Depressief door laag libido van vriend

30-03-2011 14:05 3224 berichten
Alle reacties Link kopieren
......
quote:beniknougek schreef op 13 juli 2012 @ 14:43:

Alex, je zegt ' Waardoor ik ook vaak gevoel had dat wat ik voelde minder belangrijk was...' en vervolgens bevestig je dat: jouw verlangens wegen minder zwaar... Dat is nogal wat, om dat te moeten constateren en accepteren. Toch lijkt het of dat accepteren je gelukt is. .

Als ik iets wil, en mijn vrouw trekt dat niet omdat ze fysiek er niet toe in in staat is, gaat het niet om accepteren of niet. Het is gewoon zo.

En of het me gelukt is.. tja.. ik droom nog steeds van wilde (tedere) nachten met dames die dat ook prettig vinden.. Alles is relatief..

quote:Man verwijt mij dat ik doordender in mn leven en hem laat zitten. Maar als ik niet doordender (carriere, met vrienden afspreken, reizen voor werk), dan doe ik mezelf te kort, voel ik. Lastige klem...

Dit laatste 'hakt' er even bij me in.

Ook weer iets dat herkenning oproept (al is het bij mij toch weer wat anders).

Je man vindt dus blijkbaar dat hij 'recht' erop heeft dat jij er voor hem bent, maar tegelijk 'ziet' hij niet hoezeer jij hem ook nodig hebt?

Het roept bij mij een associate op met wat hier gespeeld heeft: dat vrouwlief imho last heeft van wat 'zelfmedelijden' waardoor ze vindt dat ze het 'recht' heeft om relatiedingen na te laten en ook vond dat ik dat maar moest accepteren: Immers ZIJ was toch ziek?
Goeiemiddag allemaal,

Oooh, wat een herkenning weer allemaal. Zeker jullie dialogen onder elkaar Alex en Beniknougek. Het gevoel dat je partner's beperkingen er meer toe doen dan jouw verlangens.

Ik ben nog met mijn 'vriend' uit wezen eten. We hebben het er beiden nog wel moeilijk mee. Ik heb hem ook verteld dat ik ook het idee had dat de artsen mij niet 'hoorden'. Hij zei dat dat absoluut niet zo was. Ik heb ook veel gelezen over zijn aandoeningen en dan lees je ook dat het lijkt of zo'n persoon lui is of nergens zin in heeft, maar dat zijn dan de naverschijnselen.

Ook zei mijn 'vriend' dat zijn seksuele gevoelens zeer zeker niet weg zijn. Ik zag de dingen toch wel zwart-wit. Het is niet dat hij zich helemaal nergens meer toe kan zetten. Het kost alleen wat meer moeite dan vroeger. Goeie communicatie is zeer zeker belangrijk wat Alex48 zegt. Een 'bordie' als ik heeft wat moeite met genuanceerd denken. Ik zei vaker tegen mijn 'vriend' dat hij beter af was met een aseksuele vriendin. Nou, dat vond ie toch wel het andere uiterste en dat leek hem toch ook niks!! Zegt toch ook wel wat, hè?

@Beniknougek, jouw situatie is echt onomkeerbaar wat seksualiteit betreft, lees ik tussen de regels door. Ook dat vond ik altijd zo moeilijk. Dit aspect wordt toch altijd weer een beetje aan de kant geschoven door artsen. Ik wou dat ik je advies kon geven. Ik wens je in ieder geval veel sterkte.

Mopsie, jij ook veel sterkte en jij mag ons altijd lastigvallen met je "gezeik". Btw, ik vind het niet eens gezeik. Voor jullie allemaal.
Hé lieverds,

Mopsie schat zeik maar lekker hoor!!!

Zeik gewoon lekker terug

Beniknougek lieverd wat een rot situatie vooral het gevoel klem te zitten....herkenbaar...." the chains wich once held us are only the chains wich we've made".....

De posts van Alex zijn waardevol!

Loreley mop, jullie hebben iig gepraat met elkaar.....dat is iets, maar gaat het zoden aan de dijk zetten??

Oh luister deze week 2 goede gesprekken ( zakelijk) gehad was er echt opgewonden over, ex wist van deze gesprekken.

Ik smste hem rond de middag: " ben zo opgewonden bel me."....

Afijn s'avonds belt hij me ( we hadden elkaar ivm zoon gesproken en dat zakelijke gesprek, dacht dus dat hij mijn sms had gelezen) eh ja eh je had een sms gestuurd?

Ik:' nee, hoezo?

Hij":'' ja eh misschien is het wel niet voor mij bedoelt"..

Ik :' waar heb je het over"

Hij :" nou je stuurde dat je opgewonden bent en gebeld wil worden"......

Whahahhhaha.....de arme ziel.....dacht vast oh jee .......wat nu....paniek!!!!

Gierend van de lach verteld dat die sms van s'middags was ivm dat gesprek.......

Oké help dames en heren.

Morgen stappen met oude buurman.

Ik dacht dat ik duidelijk was, bij mij vandaan taxi pakken ( eerst even wat drinken) en stappen, slempen, taxi terug dan wel of geen sex.

Nu stuurt hij een sms, :'' zullen we samen eerst eten, filmpje kijken wat drinken en dan gaan stappen?"

Nou en daar heb ik dus geen zin in, waarom niet?

Om het simpele feit dat ik verder niks in hem zie dan , lekker de bloemetjes buiten zetten en misschien sex, misschien is omdat hij niet direct de1e is waarbij ik denk JAAAAJAAAJAAAHHHH.....

Zucht ik heb hem nog geen antwoord gegeven....stuurt hij net weer een sms , of ik het al weet....hoezo overspannen.....

Of reageer ik nu te" testosteron" wil geen gedoe...
Loreley mop, jullie hebben iig gepraat met elkaar.....dat is iets, maar gaat het zoden aan de dijk zetten??

Geen idee Lilith. Net ruzie gehad aan de telefoon. Ik heb wellicht vanwege mijn borderline veel bevestiging nodig. Ik vroeg altijd heel vaak of hij wel eens seksueel naar me verlangde. Hij wordt daar weer moe van. Krijgt dan het idee dat ie weer "moet". En dat WIL IK HELEMAAL NIET. Ik wil gewoon geen verplicht nummer zijn in een relatie. Is dat zo raar? Ik snap dat hij gek van me word, maar ik dien ook rekening te houden met zijn post psychiatrische verschijnselen.

Hij heeft altijd beweerd dat ik mezelf moest zijn, maar als ik ooit maar eens het woordje seks in de mond nam had hij wel weer wekenlang geen zin, want IK maakte het weer zo beladen.

Heel flauw, maar ik heb ooit stiekem op een kalendertje bijgehouden wanneer 'het' er van kwam. Dat was het meeste in de periode dat ik er NIET over sprak en een beetje mooi weer speelde. Zegt dat niet genoeg? Verdomme, waarom kan ik hem niet loslaten?
Tja als ik het zo lees , vind ik hem een egoist op meerdere vlakken...doe jezelf een plezier, neem afstand en zeg :" dagdag"....

Kost tijd, maar zo doorgaan kost nog meer tijd......
Ik weet het niet, Lilith. In wat voor opzicht is hij egoïstisch dan? Dat hij alleen ontspannen seks kan beleven als ik niets zeg? Hij zegt dat mijn gevoelens er zeker ook mogen zijn, dat ik mezelf moet zijn, niet iemand moet spelen die ik niet ben. Troides heeft me er op gewezen dat psychose en schizofrenie zeer ernstige dingen zijn. Het feit dat hij nog seksuele gevoelens hééft mag überhaupt een wonder heten.

Je ziet toch ook bij meerdere mensen hier en op andere topics dat praten over (te weinig) seks alleen maar averechts werkt, zelfs al blaakt de partner die weinig zin heeft van gezondheid. Er constant op gewezen worden dat je (seksueel) tekortschiet is nou bepaald ook geen turn-on. Dat zegt zelfs hier iemand aan het begin van dit topic.

Mijn 'vriend' heeft het zelf ooit gezegd. Seks was geen issue in die relaties waar er NIET over werd gesproken. Misschien erg confronterend voor Troides, sorry meid, maar hoe vaak heeft ZIJ al niet met haar vriend gesproken? En? Zijn ze meer gaan seksen? Vonkt het al meer? Ze zegt zelf in haar laatste postings dat de frequentie steeds meer afneemt.

En aan de andere kant heeft Alex48 ook wel weer gelijk dat de communicatie open dient te blijven, maar ja, ik heb soms het gevoel dat er in onze relatie een overkill aan gepraat was over dit onderwerp.
Hoi Lilith,

Ik zou gewoon morgen lekker stappen met je buurman. Je kan toch gewoon toch nog een keer laten weten wat jij leuk vind en dat je dat liever doe?.
Klopt Loreley, maar er niet over praten bleek in veel gevallen ook geen oplossing.

Johand,

We eten en drinken bij mij wat en gaan dan stappen....

Ex buurman hahaha hij woont naast mijn ex.......
Mooi Lilith dat je afspraak door gaat morgen, veel plezier en wie weet wordt het nog spannend. Als ik zoiets zou hebben met een ex buurvrouw (haha) en het zou een leuke dame zijn dan zou ik het wel weten. Gewoon als ultieme straf voor je ex...........
Ik vind het een beetje raar dat je seks überhaupt niet kunt bespreken....in elke relatie heb je het toch wel eens over seks? Maar dat mag dus niet, want dan heeft meneer geen zin meer......

Je moet al slakkensporen trekkend, je mond houden en wachten tot het meneer het belieft om eens te gaan vrijen.

Zou toch mijn relatie niet zijn hoor. Het riekt naar chantage, zodat jouw frequentie zich gaat aanpassen aan de zijne. Hij zal af en toe wel zin hebben, en dan gebeurt er ook wat. Maar verder niet over praten.........ergo: jouw libido moet omlaag. Pas dan wordt het weer wat. Pffff.

En ik blijf erbij: seks behoort geen issue te zijn, maar iets wat "gewoon" gebeurt in een relatie.
Dag lieve lotgenoten,

Wat is n topic als dit fijn, dank voor al jullie lieve en goeie reacties. Heb ik veel aan.

Vandaag was... Tsja... Heb veel in bed gelegen, gejankt, moemoemoe... En ook gepraat. Word ik niet blij van. Voelt alsof alles mijn schuld is. Grootste probleem volgens Man: ik werk te veel en duik daar te veel in. Daarom ben ik 'nooit' thuis, en ik moet maar de hele tijd naar borrels en recepties en dan zit hij weer alleen, en als hij dan eens met me uit eten wil, dan wil ik niet, dus dan voelt hij zich afgedankt. Ik moet gewoon wat meer thuis zijn. En niet zo doordenderen.

Ik krijg maar niet uitgelegd dat mn werk belangrijk voor me is. Ik ben ambitieus, ja, en goed in wat ik doe. En ik mag nog wel 40 jaar tot mn pensioen, en zorg voor een gezin dat zal er wel nooit van komen. Is het dan gek dat ik veel in mn werk investeer? Blijkbaar wel...

Kan me ook niet onttrekken aan het idee dat Man zich hier slachtofferig opstelt. Maar dat is niet zo, vindt hij. Ik moet ook maar zeggen wat hij moet veranderen, wat mijn probleem is. Maar eerlijk gezegd lukt dat me amper. Want ik wil m geen dingen voor de voeten gooien waar hij weinig mee kan en die n gegeven zijn - zoals t gebrek aan seks. Doet m toch alleen maar pijn en verandert niets... En dat wat ik m wel zeg, blijft hij weerleggen. Nee, het komt echt doordat ik teveel weg ben...

Weer nu niet meer wat ik moet. Ik dacht t misschien nog te kunnen redden hier, maar als hij me vraagt zoiets wezenlijks, dat bij mij hoort, te veranderen, daar anders in te gaan staan...

Ik weet het allemaal -nog steeds- niet...
Ach los van het sexloze van mijn ex heb ik geen hekel aan hem.....

Heb iig niet het gevoel hem te willen straffen.....maar een beetje nasty is het wel natuurlijk......hahaha
Soow, allemaal nog laat online...
quote:beniknougek schreef op 14 juli 2012 @ 00:26:

Soow, allemaal nog laat online...Jawel.......je moet wat he.....hahahahaha!
Hahahaha... Inderdaad, Mopsie, je moet wat...
Ja moest even met buurman chatten om af te spreken....hij blijft sowieso slapen.....hihihi.....Lilith toch beetje zenuwachtig...na maanden een man in mijn bed....
Maar "bing", wat ga je nu doen? Laat je het even zo?
quote:Lilith75 schreef op 14 juli 2012 @ 00:32:

Ja moest even met buurman chatten om af te spreken....hij blijft sowieso slapen.....hihihi.....Lilith toch beetje zenuwachtig...na maanden een man in mijn bed....

Beniknougek, je moet natuurlijk niet je ambities ook nog aan de kant zetten......maar dat doe jij ook niet....weet ik zeker....
quote:Mopsie41 schreef op 14 juli 2012 @ 00:34:

[...]

Vind jou zo grappig.....mijn vriendin zei:'' vergeet je niet de condooms, morgen met je lamme bek"...whahaha nou zal wel een wijntje nodig hebben....
Je moet helaas wat inderdaad. Vriendin ligt al half uur in bed, geen zin om er op 50 cm afstand naast te gaan liggen, krijg net een sms-je van ex met spannende dingen. Op dat soort momenten denk ik weer, waarom kap ik niet. Vandaag was ik bij mijn moeder en die vertelde dat ik een ongelukkige uitstraling had gekregen. Ik dacht ik weet waarom.....

Mooi Lilith dat je een man in bed heb binnenkort, dan lijkt mij de stap toch niet echt moeilijk...

Ik weet het ook nog steeds niet @beniknougek, maar het wordt steeds duidelijker voor mij. Voor jou denk ik ook, de vlucht in het werk herken ik ook. Vroeger werkte ik 40 uur, op een bepaald moment zelfs 60 uur. Het was gewoon een vlucht. Als je echt van iemand hou en de relatie is goed en warm dan wil je gewoon bij elkaar zijn. Maar ook al werk je 60 uur, dan kan je relatie nog steeds perfect zijn.
anoniem_131368 wijzigde dit bericht op 14-07-2012 00:43
Reden: taalfout
% gewijzigd
'ook nog', Lilith? Enne, leuk vooruitzicht, je date!

Mopsie, geen idee wat nu. Alex heeft gelijk dat een tijdje weggaan ook vluchten is, en dat nu het gesprek juist open ligt... Maar moeilijk is t wel. Parttime thuis, als in LATten lijkt me wel wat, maar daar hoef ik niet mee aan te komen gok ik zo

Op dit moment heb ik gek genoeg vooral zin om te vluchten in de armen van VV. Niet omdat het gras daar groener is, maar omdat ik bij hem mn kop uit kan zetten en mn lijf kan voelen. Maja, VV is vandaag niet erg communicatief...
Aantal uren maakt niet uit, Johand, maar het feit dat hij mn motivatie en ambitie niet snapt doet pijn.

En oeh, herkenbaar. Geen zin om ernaast wakker te liggen en dan ook nog zo'n sms-contact. Niet vandaag, maar af en toe, de afgelopen tijd. Lekker!
Johand, dit schiet niet op he?

Maar dat weet je zelf ook wel....

Zou je sex met je ex willen? of wil je je vriendin trouw blijven?

Ja bing spannend eigenlijk toch wel.......krijg er de zenuwe een beetje van.....vandaar nog zo laat wakker....
Het probleem is dat onze partners het probleem niet zien of niet willen zien denk ik. Op een bepaald moment is het een kwestie van de keuze. Wil je zo verder leven of wil je weer gelukkig worden. Ik zit dus steeds vaker aan het laatste te denken, ook al zal ik mijn vriendin heel veel pijn doen als ik voor mezelf kies.

Ook al gaat het verkeerd met mijn ex en wordt het niks, ik weet wel zeker dat er andere leuke vrouwen zijn waarmee het wat kan gaan worden. Datzelfde gaat ook op voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven