Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Jesper wordt ook alweer 3 in november. Zo'n raar idee dat die over een kleine anderhalf jaar naar school gaat. Hahaha.

Mmoi, succes met moedervlekken verwijderen. Heb jij eigenlijk een vaste oppas als jullie weggaan? Of komt je moeder altijd?

Ris, uitslapen... Wil ik ook! Officieel is morgen mijn dag, maar we gaan mss naar de dierentuin. Dan vertrekken we al om een uur of half tien.

Roan heeft zijn rapport. De juffen zien heel veel vooruitgang. Fijn! Dat merk ik zelf ook. Ze geven ook precies dezelfde vooruitgang aan als wij. Rustiger, kan zich meer in anderen inleven.

Juffen, hij heeft op de citoscore 2x een A gehaald. Er staat bij dat hij erg goed scoort, maar wat betekent dit nou? Doen ze er op een later moment iets mee? En hoe nemen ze die toetsen af? Ik meende eigenlijk dat ze het bij Roan op school niet deden bij de kleuters omdat ik er nooit iets van gehoord had.
@Krokus: Als wij weggaan luisteren meestal de buren met de babyfoon naar onze kids. Als ze wakker worden, gaan we direct naar huis. We hebben ook een oppasje maar die komt wel minder. Kost toch weer geld, buren niet. Die geef ik wel af en toe een bloemetje ofzo. Mijn ouders passen haast nooit op; die halen ma en di al Jasmijn van school. Mijn schoonouders vraag ik ook wel eens. Als we echt iets 'groots' hebben, een feest ofzo, mogen de kids bij mijn ouders logeren.

@Annie: Nog gefeliciteerd met Sverre! Hebben jullie een leuke dag gehad?

@Pebbles: Ik heb nog steeds geen nieuwsbrief van de camping gekregen, die er do. had moeten zijn. Jij wel?

@Ris: Lekker geshopt zag ik. Shoeby is leuk! En hoe was je avondje weg zonder kids?

@Ringel: Wat een leuke kleding heb je voor je meiden gekocht! Zeker in de sale is Didi goed te doen!

Wij hebben een rustig weekendje met veel familiebezoeken. Vanavond ga ik even strijken, dan is dat ook maar weer gedaan. Ik probeer deze week het huis en de was goed bij te houden zodat ik niet alles hoef te doen als ik terug kom van het weekendje weg. Nog niet iedereen hier heeft vakantie neem ik aan. Pebbles wel, die heeft altijd tegelijk met mij. Wanneer krijgt de rest vakantie? En wat zijn jullie plannen? Ik hoor jullie er eigenlijk niet zoveel over of heb ik wat gemist?

Morgen zwemles en wat huishoudelijks doen. Huis is een bende omdat ik vorige week niks gedaan heb, steeds denkende 'heb volgende week toch vakantie'. Haha. Moet echt dringend poetsen, opgeruimd is het altijd wel.
annie, vergeet ik je helemaal te feliciteren! Hahaha. Gefeliciteerd met je zoon!

Roan moet nog 2 weken naar school. De eerste 2 weken van zijn vakantie werk ik en daarna ben ik 4 weken vrij. Lief is 3 weken vrij. We gaan kamperen. Vermoedelijk richting Limburg. Laten we ook een beetje van het weer afhangen.
Ik heb heeeeeerlijk uitgeslapen! Om 10 uur ging de telefoon, man was al beneden. Het was Ella die naar huis wilde, kleine huismus.... Toen ze om half 11 thuis was, kwam ik net mijn bed uit rollen. Echt zalig!

Gisteren zijn ze alle twee de hele dag sjaggerijnig geweest. Moe, hangerig, zeuren en veel ruzie maken.

Vandaag is Ella naar de kindervakantieweek; Gijs wilde ook wel blijven, maar ja.. hij mag volgend jaar pas. Vorig jaar was het met Ella nog soebatten en veel overredingskracht gebruiken, dit jaar niet. Haar beste vriendinnetje zit in haar groepje en ook het stiefkindje van mijn zus. En zij zijn er voor het eerst en Ella "weet alles al", dus ze voelde zich heel groot.

