Schoonouders

06-07-2012 20:27 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet zo'n hele goede band met mijn schoonouders, ik kan niet echt mezelf bij hun zijn. Ze zijn wel altijd aardig enzo maar ik heb het idee dat het niet echt is.

Hoe is dat bij jullie? En hoe voelen jullie je bij je schoonfamilie?

Hoevaak gaan jullie langs?

Ik probeer 1 keer in de week te gaan met mijn vriend samen. Mijn vriend gaat vaker, alleen.
Nee annana dan komen ze niet of wrl maar niet van harte. Ze willen liever bij hun eigen huis en niet weg. Hun verplichten mij niet om te komen hoor maar ik doe dat zelf maar na al deze reacties ga ik daar ook mee stoppen en ga ik alleen als ik dat wil.. Liefst nooit hahaha maar dat doe ik mijn vriend niet aan, hij zal dat heel erg vinden.
Hun willen liever alles bij hun thuis, zijn niet graag bij andere, ook niet bij ons.

Ik stop er ook mee om mezelf teverplichten tegaan, zelfs als ik zo moe ben enz. Ik ga alleen nog als ik dat wil heb ik vandaag besloten. Liefst nooit hahaha, dat doe ik mn vriend niet aan, hij zal dat heel erg vinden.
Maar TO, jij speelt toch ook toneel! En dat om de goede vrede te bewaren terwijl er in je hoofd vanalles aangenomen wordt over hoe ze denken over jou. Dus welke goede vrede wil je bewaren?

Dit soort gedrag van jou is voor mij simpelweg egoisme. Je durft de confrontatie met hun niet aan want je wilt dat ze je aardig vinden, tegelijkertijd denk je dat ze je niet aardig vinden.

Waarom dan die moeite doen.

Bovendien kies jij er zelf voor om niet jezelf te zijn. Wat vind je van jezelf: ben je de moeite waard als je bent wie je bent?

Als je jezelf oke vindt, moet je jezelf ook zijn, toch?

Lijkt me logisch.
Bespreekbaar maken met die ouders dat je niet snel een band hebt en het dus niet kan faken. Een keer besproken nooit meer. Ja leuk dat hun weten heel gezellig te zijn en niet te bijten, ik vind het gewoon niet gezellig en kan het niet faken. Gelukkig maakt t voor men nieuwe vriend niet uit.

Is reactie op vorig pagina maar kan niet quoten op mobiel

Zelfde als dat ik niet kan begrijpen om gezellig samen te eten. Afgrijselijk snap niet wat daar gezellig aan kan zijn. Eet liever vlug dan zogenaamd gezellig langzaam eten. Maar zo ben ik. Eten is voor mij omdat het moet maar gezelligheid neee:p
Rastafun. Je heb best wel gelijk dat ik mezelf moet zijn en soms vind ik mezelf niet goed genoeg mr dat heeft er nix mee temaken. We doen het ook allemaal de lieve vrede bewaren daarom en we blijven koppig. En wat heeft dat met egoisme te maken?

Ik kom er gewoon niet graag omdat ik er niet op gemak ben en dat heeft dus met hun gedrag temaken on het begin.
quote:chloe1 schreef op 07 juli 2012 @ 11:54:

Rastafun. Je heb best wel gelijk dat ik mezelf moet zijn en soms vind ik mezelf niet goed genoeg mr dat heeft er nix mee temaken. We doen het ook allemaal de lieve vrede bewaren daarom en we blijven koppig. En wat heeft dat met egoisme te maken?

Ik kom er gewoon niet graag omdat ik er niet op gemak ben en dat heeft dus met hun gedrag temaken on het begin.

Dit vind ik egoisme omdat het jou beter uitkomt om de lieve vrede te bewaren. Je blijft liever met dit gevoel de relatie met schoonouders onderhouden dan dat je de moeite doet het aan te pakken, door jezelf te zijn. en problemen niet uit de weg te gaan.

Je haalt uit deze situatie toch je voordeel.

En je weet waarschijnlijk ook dat je de ander niet kunt veranderen dus als je een verandering wit, moet je met jezelf aan de slag.
Mijn schoonmoeder deed heel aardig totdat we samen gingen wonen. Ik heb het gevoel dat ze zich er rot over voelt dat haar jongste zoon nu uit huis is (hij is midden twintig).

Hoewel ze heeft kunnen zien dat we het prima kunnen rooien samen, heeft ze haar zoon liever elke avond aan de keukentafel. Mijn vriend vindt eens per maand wel genoeg

(hij is druk en vindt de band die hij zelf met zijn ouders heeft niet zo geweldig) en ik denk er hetzelfde over. Hierdoor denkt ze dat ik hem van haar heb 'afgepakt'. Haar andere zoon, bijna dertig, woont nog bij mijn schoonouders en wordt helemaal bemoederd. Hij vindt dat vervelend, maar durft er niets van te zeggen. Ik heb geprobeerd met haar te praten, maar dat lukte niet helemaal. Ze begon me verwijten te maken die ik onterecht vond en ik kreeg er tot vandaag geen speld meer tussen.
Volgens mij doe jij inderdaad hetzelfde als waar je je schoonouders van beschuldigt. Je doet "nep" alsof alles goed is om de lieve vrede te bewaren.

Wat vindt je vriend van dit allemaal? Dat iemand zijn ouders graag vaak ziet is ok, maar je hoeft toch niet verplicht mee?

Ik zie mijn kersverse schoonmoeder gemiddeld 1x per week voor misschien een uurtje ofzo. Vinden we allemaal goed zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven