Ja, ik knutsel!
zaterdag 16 juni 2012 om 14:57
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
maandag 9 juli 2012 om 11:56
Goedemorgen allemaal (nog net!)
Wat een heerlijk topic wordt het zo, met al die blije smileys!
Ik ben gisteren aan de gang gegaan met het schilderen van de poppetjes van Games Workshop. Dat was even zoeken, ik denk dat ik het zo 3 jaar niet gedaan had. Nu is e.e.a. weer uitgeruimd, ik hoop dat ik komende dagen de tijd heb om ermee verder te gaan. Ik ben verder gegaan aan de high elves van LOTR maar de de kinderen wilden ze vanmorgen meteen hebben. "Ridders mama, die zijn stoer..."
Zoiets worden ze dus:
Ikbenik, ik ben heel benieuwd naar je vrouwtje, volgens mij is ze heel mooi geworden. Snel een fotootje posten?!
Wat een heerlijk topic wordt het zo, met al die blije smileys!
Ik ben gisteren aan de gang gegaan met het schilderen van de poppetjes van Games Workshop. Dat was even zoeken, ik denk dat ik het zo 3 jaar niet gedaan had. Nu is e.e.a. weer uitgeruimd, ik hoop dat ik komende dagen de tijd heb om ermee verder te gaan. Ik ben verder gegaan aan de high elves van LOTR maar de de kinderen wilden ze vanmorgen meteen hebben. "Ridders mama, die zijn stoer..."
Zoiets worden ze dus:
Ikbenik, ik ben heel benieuwd naar je vrouwtje, volgens mij is ze heel mooi geworden. Snel een fotootje posten?!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
maandag 9 juli 2012 om 12:03
Jaaaah, dat vind ik ideaal van breien en haken! Ik heb zelfs wel breiend tentamens zitten leren. (leuke smiley's!)
Wat loopt dit topic als een trein! Even een weekendje niet hier geweest en nu bijna 10 pagina's moeten bijlezen.
Onmogelijk om overal op te reageren, maar wel even melden dat ik onder de indruk ben van de fimokleivoorraad van Marels. Ziet er indrukwekkend uit! Wil ik ook!!! Super, al die kleurtjes. En ook zo mooi gesorteerd.
En Liquorice, je konijnen zijn leuk geworden! Origineel zo in die kleuren.
Verder mooie borduursels gezien, leuke speksteenbeeldjes, weer mooi glaswerk, enzovoort, enzovoort.
Zelf dit weekend veel in de auto gezeten en in die loze uurtjes mijn slofjes in elkaar genaaid. Nou ja, slofjes, zeg maar gerust sloffen. Dit is tot nu toe het resultaat (let op de pen voor de verhoudingen):
De groene zeep is inmiddels in huis. Vanavond een proeflapje breien en proberen te vilten. En dan kijken of ik de sloffen zelf ook durf te vilten. Als het goed is worden ze dan zo:
Wat loopt dit topic als een trein! Even een weekendje niet hier geweest en nu bijna 10 pagina's moeten bijlezen.
Onmogelijk om overal op te reageren, maar wel even melden dat ik onder de indruk ben van de fimokleivoorraad van Marels. Ziet er indrukwekkend uit! Wil ik ook!!! Super, al die kleurtjes. En ook zo mooi gesorteerd.
En Liquorice, je konijnen zijn leuk geworden! Origineel zo in die kleuren.
Verder mooie borduursels gezien, leuke speksteenbeeldjes, weer mooi glaswerk, enzovoort, enzovoort.
Zelf dit weekend veel in de auto gezeten en in die loze uurtjes mijn slofjes in elkaar genaaid. Nou ja, slofjes, zeg maar gerust sloffen. Dit is tot nu toe het resultaat (let op de pen voor de verhoudingen):
De groene zeep is inmiddels in huis. Vanavond een proeflapje breien en proberen te vilten. En dan kijken of ik de sloffen zelf ook durf te vilten. Als het goed is worden ze dan zo:
maandag 9 juli 2012 om 15:04
maandag 9 juli 2012 om 16:21
Even voor de duidelijkheid: die miniaturen zijn niet van mij hoor! Dit is een leuk plaatje dat ik van internet geplukt heb, zo ver zijn de mijne nog niet.
Ze zijn 2,5 / 3 cm groot. Als ik de mijne af heb zal ik er inderdaad iets bijleggen om de grootte uit te laten komen.
Leuk die vilten sokken. Maar waarom zo groot dan? Worden ze eerst gebreid, dan vervild en krimpen ze daardoor?
Ze zijn 2,5 / 3 cm groot. Als ik de mijne af heb zal ik er inderdaad iets bijleggen om de grootte uit te laten komen.
Leuk die vilten sokken. Maar waarom zo groot dan? Worden ze eerst gebreid, dan vervild en krimpen ze daardoor?
maandag 9 juli 2012 om 17:16
maandag 9 juli 2012 om 17:52
Aaauwwww, dat is inderdaad geen aanrader!
Hopelijk kan ik dat hiermee voorkomen:
Zouden ze minder glad van moeten worden en ook minder slijten.
En ze schijnen heerlijk warm te zijn. Ze zijn gebreid van 100% wol (moet ook om te kunnen vilten), dus dat is al lekker warm. En door het vilten schijnen ze nog warmer te worden. Ik kan me er nu al op verheugen, want heb 's winters ALTIJD koude voeten!
Hopelijk kan ik dat hiermee voorkomen:
Zouden ze minder glad van moeten worden en ook minder slijten.
En ze schijnen heerlijk warm te zijn. Ze zijn gebreid van 100% wol (moet ook om te kunnen vilten), dus dat is al lekker warm. En door het vilten schijnen ze nog warmer te worden. Ik kan me er nu al op verheugen, want heb 's winters ALTIJD koude voeten!
maandag 9 juli 2012 om 17:56
Die andere kleine hartjes staan nog niet op Blogspot, geen tijd gehad vandaag. Gesprek gehad voor cursus 'herstellen doe je zelf' en ik kom op de lijst. Bij voldoende aanmeldingen gaat dat in september beginnen. Fijn!
Tot zover offtopic (maar dat mocht van Marels ).
Ben wel met die kleine hartjes bezig geweest: ik heb ze ook in de auto gehangen. Boven het spiegeltje zit namelijk zo'n netje, om kleine dingen in te doen (aan het dak, zeg maar) en daar heb ik ze aan gehangen, aan een heel kort visdraadje.
Mijn auto wordt nu wel heel persoonlijk.
Gaaf, die a.s. elfensloffen! Vilten heb ik nog nooit gedaan. Wel gezien, maar dat nodigt mij niet echt uit om het zelf ook eens te proberen.
Tot zover offtopic (maar dat mocht van Marels ).
Ben wel met die kleine hartjes bezig geweest: ik heb ze ook in de auto gehangen. Boven het spiegeltje zit namelijk zo'n netje, om kleine dingen in te doen (aan het dak, zeg maar) en daar heb ik ze aan gehangen, aan een heel kort visdraadje.
Mijn auto wordt nu wel heel persoonlijk.
Gaaf, die a.s. elfensloffen! Vilten heb ik nog nooit gedaan. Wel gezien, maar dat nodigt mij niet echt uit om het zelf ook eens te proberen.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 9 juli 2012 om 18:26
Akakia, cool die poppetjes. Ow, nu lees ik dat ze niet van jouw zijn. Damned.
Ik heb maar een beetje gebreid aan het vierkantje. Verder zo'n 150 gaten gestopt met alibastine, die @@****@ gaatjes willen niet allemaal direkt dichtgaan. Dus eerst vullen, dan schuren (overtollig alibastine weghalen) en dan nog eens vullen waar het niet goed is gedaan. Daarna uiteraard weer schuren, ik heb spierpijn.
Ik heb maar een beetje gebreid aan het vierkantje. Verder zo'n 150 gaten gestopt met alibastine, die @@****@ gaatjes willen niet allemaal direkt dichtgaan. Dus eerst vullen, dan schuren (overtollig alibastine weghalen) en dan nog eens vullen waar het niet goed is gedaan. Daarna uiteraard weer schuren, ik heb spierpijn.
maandag 9 juli 2012 om 18:43
maandag 9 juli 2012 om 18:55
quote:Elmervrouw schreef op 09 juli 2012 @ 17:56:
Tot zover offtopic (maar dat mocht moetvan Marels ).
Ik ben steeds benieuwder naar je personal-gepimpte-auto. Maak je wel foto's.
Fijn dat je aan de cursus mag beginnen. Hoe lang duurt-ie? En hoe vaak moet / mag je erheen?
Steph quote:steph schreef op 09 juli 2012 @ 18:26:
Hopelijk worden ze bij mij net zo mooi...
Als je dit laatste even verkeerd leest, dan lijkt het net alsof je alle gaatjes in je breiwerk met Alabastine te lijf bent gegaan Wat heb je geklust?
Appelvink, goed spul is dat! Waar haal je dat?
Tot zover offtopic (maar dat mocht moetvan Marels ).
Ik ben steeds benieuwder naar je personal-gepimpte-auto. Maak je wel foto's.
Fijn dat je aan de cursus mag beginnen. Hoe lang duurt-ie? En hoe vaak moet / mag je erheen?
Steph quote:steph schreef op 09 juli 2012 @ 18:26:
Hopelijk worden ze bij mij net zo mooi...
Als je dit laatste even verkeerd leest, dan lijkt het net alsof je alle gaatjes in je breiwerk met Alabastine te lijf bent gegaan Wat heb je geklust?
Appelvink, goed spul is dat! Waar haal je dat?
maandag 9 juli 2012 om 20:28
Heb even gegoogeld. Wat mooi van je dat je dit gaat doen! Door veel reacties op jou hier op het forum weet ik dat je een bewogen levensverhaal hebt, al weet ik niet hoe en wat (hoeft ook niet). Wat goed en sterk van je dat je daar wat positiefs mee gaat doen!
maandag 9 juli 2012 om 20:35