VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ik moet zeggen dat ik ook een bril nodig heb voor die babybrabbelsite. Wat onduidelijk!

Welterusten Athena! Ik maak het vanavond ook niet laat (naar mijn maatstaven). Heb van 9u tot 20u een nieuwe collega in zitten werken en ben nu wel gaar, eigenlijk.
Jullie hebben dus gewoon ook op babybrabbel gekeken!

Dropje, nieuwe collega's inwerken is dodelijk vermoeiend vind ik zelf. Elke stap die je zet moet je uitleggen, ik heb daar echt een hekel aan, zal snap ik ook wel dat het nodig is.

Ik ga zo ook in mijn bedje. Nog even lezen met steevast die beker warme melk. Ik heb echt al weken onwijs last van brandend maagzuur, mag je daar eigenlijk ook iets voor nemen als je zwanger bent?
quote:Morrie schreef op 07 april 2008 @ 21:47:

Ik heb echt al weken onwijs last van brandend maagzuur, mag je daar eigenlijk ook iets voor nemen als je zwanger bent?Staat misschien op Babybrabbel? Of open er een topic over: HELP!!!!!!!!!!!!!! Brandend maagzuur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat mag ik innemen???????????
Sorry, ik lees het net over en het komt misschien een beetje lullig over, dat was niet de bedoeling Morrie ! Het enige dat ik ken tegen brandend maagzuur is Rennies, er staat vast wel in de bijsluiter of het wel of niet raadzaam is om het bij zwangerschap te gebruiken.
He Morrie, dat is echt naar! Geen idee wat je in mag nemen, eigenlijk.

Ik ben de laatste tijd zo gelukkig, ik weet niet wat er met me aan de hand is.

Alle stomme dingen die er gebeuren op mijn werk kan ik goed van me afzetten, kinderen gaan lekker en als ze stom doen, ben ik heel erg geduldig (ik verbaas me zelf)

En ik ben ook nog eens heel erg verliefd! (op eigen vent)

Nu moet het alleen nog mooi weer worden en dan is het plaatje compleet!

Had ik trouwens verteld dat ik waarschijnlijk meer ga werken?

Ik ga in de OR misschien, waardoor ik mijn contract kan uitbreiden naar 70%.

Echt veel meer hoef ik er dan niet voor te werken. 1 dag in de maand extra en de rest kan ik thuis doen of een paar keer per jaar wat extra werk. Leuke uitdaging zo met de reorganisatie op komst!
En ik zal nog even duimen dat Schurkje doorslaapt
En volgens mij had ik ook nog niet verteld dat Zeefje kruipt en zichzelf optrekt.

Het wordt nog eens wat met traagtrutje
*Morrie, Rennies mogen gewoon. En ook een andere maagzuurremmer waar ik nu de naam even niet van weet. En maagzuur sucks..*
*En als ik nu toch aan het inbreken ben, dan maar meteen goed: Elyane, hoe gaat het met de gezondheid en groei van Zeefje?*

J

Ik ga zo ook in mijn bedje. Nog even lezen met steevast die beker warme melk. Ik heb echt al weken onwijs last van brandend maagzuur, mag je daar eigenlijk ook iets voor nemen als je zwanger bent?Antagel mag en hielp hier redelijk goed. Het is wel een smerig goedje, maar altijd nog beter dan dat stomme maagzuur.
quote:Mirjam762 schreef op 07 april 2008 @ 22:26:

*En als ik nu toch aan het inbreken ben, dan maar meteen goed: Elyane, hoe gaat het met de gezondheid en groei van Zeefje?*

He, wat lief zeg

Met Zeefje gaat het erg goed.

Qua gezondheid gaat het wisselend, zo gaat het een aantal weken goed, zo reutelt ze ineens weer heel erg.

Wat betreft groei, kan ik je woensdag meer vertellen, dan moet ik naar het CB.

Het blijft wel een tenger meiske, weliswaar met bolle wangetjes.

Erg grappig dat heeft de oudste ook, die ook erg dun is.

De middelste is klein en massief, echt een totaal andere bouw, grappig is dat.

Hoe gaat het met jouw dochter?
*breek ook even in*

Morrie: rennies mogen idd, en Maalox mag, en Antagel

Ik dronk op het laatst zo'n beetje bij elke hap melk, was bij mij het enige wat hielp en als dat misging, dan Maalox. Rennies kreeg ik persoonlijk niet weg, maar das een kwestie van smaak.

Ben een keer doodziek geweest van een te grote lading chocoladepepernoten.

Succes ermee en lief dat je Citro even een hart onder de riem kwam steken *
Is er nog iets uitgekomen toen bij die longverpleegkundige?

Hier alles oké. Dochter is ook een lichtgewichtje (maar dat wist je al) en vaak ziek maar nu is ze alweer een week beter (haha, waar je blij mee kunt zijn..ze is om de drie weken ziek zo'n beetje dus nu zitten we weer even in de luwte). Ze eet alleen bar weinig dus ze leeft van de lucht en van de liefde waarschijnlijk. Nou ja, zolang die voedzaam genoeg is dan maar Dat fijnstof vult vast goed haha.

Ik blijf meelezen voor de cijfertjes..
*Sokje, chocoladepepernoten en brandend maagzuur, check. Ik had er bij de laatste zwangerschap vanaf week 8 last van geloof ik (maar bij mij werd het sowieso versterkt door het medicijn tegen hoge bloeddruk wat ik nam). Maar goed, alles voor het goede doel enzo*
Nee, er is niet echt iets uitgekomen, vermoeden gaat wel richting astma, tenminste, alle voorzorgsmaatregelen zijn daar op gericht.

Maar daar kan nu nog niets met zekerheid over gezegd worden.

En ik geloof er ook niet zo heel erg in dat het 'echt' astma is.

Ik vermoed dat ze wel allergisch is voor honden, want toen ik laatst bij mijn ouders vandaan kwam, was ze echt ziek, snotterig en pieperig en zaten haar ogen helemaal dicht

Terwijl ze zonder reutel hier thuis wegging.

Zo en nu ga ik slapen. Zal woensdag wat cijfertjes neerzetten
quote:dropje schreef op 07 april 2008 @ 22:00:

Sorry, ik lees het net over en het komt misschien een beetje lullig over, dat was niet de bedoeling Morrie ! Het enige dat ik ken tegen brandend maagzuur is Rennies, er staat vast wel in de bijsluiter of het wel of niet raadzaam is om het bij zwangerschap te gebruiken.Ik moest er alleen maar heel erg om lachen Dropje, niks lulligs aan! Het is geen wereldkwaal hoor

Ik ga zo ook in mijn bedje. Nog even lezen met steevast die beker warme melk. Ik heb echt al weken onwijs last van brandend maagzuur, mag je daar eigenlijk ook iets voor nemen als je zwanger bent?

Mijn zwangerschappen werden zo ongeveer beheerst door brandend maagzuur. Er is me alrtijd verteld dat Rennies niet goed zijn tijdens zwangerschap. Hoewel bij KP de meningen weer anders waren. Ik had een drankje, Gavoscon geloof ik. Dat hielp wel aardig.

En bekers warme melk, inderdaad voor slapen gaan maar ook midden in de nacht als ik er van wakker lag. Of vanillevla. Niet te gekruid eten en na het eten niet direct opstaan maar even blijven zitten.
Ik heb hetzelfde Pebbles. Verder echt geen noemenswaardige klachten maar dat brandende zuur..... En ook direct vanaf het begin, niet vanaf dat je heel dik bent en baby tegen je maag aanduwt zoals je meestal hoort. Ik weet bij wijze van spreken dat ik zwanger ben, doordat het maagzuur weer gaat branden in mijn slokdarm .

Misschien ga ik morgen wel even naar de apotheek. Ik ben dan ook weer zo dat ik denk: het is niet ernstig, ff doorzetten en als ik bevallen ben ben ik er vanaf. Maar als ik het mezelf gemakkelijker kan maken moet ik misschien toch maar eens van dat hekel aan medicijnen af.
Ik heb zelfs geprobeerd zittend te slapen, maar dat was niks.

Verder alles goed hier. Pebbeltjes slapen goed en nog steeds op 1 kamer, ik slaap minder goed. Veel dromen, over van alles en nog wat, en als ik wakker word heb ik weliswaar geslapen maar voel me totaal niet uitgerust. Vannacht droomde ik over lampen (hoe zou dat nou komen) en dat Pebblo me een kogel door mijn voorhoofd schoot toen ik in een winkel de krant stond te lezen.

Ely, fijn dat het zo goed gaat! Hou vast!

Zo, ik zou wel een warm zonnetje op mijn vel willen voelen. Af en toe voel ik me echt een stram oud wijf.

En ik heb honger. Lunch was 250 gr magere yoghurt. Bizar weinig. Mag zo een plak ontbijtkoek, en dat gaat een stevige plak worden! Anders ga ik van mijn graatje.

Gisteren 10 minuten gesprekjes gehad. Klein Pebbeltje zit overduidelijk lekker in zijn vel, luistert goed, begrijpt veel en werkt alvast vooruit terwijl de juf nog aan het uitleggen is. Erg snel van begrip dus. En een techneutje, ze hebben 'techniek-dozen' op school en vorige week was hij de enige die het kon maken. Alleen maar positieve berichten dus.

Groot Pebbeltje weet veel, en heeft de kleuter Cito gemaakt en de hoogst haalbare score behaalt op taal en rekenen. Is gezellig en behulpzaam, doet alles goed mee. Kan al goed lezen, en zal groep 3 met een voorsprong starten. Juf is wel bang dat hij zich gaat vervelen, maar houdt dat in de gaten. Biedt hem wel extra dingen aan, maar alleen als hij er naar vraagt. Ze wil liefst dat hij nog gewoon kleutert en speelt en dat de voorsprong niet te groot wordt. Zolang mijn kind het naar zijn zin heeft (en dat heeft hij) vind ik dit ook de beste oplossing. Mijn schoonmoeder vindt juist dat ze hem meer moeten aanbieden omdat hij het kan en leuk vindt. Ik vind dat hij gewoon met de groep mee moet doen zolang dat goed gaat.

Ook positief dus.

Ik ben maar een bofkont.
Bij Groot Pebbeltje had ik het vanaf dat hij ging drukken, dsu later. Bij Klein Pebbeltje ook vanaf het begin.

Het klinkt me nu een beetje gek in de oren, maar volgens mij vertelde mijn vk dat dat komt omdat een tweede keer je sluitspieren eerder verweken en zo ook de sluitspier van je maag.
Eeeeh, ben ik hier op de goede plek? Ik geloof dat ik maar snel weer verdwijn .
Hm. Ik geef het toe. Toen ik zwanger was van Jootje schreef ik op babybrabbel in een maandtopic. Maar dat was net voor de tijd van de tickers enzo. En ik heb er een paar hele leuke vriendinnen overgehouden. Meer Vivameiden, dan Brabbelmeiden trouwens, dus wat daar mis is gegaan weet ik niet. Ter verdediging enzo hè...
Meave, foei . In elk geval geef je het toe. Ik kijk alleen naar de datum calculator als ik me afvraag hoe ver ik ook alweer ben (30 weken).

Ik ga nog even wat doen en daarna lekker zappen in bed (en in slaap vallen bij het gekwek van de tv schat ik zo in).
Kolere, 30 weken? Hoe kan dat nou????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven