mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
wat een leuke fotos op fb Loeszie! Ongelooflijk dat je al weer zo mobiel bent.
Gefeliciteerd Jua! Wat een mooie echofoto's, heel duidelijk. Lijken de foto's op die van Jz of kun je er niks van zeggen?

Kikky, ik zou het jammer vinden als je hier minder komt. Al snap ik heel goed dat het moeilijk is om hier over je verdriet te schrijven tussen alle verse baby's in. Toch weet ik zeker dat daar genoeg ruimte voor is en iedereen je juist wil steunen.

Wat jammer dat de bv bij niemand nog echt vanzelf gaat. Maar gelukkig hebben jullie allema hulp van een lactatiekundige. Hiro, ik snap je schuldgevoel wel (zou ik ook hebben) maar onthoud dat dit een totaal andere situatie is. Hero is ten eerste een ander kind en ten tweede heb je nu Héra die ook tijd en aandacht nodig heeft.
Jua, wat fijn dat alles goed is!

Kikky, ik vond je beschrijving van die echo met dat “lege zwarte gat” ook erg confronterend. Het was bij mij natuurlijk anders (want niet de bedoeling om zwanger te worden) maar als je daar dan ligt en een echo krijgt verwacht je op dat moment wel iets heel anders dan een beeld van een lege vruchtzak. Hoewel ik op dat moment daar vrij laconiek op reageerde (als in “opgelucht” want het probleem was nu toch “opgelost”) achtervolgt dat beeld mij nog altijd helaas. Ik heb het er in het dagelijks leven geen verdriet en/of last meer van, maar besef wel dat ik het vooral met mijn verstand heb verwerkt, en misschien nog niet helemaal met mijn gevoel. Als ik dan zoiets lees, dan voel ik wel even die pijn en kan ik er ook echt van volschieten. Het zal altijd een gevoel van leegte achterlaten denk, die bovendien in mijn geval ook niet meer opgevuld wordt. Gelukkig bij jou nog wel Kikky, ik ga heel erg hopen dat het snel weer raak is en dat ik hier ook snel over babygeluk van jouw kant mag lezen
Thanks lusy! ook voor jou!
Ik werd vanmorgen gebeld door een collega van werk. Het ging over mijn medecollega vd or. Zij was ook zwanger en ging een aantal weken later met verlof. Ze had net een paar dagen verlof toen ze het kindje niet meer voelde. Het bleek overleden te zijn in haar buik. Navelstreng zat om zijn nekje. Het is twee weken geleden gebeurd maar ze vertelden het mij vanmorgen omdat ze mij dat niet wilde vertellen zo vlak voor de bevalling. Ben in shock! En resliseer me weer hoe bijzonder het toch is als alles wel goed gaat. Wat zal ze er kapot van zijn. Vind het zo erg...

Het leven is soms zo oneerlijk
En Kikky het beeld van het zwarte lege echoscherm vergeet ik ook mijn leven niet meer. Zo verdrietig. Dikke knuffel
Men loeszie..... Dat is heftig.....pfff wat erg!
Ow Loeszie, wat een hel voor je collega... Pfff.

Ken je haar goed?
Jeetje Loeszie wat een hel voor die collega zeg. Een verschrikking om mee te maken.

Net even behoorlijke schrik, Hero had aan 1 kant helemaal harde plek bij zijn tepel, gingen al weer allerlei doemscenario's door mijn hoofd. Maar net even langs huisarts en bleek een ontstoken klier door de bevalling. Dus nu wel weer gerustgesteld, hoewel ik het wel even in de gaten hou. Maar goed valt natuurlijk in het niet bij nieuws van collega van Loeszie, maar had de schrik er even goed in zetten. Vind kinderen hebben mooiste geschenk, maar maakt je tegelijkertijd ook zo ontzettend kwetsbaar.

Chantal en kikky, ik duim voor jullie allebei dat er mooie en gezonde kindjes in wording zijn.
quote:Loeszie schreef op 05 juli 2012 @ 21:47:

Ik werd vanmorgen gebeld door een collega van werk. Het ging over mijn medecollega vd or. Zij was ook zwanger en ging een aantal weken later met verlof. Ze had net een paar dagen verlof toen ze het kindje niet meer voelde. Het bleek overleden te zijn in haar buik. Navelstreng zat om zijn nekje. Het is twee weken geleden gebeurd maar ze vertelden het mij vanmorgen omdat ze mij dat niet wilde vertellen zo vlak voor de bevalling. Ben in shock! En resliseer me weer hoe bijzonder het toch is als alles wel goed gaat. Wat zal ze er kapot van zijn. Vind het zo erg...

Het leven is soms zo oneerlijk Is dat die collega die er ook al heel lang over heeft gedaan om zwanger te worden? Dat staat mij tenminste bij? Maar hoe dan ook, echt verschrikkelijk erg, dat bericht, dat kom je toch zowat niet te boven? Kippenvel zeg, vreselijk.... Als je het zo bekijkt dan toch nog maar "liever" een lege echo ipv je kindje zo op het einde van de zwangerschap te verliezen, lijkt me, kan me gewoon niet indenken hoe zwaar dat moet zijn... Pffff verdriet is er in alle soorten en maten, maar dit lijkt mij echt de overtreffende trap. Ver-schrik-ke-lijk.
-
Vandaag lactatiedeskundige dus geweest. Hero zijn tongriempje blijkt te kort, maandag naar ziekenhuis om dat te knippen. Vind dat eigenlijk best wel eng, klinkt toch bijna als operatie, hoewel het vast meevalt. Verder was tepelhoedje die andere lactatiedeskundige had geadviseerd te klein, had ik last van wintertenen maar dan in mijn tepels waardoor er te weinig bloed naartoe stroomt, waren mijn tepels ontstoken en zat er vocht onder tepelhof... Kortom lang leve de bv. Nou ja nog even volhouden, moest toch proberen naast kolven ook aan te leggen, maar echt vrolijk word ik er niet van. Te meer omdat ik nu vlak bij mij oksel weer hard stuk (borstontsteking?) voel echt pijnlijk.

Loeszie, hoe loopt bv bij jou?

Stella, voor jou ook respect dat je het ondanks slaapgebrek volhoudt.

Twiedel, als ervaren bv'er nog andere tips?
Hier loopt de BV ook maar matig, al had ik vannacht ineens lekkende borsten. Ik zou ook best willen overstappen naar FV ware het niet dat mini veel KV weer uitspuugt en de BV niet dus. Tja dus we gaan maar weer zo verder zoals we doen. Lang en veel aanleggen en minibeetjes KV als ze nog trek heeft. En 's nachts en 's ochtends kolven. Het is niet anders. Ze slaapt best prima trouwens, vannacht waren we wakker door muggen. Echt te irritant!

Jeetje wat een toestand Hiro...hopelijk werkt het andere tepelhoedje en de operatie. Klinkt eng! En Stella ook nog aan het worstelen

Lusy nee dit is iemand anders...ik ben niet heel close maar we hebben wel met elkaar meegeleefd de laatste maanden op werk. Voelt zo oneerlijk dat ik een gezond kindje heb gekregen..
Loes, wat vreselijk.... Dat lijkt me echt het ergste wat je kunt overkomen....

Maar voel je tegelijkertijd niet schuldig omdat jij wel twee gezonde dochters hebt. Dit is juist een reden om extra van ze te genieten.

Hiro, vervelend dat het tongriempje geknipt moet worden. Maar het schijnt wel goed te helpen. Hopelijk heeft Hero er niet te veel last van en kan hij daarna beter aanhappen. Kolf je nu alles of drinkt hij wel een paar voedingen bij jou?

Stella, pfff, dat klinkt ook heftig zeg. Is Stello nog thuis om je te helpen of ben je al de hele dag alleen met de twee kids? Dat lijkt me bijna niet te doen als je ook zo vaak moet kolven tussendoor. Maar het is wel heel positief dat je kolfopbrengst weer hoger is, dat is ook het doel van een regeldag dus dat gaat in ieder geval goed! Is Steltje nog steeds een trotse grote broer?
Pfff wordt niet beter, 40 graden koorts en net huisarts gebeld. Even veel medelijden met mijzelf.
Hiro, ik heb ook medelijden met je. Dit is niet leuk. Kruip maar lekker in je bed en laat je goed verzorgen.
-
Nou borstontsteking is al iets minder pijnlijk. Zit nu op 39 graden koorts, dus al weer beter dan 40. Kolf nu alles af want voeden gaat gewoon niet meer. En heb antibiotica gekregen, dus hoop dat dat snel gaat werken.

Liggen er nu weer twee NOD dagen in het verschiet? Spannend hoor.

Nu even fruit eten, sorry voor egopost.
Stella, applaus voor de live voeding zonder bijvoeding!
Wat vervelend een borstonsteking Hiro..knap dat je nog kan kolven. Je productie is wel goed toch? Beterschap!

En inderdaad applaus voor een live voeding van Stella

En mijn duimen draaien voor de NOD'S!

Hier gaat het wel redelijk. WZM doet het echt supergoed. Ik ben natuurlijk de zeer ongeduldige NZM gewend dus dan is deze baby echt een stuk 'makkelijker' want ze heeft veel meer geduld dan haar grote zus

Slapen gaat ook goed, ze heeft gisteren weer van 21.00 tot 2 geslapen en daarna door tot 5 uur en tot 8.30. Een ritme is nog ver te zoeken. Soms is ze gewoon 5 uur achter elkaar wakker maar slaapt daarna ook 5 uur. Gisteren had ze een beetje een beter ritme van slapen, eten, wakker en weer slapen. Maar vanochtend was ze van 8.30 tot nu wakker. Er was ook kraamvisite dus ze keek haar ogen uit. Tussendoor KV en aan de borst. Ze geeft nog steeds mondjes terug na de voeding. We zijn er al achter dat het haar wel even een half uurtje kost voor een boertje. Ben het helemaal niet gewend zo'n spugende baby. NZM heeft nooit gespuugd en boerde altijd binnen 1 minuut. Zo leuk om te merken hoe verschillend ze zijn in doen en laten en qua karakter.

We zijn verder helemaal op een roze wolk hier ondanks dat de BV niet zo loopt. Ze doet het zo goed dat ik me gewoon weiger druk te maken. En ze is zo schattig, we zijn helemaal verliefd als ze van die lieve geluidjes maakt

Nou genoeg gezwijmel..tot later!
Oh en sap wat een mooie tattoo's zeg!!! Echt heel gaaf!! Hoe kwamen jullie op dit idee? Ben er helemaal wegvan! En hoe ging het met sapvaby op je rug knopen? Jij kan de rest nog wat leren op die draagdoek meeting! Oh ik moet nog even vragen of je mee kan. Je wil toch nog steeds?
Loeszie, wat klink je heerlijk gelukkig. Grappig zeg die verschillen inderdaad. Merk ik hier ook wel, Hera boerde nooit, Hero boert na zijn voeding en hard ook (een echte man... ).
Hiro,, hoe gaat het nu met ? Koortsvrij...?

Loeszie, het is zo mooi om je verliefde stukjes te lezen over wzm.heel herkenbaar dat de meiden zo 'verschillend' zijn. Hier is babyc gewoonweg een tevreden meisje. Dc is 'moeilijker', haar gebruiksaanwijzing is iets langer haha. Thanks btw voor email met kaartje van wzm. En wat een hele gaat je collega nu doorheen. Het is iets wat niemand doorheen zou moeten gaan.

Stella, hoera voor de live voeding en zwijmel bij lieve steltje die zo schattig omgaat met zijn kleine .

Sab, deed het zetten van de tattoo nog pijn? En hoe / waaromheb je deze plek gekozen?

Kikky, ben zo aan het duimen voor jou. Hoop dat je snel een mooi 'gevulde' echo hebt. je tekst over de lege echo kwam ook bij mij diep binnen. Zie ons zo weer zitten, handen vasthoudend en zo hard proberen niet te gaan huilen. Hopend dat de echo een week later wel een vruchtje zou laten zien. Maar oh zo bang dat dit niet het geval zou zijn.

Twist, hoe gaat het nu met jou? Nog last van misselijkheid..?

Hier is morgen mijn nod. Ik probeer hard er niet te veel aan te denken. helaas lukt dat niet echt haha. Maar probeer pas donderdag te gaan testen, bij de andere keren was ik blij ook te snel met testen. iig nog geen kwaaltjes...
Spannend Chantal, duim voor je. Heb je er al een bepaald gevoel bij?

Ik moet zo naar dokter voor verwijsbriefje en dan naar ziekenhuis voor Hero. Vind het wel heel erg spannend. Voel mezelf wel iets beter, maar nog steeds zweterig en heb zijkant van borst helemaal rood, dus ben bang dat ontsteking er nog wel zit.

Durf het ook bijna niet op te schrijven, maar toen Hero vrijdagavond aan de borst zat deed het zo'n pijn dat ik hem bijna geslagen heb. Dus nu echt even alleen kolven, ben allang blij als ik dat volhoud.

Twiedel, ben best benieuwd naar je buik, plaats je weer eens een foto?

Loeszie en Stella, nog veel visite gehad dit weekend? Zijn jullie mannen al weer aan het werk?
Hiro, wat een spannende dag. Gaat er wel iemand met je mee? Het lijkt me geen pretje en helemaal niet als je je zelf zo slecht voelt. Ik hoop dat het erg meevalt en Hero er niet teveel last van heeft.

Wat ontzettend vervelend dat het voeden zo'n pijn doet. Doet je tepel dan zeer of de plek waar de ontsteking zit? Krijg je alles met de kolf er wel uit? Houd het maar goed in de gaten, een borstontsteking is niet niks. Misschien helpt een warme douche en dan ondertussen goed de plek van de ontsteking masseren in de richting van je tepel. Sterkte met alles!

Loes, heerlijk om je verliefde verhalen te lezen! Fijn dat alles zo goed gaat en jullie genieten van de twee meiden! Het zijn ook echte schatjes. Hoe voel jij je lichamelijk?

Stella, hoera voor de eerste volledige borstvoeding van babysteltje! Is het nog vaker voorgekomen? Wat lief dat Steltje zo voorzichtig is met zijn broertje .

Kikky, vandaag NOD?? Ik hoop zo dat je snel een positieve test in handen hebt!

Chantal, voor jou ook een spannende tijd!

Jua, hoe gaat het met jou? Voel je al veel beweging in je buik?

Met mij gaat het heel goed! Ik ben helemaal niet meer misselijk en ook niet meer zo moe. Mijn buikje begint nu echt te groeien, ik zal eens een foto plaatsen. De tijd gaat nu zo snel, over drie weken al de 20 weken echo!!

Twietie is alleen nogal 'ritmeloos' de laatste tijd. De ene keer slaat ze haar middagslaapje over en gister wilde ze om 11 uur al naar bed en sliep ze bijna 3 uur. 's Avonds duurt het elke keer gemiddeld anderhalf uur voordat ze slaapt (ongeacht of ze een middagslaapje doet). Die avonden ben ik wel een beetje zat, maar ik weet ook echt niet wat ik eraan moet doen. Gelukkig heb ik volgende week vakantie, dan kan ik wat vaker uitslapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven