard procedure in het ziekenhuis. Als je blaas leeg is heeft het koppie meer ruimte om geboren te worden schijnbaar, maar prettig is anders. Enne tips voor een snelle bevalling, hmm ik zei de avond ervoor tegen m'n man ik wil dat die kleine eruit komt ben het zat, en hij heeft geluisterd haha

kom op meiden nog even volhouden, het kan sneller voorbij zijn dan je nu denkt haha!
@ elamanita: klinkt als snelle bevalling, behalve dan de persweeen opvangen. Is niet echt prettig lijkt mij.

@ HNK: je klinkt alsof je last van nesteldrang hebt. Doe je wel rustig aan???

@ polleke: naar dat je zwangerschap zo vervelend is verlopen. Is niet waar je op gehoopt hebt. Hoop dat het nu nog beter gaat,

Welkom terug met schrijven.

@ vocht: heb sinds 4 dagen last van vocht, kan mijn schoenen niet meer aan. Wel balen.

Vandaag nog even een bezoekje aan de vk gebracht. Ik heb al sinds dinsdagnacht weeen, en eigenlijk blijft het de hele dag toch wel 5-10 ween komen. En elke 5 minuten een harde buik, soms ook pijnlijk. Ik voelde me vanavond ineens zo onzeker en bloednerveus, dat ik toch maar besloten heb om te bellen. Ik mocht gelijk langskomen en dan zou ze even kijken / voelen, zodat je weet waar je aan toe bent.

Het hartje van de spruit was prima, dus kleine vermaakt zich nog goed daarbinnen. Kind was wel ingedaald, iets verder dan vorige keer, maar kon nog wel een stukje zakken.

Daarna inwendig onderzoek. Was blij dat ik in manlief zijn hand kon knijpen, wat doet dat zeer zeg!!! En het resultaat.... geen ontsluiting!!! Dat was best balen om te horen. Waarschijnlijk zijn het voorweeen of indalingsweeen. Maar omdat ik bekend ben met blaasontsteking in de zwangerschap, wil de vk toch ook dit uitsluiten, dus morgen even urine langsbrengen bij de huisarts.

Toch ben ik wel gerustgesteld. Ook al heb ik geen ontsluiting, ik weet weer beter waar ik aan toe ben. Dus voorlopig gewoon afwachten en hopen dat dat niet lang meer duurt.

Disndag weer een reguliere controle, dus blijft alles spannend.
Brendy gefeliciteerd met jullie dochter!!! Jullie zien er erg gelukkig uit! Leuk dat je zo snel al foto' hebt geplaatst.

Elmanita jullie ook van harte!!! Ben erg benieuwd naar die mooie blonde haren van jullie zoon!

Ik ben vorig jaar in hetzelfde zh als jij bevallen, bevalt best goed toch? Wel bizar dat je je persweeen zo lang moest ophouden! Moest ik ook (gelukkig geen uur) maar dan omdat ze bij mn dochter bloed hadden afgenomen en we op de uitslag moesten wachten, klinkt achteraf een beetje raar!

Kooltje ik schrik elke keer als ik lees dat er bij jou al zoveel activiteit is! We zijn op dezelfde dag uitgerekend en ik heb het idee dat het nog wel 4,5 wkn gaat duren. Maar van jou verwacht ik telkens te lezen dat hij of zij er al is. Sterkte, lijkt me niet fijn!

Arme meis jij kan ook niet echt van je verlof genieten zeg! En je hebt er nog wel zo lang op moeten wachten!

Selma fijn dat het zo goed met jullie gaat! Volgens mij ben je echt aan het genieten!

Hier drukke dagen achter de rug want mijn kleine meid is vandaag 1 geworden! Raar hoe snel dat gaat, vorig jaar lag ze nu net in mijn armen en nu loopt ze gewoon al, mag ze bijna alles eten en is ze een peutertje!

Was erg vermoeiend, maar ook erg leuk! Zowel zaterdag als zondag een feestje gegeven, gister voor vriendjes en vriendinnetjes en vandaag voor de familie. Ze was gesloopt en papa en mama ook! Kwam alleen ff kijken of er hier nog nieuws was en nu ga ik lekker naar bed!

Groetjes
hee Polleke, welkom terug!

Kooltje: niet relaxed hoor, al die weeen! Idd lijkt wel of je bevalling gewoon weken duurt! Ik hoop dat het nu echt snel gaat voor je...

Brigitte: gefeliciteerd met de verjaardag van je meissie!

Ik ben wakker en een beetje aan het piekeren over van alles van bevalling tot opleiding die ik nog moet afmaken (ggrrrr). heb besloten dat ik ook van alle andere ziekenhuizen in de omgeving maar naar de voorlichtingen ga om te kijken of die een beetje gezellig zijn en hoe je ontvangen wordt. Bij het zkh wat de eerste voorkeur heeft bij mijn VK's, vond ik het niet echt super allemaal.

moet zo maar weer eens in bedje gaan liggen...
@Kooltje, als ik jou zo hoor mag ik weer niet klagen!

gelukkig vannacht aardig geslapen, natuurlijk wel 5 x eruit, maar niet met open ogen naar t plafond gestaard!

Van dat wachten met persen hoor je toch wel vaker in t ziekenhuis vind ik, dat ze het te durk hebben en dat je dan maar met je benen bij elkaar moet wachten!!! best aso, hoewel misschien niet te voorkomen....ik hoop dat in de toekomst grote kraamklinieken gaan opzetten waar alles goed is geregeld, wat ik ergens in een artikel las een idee van ene gynacoloog geloof ik...

@vocht, kan al een maand geen schoenen aan....strakke pantykouzen van de Hema helpen wel een beetje, gelijk smorgens aandoen...

@Piba, herkenning! ik wil eingelijk nog ene artikel herschrijven , krijg i maar niet uit mn hoofd dus het beste voor mij is het toch maar te proberen de komende dagen geloof ik...beetje knutselen of freubelen dat is toch niks voor mij, dus het is of achter de computer of zwaarder schoonmaakwerk gaan doen!

krijg wel veel opmerkingen over dat ik erg teken, oftwel dat het lijkt alsof ik wel op mn eind loop, maar ja dat doen we natuurlijk ook! ga geloof ik morgen bij de VK wel wat harder zuchten en steunen want tot nog toe doe ik altijd of er alles van een leien dakje verloopt, en t moet natuurlijk niet te makkelijk lijken, haha, ik wil niet tot 42 weken lopen!!!!!

hoe laat zijjn eingeloijk al die bevallingsprogrammas en op welk net?

doeiii
@nesteldrang: tja als de zon gaat schijnen dan krijg ik opeens weer energie. En ja, ik ben netjes af en toe gaan zitten. Tussendoor kwam er gister ook nog visite dus toen ook even wat rust genomen. En vriendlief heeft heerlijk gekookt! En gister was het even een piekdag, nu hoeft er bijna niets meer te gebeuren! jeej!

@bevallingsprogramma's: op sbs 6, de eerst volgende komt rond half 11 ofzo... check www.nu.nl en dan tvgids...

@bevallen: gister heeft vriendlief het kraampakket gevonden dat zo zorgvuldig door mij was verstopt... hij schrok van de kraamverbanden en al het andere spul... hihi.

@artikelen/opleidingen: ik kan het me goed voorstellen dat je nu toch weer even verder gaat. als het nog kan, waarom zou je het dan niet doen? zolang het maar niet MOET van jezelf!

@Carrrie: hoe was het gister?

@Kooltje: toch fijn dat de vk dan wil komen en je zekerheid geeft over de situatie... Geeft denk ik toch wel wat rust! en inwendig onderzoek, daar lag ik gisteravond aan te denken... eng!

@Polleke: welkom terug. Hoop dat alles nu in een wat rustiger vaarwater is gekomen.

Fijne dag!
Vannacht echt heerlijk geslapen! Wat een zaligheid is dat toch! Raar eigenlijk, dat je met zo weinig slaap toch de dag door kan komen. Vannacht ‘maar’ drie keer wakker geweest, maar daarna ook direct weer in slaap gevallen. Werd helemaal uitgerust wakker met de zon in mn gezicht!

Krijg daar wel gruwelijke nesteldrang van trouwens, die zon! Alles poetsen, klaar voor de baby!!

Piba: Leuk dat je me weer in de tabel wilt zetten! Nog even de gegevens: 27 jaar, 1e kindje, 13 april uitgereken! (nog een week, jippie!!!)

Wat lekker trouwens, dat je kan kiezen uit verschillende ziekenhuizen! Hier in Friesland is dat toch niet helemaal zo makkelijk. ..zijn er niet zoveel! Haha! Ben inmiddels wel al vertrouwd geraakt met de mensen hier in het ziekenhuis, heeft ook zn voordelen.. bekende gezichten aan je bed is toch wel fijn!

Elmanita: Vervelend dat het dan alsnog een ziekenhuisbevalling moest worden, maar ach, nu je kleintje er eenmaal is lijkt me dat niet zo heel erg meer!

Kooltje: Wat vervelend dat je al zoveel last hebt van weeen zeg! Als het nou ergens goed voor was, ontsluiting, zou het een ander verhaal zijn! Wel goed dat je naar de vk bent gegaan. Ik ben zelf een beetje panisch op het moment en je kunt maar beter je onzekerheid weg laten nemen, dan dat je achteraf spijt krijgt!!

Brigitte: Gefeliciteerd met je meisje! Lijkt me wel een uitputtingsslag zeg, zo op het einde van je zwangerschap! Hoop dat jullie allemaal weer wat bijgekomen zijn van de drukte.. spaar je krachten meid! :D

Carrie: Gefeliciteerd met de eerste comunie van je zoon! Is toch wel een speciaal moment! Was het wat vol te houden met een huis vol visite? Hadden jullie de zon nog wat mee? Hier sneeuwde het ’s morgens, dat is ook niks! Hoop dat het een mooie dag geweest is! Nog geslaagd met het winkelen zaterdag? Vermoeiend hoor!

Ik zal weer lekker verder rommelen in huis. Ik meet 2 keer per dag mn bloeddruk, en zolang die goed blijft mag ik van de gyn nog lekker mn gang gaan! Heerlijk! Toch een stuk beter dan dat bedliggen wat ik veel te lang heb gedaan!!

Groetjes!!
@ voorweeen: tja, het is geen pretje, maar... vannacht goed geslapen, geen klachten , geen weeen en maar 2x geplast. Maar omdat ik urine naar huisarts moest brengen moest ik wel vroeg op. moest nl ook een afspraak maken omdat ik ineens spontaan rode bultjes die jeuken in mijn nek heb. Moest er om 845 uur zijn.

@ vocht: ik heb al vanaf begin van de zwangerschap steunkousen, omdat ik spataderen heb. Maar zelfs die werken niet afdoende. 's ochtends gaan instappers nog aan, smiddags niet meer. En badslippers pas ik ook niet en die van mijn man zijn te groot (maat 44).

@ nesteldrang: de zon schijnt en ik ben helemaal vrolijk, heb zin om een hoop te doen, dus ik heb nu de tweede was erin, heb gestreken en ga zo de badkamer schoonmaken, want dat is hard nodig. Heeft ook zijn voordelen om vroeg op te staan, maar de zon schijnt in mijn slaapkamer precies op mijn bed, dus ik ga straks even lekker in de zon op mijn bedje liggen. Heerlijk vooruitzicht.

Heb net de huisarts gebeld ivm uitslag urine, de eerste uitslag is helemaal schoon, maar er wordt een aanvullend onderzoek gedaan omdat ik zwanger ben. Maar ik verwacht er weinig van.

Ben wel opgelucht dat ik gister toch nog bij de vk geweest ben, ben nu ook minder nerveus.

En de bultjes in mijn nek is zwangerschapsallergie, treedt meestal op na de 35e week. Ach, kan er ook nog bij dacht ik. Heb nu zalfje gekregen en dat werkt perfect. Dus dat is wel erg fijn.
Gisteren zijn we met mijn familie uit eten geweest. Zoonlief vond het allemaal hartstikke leuk, maar wilde liever met zijn nieuwe schoenen lopen (stappe stappe, zegt ie dan). Al met al 3 uur aan tafel gezeten, beetje te lang en ook te laat voor ons kleine mannetje. Die ging gisteren dan ook niet slapen in zijn bedje, pas na kwartier in ons bed bij zijn mama ging hij slapen. Toen heb ik hem in zijn eigen bedje getild. Maaaanden slaapt ie netjes in en door en nu al bijna een week loopt ie te spoken. Net nu de uitgerekende datum dichterbij komt.

Verder alleen gisteravond en de avond ervoor wat weetjes/harde buiken gehad. Verder niets speciaals. Ja een enorme steek van onderen, waardoor ik heel hard au riep. Misschien is de baby nu dan volledig ingedaald??

Brendy, leuke foto's op de MSN!

HNK, de babykamer klaar: nu mag de baby komen!

Elmanita, dat klinkt als een bevalling die goed te doen was!

Carrrie, gelukkig is het een bedrijfsauto! Dat valt dan weer mee!

Selma, fijn dat het zo goed gaat met jou en met Tijn!

meis, ik slaap normaal gesproken ook vooral op mijn rug (waarin ik nog steeds weleens wakker wordt nu ik hoogzwanger ben). Alleen krijg ik dan bijna geen lucht...Ik ben het dus ook zat, op de zij slapen (en dan ook nog in zo'n hoog bed ).

Polleke, is de bloeddruk nu dan alsnog weer normaal?

kooltje, wat ontzettend balen dat je nog geen ontsluiting hebt van al die weeen. Ook niet een verstreken baarmoedermond, of zei de vk daar niets over?

brigitte, gefeliciteerd met de allereerste verjaardag van je dochter! Gek he, hoe snel het gaat!
He, nu je het over foto's hebt wil ik natuurlijk toch weer kijken op de site! grrrr, waarom kom ik er nou toch niet op? zoals jullie op de site kunnen zien ben ik al wel lid zogenaamd!!!
Hee Kooltje, fijn dat je dat opschrijft over die rode bultjes in nek, dat heb ik ook namelijk. Goed te lezen dat dat gewoon een allergie is die er bij hoort. Ik was er niet voor naar de dokter geweest maar vond het wel raar...

Artikelen: Heb voor verlof een artikel ingeleverd en ben godsgelukkig dat ik er niets meer aan hoef te doen. Kreeg een reactie van de redacht die positief was, maar merkte dat ik zelfs die reactie maar moeilijk tot me door kon laten dringen. Vermogen tot zinvolle informatieverwerking is toch wel gedaald...
Meis, eindelijk gelukt he, inloggen op de MSN-groep! Gelukkig maar, begon je al te missen. Ik krijg het echt niet voor elkaar om alles te lezen op het Viva-forum en op MSN, dus excuses als ik soms hier wat achterloop! Ben nog druk bezig met het afronden van wat studiemodules (is Open Universiteit, dus het kan thuis ... maar mijn inschrijvingsduur loopt eind augustus af ...) en natuurlijk met solliciteren. School 1 wilde mij in oktober al hebben, maar weet nog niet hoeveel lesuren er zijn volgend schooljaar. School 2 wilde mij ook graag hebben, omdat er iemand met pensioen ging. Beslist die man een week later dat hij toch nog maar een jaartje blijft werken! Zucht. School 3 heeft 'maar liefst' drie sollicitatiebrieven gehad op een vacature (dat is veel in onderwijsland, erg he?), maar ze willen waarschijnlijk mijn salaris in deze schaal niet betalen. Ik ga toch echt niet voor minder werken! Ik denk dat het daarop afketst. Wat een gedoe. Ik zou het liefst voor de bevalling meer zekerheid hebben, maar ik denk dat ik op mijn kraambed nog sollicitatiegesprekken moet gaan voeren!

De drie kersverse mama's van de groep: heb jullie reeds gefeliciteerd op MSN, hartstikke goed! Kooltje, hou vol, meid.
@Laura, ja, haha, maar nu net kwam ik er al niet meer op, dan log ik in en zegt ie dat ik geen lid ben!! als ik me opnieuw aanmeld met mn emailadres zegt ie dat deze persoon al lid is, ZUCHT....hoe dan ook,ook ik heb nog geen baan, wel balen he? maar ja we hebben nog wel een maand of 4 om wat te vinden niet waar? en anders nog maar een maandje in de WW, maar k hoop zooooo dat ik per 1 sep een baan heb!!! zit die kleine puk dalijk 3 dagen in de creche en ik gewoon thuis!
Elmanita: van harte gefeliciteerd met Fynn (leuke naam!). Zo te lezen heb jij een prettige bevalling gehad, fijn zeg. Tja, die persweëen wegpuffen is inderdaad zwaar, gelukkig hoefde ik dat niet. Maar helaas heb ik door die 5 min. persen veel last van naweëen. Maarrrr, dat heeft weer als gevolg dat ik maar weinig vloei (dus die lange kraamverbanden heb ik niet nodig, joehoe). Geniet ervan meid!

He, ik leef toch wel met jullie mee hoor. Het voelt alsof ik nu een beetje valsspeel, omdat ik niet meer zwanger ben. Heb wel heel duidelijk het gevoel dat ik nu met 2 kinderen "klaar" ben. Maar wie weet, verandert dat nog...

In ieder geval: iedereen toitoitoi!

Liefs.
Ik kan niet meer op de MSN groep komen, ben geen lid meer. Is dit toeval of naar aanleiding van de eerder verzonden mailtjes ? die ik wel gewoon heb ontvangen ? Vind het prima, maar vind het ook wel fijn als ik dit dan even weet.

Wie o wie kan mij helpen ?

groetjes LEANNE
Ik kan er ook niet meer op, Leanne. Dus ik denk idd dat dat nav de mailtjes is.
dan had ik het wel zo netjes gevonden dat we heel even ingelicht zouden worden hierover !!

jammer . . . . . dat het zo dan moet.

had het prima gevonden om alleen via viva mee te lezen en schrijven, dit had ik ook gemaild, kan me voorstellen dat een grote groep onveiliger voelt en vooral als mensen zo vertrouwd met elkaar zijn en dan ineens er weer mensen bijkomen.

maar even een mailtje hierover was dan wel netjes geweest.

even voor iedereen die daar wel leest en vooral voor diegene die iemand zou kennen die om de hoek zou werken . .

mocht ik die persoon zijn, dan zou ik het fijn vinden als mijn info die ik in het voorstelberichtje heb gegeven geheim blijft.

niemand weet namelijk wat we krijgen ( geslacht ) en ik heb nu al ruim 18 weken moeite gedaan om mijn mond hierover te houden.

natuurlijk ga ik ervan uit dat dit zo is, maar het knaagt wel een beetje aan me, vandaar dit berichtje.

groetjes LEANNE
@leanne, @ Scoop, misschien is het niet zo, ik kan er nl ook vaak niet op, bdat is me pas 2x gelukt de afgelopen 2 weken....maar wie weet word ik ook wel geboycod ;)
quote:meis schreef op 07 april 2008 @ 21:35:

@leanne, @ Scoop, misschien is het niet zo, ik kan er nl ook vaak niet op, bdat is me pas 2x gelukt de afgelopen 2 weken....maar wie weet word ik ook wel geboycod ;)Hahaha, het zal toch niet
Vanmorgen naar de VK geweest, hmm, alles was goed, maar niet gerustgesteld, want kindje weegt nu al over de 7 pond, kan ook meer zijn, en zei ze, de eerste komt vaak 1 week of 10 dagen te laat, GREAT, ik zie gelijk weer ernom op tegen de bevalling! Hoopte zo dat ie een beetje klein was....donderdag nog een echo, kijken wat dat zegt, maar ik geloof dat ik nu toch maar voor t ziekenhuis kies!

@Kooltje, tegen mij zei ze dat voorweeen niet vaak voorkomen bij een eerste kindje, wat zget de VK daarobver tegen jou?
Vannacht om een uur of twee een tijdje wat weeen gehad zo om de twintig minuten. In slaap gevallen en het is weer weggezakt. Nu gespannen gevoel in buik. Raar gevoel hoor. Voor hetzelfde geld duurt het nog twee weken, maar er is nu duidelijk wat aan het veranderen.
Spannend Fyrin! ik hoop het voor je!
Zo, ik ben even een paar dagen offline en er zijn alweer een paar baby's bij gekomen!

Brendy: gefeliciteerd met Jayden Tara!

Elmanita: gefeliciteerd met Fynn!

Fyrin: ik ben jaloers....jij slaapt goed?! Ik zie elke avond weer op tegen het naar bed gaan, al val ik om van de slaap. Net als Scoop slaap ik elke nacht korte stukjes. Mijn middagdutjes tegelijkertijd met zoon kan ik dan ook echt niet missen. Op een of andere manier slaap ik dan wel altijd goed. sNachts heb ik altijd last van spieren in mijn rug, van pijn in mijn heupen of kortademigheid. Ik draai me wel 100 keer per nacht om (en dan die ellendige borstvoedingsworst ook meekrijgen)....GEK word ik ervan.

Pink lady: ik ben het ook zat nu. Ik vrees dat ik nog even vol moet houden maar ik herken wat je zegt over het logge lijf. De afgelopen 4 dagen was zoon niet op de creche en dat betekent dus 4 dagen sjouwen, op de grond spelen en aktief doen en dat lukt niet..! Dikke buik zit in de weg, en ik heb na elk klein wandelingetje weer pijn in mijn schaambeen. Deze 3 dagen gaat zoon weer naar de creche en ik durf het bijna niet te zeggen maar...wat een weelde, haha!

Carrie: nog gefeliciteerd met de 1e communie van je zoon!

Meis: wat vervelend dat je net hebt gehoord dat de vk je kindje groter inschat dat je had gehoopt. Het blijft natuurlijk altijd een schatting he. Helpt het als ik je vertel dat mijn zoon 4160 gram was en dat ik een heel voorspoedige thuisbevalling heb gehad? Geen scheur en geen knip, in totaal in 5 uur gepiept.

HNK en Pink lady: over het later bellen bij een volgende zwangerschap... Na jullie vragen hierover ben ik het formulier toch nog eens gaan nalezen en inderdaad...ik moet juist eerder bellen. Maar ik weet zeker dat de vk mondeling wat anders heeft gezegd. Vreemd toch? Ik moet donderdag weer op controle, dan zal ik het allemaal nog eens navragen.

Ik weet niet wat er met me aan de hand is maar het lijkt zowaar of ik nesteldrang heb. Ik ben normaal totáál geen poetsmiep maar de laatste week moet het hele huis eraan geloven. Vanmorgen heb ik nog even de ramen van onder tot boven gedaan. Ook mijn strijkijzer draait overuren, en dat terwijl ik normaal nóóit iets strijk. Aan de ene kant vind ik het wel grappig, maar aan de andere kant wordt ik er ook wel onrustig van. Ik blijf namelijk maar dingen bedenken die ik nog kan doen. Wat dat betreft was het vorige zwangerschap beter, volgens mij heb ik toen geen seconde over schoonmaken nagedacht.

Ik moet me vanmiddag nog even gaan bezighouden met het geboortekaartje. Ik heb weer een eigen ontwerp gemaakt. Vorige week heb ik een proefje laten drukken en dat zag er super uit, nu moet ik alleen nog twee schetsjes maken die ik erbij wil en dan is het klaar! Ik heb supercoole enveloppen gevonden via internet (rood calco papier = halfdoorzichtig) en die zijn vandaag geleverd. Etiketten zijn geprint. Dus vanmiddag de crea-bea uithangen en dan heb ik de belangrijkste klus geklaard. Heerlijk lijkt me dat...

Ik heb me afgelopen weekend versproken mbt het geslacht van onze kleine. Tegenover mijn moeder nog wel! Ongelofelijk, hou ik het wéken en maanden vol om niks te zeggen (altijd 'hij' aangehouden, is spreektaal en kan voor beide geslachten zonder vermoedens te kweken) en dan net voor het eind zei ik in een onbewaakt ogenblik het alles verklappende 'broertje' of 'zusje' woord. Grrrrrrrrrrrrrrrr! Ze reageerde overigens helemaal niet, maar het was wel zó overduidelijk dat ik geloof dat ze me het 'betrapt' gevoel niet nog meer wilde aansmeren. Baal baal baal...!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven