weer die kiespijn
zaterdag 7 juli 2012 om 00:26
Een paar maand geleden had ik verschrikkelijke kiespijn, dag in dag uit, ik voelde het steeds.
Na een week eigenwijs doen ben ik toch maar naar de tandarts gegaan.
Mijn wortel was helemaal dood, deze heeft hij toen schoon gemaakt en weer een nieuwe vulling in mijn kies gedaan.
4 dagen geleden kreeg ik weer pijn en tot nu toe heb ik dat nog steeds.
Ik heb helemaal een hard gevoel bij de kies en buiten kan totaal niet.
Nu moet ik dus helaas denk ik weer naar de tandarts, en die kosten zijn het ergst.
Mijn vraag; hoe kan het dat ik weer een probleem heb met dezelfde kies?
Na een week eigenwijs doen ben ik toch maar naar de tandarts gegaan.
Mijn wortel was helemaal dood, deze heeft hij toen schoon gemaakt en weer een nieuwe vulling in mijn kies gedaan.
4 dagen geleden kreeg ik weer pijn en tot nu toe heb ik dat nog steeds.
Ik heb helemaal een hard gevoel bij de kies en buiten kan totaal niet.
Nu moet ik dus helaas denk ik weer naar de tandarts, en die kosten zijn het ergst.
Mijn vraag; hoe kan het dat ik weer een probleem heb met dezelfde kies?
zaterdag 7 juli 2012 om 00:40
zaterdag 7 juli 2012 om 01:39
Nog een anti-pijn tip:
Hou je mond zoveel mogelijk vrij van bacteriën.
Dus haal een fles Listerine mondspoeling en tandenstokers of interdentale borsteltjes (AH) in huis.
Goed poetsen na iedere maaltijd of tussendoortje (ook je tong).
Daarna (of daarvoor) goed schoonmaken tussen alle kiezen en tanden met stoker of borsteltje.
Daarna een paar minuten goed naspoelen met Listerine (of iets anders bacteriedodends). Spoel vooral ook goed naar de pijnlijke plek toe.
Dit consequent blijven doen.
Uiteindelijk kan dat de pijn verminderen of zelfs doen ophouden.
Oh, en natuurlijk tóch maar naar de tandarts gaan hoor.
Hou je mond zoveel mogelijk vrij van bacteriën.
Dus haal een fles Listerine mondspoeling en tandenstokers of interdentale borsteltjes (AH) in huis.
Goed poetsen na iedere maaltijd of tussendoortje (ook je tong).
Daarna (of daarvoor) goed schoonmaken tussen alle kiezen en tanden met stoker of borsteltje.
Daarna een paar minuten goed naspoelen met Listerine (of iets anders bacteriedodends). Spoel vooral ook goed naar de pijnlijke plek toe.
Dit consequent blijven doen.
Uiteindelijk kan dat de pijn verminderen of zelfs doen ophouden.
Oh, en natuurlijk tóch maar naar de tandarts gaan hoor.
zaterdag 7 juli 2012 om 02:08
Ik denk dat ik t weet (heb de reacties niet gelezen dus miss staat dit er al....) maar je hebt een wortelkanaal behandeling gehad lijkt me...veel tandartsen doen dit in 2x (eerst alleen een noodvulling om te zien of alles daarna beter gaat, of de pijn weg is en er geen ontsteking meer is) en dan na een week ofzo (?) noodvulling eruit en een nieuwe blijvende vulling erin. Jouw tandarts heeft waarschijnlijk meteen de blijvende vulling erin gedaan (doen sommige tandartsen) en waarschijnlijk is de ontsteking of t vuil dus nog niet helemaal weggegaald...
zaterdag 7 juli 2012 om 02:11
zaterdag 7 juli 2012 om 08:26
Denk echt dat de tandarts de kies weer open moet maken. Heb het zelf ook gehad, moest verschillende keren terug, elke keer de wortelkanalen schoonmaken, noodvulling om te kijken of de pijn/druk terug kwam en daarna pas gevuld, op een maandag. De tandarts zei, dat wanneer de pijn terug kwam, ik er niet in het weekend mee zou zitten. Spoelen en Sensodyne helpt niet, dit zit binnenin.
zaterdag 7 juli 2012 om 09:56
Klinkt mij ook als een wortelkanaal behandeling.
Ik had begin dit jaar een ontsteking bij een tandwortel. Ik heb enorme uitstralingspijn gehad in bijna mijn hele mond en een dikke wang. De wortels zijn schoongemaakt. En zoals hierboven al genoemd kreeg ik een noodvulling. En moest ik een maand later terug komen voor de definitieve vulling. Bij de volgende halfjaarlijkse controle wordt er weer een foto gemaakt van de wortel. Want dan is pas te zien of de ontsteking echt weg is.
Wat betreft de kosten van de tandarts. Bij mij was het ongeveer 500 euro. Ben een paar keer geweest, omdat de ontsteking niet meteen werd vastgesteld. En ik had pijnstillers en een penicilline kuur. Je mag de kosten van de belasting aftrekken. Google er maar eens op. Tenzij je te veel verdient. Die mazzel hebben wij weer, dan zijn er weer andere regels.
Ik had begin dit jaar een ontsteking bij een tandwortel. Ik heb enorme uitstralingspijn gehad in bijna mijn hele mond en een dikke wang. De wortels zijn schoongemaakt. En zoals hierboven al genoemd kreeg ik een noodvulling. En moest ik een maand later terug komen voor de definitieve vulling. Bij de volgende halfjaarlijkse controle wordt er weer een foto gemaakt van de wortel. Want dan is pas te zien of de ontsteking echt weg is.
Wat betreft de kosten van de tandarts. Bij mij was het ongeveer 500 euro. Ben een paar keer geweest, omdat de ontsteking niet meteen werd vastgesteld. En ik had pijnstillers en een penicilline kuur. Je mag de kosten van de belasting aftrekken. Google er maar eens op. Tenzij je te veel verdient. Die mazzel hebben wij weer, dan zijn er weer andere regels.