De beste stationwagon
vrijdag 13 juli 2012 om 17:23
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto.
Een ruime auto, voor 5 personen, 3 kinderen (0,5 en 9 jaar).
We denken dus aan een stationwagon, maar zien door de bomen het bos niet meer,
Uiterlijk maakt ons niet zo heel veel uit, we hebben een paar eisen:
- 5 deurs
- trekhaak
- ruime kofferbak
- zo zuinig mogelijk
Wie heeft er een goeie tip voor ons (merk/type) en waarom?
Budget rond de 3000/4000 euro.
We rijden niet heel veel dus diesel is niet echt een optie.
Een ruime auto, voor 5 personen, 3 kinderen (0,5 en 9 jaar).
We denken dus aan een stationwagon, maar zien door de bomen het bos niet meer,
Uiterlijk maakt ons niet zo heel veel uit, we hebben een paar eisen:
- 5 deurs
- trekhaak
- ruime kofferbak
- zo zuinig mogelijk
Wie heeft er een goeie tip voor ons (merk/type) en waarom?
Budget rond de 3000/4000 euro.
We rijden niet heel veel dus diesel is niet echt een optie.
vrijdag 13 juli 2012 om 17:30
Een SUV!!
Veel gaver dan zo'n saaie station. En ook lekker groot, stoer en ruim. Goed overzicht op de weg omdat je hoger zit. Stapt ook fijner in trouwens. Zijn ook vaak in modellen met 'n extra achterbank te verkrijgen, wat wel handig is als je met 3 personen achterin moet zitten.
Budget is wel heel laag trouwens, dan moet je volgens mij toch al best 'n ouwe 2e hands zien te scoren wil je 't daarvoor redden.
Hyundai Santa Fé of Tuscon zijn wel fijne wagens vind ik persoonlijk. Toyota RAV, Kia Sportage, Suzuki Grand Vitara zijn soortgelijk, maar denk de Toyota het duurst.
Veel gaver dan zo'n saaie station. En ook lekker groot, stoer en ruim. Goed overzicht op de weg omdat je hoger zit. Stapt ook fijner in trouwens. Zijn ook vaak in modellen met 'n extra achterbank te verkrijgen, wat wel handig is als je met 3 personen achterin moet zitten.
Budget is wel heel laag trouwens, dan moet je volgens mij toch al best 'n ouwe 2e hands zien te scoren wil je 't daarvoor redden.
Hyundai Santa Fé of Tuscon zijn wel fijne wagens vind ik persoonlijk. Toyota RAV, Kia Sportage, Suzuki Grand Vitara zijn soortgelijk, maar denk de Toyota het duurst.
vrijdag 13 juli 2012 om 17:42
vrijdag 13 juli 2012 om 17:43
vrijdag 13 juli 2012 om 18:02
quote:grobbekuiken schreef op 13 juli 2012 @ 17:42:
Eens met wat Elninjoo zegt. Als je een Europese auto wil, kun je bij Opel Zafira of Ford C-Max gaan kijken maar die zijn redelijk "suf" qua uiterlijk (vind ik dan ).
De Opel Zafira is best leuk...voor mijn paps en mams van 70+.
Ook die zuipt trouwens, maar dat heb je toch met grote wagens en TO heeft nu eenmaal een grote bak nodig voor haar grote gezin dus dan kun je net zo goed iets stoers uitzoeken.
Eens met wat Elninjoo zegt. Als je een Europese auto wil, kun je bij Opel Zafira of Ford C-Max gaan kijken maar die zijn redelijk "suf" qua uiterlijk (vind ik dan ).
Ook die zuipt trouwens, maar dat heb je toch met grote wagens en TO heeft nu eenmaal een grote bak nodig voor haar grote gezin dus dan kun je net zo goed iets stoers uitzoeken.
vrijdag 13 juli 2012 om 18:05
vrijdag 13 juli 2012 om 18:09
Wij hebben een zwarte vw golf variant we hebben hem al 7 jaar en nog nooit wat mee gehad ,nu zijn we juist op zoek naar een wat kleinere auto.Kids zijn al wat groter.Echt een degelijk betrouwbare auto en geen zuiperd.Kwa aanschaf zijn ze nog prijzig wij hebben 1 van 2000 en wordt nog verkocht tussen de 4 a 5000 euro.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
vrijdag 13 juli 2012 om 18:14
quote:lemonlover schreef op 13 juli 2012 @ 18:05:
[...]
vind een nissan quasqai (schrijf ik het goed?) ook erg leuk trouwens.Is het ook! Al vind ik die crossovers toch net iets minder leuk dan de stoerdere modellen. In Canada had ik als huurauto 'n Ford Escape, die reed heerlijk! Had 'm wel mee naar huis willen nemen. Volgens mij worden die hier helemaal niet verkocht, heb er tenminste nog nooit eentje hier zien rijden.
http://automotive-todays. ... /2011/12/ford-escape.html
[...]
vind een nissan quasqai (schrijf ik het goed?) ook erg leuk trouwens.Is het ook! Al vind ik die crossovers toch net iets minder leuk dan de stoerdere modellen. In Canada had ik als huurauto 'n Ford Escape, die reed heerlijk! Had 'm wel mee naar huis willen nemen. Volgens mij worden die hier helemaal niet verkocht, heb er tenminste nog nooit eentje hier zien rijden.
http://automotive-todays. ... /2011/12/ford-escape.html
vrijdag 13 juli 2012 om 18:47
quote:elninjoo schreef op 13 juli 2012 @ 18:02:
[...]
Yep, weer eens.
Of een VW Transporter? Er zijn best heule stoere.
[...]
Yep, weer eens.
Of een VW Transporter? Er zijn best heule stoere.
vrijdag 13 juli 2012 om 18:48
vrijdag 13 juli 2012 om 18:56
vrijdag 13 juli 2012 om 19:01
vrijdag 13 juli 2012 om 19:10
misschien een gekke vraag maar kan je gas ook overal in het buitenland 'tanken'. kan me nog herinneren dat wij jaaaaren geleden de auto van een oom hadden geleend voor vakantie naar portugal. langs de snelweg was het prima te doen maar op de plaats van bestemming was het vreselijk lastig en moesten we meer dan een uur rijden voor een pomp die dat leverde. Maarja.. dat is denk wel een jaar of 16 terug.
vrijdag 13 juli 2012 om 20:01
quote:lemonlover schreef op 13 juli 2012 @ 19:10:
misschien een gekke vraag maar kan je gas ook overal in het buitenland 'tanken'. kan me nog herinneren dat wij jaaaaren geleden de auto van een oom hadden geleend voor vakantie naar portugal. langs de snelweg was het prima te doen maar op de plaats van bestemming was het vreselijk lastig en moesten we meer dan een uur rijden voor een pomp die dat leverde. Maarja.. dat is denk wel een jaar of 16 terug.In bijv Scandinavie is het erg lastig (er is daar meer aardgas te krijgen), vasteland europa gaat best goed. Er zijn gidsen te koop met alle LPG pompen, bijv bij de ANWB. Afgelopen vakantie in de UK hebben wij in ieder geval alles op gas kunnen rijden, alhoewel het soms wel even zoeken was. Die dis is een aanrader.
misschien een gekke vraag maar kan je gas ook overal in het buitenland 'tanken'. kan me nog herinneren dat wij jaaaaren geleden de auto van een oom hadden geleend voor vakantie naar portugal. langs de snelweg was het prima te doen maar op de plaats van bestemming was het vreselijk lastig en moesten we meer dan een uur rijden voor een pomp die dat leverde. Maarja.. dat is denk wel een jaar of 16 terug.In bijv Scandinavie is het erg lastig (er is daar meer aardgas te krijgen), vasteland europa gaat best goed. Er zijn gidsen te koop met alle LPG pompen, bijv bij de ANWB. Afgelopen vakantie in de UK hebben wij in ieder geval alles op gas kunnen rijden, alhoewel het soms wel even zoeken was. Die dis is een aanrader.