Volgende week zondag vertrekken we voor 2 weken richting Frankrijk. Daar heb ik heel veel zin in. Ben nog niet bezig met inpakken o.i.d., maak wel veel lijstjes in mijn hoofd... haha!

Krook; A scores zijn super goed! Dan scoort hij bij de 20% beste leerlingen van NL. Bij mijn oude school werkten we met groepsplannen, de groep werd dan verdeeld in drie groepen. Dan werden de A (B) kinderen (over het algemeen) ingedeeld in de basissgroep w.b. instructie. Sommige kinderen met A die heel verlegen zijn of weinig zelfvertrouwen hebben, zette ik in de extra instructiegroep. Puur om zelfvertrouwen te kweken en ze extra aandacht te kunnen geven.

Er waren ook kinderen bij die duidelijk aan gaven, meer aan te kunnen (al kunnen lezen bijv). die zaten in de extra uitdaging groep.

Je moet het zelf ook in de gaten houden, een Cito-score zegt niet altijd iets over werkhouding/ zelfstandigheid of interesses in de klas. En sommige A-kinderen vinden het heerlijk om bij vrij werken te kiezen voor bouwen of poppenhoek terwijl juf (ik) allerlei uitdagende werkjes had gezocht voor die kinderen.

Je kunt in elk geval gerustgesteld zijn, een A in groep 1 zorgt vaak ook voor een gemiddelde of hoge score in groep 2 en dat is een lekkere start in groep 3.

Zo en nu heb ik weer vakantie
hahahaha ik wil ook vakantie!!!! maar net als Krook nog 2 weekjes wachten. Ik hoef gelukkig niet veel meer te werken de komende weken. Ik en Lief hebben tegelijkertijd met de kinderen vakantie. Ik 3 weken en Lief 4. in de 2e week van de zomervakantie gaan we een weekje naar de Sprookjescamping en net als Ris ben ik nu al druk bezig met lijstjes maken in mijn hoofd. (lekker overzichtelijk, maar niet heus)

Lief heeft nog een week vakantie als ik weer ga werken, daarna zijn we samen nog een week aan het werk en in de laatste week van onze zomervakantie ben ik weer een week vrij. En daarna breken mijn laatste 2 weken werken aan.

Ik heb nl besloten om mijn contract niet te laten verlengen per 15 september. Heeft allerlei oorzaken, maar wat me het meest heeft gegriefd is het feit dat ik via mijn leidinggevende allerlei negatieve feedback te horen kreeg, waardoor ik het vertrouwen in mijn collega's kwijt ben. Wie kan ik wel en niet vertrouwen. En dat is voor mij geen gezonde basis om mee te werken. Los van het feit dat ik het werk echt ontzettend leuk vindt ben ik er nu na een jaar wel achter dat dit niet mijn werkplek is dus ik heb de eer aan mezelf gehouden en gezegd dat ik niet verder wil. Heeft heel wat nadenken en gesprekken met Lief gekost, maar ook hij zag me niet op m'n plek daar zitten. Nu is er weer rust in mijn hoofd en ben ik weer op zoek naar ander werk wat meer in mijn straatje past.

Collega's weten het nog niet dus hoe het nog maar even stil op fb etc.......volgende week maandag is er vergadering en dan gooi ik het in het team.

Zo dat was mijn openbaring van vandaag.
@ringel: dat is wel een grote beslissing! Zeker omdat je best veel hebt gesolliciteerd voordat je deze baan kreeg. Zolang je er zelf helemaal achter staat lijkt het me de juiste beslissing.

@krook: Fijn dat Roan het zo goed doet op school! Een groot verschil met de moeizame start.

Heerlijk, al die vakantieplannen in het vooruitzicht!

Ik ben ook voor de wintersport een beetje aan het rondkijken maar dat heb ik nog nooit gedaan dus geen idee waar het leuk is en de prijzen vallen me ook erg tegen.

Hahahaha we zijn nog niet eens op vakantie geweest en we zijn ook al aan het kijken of het mogelijk is om in de kerstvakantie een weekje ertussen uit te gaan. Een weekje Ibiza lijkt me heerlijk, maar ik denk niet dat er een vliegtuig vanuit Eelde airport die kant op vliegt. dat is dan wel een voorwaarde dat we vanuit daar kunnen gaan vliegen, lekker dichtbij.

Vanuit ons oude huis in de Stad konden we zo voor de deur in de bus stappen naar het vliegveld en voor het vliegveld uitstappen..ideaal. Nu toch nog een 15 minuten rijden met de auto....ga meteen even kijken.
Hallo meiden,

Nou het is achter de rug hoor, mijn 3 moedervlekken zijn verwijderd. De prikken deden wel pijn, vooral die in mijn gezicht was pittig. Ik heb nu gewoon drie open wondjes waarop een korstje zich vormt, ik moet wachten totdat het zelf geneest, geen hechtinkje of wat dan ook.

Nu kan mijn vakantie voor mijn gevoel pas echt beginnen!

Helaas kreeg ik vanavond het nare bericht dat het met mijn opa helemaal niet zo goed gaat, hij is 86 en kampt al een week of twee met een longontsteking die hij maar niet te boven komt. Vandaag was de huisarts geweest en die kan eigenlijk niet echt meer wat voor hem doen. Ab-kuur heeft hij al gehad en het is afwachten of hij nu uit zichzelf opknapt of verder naar beneden keldert...Hij is er zelf wel klaar mee maar wij hopen natuurlijk dat hij opknapt! Je weet het toch nooit met mensen van zulke hoge leeftijd, ze kunnen opknappen maar ook ineens heel slecht gaan.

Ik ben iig blij dat ik er afgelopen zaterdag nog met mijn ouders heen geweest ben, al schrok ik toen wel van zijn toestand. Ik ben echt even huilend naar achteren gelopen, want man, wat zag hij er slecht uit. Hij was ook heel erg moe, lag voornamelijk in bed, en als hij op was, ging hij af en toe een soort van 'out', zat hij met zijn ogen open maar was hij afwezig zeg maar. Pittig. Ik hoop wel dat lijden hem bespaard blijft, laat hem dan maar in zijn slaap gaan of zo.

Aanstaand weekend wordt dus nog spannend. Misschien gaan we wel helemaal niet, of mijn ouders niet. Of moeten we halverwege heen en weer ofzo. Het gaat om mijn opa en oma die in de Achterhoek wonen, dus qua afstand maakt Drenthe niet veel uit dan.

Sorry dat ik niet reageer, heftig dagje achter de rug, ben klaar met vandaag!
Dikke knuffel voor jou Mmmoi; zeker ook met je opa. (((((MMMMOI)))))))) XXX
He get Mmmoi, dat zijn idd de mindere dingen. Hier net zo met mijn beppe. Was ik vorige week woensdag nog in allerijl naar Friesland gecrossed, ze had heet laatste sacrament al toegediend gekregen, nu heeft ze afgelopen week samen met mijn moeder en tantes de hele begravenisdienst geregeld, de adressen zijn genoteerd, foto's uitgezocht...hoe bizar. Ze leeft helemaal weer op.

Maar we verwachten dat ze toch ergens binnen nu en een paar weken haar laatste adem zal uitblazen, maar wanneer dat is afwachten.

Verder weinig bijzonderheden, de laatste loodjes voor de zomervakantie...
Dank je Ris, lief van je.

O ja Ringel, jij zit in dezelfde situatie hè. Nare dingen zijn dat, helaas horen ze bij het leven. Hier is de situatie onveranderd.

Mijn kindjes zitten lekker een filmpje te kijken met een bak vers fruit op schoot. Ik heb net de woonkamer gedweild, nu wil ik nog even de badkamer doen en dan houd ik het weer voor gezien vandaag. O ja, nog een boodschapje doen ook.

Morgen komen de twee kindjes van mijn vriendin hier omdat ze moet werken en de oma's zijn op vakantie. Wel gezellig, maar ook druk. Misschien dat ik wel even wegga met ze, want dat wordt chaos hier in huis natuurlijk.
In ieder geval heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd. En een heel dikke

Zometeen even met de meiden naar m'n werk om wat dingetjes te brengen en iets te regelen....Mayte wilde sowieso graag nog een keer kijken (hoe werkt die sleutel dan mama?) nu kan het nog.

verder druk met vacatures zoeken, maar het is echt komkommertijd.....
sterkte mmoi, en ris natuurlijk. Mijn opa is vorig jaar overleden. Hij was 91 en klaar met het leven.

Wat een prutweer! Buiten spelen is er niet echt bij. Ben koekjes aan het bakken met de kinderen. Deeg ligt nu in de koelkast en zo pluk ik Jesper uit bed en dan gaan we vormpjes uitsteken.

Vanmiddag met Jesper naar de kinderfysio. Hij gebruikt nu 3 maanden forlax. Zonder heeft hij veel pijn bij het poepen. Zo sneu. Zindelijk worden wordt waarschijnlijk een langdurig proces bij hem.
He bah Mmmoi, naar is dat. Wij zaten vorig jaar in die onzekerheid met mijn oma. Gelukkig is die heel erg opgeknapt en geniet ze van veel dingen om haar heen. Ze is in juni 82 geworden, dat hadden we afgelopen winter niet kunnen bedenken. Ik hoop dat het zo is dat je opa ook weer opkrabbelt en er sterker uit komt..en dat hij in ieder geval niet lang hoeft te lijden.

Wel opvallen dat er nog zoveel opa's en oma's zijn. Nu zijn wij natuurlijk ook allemaal relatief jong mama geworden en zijn de grootouders dus misschien ook iets jonger. Lief heeft helemaal niks meer, geen grootouders, geen ouders. Gelukkig wel zijn stiefmoeder en een oom en 2 tantes. Ik heb zelf nog 1 oma.

Jee krook, is dat een soort laxeermiddel of zo? Wat sneu zeg.

Ringel, wat spannend voor je. En goed dat je om je zelf denkt, liever dat dan ergens zitten waar je langzaam opbrand...

Hier gaat het wel goed, Sverre is vanmogen naar groep 1 geweest, Mats naar groep 2. Er was veel chaos op school omdat veel ouders niet wisten welk lokaal de kinderen naar toe moesten. Ik had gisteravond ouderavond en heb het nog even kunnen vragen. Mats had wederom goed geschoord op de cito, alleen luisteren is ie niet zo goed in...goh....;-) Ik maak me niet druk, ik denk dat ie in een leuke klas komt en dat nieuwe uitdaging niet verkeerd is. Hier waren zijn juffen het mee eens, ze vonden hem leergierig!

Met mezelf gaat het iets minder, ben zo ontzettend moe. Het lijkt net of de medicijnen juist negatief werken. Misschien is het ook gewoon dat ik nu zeker weet dat ik iets 'heb', en me er aan heb overgegeven, of zo iets.....
@Annie, je moet het sowieso de tijd geven om goed in te laten werken en ook moet je op de juiste dosis ingesteld worden. De kleinste milligram kan al effect hebben. Misschien even naar de ha om te checken? Wanneer moet je weer bloed prikken om je waardes te controleren?

@Krook, ik wist niet dat Jesper forlax kreeg? Sneu voor het mannetje dat hij zo'n last heeft. Lukt het poepen gewoon niet, of is er sprake van een verstopping? (je zou evt nog kunnen informeren naar movicolon junior is ook een poeder tegen verstopping, maar met net even iets meer werkende stoffen erin)

Hier gaat alles zijn gangetje. Komende maandag ga ik mijn collega's vertellen dat ik er mee ophoudt. Er wordt nl een basisrooster geïmplementeerd en daar sta ik niet meer op. Leidinggevende belde net met de vraag of ik het aan het begin van de vergadering ga vertellen of later ook ivm met het rooster dus. Wel even slikken hoor.

Straks met de meiden een sachertorte inelkaar draaien marsepein eroverheen en toetje is klaar!
Jesper heeft al een jaar problemen met poepen. Echt te zielig was dat. Hij poepte 1x in de 3 dagen. Dag van poepen was dan drama. Hele dag sjacherijnig en huilen en echt in paniek raken. Volgende dag was dan een goede dag, want net gepoept. Dag 2 werd al wat minder omdat hij dan alweer anderhalve dag geen ontlasting had. En dan weer dag 3 waarbij hij de halve dag huilde en het poepen an sich hem veel pijn deed.

Forlax (ik meen dat dat de juniurvariant van movicolon is ringel) werkt heel goed. Hij zal dat nog wel een tijd nodig hebben.

Ringel, knap van je dat je de keuze maakt om te stoppen, vooral omdat je er zo je best voor hebt gedaan. Benieuwd naar de reacties van je collega's.
He meiden,

Mmmoi, sterkte in deze gekke dagen. Naar he, je weet dat het moment een keer komt maar het hakt er toch erg in om je lieve opa zo te zien :(. Waar ga je morgen naar toe met je 2 + 2 kids? En gaat je weekendje weg nog door..?

Ringel, bij jouw oma dus alles nog onveranderd? En ik vind het ook een soort van moedig om te stoppen met die baan. Je hebt er zo je best voor gedaan om hem te krijgen. Klopt het dat jij ook wel erg een gevoelsmens bent; dat het liefst alles echt moet kloppen in een baan? Dit is alleen een indruk die ik heb hoor, geen kritiek!! Ik hoop dat je snel iets vindt waarin je je echt helemaal prettig voelt!!

Krokus, fijn dat Jesper eindelijk goed kan po*pen met die zakjes Forlax, het kan maar helpen. En die knappe Roan..hij doet het goed he op school!! Echt superfijn.

Annie, jammer dat jij je nog niet zo goed voelt. Heb je goede begeleiding (van je huisarts? of een internist?)? En hoe gaat het met je mannen (inclusief je Lief!)? Mats doet het goed en hoe had Sverre het gehad in groep 1? Is er trouwens nog terugkoppeling geweest over Sverre?

Pebbles, jullie zijn toch vaker op wintersport geweest? Ik dacht dat jullie elk jaar gaan?

Ris, leuk om te lezen hoe jij van je kids geniet (wat je van de week vertelde over dat badje waar ze samen in zaten te spelen in de tuin). Gaan jullie eigenlijk nog weg deze vakantie?

Babba, ben je uit de verbouwingsrommel? En hoe gaat het nu met Zach (zijn gezondheid), ben ik erg benieuwd naar.
Krokus, hoe gaat het inmiddels met die vriendin?! Nog nieuws..?

Met mij alles redelijk. Medicatie begint te werken en dat is erg fijn (maar het was dan ook wel erg hard nodig..zat er een paar weken geleden echt finaal doorheen). Kan weer genieten en met de kids gaat het ook goed. Werk is stabiel en fijn zoals altijd.
gisteren heeft ze haar tweede chemo gehad. Ze krijgt er 6, om de 2 weken. De eerste is meegevallen. Ze kon ineens de volgende dag gewoon eten. Haar haar valt wel uit. Vanavond heeft ze haar hoofd kaalgeschoren. Er zijn nieuwe tumoren gevonden in haar buik en oksel, maar dat was de verwachting, omdat het lymfeklierkanker is. De arts was op zich positief omdat ze goed reageerde op de eerste kuur. Heftig allemaal hoor.
Zeker heftig zeg..hoe gaat het met haar baby'tje? Hoe ver is ze nu..
Krokus inderdaad heftig, wist niet dat ze kunnen behandelen als je zwanger bent.

Mmmoi en Ringel sterkte met opa / oma.

Ringel stoer hoor zomaar je baan opzeggen. Je hebt dan wel recht op uitkering toch, omdat het om afloop contract gaat? Scheelt weer. Wat voor werk zoek je nu?

Mirjam fijn dat je je beter voelt. Ook moeilijke tijd gehad.

Met Zach gaat het best goed sinds de buisjes. Wel al paar maal loopoor maar dat is niet pijnlijk.

Echt een jongetje. Lekker lomp, terroriseert de vogel door meerdere malen per dag tegen de kooi te gaan rammen. Vandaag zelfs met zijn houten hamer. En heel de dag papa papa. Mama wil hij niet zeggen ;-((( Lekker jochie

Annie jij ook al aan het kwakkelen, gelukkig weet je nu wat het is. Nu opknappen.

Zijn de ouders van jouw man al lang geleden overleden? Toch niet niks om nu al wees te zijn, lijkt mij zo. En zijn stiefmoeder is wel heel betrokken bij hem/jullie.

Pebbles idd jullie zijn toch al op wintersport geweest aantal jaren.

Wij slaan 1 jaar over. Moeten nu de badkamer / wc verbouwen. Geen geldboom helaas.

Nou ik ga slapen, morgen arbeiten
Doe mij ook maar een geldboom, kan hem goed gebruiken.

@Mirjam, fijn dat de medicatie zijn werk begint te doen....jammer dat het ws met medicatie moet, maar als het je net even die drempel over helpt....

Klopt wat je zegt hoor dat ik een gevoelsmens ben, soms een beetje te.....maar wanneer ik op m'n tenen moet lopen, alleen maar negatieve feedback krijg (en dat ook nog eens via via) dan is het bij mij klaar.....Het is ook een teamcultuur waar ik me niet gelukkig bij voel en ik ben wel even klaar met op eieren te lopen om anderen te pleasen. Als het niet gaat zoals diegene wil (heb het idee dat het maar om 1 hooguit 2 personen gaat) dan is het bij voorbaat al niet goed en moet het onderuit worden geschoffeld. Daar bedank ik voor. En komt de opmerking van een vorige leidinggevende weer om de hoek kijken...ik ben te autonoom om binnen een team te werken. Ik kan het wel, maar dan wel op mijn manier. Kan me wel aanpassen, maar dat verwacht ik dan ook van anderen. Maar dat is lastig als je binnen een team werkt, omdat er allemaal al van die structuurtjes en cultuurtjes zijn gevormd waar iedereen zich maar aan, aan heeft te passen en dat wil bij mij vaak niet zo goed (maw ik ben gewoon stront eigenwijs)

@Babba...heb je ook foto's van de verbouwing? ben wel benieuwd hoe het allemaal aan het worden is.

@Krook, movicolon zal dan een merknaam zijn denk ik. Hier in huis ook forlax voor Mayte, maar die reageert er niet zo op. Op m'n werk hebben we beide varianten van de movicolon...maar het als het helpt om te poepen wat maakt een naam dan uit? (mocht het echt heel erg worden, de verstopping, dan zou je evt nog kunnen vragen naar bisacodyl zetpillen die heb je in 5 en 10 milligram (sowieso) normaal gesproken zou er dan binnen een half uur een reactie op moeten komen)
Lekker druk geweest hier. Ik zit in een binnen speeltuin met de vier Kids. Ze vermaken zich prima alleen Thijmen is nu wat moe en hangt maar bij me. Kwam bij binnenkomst bekende tegen dus lekker gekletst maar zij is nu net naar huis.

Morgen lekker een weekend weg. Het gaat gewoon door, mijn opa is stabiel, gaat helaas ook niet vooruit, maar goed, iig niet achteruit ook. Mijn vader is er echt wel aan toe, die had gisteren weer een erge paniekaanval en kwam bij mij langs wandelen als afleiding. We hebben er dus allemaal veel zin in.

Sorry dat ik niet reageer maar dat gaat op de iPad zo lastig, ik probe vanavond even tijd vrij te maken achter de laptop, als ik klaar ben met inpakken.
he mmmoi, ik hoop dat je het naar je zin hebt. Even proberen de gedachten op wat anders te krijgen.

Ringel, heb je al wat leuke vacatures gezien? Hoe is het met Mayte op het moment?

annie, ik was ook benieuwd naar Sverre. Hoe gaat het op het moment? En jijzelf natuurlijk. Kan me voorstellen dat je er nu een beetje aan toegeeft en dat het daardoor ineens wat heftiger lijkt. Hopen slaat medicatie snel aan.

Mir, mooi dat de medicatie wat aanslaat. Ik kan me nog goed herinneren hoe ik me 5 jaar geleden voelde toen het met mij wat minder ging. Dat ontregelde het hele gezin.

Ik zal blij zijn wanneer het hier vakantie is. Roan is moe en eigenlijk zijn die laatste schoolweken niets voor hem. Te weinig structuur. Wordt hij dwars van. Ik werk wel nog 2 weken. Dat vind ik wel jammer want dan moet hij nog 3 dagen per week ergens anders heen, maar ja, dat is niet anders. Daarna ben ik wel een volle maand vrij.
Jeetje wat rustig hier. Ik ben weer thuis,kom vanavond even reageren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven