wat moet ik doen?

13-07-2012 14:34 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit al een poosje met een probleem en zou graag jullie advies willen horen.

Wij hebben sinds 1,5 jaar een kindje. En al 7 jaar verkering waarvan we 5 jaar samenwonen.

Sinds dat ons kindje geboren is heb ik veel minder zin in seks dan voorheen. Mijn vriend wil percee minimaal 1 keer in de week seks. En wordt kwaad als ik niet wil. Vaak denk ik van vooruit dan ga ik er maar in mee terwijl ik helemaal geen zin heb en dus maar wat voor dood lig. Ik kan het echt niet opbrengen om maar te doen alsof ik het ook leuk vind en er zin in heb terwijl dat niet zo is!

Ik moet heel vaak aanhoren dat als ik geen zin heb dat hij het dan wel buiten de deur gaat zoeken of naar de hoeren gaat. Weekend is het vaak zo dat ik alweer door heb dat hij zin heeft en dan komt ie ineens bij me en haalt zn ding uit zn broek en zegt kijk ik heb wat voor je dan denk ik pff doe eens normaal klein kind echt ik erger me kapot. Er zijn gewoon zoveel dingen bij elkaar waardoor ik geen zin meer heb denk ik..

Zo kan ik nooit eens leuk met hem op stap zonder dat ik me dood hoef te ergeren. Hij is altijd smoor en ik schaam me dood omdat hij dan allemaal vreemde en onnozele dingen doet en mij gebruikt als pispaaltje. Ik ben sinds een paar maanden begonnen met autorijlessen en ik zal nooit eens van hem horen van hoe ging het of wat dan ook terwijl ik altijd interesse in hem toon!

Ook als hij weekend thuis is wil hij heel vaak een blokje om terwijl ik liever maar gewoon wat thuis zit waardoor hij de verantwoordelijkheid om op ons kindje te passen bij mij neerlegt. Hij is echt heel erg lief voor ons kindje dat zal ik niet zeggen hoor ( het was een ongelukje ) maar hij doet net of is het alleen mijn kind en moet ik er maar mee redden. Hij wil niet eens een pamper verschonen.

Ik zit dagelijks thuis om op ons kindje te passen en hij werkt fulltime. Soms is hij razend als hij thuis komt en ziet dat ik niet veel in huis heb gedaan. Hij gaat dan met zn vinger over de plinten heen om me te laten zien hoeveel stof er wel niet ligt. Dan zeg ik ook van ja hallo dat ligt er naar een paar dagen weer. Hij vind het niet normaal dat ik volgens hem bijna niks in huis doe terwijl hij dagelijks voor ons aan het werk is!

Ik mag heel erg graag breien en dat doe ik vaak savonds als hij voor de tv zit een film te kijken waar ik niks aan vind. Nou dan kan ie soms toch kwaad worden omdat hij vind dat ik hem beter aandacht kan gaan geven in plaats van dat stomme breien zegt ie. Ik word er echt zo moe van! Ik mag toch ook wel eens iets voor mezelf doen? Hij verwacht van mij dat hij alle aandacht kan krijgen maar dat hoeft wat mij betreft niet zo overdreven zoals hij het wil. Hij wil echt mij helemaal naar zijn hand hebben. Hij heeft een bedrijfsauto waar hij verder niks voor hoeft te betalen qua diesel. Nu ben ik al gewaarschuwd dat als ik straks mijn rijbewijs heb dat ik ons auto niet veel mag gebruiken omdat ie dat zonde vind voor de benzine die hij nu bespaard met de bedrijfsauto. ja dan denk ik ook pff waar haal ik mijn rijbewijs dan voor?

Als ik iets wil dan kan het niet maar zodra hij iets wil dan zeg ik ja terwijl ik het er ook niet mee eens ben om maar weer ruzie te voorkomen!

Ik denk dat als we geen kindje hadden gehad allang bij elkaar weg waren geweest.

Hij heeft gister zelf nog gezegd als je zo door gaat dan duurt het niet lang meer.

Ik word er echt zo gek van ligt dit aan mij, ons beide, of aan hem?

En wat zouden jullie doen?
Wat je moet doen?

Grow up!!

En natuurlijk heeft je man behoeftes en is het fijn om in een schoon huis thuis te komen.

Praten wil ook nog wel eens helpen.
quote:Yvonne77 schreef op 13 juli 2012 @ 14:55:

Wat betreft het swaffelen: koop een peniskooi. De eerstvolgende keer dat hij z'n geval tegen je aan duwt, klem jij die kooi er omheen. Slot erop en sleutel weggooien!

[afbeelding]
quote:Vl43inder schreef op 13 juli 2012 @ 14:42:

[...]

Eens.

En wat ik zou doen in jouw situatie: Zorgen dat ik een baan zou hebben en streven naar een gelijkwaardige liefdevolle relatie, ook als dat betekent dat ik zelf moet veranderen.

Op zich heb je gelijk Vlinder, maar in dit geval denk ik dat het niks uitmaakt of TO nou 3, 4 of 5 dagen buitenshuis werkt; hij zal nog steeds de botterik blijven ten kosten van haar en van haar verwachten dat zij alles in het huishouden doet, misschien alleen al vanwegen het simpele feit dat ze vrouw is (het idee alleen al, dat mijn man langs de plintjes gaat met z'n vinger )

TO: het enige wat je kan doen is zeggen dat je niet zozeer een sexueel probleem met hem hebt an sich, maar dat het gevoel wat hij je geeft door je voor schut te zetten, niet te complimenteren en zo kritisch te zijn op bijv je huishouden ervoor zorgt dat je spontaan opdroogt. Want geloof me, ik heb dagelijks sex met mijn man, maar ik zou ook spontaan opdrogen van dergelijk gedrag...!

Gisteren hoorde ik nog een leuk onderzoek op de radio: mannen die stofzuigen hebben veel vaker sex dan mannen die niets doen. Ik bedoel maar, zin in sex is bij ons veel meer dan 'jeuk'...
Vandaar dat mijn man altijd wil stofzuigen!
Scheiden en hem kaalplukken!
quote:trotter schreef op 13 juli 2012 @ 15:11:

Vandaar dat mijn man altijd wil stofzuigen! Werkt het? Die van mij zegt ook steeds: 'Ik ga zo stofzuigen, schatje!'
we hebben het er inderdaad wel eens over gehad dat ik wel aan het werk kon gaan.

Maar dan moet ik al fulltime aan het werk voordat we echt iets verdienen i.v.m de huurtoeslag. En als ik fulltime aan het werk ga dan moeten we creche betalen voor ons kindje dus dan schiet je er volgens ons niet veel mee op.

Het is niet zo dat ik helemaal niets doe maar ik vergeet ook wel eens wat en hij vind dat er nergens maar wat stof of zo mag liggen en alles heel erg schoon moet zijn!

Ik ben voor een paar maanden terug gestopt met de pil om te kijken of ik niet lekker in mijn vel zat door dat ding. Ik voelde me een stuk lekkerder. maar naar het een aantal keer alleen met de hand gedaan te hebben had mijn vriend maar besloten dat we het wel gewoon konden doen zonder anticonceptie. ( ik had condooms gehaald bij de winkel ) Ik heb hem er op gewezen een condoom te gebruiken maar dat wou die niet. Ik heb geen zin om nu weer zwanger te raken dus ben maar weer begonnen met de pil. Dan denk ik ook van wat is nu beter een vriendin die lekkerder in der vel zit en seks met een condoom of een vriendin die niet lekker in der vel zit en seks zonder condoom.

Sorry snap mannen soms echt niet..
Ik schaam me soms best plaatsvervangend als vrouw zijnde als ik dit zo lees. Niet willen werken ivm de huurtoeslag???

Ik krijg daar een beetje uitslag van eigenlijk. Werken levert altijd wat op!!!

En dan wil de man in het weekend wat doen en dan zit ze nog liever thuis. Jij hebt helemaal geen leven meer. Je bent alleen nog maar moeder. Geen partner/vriendin/minnares/maatje meer. En je hoeft toch niet altijd te breien? Je kunt de hele dag breien als je dat wilt.

Leven we weer in de jaren 30?
Hij is een eikel en jij moet je niet zo afhankelijk opstellen. ga je eigen geld verdienen, maak vrienden en als je dan toch thuis zit... poets het huis en zorg voor die kleine. je kindertijd is over als je zelf een kind hebt. investeer in je relatie of kap ermee. die keuze moet je zelf maken. moeder/vriendin/vrouw ben je fulltime
quote:Oriane schreef op 13 juli 2012 @ 15:27:

Ik schaam me soms best plaatsvervangend als vrouw zijnde als ik dit zo lees. Niet willen werken ivm de huurtoeslag???

Ik krijg daar een beetje uitslag van eigenlijk. Werken levert altijd wat op!!!

En dan wil de man in het weekend wat doen en dan zit ze nog liever thuis. Jij hebt helemaal geen leven meer. Je bent alleen nog maar moeder. Geen partner/vriendin/minnares/maatje meer. En je hoeft toch niet altijd te breien? Je kunt de hele dag breien als je dat wilt.

Leven we weer in de jaren 30?

+1 Ik krijg ook helemaal de kriebels van dit topic. Waar zou je zefl gelukkig van worden? (behalve een andere vent) Het is echt niet eerlijk om alle schuld bij je man neer te leggen. Waar droom je van? Wat zou je willen bereiken? En dan een plan maken en de eerste stappen zetten.

TO: Wat doe jij overdag allemaal dat je 's avonds per se tijd voor jezelf om te breien nodig hebt? Dat kun je toch overdag doen?

Ik zou als vent zijnde ook niet blij worden van een partner die alleen maar thuis zit, zo goed als niets uitvoert en dan ook nog eens in het weekend op de bank blijft zitten.
.
anoniem_154030 wijzigde dit bericht op 21-08-2012 01:52
Reden: .
% gewijzigd
quote:rozenstruikje schreef op 13 juli 2012 @ 14:37:

Beiden. Hij klinkt als een klootzak en jij als een gemakzuchtige donder.jij zegt wat ik denk
Dus je zou geen kind hebben gehad als je hem beter had gekend? maar je kent hem al 7 jaar en toen het kind 1,5 jaar geleden kwam kende je hem dus ruim 5 jaar. Met andere woorden, je hebt hier bewust voor gekozen.

Verder valt het me op dat jullie nogal de boel op de spits drijven, hij zegt; zo duur het niet lang meer en jij zegt: ik word gek van hem en als ik dit had geweten had ik geen kind willen hebben met hem. Dus jullie zoeken beide het escalatie scenario.

Wat je zou moeten doen is als de wiedeweerga in relatietherapie, in de eerste plaats voor jullie kind. Dit kind is er en heeft recht op een gezin, een papa en mama en liefde en veiligheid. Jullie behoeften staan op de tweede plaats
Gisteren hoorde ik nog een leuk onderzoek op de radio: mannen die stofzuigen hebben veel vaker sex dan mannen die niets doen. Ik bedoel maar, zin in sex is bij ons veel meer dan 'jeuk'...[/quote]

Wow, ik ga straks de stofzuiger klaar zetten, ik denk alleen dat hij zegt ik herken dat ding, maar wat moet ik er ook mee.
En natuurlijk moet je werken, je moet als vrouw je eigen broek op houden, wat als je vriend morgen zegt: Bekijk het maar, het is voorbij? dan kan je met 0 ervaring de bijstand in en in een reintegratietraject (sociale werkvoorziening). De kans op een normale baan wordt elke maand dat je niet werkt minder.

En wat helemaal ongelofelijk dom is om zo te klieren met anticonceptie, of wil je nog een kind erbij? Als je de pil niet wilt, laat dan een mirena zetten ofzo.
Ik snap vrouwen als jou ook niet. Werken levert altijd wat op!!!

Ik snap je man wel, ik keur zijn gedrag echter af. Het is net een klein kind. Maar zijn frustraties kan ik enigszins voorstellen.

Jij komt over alsof alles om jou kind draait en breien.

Jullie worden echt gelukkig als jullie ook elkaar gaan. Daar wordt jullie kindje ook gelukkig van. En ja, dan moet je in je eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Dus hup, aan het werk. Dit kan ook fulltime.
Het gebrek aan huurtoeslag weegt niet op tegen een inkomen als je parttime werkt. Met andere woorden... werken levert altijd meer op. Bovendien is het goed om deel te nemen aan het arbeidsproces en de zorg voor jullie kind te verdelen....
quote:linsey112 schreef op 13 juli 2012 @ 15:39:

Hij is een eikel en jij moet je niet zo afhankelijk opstellen. ga je eigen geld verdienen, maak vrienden en als je dan toch thuis zit... poets het huis en zorg voor die kleine. je kindertijd is over als je zelf een kind hebt. investeer in je relatie of kap ermee. die keuze moet je zelf maken. moeder/vriendin/vrouw ben je fulltimeAmen.
Als hij fulltime werkt en jij straks parttime dan heb je als het goed is die hele huurtoeslag ook niet nodig. Wat voor opleiding heb je gedaan?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Zeg alsjeblieft dat je een opleiding hebt gedaan..
quote:vrouwtje89 schreef op 13 juli 2012 @ 16:04:

Als hij fulltime werkt en jij straks parttime dan heb je als het goed is die hele huurtoeslag ook niet nodig. Wat voor opleiding heb je gedaan?Daar gaat het toch juist om? Huurtoeslag vervalt als TO erbij gaat werken waardoor ze quitte staan, en om in totaal dus meer te verdienen zou ze minimaal fulltime moeten werken.
quote:vrouwtje89 schreef op 13 juli 2012 @ 16:14:

Zeg alsjeblieft dat je een opleiding hebt gedaan..
quote:valerie__ schreef op 13 juli 2012 @ 16:14:

[...]

Daar gaat het toch juist om? Huurtoeslag vervalt als TO erbij gaat werken waardoor ze quitte staan, en om in totaal dus meer te verdienen zou ze minimaal fulltime moeten werken.Ja precies ik last het te snel denk ik
Als je kan anderhalf is slaapt ie vast smiddags kan je dan even breien, mijn zwangerschap was ongepland, klink altijd beter dan een foutje
Kind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven