twijfel alom...

10-07-2012 00:50 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van huis uit ben ik een echte twijfelaar.

Rest weggehaald ivm herkenbaarheid...

Maar ik heb geen vertrouwen meer in zijn woorden, ik wil daden!
anoniem_123039 wijzigde dit bericht op 10-07-2012 13:45
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
kort gezegd, het is een puinhoop bij jullie.
wij slapen nooit.
JA! Waar ik me trouwens enorm voor schaam waardoor ik mezelf ook weer beperk in mijn vrienden uitnodigen. Hij nodigt zijn vrienden wel gewoon uit al is het een enorme bende thuis. Was toen hij nog vrijgezel was vrijwel altijd een puinhoop. Niks af (excuus: geld op is deja vu) en niks opgeruimd/schoon...Ja, de eerste paar keren dat ik kwam...

Daarom wil ik dat het klussen sneller gaat: ik hoop dat ik me hier dan iets meer thuis ga voelen, dat wij dan weer wat meer tijd (als gezin) kunnen doorbrengen en dat ik mij niet sociaal isoleer en weer vrienden durf uit te nodigen... zucht!
Maak alinea's, is niet te lezen zo.
Misschien kun je door je OpeningsPost in hapklare brokken te verdelen inzicht krijgen in je pijnpunten, en er een volgorde van belangrijkheid aan toekennen.

Je ratelt alles achter elkaar door, en door elkaar heen. Als je dat ook in gesprek met je vriend doet, kan ik me indeken dat hij je wel hoort maar niet naar je luisterd.

Wat zit je het meest dwars?

Dat hij in zijn ouderlijk huis wil blijven wonen en het op wil knappen.

Dat zijn geld op is waardoor het opknappen stagneert.

Dat zijn ouders niet meehelpen.

Dat jou ouders dat wel doen.

Dat hij na zijn werk ook nog ontspant ipv meteen weer aan het klussen slaat.

Dat hij tijd in het klussen steekt ipv die tijd aan zijn kind te spenderen.

Dat hij drinkt.

Dat hij 'zijn' huishoudelijke taken niet doet

Wat doe jij op een dag?

Hoeveel uur werk jij?

Welke klus heb jij recent aangepakt?

Breng jij geld in het laatje om de verbouwing te financieren?

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Zet het op een rijtje, en streep dingen tegen elkaar weg.

Als jij constant een negative sfeer creert wat betreft de verbouwing en het klussen zal hij ook al minder verbouwen en klussen.

Pak een klus op, en maak de sfeer weer leuk.

Of stap op.
Die laatste zin van je... tssssk.

Misschien zelf wat minder l*len en aanpakken? Goede voorbeeld geven?

Je komt op mij nogal Het Ligt Niet Aan Mijerig over.
conversation = awareness
Ik zeg Sjon bellen.
TO, je komt op mij over als een zeurderige dwingeland. Als je zo door gaat zal jouw vriend blij zijn wanneer jij de daad bij het woord voegt door eindelijk weg te gaan.
Goh, jullie hebben het niet nodig om je thuis en veilig te voelen daar waar je woont? Volgens mij is dat de belangrijkste basisvoorwaarde voor een mens! En autonomie is daar ook een van: ik kom misschien over of ik mijn mondje bij me heb maar laar wel over mijn grenzen heen walsen. Sorry dat ik zeur over de aankoop van een huis waarover ik duidelijk ben geweest dat ik het niet zag zitten.

Het is dus niet mijn keus geweest, het is niet van mij, al stop ik wel geld in de verbouwing. Ik klus vrijwel niet mee omdat dat niet gaat ivm zorgen voor onze baby en het is niet mijn hobby.

Het gezellig proberen te maken vind ik een goede tip. Dat gaat ons alleen goed af zolang het niet over het huis, klussen of geldzorgen gaat. We zouden wat vaker als een gezin iets kunnen ondernemen of gewoon als stel. Maar ik mis ook gewoon 'mezelf'. De dingen die mij tot mij maken: mijn vrienden (eens zonder kind/eren) en hobby's vooral. Maar misschien zou dat voor mezelf een goed begin zijn...
Wat let je om het bijltje er bij neer te gooien, TO? Er zit geen schot in de situatie. Als jij het gevoel hebt dat je het alleen met je kind wel goed aan kan, dan pak je toch je biezen? Dan heb je alleen rekening te houden met jezelf en met je kind. Deze man veranderd niet en uiteindelijk gaat de alcohol het winnen!!
Ik heb jaren verbouwd en gerenoveerd (onzin dat dat trouwens niet te combineren is met een kind vind ik, maar ieder zijn excuus) Kusuman deed het zware werk zoals muren er uit hakken, muren bouwen etc. Ik stond in een loods onze keuken in de (grond)verf en lak te zetten. Hij isoleerde een muur en ik behangde/behong die de volgende dag weer. Ik schilderde de plinten en hij schroefde ze vast.

En we hadden beide een baan van 50 uur in de week.

Lees trouwens je laatste post nog even terug.

Je wilt dat hij meer samen met je onderneemt, maar je wilt ook dat hij meer klust.

Pak samen eens een project op (als de kleine in bed ligt ofzo) dan ben je samen bezig en komt er schot in de verbouwing.

Misschien kan het dan zelfs jullie huisje worden. Wat jullie samen gebouwd hebben
TO, ik vind je erg zelfgenoegzaam en veroordelend naar jouw vriend en zijn ouders. Je bent er destijds toch echt zelf ingestapt, je had kunnen weten hoe hij is.
Je verwacht van je man dat hij werkt, het huis verbouwd, energie in jou en het kind steekt, geen 3 biertjes drinkt en geen F1 kijkt want jij hebt al je werk en kind. Wat jij wilt is superman, geeft niets maar dan wordt dit jouw man niet.
Er zit ontzettend veel frustratie en woede bij jou, maar is het reeel? Ik vind van niet. Want ook een man heeft eigen tijd nodig. En als zijn eigen tijd een biertje, of wat, is per avond, dan is dat gewoon zo. Als hij niet na het avondeten, op een enkel gaspitje, staat te springen om te verbouwen, dan is snap ik dat volkomen. Want hij heeft een werkdag achter de rug.

In mijn opinie vraag je teveel van de beste man. Hij kan niet alles in één keer (goed doen). En als hij dat wel kan, dan is hij Superman...
Ik snap jouw frustratie wel. Er lijkt nu geen plan en geen 'samen' te zijn.

Maar je bent ook moe en alles is een rotzooi.

Zou het helpen wat afstand te nemen en tot rust te komen, bv weekje bij je ouders logeren?

Als jij de rust hebt kunnen jullie beter praten, nu ben ik bang dat je je frustraties niet kan verbergen, en wat levert dat op?

En vraag hem naar zijn kant, zijn beleving. Je vond hem eerder heel leuk toch?

Of John bellen, dat kan ook.
TO, wees eens eerlijk, ben je ook wel eens gezellig? En trek je er zelf wel eens aan? Waarom moet hij alles doen? Je kan toch ook samen dingen doen?
Ik zie een hele lange OP. Maar kort samengevat is dus dat je ervan baalt dat het huis niet af is en niet samen voor jullie kindje zorgen.

Ik krijg het idee dat jouw vriend het niet meer overziet en dat je in een enorme chaos leeft waardoor jullie het beiden niet meer overzien. Wat mij ook opvalt is zoals eerder gezegd dat jij niets aan de verbouwing doet. Misschien kun jij een financieel overzicht maken (begroting) om te kijken of jullie wensen wel haalbaar zijn. Daarnaast help met opruimen, help met uitdenken enz. Klussen is 1 dingen maar het ook nog eens vrijwel alleen doen (lees niet gesteund door je partner), petje af hoor!

Verbouwen is vaak zwaar voor een relatie. Maar kop op, trek je jezelf uit je zelfmedelijden stand en ga je vriend steunen! Je zal zien dat de verbouwing veel sneller zal vorderen.

Gewoon even een vraag maar heb jij uberhaupt ooit wel zin gehad om echt in die woning te gaan wonen? Het was eerst een dealbreaker voor je relatie die later dan weer goed maar nu hoor ik weer over verkopen enz.
Ik doe mijn best
Maak je geen illusies, dat huis verkoopt hij niet. Dat weet ik zeker.

Heb je je mooie oude huisje nog aangehouden? Ik zou terugverhuizen.
Probeer de woonkamer leefbaar te maken/houden, met ook spulletjes van jou er in.

Nodig gewoon vrienden uit.

Koop geen spullen voor "in jouw huis", maar steek dat geld in de verbouwing.

Scheelt ook weer extra troep in huis.

Plan af en toe eens een hele dag om iets leuks met elkaar te gaan doen, jouw vriend moet ook ontspannen.
"Maak je geen illusies, dat huis verkoopt hij niet. Dat weet ik zeker. "

Dat huis is, zeker zolang het verbouwd wordt en niet af is, onverkoopbaar.

Het zal hoe dan ook eerst af moeten worden gemaakt.
Klopt camry, maar ook daarna gaat hij zeker niet verkopen
Schakel John Williams in....
Waarom ben je zwanger geworden voor jullie alles op orde hadden? En nog wel van een alcoholist ook.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom je niet kunt helpen met de verbouwing.

Verder snap ik wel dat je een 'thuissituatie' nodig hebt, daar zou ik ook niet tegen kunnen. Daarom zou ik samen met je vriend gerichte plannen maken waarin jij actief bent binnen de verbouwing. Richt je op een ruimte en maak die samen af, dat zal hem ook motiveren.

En anders John bellen en in de tussentijd bij je moeder gaan zitten ofzo.
Ik zou hem inruilen voor John Williams, die is één en al begrip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven