Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Mijn iPad gaat heel raar doen van die vreemde melding in beeld van Sanoma, met de vraag wat ik van Cookies vind. Ofzo.

Uitdoen lukt, voor 2 seconden. Dan komt de melding weer terug.
.
.
.
Er komt een kleine balk in mijn scherm, grijs, met links SanomaMedia-logo. Er staat: de websites van Sanoma maken gebruik van cookies. Wat betekent dit voor jou?

En dan Info met een knop en deze melding verbergen met een knop.

Verbergen gaat niet, de banner komt steeds terug, maar vertraagd mijn beeld ook erg.
quote:noppies schreef op 12 juli 2012 @ 15:04:

Er komt een kleine balk in mijn scherm, grijs, met links SanomaMedia-logo. Er staat: de websites van Sanoma maken gebruik van cookies. Wat betekent dit voor jou?

Verbergen gaat niet, de banner komt steeds terug, maar vertraagd mijn beeld ook erg.

kwam dit ook melden. Bij hyves en dergelijke sites kon ik het wel in 1 keer wegklikken. Goed dat jullie je aan de nieuwe wet houden maar ik ben me ervan bewust dat er gebruik wordt gemaakt van cookies dus hoef dat niet heel de tijd te zien.

Nu ik hier toch ben het is fijn dat er geen geluid meer is bij die canal digitaal maar het kruisje zit pal naast de knop om naar die site gaan en dat gebeurd dan ook zo'n 15 keer per dag. Baal ervan en al helemaal dat canal digitaal denkt dat het geweldig werkt want heel de dag veel bezoekers van het forum. Slik straks komen we nooit meer van ze af.
.
quote:noppies schreef op 12 juli 2012 @ 15:04:

Het klopt inderdaad dat deze is ingevoerd ivm de cookie-wetgeving.

Echter zou deze met 'melding verbergen' weg moeten blijven (op mijn eigen computer blijft hij wel netjes weg als ik dit heb gedaan).

Ik zie nu ook de post van nobrains, misschien helpt dat. Zou je ons, als je de balk ook dan nog steeds niet weggeklikt krijgt, aub wat informatie willen geven over je systeem (browser, versienummer, windows versie)? Dan kunnen we proberen het probleem te reproduceren en zo mogelijk op te lossen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
.
Nee zit gewoon op laptop met chrome wel bedankt voor het meedenken!
Mod, dank je wel voor je reactie. Ik heb een iPad, werk met Safari. Ik zal kijken of het lukt als ik de cookies weggooi. Dat Java-deel snap ik niet, maar miss moet ik daar gewoon even naar zoeken .

Moment!
.
.
Het is gelukt, geloof ik. Zowel cookies als geschiedenis gewist en nu is de balk al even niet meer opgedoken. Heb goede hoop!

Ik heb geen tandwiel bij safari, nobrains.. Mijn balk is: pijl links, pijl rechts, boek (bladwijzers), vierkantje met pijl, adresbalk, google-zoekbalk en dat is het.

Is safari op de ipad anders dan op mijn macbook? Als in eenvoudiger opgezet?
.
.
Nobrains, er is niemand onnozeler als het gaat om pc's/macs als ik.... Mijn oprechte excuses.

Als het niet werkt, ben ik uitgeschakeld.

Dank voor je hulp iig!
.
quote:nobrains schreef op 11 juli 2012 @ 23:10:

Bovenaan heb je ´Tools,´ (links van Help, en in ´t Nederlands Extra)

Als je dat aanklikt, kun je ook kiezen voor ´Clear private data´

Dan kan je aanvinken van hoe lang, en wat.

Bv. cookies, cache.

Oh, dat had ik al geprobeerd. Nou ja, dan blijf ik maar omslachtig inloggen en verander ik m'n profiel via explorer!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
.
quote:ModeratorViva schreef op 11 juli 2012 @ 12:54:

[...]

Zie je kans meer informatie over deze foutmelding voor ons te kunnen verzamelen (volgens mij is er een optie om uitgebreidere informatie over het probleem te zien te krijgen)? Dan geef ik dit nogmaals door.

Je kunt ook proberen deze meldingen in IE uitzetten, dan laat hij het niet elke keer zien als je op de Viva site komt. Dat gaat via Opties->Internetopties->tabblad Geavanceerd, daar kun je dan uitvinken dat hij geen reports moet weergeven van script errors. Niet te vinden...

Ook moet je "Disable script debugging (IE)", de optie dus die 2 regels erboven staat, aanvinken.

Ik vind dit echt vervelend! Het is alleen op de Viva site?!
quote:nobrains schreef op 12 juli 2012 @ 12:12:

Zonnestraal,

Veel van hiervoor gaat daarover.

Veel makkelijker kan ik 't niet maken, want alles is ingewikkeld.

Het makkelijkste is gewoon Firefox of Opera te gebruiken.

Het is alleén met Internet Explorer.

Wil je Internet Explorer gebruiken volstaat het misschien als je de meldingen uitschakelt.

Dat vind je wel ergens hierboven, met een schrermpje.

Is dat niet voldoende, kan je dingen op je pc doen.

Heb daar misschien een kwart pagina aan gewijd, maar werk je alles af, wordt het een pagina.

Begin met Internet Explorer te updaten

Het meest zinnige dan is add ons uitschakelen.

Dat kan dan weer voldoende zijn.

Als je zegt wat je wilt doen, en 't gaat niet, laat je 't maar weten.

(Ja, en de site kan er van huin kant wat aan doen)

(Alles wat ik net schreef vind je uitvoerig in de berichten hierboven terug.)

Nobrains, onwijs bedankt voor je uitgebreide reactie, maar weet je.... ik snap er geen hol van!

Waarom gebeurt dit opeens!? Het is bij elke move die ik maak hier op het forum. Ik wil dat Viva er wat aan doet!

M.b.t. de stackoverflow meldingen:

Ga in Internet Explorer naar 'internetopties'

- Ga naar het tabblad 'geavanceerd'

- Vink de optie 'browseruitbreidingen van derden inschakelen' uit
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven