Dates en exen

07-07-2012 13:04 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dates beginnen altijd over hun exen.

Gisteravond had ik een leuke date maar aan het eind van de date begon hij over zijn ex. Hij vroeg ook naar mijn exen maar ik had gewoon geen zin om daar over te beginnen.

Dat is voor mij gewoon afgesloten en verleden tijd.

Ik ervaar dat steeds meer bij dates. Een tijd geleden begon een date over voorbeelden over zijn ex. Ik vond diegene gelijk minder leuk..

Ik lees overal dat praten over exen tijdens (eerste) dates echt een no-go is.

Ligt het aan mij dat ik dit als vervelend ervaar of is dit normaal?

Ik hoef namelijk niets over exen te weten, het veranderd mijn kijk op mijn date. Dat komt later wel. Maar omdat ik dit elke keer tegenkom vraag ik me af of ik dat misschien anders moet zien. Hoe zien jullie dit?
Ik snap het probleem niet zo. Dates zijn om iemand te leren kennen en hoe iemand over zijn ex praat zegt heel veel over een persoon. Waarom zou je krampachtig dat onderwerp gaan vermijden? Vooral als je bedenkt dat een ex een heel belangrijk iemand is (geweest) vind ik het heel normaal om erover te beginnen.
Ook tijdens een eerste date?
Het ligt er aan hoe en wat..

Ik bedoel dat je bijvoorbeeld over een film hebt en dat hij verteld dat hij hem toen ook heeft gezien met ex en je gaat weer verder met je gesprek.

Vind ik iets anders als hij een uitgebreid verhaal over zijn ex aan het vertellen is hoe zij is enz.

Dus ik weet niet in wat voor context het over zijn ex hebben is?

Maar zolang zij niet op de voorgrond staat en het toevallig in een verhaal naar boven komt zonder dat zij lijdend voorwerp is.

Zou ik het niet zo erg vinden.
Ik zie het verschil tussen een eerste/tweede/tiende date niet. Elkaar leren kennen is het doel.
quote:vogelbekdier schreef op 07 juli 2012 @ 13:10:

Ik bedoel dat je bijvoorbeeld over een film hebt en dat hij verteld dat hij hem toen ook heeft gezien met ex en je gaat weer verder met je gesprek.

Vind ik iets anders als hij een uitgebreid verhaal over zijn ex aan het vertellen is hoe zij is enz.

Maar zolang zij niet op de voorgrond staat en het toevallig in een verhaal naar boven komt zonder dat zij lijdend voorwerp is.

Zou ik het niet zo erg vinden.Zolang hij het niet heel de avond over haar heeft inderdaad. Maar als hij vertelt hoe ze was en zo weet je in ieder geval wat hij niet zoekt, of waarom zijn vorige relatie stuk is gelopen. Alleen maar interessante informatie.
quote:vogelbekdier schreef op 07 juli 2012 @ 13:10:

Zou ik het niet zo erg vinden.eens.
@vogelbekdier

Daar zit inderdaad verschil in. Deze date begon over hoe zij in de relatie was (veel ups en downs) en hoe hij de relatie had beëindigd enz enz. Hij zei zelfs dat hij nog terug kan komen bij haar..

Ook een date voor een drankje. We liepen langs de douglas en hij merkte op: 'Hier hebben mn ex en ik nog snel een morningafterpil gehaald'. En dan zo'n lachje erbij.

@annelaure

Het lijkt mij dat je de eerste date wat luchtiger moet houden en niet met zulke zware onderwerpen moet aankomen?
In het kader van de romantiek is het wel erg fijn om net te doen alsof er geen andere mensen op de wereld zijn. Zeker geen exen en zeker niet op de 1e date.

Real life komt onvermijdelijk een keer de hoek om kijken, maar liefst dán en niet nu.
quote:Kirsten_ schreef op 07 juli 2012 @ 13:17:

Ook een date voor een drankje. We liepen langs de douglas en hij merkte op: 'Hier hebben mn ex en ik nog snel een morningafterpil gehaald'. En dan zo'n lachje erbij.

Morningafterpil bij de douglas???

@vogelbekdier

Daar zit inderdaad verschil in. Deze date begon over hoe zij in de relatie was (veel ups en downs) en hoe hij de relatie had beëindigd enz enz. Hij zei zelfs dat hij nog terug kan komen bij haar..

Ik denk dat deze man nog niet aan een relatie of iets toe is, als hij zegt dat hij nog terug kan komen bij haar , dus dan weetje denk ik meteen genoeg. Hij is nog niet over haar heen

Deze man zou zeker voor mij een afknapper zijn want waarom zou je dit zeggen en helemaal met een lachje erbij. Dus ik denk dat je net een paar in het algemeen "" verkeerde" mannen hebt ontmoetDe echt inhoudelijk gesprekken over exen en daar mee echt de diepgang mee in gaan, zou op mijn eerste date ook echt niet hoeven. En daar heb ik dan zelf ook geen behoefte aan. Die komen later wel een keer. Maar gewoon de normale gesprekken en dat daar een ex voorbij in kan komen, dat vind ik zelf niet erg want hij heeft natuurlijk een leven voor mij gehad.
quote:feeks schreef op 07 juli 2012 @ 13:25:

Morningafterpil bij de douglas???Dacht ik ookal!?
Ik had er ook 1; Allemaal negatieve dingen over zijn ex vertellen op meerdere dates (met dezelfde vent, was overigs gewoon me sv, dus niet relatiemateriaal) maar toch; Wat een gezanik over zijn ex zeg...bah!

Blij dat ik van em af ben!
Ik vond het juist wel verhelderend. Als date erg onaardig praatte over ex was ik er snel klaar mee. Of als hij zichzelf als sneue slachtoffer zag.

Dat hoeven uiteraard geen urenlange gesprekken te zijn over exen, maar met een paar verhalen en de manier waarop ze verteld worden, krijg je een aardig beeld van iemand.

@vogelbekdier

@annelaure

Het lijkt mij dat je de eerste date wat luchtiger moet houden en niet met zulke zware onderwerpen moet aankomen?

Tja, die date die zei dat hij nog terug kan komen bij haar is wel eerlijk. Dan weet je hoe je ervoor staat. Ik zou het veel erger vinden als hij zoiets niet zegt maar wel denkt.

Ja, dat met die Morning After Pill vind ik ook heel raar. Maar goed, dat zegt wel iets over de persoon. Heel waardevolle info. Het is niet meer dan logisch dat je beeld daardoor verandert. Misschien is dat zelfs maar goed ook.

Ik weet niet of de eerste date luchtig moet zijn. Ik vind het zelf altijd prettig als ik al meteen de diepte in kan met iemand. Maar blijkbaar liggen jouw voorkeuren anders. Dat is prima. Moet je gewoon iemand tegenkomen die er ook zo over denkt. Dat soort mannen zijn er echt wel.
Daar zit inderdaad verschil in. Deze date begon over hoe zij in de relatie was (veel ups en downs) en hoe hij de relatie had beëindigd enz enz. Hij zei zelfs dat hij nog terug kan komen bij haar.

Sjesus wat een hork zeg. Bleeeg, weg ermee.
quote:feeks schreef op 07 juli 2012 @ 13:25:

Morningafterpil bij de douglas???Tja, alles wordt minder.
quote:amand1969 schreef op 07 juli 2012 @ 13:18:

In het kader van de romantiek is het wel erg fijn om net te doen alsof er geen andere mensen op de wereld zijn. Zeker geen exen en zeker niet op de 1e date.

Real life komt onvermijdelijk een keer de hoek om kijken, maar liefst dán en niet nu.+1, een ex noemen op een eerste date = exit voor mij

@vogelbekdier

@annelaure

Tijdens een eerste date is er zoveel te bepraten, dat als de ander het zonder noodzaak uitgebreid over een ex heeft, dan is het voor mij denk ik de eerste en laatste date met die man.

Als ook dat voorbeeld van @vogelbekdier van die film, je kan toch ook gewoon zeggen dat je die film gezien hebt, het gaat er toch niet om met wie je die film gezien hebt.

De mannen in de voorbeelden die jij geeft zouden voor mij niet hoeven.

Dat het in de vervolg dates het onderwerp ex(en) aan de orde komt oké, maar een man die het in de eerste date al regelmatig/veel over heeft, is naar mijn idee niet los van de ex.
quote:annelaure schreef op 07 juli 2012 @ 13:32:

[...]

Tja, die date die zei dat hij nog terug kan komen bij haar is wel eerlijk. Dan weet je hoe je ervoor staat. Ik zou het veel erger vinden als hij zoiets niet zegt maar wel denkt.

HAHA da tis niet eerlijk maar snoeven!

Ja, dat met die Morning After Pill vind ik ook heel raar. Maar goed, dat zegt wel iets over de persoon. Heel waardevolle info. Het is niet meer dan logisch dat je beeld daardoor verandert. Misschien is dat zelfs maar goed ook.

Het geeft helaas wel aan dat hij niet van tevoren maar pas achteraf iets vindt over anticoncepntie. MIN puntje.

Ik weet niet of de eerste date luchtig moet zijn. Ik vind het zelf altijd prettig als ik al meteen de diepte in kan met iemand.

Dus jij vindt het fijn om ALLE shit uit het verleden meteen gepresenteerd te krijgen. Ik zou het zelf sjieker vinden als iemand zijn vuile was binnen houdt, het is duidelijk dat smaken verschillen.

Maar blijkbaar liggen jouw voorkeuren anders. Dat is prima. Moet je gewoon iemand tegenkomen die er ook zo over denkt. Dat soort mannen zijn er echt wel.
quote:naara schreef op 07 juli 2012 @ 13:48:

[...]

Waarom is dat snoeven? Komt op mij over alsof hij gewoon wil kijken hoe het daten hem bevalt. Of hij al los is van zijn ex. Wat valt daar nou aan op te scheppen?

Voor mij zijn de diepte in en vuile was twee verschillende dingen. De diepte in betekent voor mij dat we het hebben over persoonlijkheden, het verleden, hoe we naar de toekomst kijken, hoe we zijn gekomen waar we nu zijn. Dus echt over onszelf als persoon. Daar hoeft geen vuile was aan te pas te komen.
quote:Kirsten_ schreef op 07 juli 2012 @ 13:04:

Mijn dates beginnen altijd over hun exen.

Gisteravond had ik een leuke date maar aan het eind van de date begon hij over zijn ex. Hij vroeg ook naar mijn exen maar ik had gewoon geen zin om daar over te beginnen.

Dat is voor mij gewoon afgesloten en verleden tijd.

Ik ervaar dat steeds meer bij dates. Een tijd geleden begon een date over voorbeelden over zijn ex. Ik vond diegene gelijk minder leuk..

Ik lees overal dat praten over exen tijdens (eerste) dates echt een no-go is.

Ligt het aan mij dat ik dit als vervelend ervaar of is dit normaal?

Ik hoef namelijk niets over exen te weten, het veranderd mijn kijk op mijn date. Dat komt later wel. Maar omdat ik dit elke keer tegenkom vraag ik me af of ik dat misschien anders moet zien. Hoe zien jullie dit?Op de eerste date kan iemand dat beter laten als ie met mij op date is. Ik vind mijn exen ook verleden tijd, verwacht ook van vriendlief dat ie dat vindt. Vind het, als ik verder in een relatie ben niet heel erg om er af en toe wat over te horen, het is toch iemands verleden... Maar ik wil ook altijd wel als ik in een relatie zit en seks met iemand ga hebben hoeveel partners iemand heeft gehad, of er kans is op een soa e.d.
quote:annelaure schreef op 07 juli 2012 @ 14:00:

[...]

Waarom is dat snoeven? Komt op mij over alsof hij gewoon wil kijken hoe het daten hem bevalt. Of hij al los is van zijn ex. Wat valt daar nou aan op te scheppen?

Voor mij zijn de diepte in en vuile was twee verschillende dingen. De diepte in betekent voor mij dat we het hebben over persoonlijkheden, het verleden, hoe we naar de toekomst kijken, hoe we zijn gekomen waar we nu zijn. Dus echt over onszelf als persoon. Daar hoeft geen vuile was aan te pas te komen.

Het is snoeven omdat het geen enkel idee geeft van het waarheidsgehalte van zijn bewering. HIJ zegt dat zijn ex hem terug wil, Zijn ex hoor ik niet. DUS is het snoeven.

En dat maakt dat het noemen van zijn ex voor mij behoort tot vuile was. WAT is in hemelsnaam de meerwaarde van het noemen van details uit het verleden? NIETS, gewoon helemaal niets, op zo'n eerste date dan toch. SNOEVEN, en VUILE WAS, meer is het voor mij niet --> einde oefening, die vent.
quote:naara schreef op 07 juli 2012 @ 14:08:

[...]

Het is snoeven omdat het geen enkel idee geeft van het waarheidsgehalte van zijn bewering. HIJ zegt dat zijn ex hem terug wil, Zijn ex hoor ik niet. DUS is het snoeven. Sterker nog, ik hoorde na een half jaar dat mijn ex dat ook zei van mij bij zijn eerste dates. Dat hij 'eerlijk was geweest' dat hij mij nog leuk vond (soit) en we nog bij elkaar konden komen, terwijl ik echt geen behoefte meer had aan die sukkel die alleen maar z'n lul achterna liep dus hoe eerlijk het is, is nog maar de vraag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven