Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Hallo!

Ik heb vandaag een huismusdag, het is de ideale dag er voor, het regent hier vaker wel dan niet.

Er gaat een jetoykat naar Moskou en een mojito naar Sint- Petersburg, een retroadvertentie blijft in Nederland, en een lieve kat met een rode strik gaat naar een moeder en dochter in Samara, Rusland.

En wie weet schrijf ik nog een paar kaarten vanmiddag.

Nu even alles van dit topic lezen...
@smuisje, nee inderdaad. Het is altijd even afwachten of het echt diegene is die je denkt dat het is. Het ligt eraan wanneer jouw kaartjes worden geregistreerd. Als de ontvanger jouw kaart registreerd word jouw adres uitgegeven. Dan stuurt iemand een kaartje naar jou toe. Afhankelijk van het land duurt dit 1 (als je NL optie aan hebt staan) of meer dagen (Europa en Wereld) tot enkele weken (Rusland/Belarus enz). Dus zodra je een hurray in je mailbox hebt kun je een kaartje verwachten. Ik heb de NL optie wel aan staan omdat het snel gaat en zo heb ik alle landen, Nederlanders hebben ook leuke kaarten is mijn ervaring;).

@steph, wow 27! Je mag jezelf gerust een fossiel noemen dan;). Arnhem is leuk hè? Paperchase zit ook op het station, dus als je met de trein komt is dat misschien nog wel gemakkelijker. Ook heeft het station een Hema, daar verkopen ze ook wat kaartjes maar die vind ik zelf wat minder, de enkele. De dubbele vind ik daar wel heel erg leuk! Ohja, Sonsbeek park ligt in Arnhem. Op loopafstand van het centraal station als je uitgang sonsbeekzijde neemt. Het bezoekerscentrum (dat witte gebouw langs de (grote) weg heeft redelijk wat kaartjes. Ook vaak vernieuwing dus dat vind ik altijd wel fijn. Waar ongeveer woon jij dan Steph? Ik woon namelijk in Arnhem en als jij vlakbij woont ben ik wel benieuwd welke kant op;).

@peacy, Rusland kan heel erg snel gaan maar het kan ook heel erg lang duren. Mijn Rusland kaart is inmiddels 33 dagen traveling. En de ontvangster was nog wel een aantal keren online geweest. Helaas, we moeten afwachten en hopen dat de kaart niet expired raakt.

Net een penvriendin-brief geschreven. Nog drie Penpal RR brieven te gaan nu. Heb voor hen mooi papier, toch 1 blaadje nodig dus dan is het wel leuk als er een bijpassende envelop bij zit. Er zit ook een meneer bij en ik kan hem moeilijk zoet roze papier gaan sturen met bloemetjes. Het is pas 15.15 uur maar ik heb me toch honger.... Om 16.00 uur is de supermarkt pas open dus moet maar eventjes wachten. Rijstewafel eten dan maar.
Nicolientje, bedankt voor de uitleg.

Misschien dat ik Nederland er dan ook maar bij moet doen, die staat nu uit bij mij.

Ik las ook iets over europazegels. Zijn die goedkoper dan wereldzegels? Ik heb namelijk alleen nl en wereld.
Europazegels zijn speciaal voor Europa, volgens mij zijn ze iets goedkoper, maar ik heb eigenlijk altijd Europa, Wereld en Nl zegels in huis.
Ja, ik heb NL wel aan staan. Maar is net wat je zelf leuk vind. Heel enkel lees je hier ook dat een van de topic-leden een ander topic-lid een kaartje mag sturen. Dat is heel veel toeval meer zo leuk! Ja, Europazegels zijn geloof ik 10 cent goedkoper. Die zijn bedoeld om in Europa te verzenden en de Wereldzegels zijn bedoeld voor buiten Europa. In ieder geval zo is het mij uitgelegd. Rusland (ook het Aziatische deel mag met een Europazegel). Er is een website: www.postzegelsmetkorting.nl waar je postzegels (de oude gulden zegels) met een klein beetje korting kan kopen. In het begin deed ik dat niet maar nu heb ik wel PMK zegels. Ze zijn erg leuk!

Kaartje voor jongentje dat geopereerd word is geschreven. Jij gaat daar ook een kaart voor schrijven toch peacy? Vind je die Penpal RR ook zo lastig om te gaan beginnen? Ik ga zo eerst eten halen, ik heb zin in een broodje kebab... Maar eigenlijk moet ik naar de supermarkt toe en iets gezonds halen. En drinken kopen hihi.
Mijn kaartje ligt daarvan al op de bus.

Vanavond wordt het bloemkool met pasta, lust geen gekookte aardappels vandaar .

Ik vind het ontzettend moeilijk. Weet niet hoe ik moet beginnen en wat 'normaal' is om te schrijven..
Jammie, bloemkool met pasta!! Ik weet nog niet waar ik zin in heb. Behalve in een broodje kebab haha. Maar dat is niet gezond dus ik kan beter iets anders bedenken. Al heb ik geen zin in koken eigenlijk... Moeilijk, het is het een of het ander. Zo'n kant-en-klaar-prakje is vaak ook niet gezond en ook niet zo heel smakelijk. Zo maar even in de winkel kijken wat ze hebben.

Nee, precies. Daar zit ik dus ook mee. Ik vind het heel erg leuk maar moet ik nou een brief schrijven over mijzelf? Of ook vragen stellen aan die ander? Maar wat als die ander tegelijkertijd een brief naar mij stuurt? En stel je voor zij willen verder schrijven maar ik niet? En zo blijven de vragen maar komen. Misschien moet ik wachten tot ik een brief heb ontvangen ofzo;).
quote:peacy schreef op 08 juli 2012 @ 14:39:

Heb er nu 6 onderweg, eentje naar Rusland al bijna 30 dagen, de user was 18 dagen geleden nog online.

Duurt het altijd zo lang naar Rusland??

Meestal wel .

Toevallig is 1 kaart aangekomen met 16 dagen daar naartoe, maar meestal is het dus langer.

hier ook bloemkool, maar zonder pasta .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Hier vanavond seafoodsoup (moet 'm nog wel maken )

Steph: Beugen/Boxmeer is toch volgens mij heel dicht bij jou in de buurt......

Ow, en om even ontopic te zijn , ik geloof dat ik een kaart of 13-14 onderweg mag hebben.
Snjókorn falla, á allt og alla
@Droomz, heb je een (nieuwe) avater? Lekker, bloemkool!

@snjokorn, seafoodsoup?? Moet ik dan denken aan soep met vis erin? 13-14 kaarten is ook veel. Heb je er ook telkens zoveel onderweg?

Iemand hier al eens besteld bij postpapierenzo? Kwam per toeval op de website en zag wel wat leuke dingetjes. Wie weet er een winkel (in het echt, geen webwinkel) waar ze leuk postpapier verkopen? Bruna gekeken maar die hadden niet echt wat ik zocht. Paperchase ook niet. Het liefste wil ik A4 formaat. Het papier van Floris vind ik errug leuk, te verkrijgen bij Wereldwinkltjes. Maar dat is vrij prijzig en zit hier niet in de buurt. Nu koop ik bij de Hema en Kruidvat maar die hebben niet zo'n heel uitgebreid assortiment. Iemand ideeën?
Nicolientje: ja inderdaad, er gaat kabeljauw doorheen, en wat sint jakobsschelpen (niet de schelpen zelf maar de inhoud) en wat garnaaltjes.

Ik heb mezelf een maximum van 10 kaarten per maand opgelegd (crisis enzo ) maar sta nu op dit moment even op non-actief vanwege vakantie en dus die sollicitatie.
Snjókorn falla, á allt og alla
Jep, ik heb een nieuwe avatar De kat die graag de kaarten van de deur trekt als er plakband aan zit .

De kaaskaart ziet er zo uit trouwens:

Uiteraard hoort dat witte er niet bij, alleen het gele. .

Ik hoop trouwens dat de kaarten naar Rusland wel aan gaan komen met die overstromingen.
Nicolientje ik woon richting Venlo. Een paar haltes er vanaf.

Snjokorn, Beugen/boxmeer is idd heel dichtbij mij. Ook een paar treinhaltes van mij vandaan. Hopelijk krijg je die baan.

Droomz, die kaaskaart (helemaal geel) ken ik. Leuk.

Een forumster die ook deze verslaving heeft, heeft een jaar geleden een kaart naar mij gestuurd via postcrossing. Dat was wel leuk. De optie heb ik allang uitstaan, ik vind het toch specialer een kaart te krijgen uit het buitenland.

Dat Rusland er langer overdoet is heel normaal. Gewoon geduld hebben, geduld hebben...................Postcrossinggeduld.
Net 4 kaartjes geschreven.

Er gaat een Minnie Mouse naar een 9jarig meisje in Nederland, getekende bloemen naar Duitland, naar China een ijsbeer en een aapje naar Spanje.

Mijn laatste kaartje naar Spanje is expired geraakt, ik hoop dat deze wel aan zal komen.
Ik heb de kaarten in de bus gedaan en gelijk een uur snelwandelen eraan vastgeplakt. Helaas nu een reuzegrote blaar op 1 hak.

Ik heb de optie Nederland aanstaan, gaat snel en Nederlanders versturen meestal mooie kaarten.

Die soep klinkt heerlijk snjo. Ik doe zelf niet zoveel met vis (qua koken) alleen filets grillen en Viscurrie van kabeljauw. Ik vind vis een beetje eng. Ik werd eens gevraagd reuzegarnalen te bereiden en kon het gewoon niet. Die enge bruine griezels met van die lange voelsprieten, toen heeft iemand anders het gedaan en het smaakte heerlijk

Nicolientje ben je al eens bij een readshop wezen kijken, daar koop ik vaak briefpapier en anders wibra
Ligaa, ik heb die optie wel aanstaan met versturen.

Maar snelwandelen met een blaar? Heb je geen blarenpleisters?
Steph de blaar ontstond tijdens het wandelen, ik was een half uur onderweg en toen moest ik nog terug lopen. Ik had alleen mijn sleutels bij me, dus niet eens een euro voor de bus.
Mijn 2 lelijkste kaartjes komen trouwens uit Nederland, dus ik ben het niet helemaal met je eens.
Dat mag

Een goede morgen allemaal.

Zojuist een mailtje van het postcrossingvirus gekregen dat een van onze Unesco-foto's is goedgekeurd en door de printer is gegaan. Dat betekend dat ik weer 10 Unescokaarten mocht uitzoeken, gratis wel te verstaan.
@snjokorn, oké, nog nooit gehoord van zo'n soepje. Ik begreep inderdaad dat je een sollicitatie hebt. Wat voor een soort vacature?

@Droomz, die kat ziet er zo schattig uit! Ja, die overstromingen. Erg hè. Mijn Rusland-PC'er is al een aantal dagen niet meer online geweest... Heb jij ook een kaart onderweg naar Rusland?

@steph, oké, die kant op;). Als je weer eens in de buurt van Arnhem bent, Paperchase en bezoekerscentrum Sonsbeek, echte aanraders voor kaartjes. Goedemorgen!! Dat Unesco ken ik nog niet zo goed maar gratis kaartjes klinkt erg leuk!

@anita1973, leuke landen heb je gekegen!

@Ligaa, ik ben dol op vis maar schaal- en schelpdieren hoef ik echt niet, vind ze eng en ben er allergisch voor. Garnalen, het idee al... brr. Hopelijk geneest je blaar snel, vervelend zeg. Readshop ben ik nog niet geweest, vanmiddag eens kijken;). Dankjewel voor je tip.

@Droomz, jammer dat je 2 lelijke kaarten heb. Mijn meest lelijke kaart komt uit China. Met militairen ed erop. Wat staat er op jouw meest leljke kaarten?

Vanacht voor het eerst iemand getagged met een dierenkaart. Erg benieuwd. Nu weer even een brief schrijven en hopen dat er vanmidag nog post komt:).
Ben je een dagje hier afwezig is er opeens een nieuw topic.

Zaterdag een kaartje ontvangen zonder naam erop, bleek van een taleninstituut te komen, de Duitse equivalent van onze talenschool 'de nonnen in Vught', nl. de paters uit München. Wel een leuk exemplaar, maar toch vreemd dat je totaal geen informatie hebt over de persoon die het voor je heeft uitgezocht en geschreven.

Mijn laatste kaarten voor de vakantie verstuurd (23 travelling van de 32 die ik mag versturen). Ik heb mijn account al tijdelijk op non-actief gezet. Naar Duitsland een vuurtoren, naar Finland een Anne Geddes, een vliegtuig naar Japan, een Inge Look naar Thailand, Garfield gaat richting Australië en een oosters tempelcomplex naar Polen.

@Smuisje en Meisie > welkom hier!

@alle andere meeschrijvers > een grote zwaai vanuit het steeds donker wordende zuiden.

Ik heb deze week nog zoveel projecten af te ronden voordat ik vrijdagnacht de deur achter me dicht kan trekken en met het gezin richting Frankrijk kan vertrekken, dat mij voorlopig de tijd ontbreekt om hier gezellig mee te schrijven. Ik meld me weer in augustus, iedereen een paar fijne weken gewenst!

Neferisis, 32 onderweg??? Jij bent korter actief dan ik het ben, maar wel heeeeel erg actief (oké nu niet). Leuke kaart krijgen is altijd leuk. Fijne vakantie Neferisis.

Nicolientje, ik heb eens een kaart gekregen van een man uit Australië (die noemen wij hier het virus). Omdat zijn site mijn wel interresseerde ben ik eens gaan kijken. En omdat ik al Unescokaarten spaarde, de rest is een lang verhaal.

Als ik weer eens in Arnhem kom moet ik eraan denken aan Paperchase en bezoekerscentrum. Hopelijk krijg je vandaag een kaart.
Stomme postbode hiero, ik krijg dus gewoon geen post
Peacy, wat stom zeg van de post. Postbode kan er niets aan doen helaas. Ik weet niet of de postbode hier al is geweest. Niet op gelet. Zo eens in de brievenbus kijken of er wat in ligt en dan even douchen en naar de winkel toe:).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven