facebook

09-07-2012 21:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Pffffff niet alweer een topic over facebook:(
Ik ben altijd na 5 minuten wel weer uit gekeken op facebook.
guilty....
artikel NRC Next vandaag.
Waar ik me over verbaas zijn vrouwen (ja, altijd vrouwen) met nikszeggende postings. Bijvoorbeeld: 'zucht.....'.

Er zijn dan altijd wel mensen die vragen wat er is, waarna er nog meer vage postings overeen komen.

Of de eindeloze stoet aan quasi-interessante foto's-met-diepzinnige tekst. Zoals: 'succes begint waar de meesten allang zijn opgehouden'. Wat moet je daar nou op zeggen?

Voor de rest is Facebook wel grappig.
Zucht...
Neuh. Ik kijk op de startpagina en reageer daar eventueel op berichtjes en soms gebruik ik fb voor het maken van IRL afspraken. Dat is het.
Zit niet op facebook (ik weet het, en dat voor iemand van 35 jaar).

Ik weet dat ik snel verslaafd ben, aan gelijk wat. Geef mij een filmpje van een aapje op een fiets, en ik ben er verslaafd aan. Dus blijf ik best zo ver mogelijk van dat soort dingen.
quote:elninjoo schreef op 09 juli 2012 @ 22:03:

Ik ben altijd na 5 minuten wel weer uit gekeken op facebook.

Ik ook, kijk alleen op mijn eigen pagina, en natuurlijk wel bij de nieuwe postings van vrienden.

maar aangezien ik maar 30 mensen heb toegevoegd, ben ik snel klaar.

Ik voeg geen mensen toe die ik amper ken
Computer uitzetten! Of op een plek zetten waar je er niet zo gauw achter kruipt.

Misschien helpt het om een kookwekker te gebruiken. Zet je hem op een half uur, en als ie afgaat moet je hem uitdoen. Helpt bij kinderen heel goed ; )
quote:alviraan schreef op 09 juli 2012 @ 22:18:

Zit niet op facebook (ik weet het, en dat voor iemand van 35 jaar).

Ik weet dat ik snel verslaafd ben, aan gelijk wat. Geef mij een filmpje van een aapje op een fiets, en ik ben er verslaafd aan. Dus blijf ik best zo ver mogelijk van dat soort dingen.Zo ver mogelijk is het Viva Forum ?
Dat artikel van nrc next. Geweldig! Bij mij kwam dit gedrag na dat ik vrijgezel werd. Het is ook een soort ontspanning na een dag werken. Maar ik wil er vanaf. Alleen dan vraag ik me af wat moet ik dan doen. Op tv is er niks en niets anders op internet boeit me zo erg als fb. Het zal ook wel een manier zijn die eenzaamheid op te vullen savonds.
quote:luna30v schreef op 09 juli 2012 @ 22:22:

[...]

Zo ver mogelijk is het Viva Forum ?

Yep, ik weet het...

Maar dat is tijdelijk, op een bepaald moment is alles gezegd (en ik heb de indruk dat het meeste hier al 100 keer is gezegd).
Een statusupdate over een ziekte oid vind ik nog veel irritanter als alleen maar van die heppiepeppie stuff. Zielig doen op FB is gewoon een schreeuw om aandacht. En zo niet, zet het dan niet op fb, want zoiets op fb zetten is alleen maar omdat je medelijden wilt. En ik zie trouwens genoeg van dat soort troep voorbij komen.
quote:Murdoch schreef op 09 juli 2012 @ 22:14:

Zucht... je bent er weer!!
Been there, done that. FB-account gedelete, scheelt bakken met tijd!
Sooo Waldorff lekker genuanceerd zeg!!
Ahh als je het al met Facebook hebt zou ik maar niet aan Tumblr beginnen ;)
alhoewel ik me roterger aan al die trotse moeder met de meest geweldige baby van de wereld die op de ene foto voor het eerst doperwtjes eet,op de andere een wortel fijnknijpt,dan weer met een kek zonnebrilletje bij mama op de fiets enz enz enz..

Er komt geen eind aan al dat babygeluk.

Zucht..

Dus laatmaar ...ik ben net zo ongenuanceerd.
Ik erger me soms ook dood aan facebook. Helemaal nu er steeds meer mensen uit mijn familie zich aanmelden.....en die zijn 70 plus...aaaarrrgggghhhhhhh!!!!! Al die tantes en ooms...ik irriteer me er rot aan.
Facebook (tijdelijk) verwijderen werkt heel goed. Ik heb dat bijvoorbeeld nu gedaan, omdat ik gek werd van alle posts over gezeik met school OF juist alle succesvolle slagingsverhalen. Ik zit nog middenin het afstuderen dus het werkte behoorlijk demotiverend.

Je hoeft hem niet lang te verwijderen, maar na een paar dagen mis je het al niet. En als je daarna je account weer opnieuw activeert zul je merken dat die drang een beetje is afgenomen (bij mij tenminste).
Contact met de paar vrienden irl onderhouden, vind ik al heel wat. Het facebook ding is niet mijn ding en ik snap het ook niet.Ik moet er niet aan denken de hele dag "vrienden" om me heen te hebben die willen "praten" en of je wilt of niet, je moet reageren. Of verantwoording waarom je niet reageert af moeten leggen, moet niet gekker worden in mijn wereld!!

Maar de hele nacht spelletjes, beetje surfen dus eigenlijk helemaal niks doen, ja, altijd.

Om mezelf een beetje te beschermen, heb ik mijn zoon een tijdslot in laten stellen. Om twee uur is het feest afgelopen, ik heppie omdat ik op tijd in bed lig!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven