Gezondheid alle pijlers

Uitslag dokter: Chlamydia... kan wel janken

09-05-2007 09:24 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Gisteren de uitslag van de dokter gehad.. ik heb Chlamydia.. toen ik het hoorde viel ik even stil... de enige van wie ik het kan hebben is mn huidige vriend. Voordat ik hem leerde kennen had ik mezelf nog helemaal laten testen omdat ik regelmatig schimmelinfecties en blaasontstekingen had.

Mijn dokter raadde me aan om toch een SOA test te doen... ik wist zeker dat het geen SOA kon zijn dus de uitslag viel me rauw op mn dak.

Voordat mijn vriend en ik een relatie kregen, gaf hij wel aan dat hij een paar keer onveilige sex had gehad.. stom als we zijn, hebben we ons niet daarna nog laten testen, maar goed.. dat is achteraf.. en voor nu een goede wijze les.

Ik vraag me af of hier meer meiden zijn die dit gehad hebben. Ik ben namelijk erg bang om onvruchtbaar te worden. Er staat op een heleboel websites dat als je je "tijdig" laat behandelen de kans klein is. Maar wat is tijdig? Een week? Een maand? Ik loop er naar schatting nu ongeveer 7 maanden mee.

Gr, Nadam
Hi Nadam,

je wil niet weten hoe prettig het is om je verhaal te lezen! Ik ben dus niet de enige (wat ik onderhand wel ging denken....).

Het is inderdaad een raar verhaal en dat blijft het ook. Maar het stelt me wel gerust dat het dus wel mogelijk is, gezien de ervaring van je kennis.

Bedankt dat je het me hebt laten weten!

Heb jij nog klachten momenteel?? Ik heb af en toe wat buikpijn en het lijkt af en toe op mijn darmen en blaas te slaan. Ik ben gisteren naar de dokter gegaan. Hij heeft een inwendig onderzoek gedaan en een uitstrijkje.

Voor de uitslag van het uitstrijkje moet ik nog 4 weken wachten. Er was in ieder geen sprake van een schimmelinfectie of iets dergelijks. Daarnaast voelde hij niets raars aan de baarmoeder en eierstokken.

Ik wacht de uitslag af en mocht ik dan nog klachten hebben moet ik weer terug komen. Wellicht dat ze dan een inwendige echo maken.... ?? Het is in ieder geval een kleine geruststelling, hoewel zo'n inwendig onderzoek ook niet altijd alles zegt (verklevingen, endometriose etc. wordt pas met kijkoperatie vastgesteld/gevonden...).

Alvast succes donderdag!!

Luna
Ja toch fijn om te weten dat zij dat ook had hè !

Ik heb verder niet echt vaginale klachten, mn afscheiding lijkt wel iets dikker dan normaal, maar ik twijfel eraan of daar wat mis mee is. Daar zal ik donderdag achterkomen. Misschien toch een schimmeltje of bacterie. Ik heb de afgelopen dagen wel nog sex gehad met condoom,  gewoon voor de zekerheid tot dat ik zeker weet dat ik clean ben :-)

Mijn urine stinkt wel echt enorm, vooral de ochtend urine, en het voelt een beetje branderig aan nog dat wel. Ik hoop dat ze wat vinden op die urine kweek. Vervelend allemaal wel hè maar goed.

Ik laat je het wel weten wat ze zeiden donderdag, ik ben ook benieuwd naar jouw uitslag.
Mocht ik zwanger raken zo over ongeveer een jaar hoop ik zal ik denk ik dubbel zo blij zijn hihi...

Ik heb me toch al een paar rot nachten en avonden gehad..  kon niet ophouden met daarover te denken.
Heb je niet een blaasontsteking??

Daar zul je zelf natuurlijk ook wel aan hebben gedacht....

Maar dat is eigenlijk het eerste wat in me op komt...

Deze klachten heb je toch langer he?? Anders moet de dokter je doorsturen naar een uroloog ofzo (volgens mij heet dat zo....??).

Zeker als het geen blaasontsteking blijkt te zijn!

Ja, met afscheiding is het altijd lastig te zeggen. De ene keer heb ik er meer last van dan de andere keer. Zeker voor de menstruatie. Maar het is altijd geurloos en heeft een normale kleur. Zolang dat zo blijft lijkt me dat in orde...

Ik weet ook niet of dat korrelige iets betekend...?? Komt dat niet doordat het opdroogt...??

Ik zal ook blij zijn als ik gewoon via de normale manier en vrij snel zwanger raak (wanneer de biologische klok gaat tikken dan..)! Maar dat geldt voor iedereen natuurlijk..... Maar ik begrijp zeker wat je bedoeld!!

Ik ben nog nooit zoveel bezig geweest met het onderwerp zwangerschap sinds die verrekte soa... En dat terwijl ik er nog nooit eerder bij stil had gestaan, want een kinderwens heb ik niet direct gehad...

Heb ook al overwogen om te stoppen met de pil (en condoom te gaan gebruiken), zodat ik weet hoe mijn natuurlijke cyclus loopt... Slik al zo lang de pil dat ik dat niet eens meer weet! Kom ik er ook nog eens achter of ik een eisprong heb :$...........

Maar goed, tot die tijd hoop ik maar dat moeder natuur zijn werk goed heeft gedaan... (en blijft doen...).;)
he das vreemd, wil je niet bang maken ofzo hoor, en je hebt je trouwens laten testen op schimmeltjes maar ik had altijd begrepen dat als je afscheiding geurloos was er dan juist een schimmeltje zit. Naar mijn weten ruikt het altijd toch wel iets? Althans, bij mij wel iig! Haha wat een onderwerpen allemaal hè !

Ik denk dat het inderdaad een blaasontsteking is, maar het vreemde is dat ik het nu al maanden heb, ik wacht gewoon het kweekje af en stel dan ahv de uitslag zelf voor om naar zo'n uroloog te gaan.
Ja, de dokter heeft ook gekeken of er sprake was van een schimmelinfecties of iets dergelijks en dat was niet het geval.

Misschien moet ik dan maar een keer met m'n neus in m'n onderbroek gaan hangen... ;) Ik ruik niet echt iets....

Wat een gesprekstof inderdaad, haha. Ik vind zo'n forum toch wel errug handig...

Ben je al eerder getest op blaasontsteking, in die maanden dat je er last van hebt?? En had je het toen wel, of niet??

Heb je alleen last van een sterke geur van ochtendurine of meer klachten (misschien heb je dat al verteld...hou het niet meer bij ?

Ik heb af en toe (dus niet bij elk toiletbezoek) het gevoel dat mijn blaas niet leeg is. Als ik dan druk zet op mijn buik steekt het een beetje in mijn urinebuis. Vraag me af of dat blaasontsteking is, want dat heb ik wel vaker gehad en dat voelde toch iets anders...
Ja dat heb ik ook, dat gevoel dat mn blaas niet leeg is.

Ik heb me in al die maanden gestest op blaasontsteking en kreeg elke keer weer een kuur mee naar huis. Vreemd dat bij hun de alarmbellen niet gingen rinkelen aangezien ik zelden tot nooit ergens last van heb, of kuren voor gehad heb.
Was iets te snel met versturen, ik denk toch dat er nog een kleine ontsteking zit
Dat vind ik inderdaad ook raar. Ik weet niet hoe dat bij jou huisartsenpraktijk gaat...Ik hoef alleen maar bij de assistente urine in te leveren en een dag later te bellen voor de uitslag. Bij mijn praktijk zitten echt een stelletje mutsen. Die zullen niet zo snel zeggen dat ik wel heel vaak kom voor blaasontsteking, mocht dat het geval zijn.

Maar als jij vaker bij de huisarts hebt gezeten voor deze klacht vind ik het inderdaad slecht dat ie niet even verder gaat kijken dan zijn neus lang is...

Je moet tegenwoordig ook zo mondig zijn wil je wat voor mekaar krijgen bij artsen. Voor degene die niet zo assertief zijn laten zich mooi met een kluitje in het riet sturen....

Ze moeten gewoon je urine op de kweek zetten en op basis van de uitslag een goede kuur mee geven.

Heb jij elke keer bij het plassen dat je nog eigenlijk moet maar dat er niets meer uit komt?? Vandaag heb ik bijvoorbeeld nergens last van, maar gisteren voor het slapen gaan weer wel.

Ik heb in februari nog blaasontsteking gehad, maar dat deed echt enorm veel zeer. Alsof ik naalden aan het uitplassen was...

Daarom vraag ik bij mezelf af of dit wel blaasontsteking is.

Ben benieuwd wat je huisarts zegt!
Hallo,

Ik maak me ook al meer dan een week ongerust over chlamydia. Ik heb al 2 jaar een vriend. We hebben ons allebei in het begin van de relatie laten testen en die testen waren negatief. Je mag er dan toch vanuit gaan dat je allebei niks hebt???

Nu had ik de afgelopen 2 weken pijn in mijn onderbuik. Surfen op internet en dan kom je al gauw bij chlamydia uit. Ik dacht dat kan niet, maar was toch een beetje ongerust. Heb toen een thuistest gekocht, maar dat had ik beter niet kunnen doen. De kleur zat tussen negatief en positief in. Wat heb je daar nou aan??? Ik deed het om mezelf gerust te stellen, maar maak me alleen maar drukker. Ik was wel woensdag t/m vrijdag ongesteld en heb de test zaterdag gedaan. Je mag het niet tijdens je mestruatie doen. Zaterdag bloedde ik niet meer, maar misschien dat het toch invloed kan hebben? Gisteren bij de dokter geweest voor een chlamydiatest en nu wachten tot vrijdag. Ben zooo bang om onvruchtbaar te worden. Heeft iemand ervaring met de chlamydia thuistest??

Ik heb ook de GGD gesproken en bij mannen kan het inderdaad spontaan verwdijnen. Bij vrouwen ook trouwens!
Hoi meiden,

Ik heb ruim 4 jaar geleden ook chlamidia gehad.

Helaas zijn ze er bij mij pas na maanden, msichien wel bijna een jaar achter gekomen.

Ik verloor tussentijds veel bloed, had verhoging, en ik had een buik alsof ik 5 maanden zwanger was. ook erg veel pijn gehad.

Ben een aantal keer met deze klachten bij de huisarts geweest en ben in het begin getest op soa's. Niks uitgekomen, erg vreemd allemaal.

op een gegeven moment kon ik niet meer lopen, en ben toen in het ziekenhuis terecht gekomen.

dezelfde dag kreeg ik nog een kijkoperatie. ze hebben veel bloed en vocht verwijderd en dit op kweek gezet.

Inmiddels lag ik al aan de antibiotica en na een aantal dagen kreeg ik de uitslag; Chlamidia.

ik heb 10 dagen doodziek in het ziekenhuis gelegen.

Ze vertelden me dat het er niet goed uitzag en dat ik er maar niet meer vanuit moest gaan dat ik op de 'normale' manier kinderen kon krijgen. Omdat er in mijn buik een heleboel verklevingen zitten.

een klap in mijn gezicht natuurlijk.

Inmiddels zijn mijn man en ik al bijna een jaar bezig om zwanger te worden, maar helaas is dit nog niet gelukt.

Ik begin me steeds meer zorgen te maken. we hebben afgesproken dat we het nog een half jaar zelf proberen en anders naar het ziekenhuis gaan.

Ik wil jullie met mijn verhaal niet afschikken, maar jullie op het hart drukken; doe een soa test als je onveilig hebt gevreeen of iets niet vertrouwt!

Liefs Tinkel
Lieve Tinkel,

Wat een vervelend verhaal! Ik hoop echt dat je snel zwanger zult zijn!!!!

Hoe kan het dat er uit de eerste soatesten geen chlamydia is gekomen?
Hoi,

Ik heb geen flauw idee hoe dat kan. De arts wist er ook geen zinnig antwoord op. Ze heeft wel haar excuses aangeboden, maar ja daar heb je dan ook zo weinig aan he!

Ik las ook dat iemand schreef dat ze erover denkt om te stoppen met de pil, zodat ze kan zien of ze een eisprong heeft.

Ik ben gaan tempen, en heb wel een eisprong. Een goede eisprong duurt minimaal 10 dagen. Zelfs als je een eisprong hebt wil dit niet garanderen dat je vruchtbaar bent. (is mij verteld!)

Sterkte allemaal!

Liefs
@ Lego, als ik jou was en zou ik lekker naar de huisarts gaan. Niet zelf thuis doktertje gaan lopen spelen, althans, daar ben ik geen voorstander van.

Daar kunnen ze eventueel ook testen op andere bactieren.

Gr, Nadam
Tinkel, jeetje dat is echt een heel vervelend verhaal. En vreemd ook dat bij de eerste testen niets is uitgekomen.

Heeft de dokter toegegeven dat ze eventueel verkeerd getest kunnen hebben? Of heeft ze er geen verklaring voor?

Ik hoop dat het snel gaat lukken met je zwangerschap,

Liefs Nadam
hoi Nadam,

Ze hebben in het begin van mijn klachten 1 keer gestest op alle soa's. daarna niet meer omdat ze dachten dat dat t niet kon zijn. ook omdat ik een vaste partner had.

Ik heb het van mijn ex opgelopen, die het nodig vond om vreemd te gaan.

Verder heb ik geen verklaring gehad K**zooi. Maar ik zit er nu mooi mee!

liefs tinkel
Nou inderdaad, je zit er mooi mee!! Jeetje wat een verhaal.

Die testen zijn dus blijkbaar niet 100%

Wie weet liep ik er dus zelf al veel langer mee. Ik ben namelijk gestest in oktober.. en toen had ik niets volgens de doktoren.. nu wel..

Maarja, kan wel blijven speculeren maar wat gebeurd is gebeurd.

Ik kan ook niets anders doen dan afwachten en hopen op een normale zwangerschap
@Lego: ik zou inderdaad de uitslag van de huisarts afwachten en tot die tijd je niet te veel druk maken. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...

Huisartsen willen niet voor niets van die thuistesten af, omdat deze voor meer ongerustheid kunnen zorgen dan nodig is... Succes!

Tinkel: je zegt dat je een paar maanden, hooguit een jaar met chlamydia hebt gelopen. Kan deze soa op zo'n korte termijn zoveel schade aanrichten???

Van alle kanten hoor je namelijk dat wanneer je er op tijd bij bent er niets aan de hand is...

Weet je of er de mogelijkheid van IVF bestaat in jou situatie?

Ik was inderdaad degene die overwoog te stoppen met de pil om mijn natuurlijke cyclus weer op gang te krijgen en op te kijken of ik een eisprong heb... Maar ja, als dat ook weinig zegt.....

Hoe uitte jouw klachten zich voordat je werd opgenomen in het ziekenhuis?

In ieder geval heel veel succes en sterkte *;

Luna
@Tinkel, ik vroeg aan je wat de klachten waren, maar die heb je al omschreven in je eerdere posting! Nevermind.....

Hebben ze bij jou voordat je werd opgenomen een inwendig onderzoek gedaan en een uitstrijkje? Zoja, kwam daar niks uit??

Ik heb zelf een onderzoek gehad en de dokter voelde en zag niks raars.

Uitslag van het uitstrijkje heb ik nog niet...

Momenteel heb ik alleen last van steken in mijn onderbuik. Dat slaat dan op mijn darmen, alsof de boel verstopt zit en met krampen komt de ontlasting dan wel vrij. Maar ik moet dan ook gemiddeld 3x per dag.

Volgens mij staat dit verder los van chlamydia...Maar vraag me wel af of het niet allemaal met mekaar in verbinding staat....
Hoi Luna,

Ze hebben bij mij idd lang voordat ik werd opgenomen een uitstrijkje gedaan, en daar kwam niks uit.

Chlamidia is een hele sluimerende bacterie die ook ongemerkt in je lichaam aanwezig kan zijn. dus hij kan onopgemerkt al veel schade aanrichten. Pas later kan je dan dus klachten krijgen. In mijn geval ben ik naar de huisarts gegaan toen ik klachten kreeg. Getest en niks... Na ongeveer 4 maanden waren mijn klachten echt niet meer te houden en kwam ik in het ziekenhuis terecht.

Dus.. op het moment dat je klachten krijgt kan het maar zo zijn dat het al ik weet niet hoe lang in je lichaam aanwezig is.

Ik weet nog niet of ivf bij ons mogelijk is, omdat we nog niet in het ziekenhuis lopen. We wachten nog een half jar.

mij is toendertijd verteld dat als we bezig zijn met zwanger worden, en dit niet lukt, ik een kijkoperatie krijg om te kijken of mijn eileiders nog "open" zijn.

Ik wens jullie allemaal veel sterkte!!

liefs Tinkel
oja... Ik kan mij niet herinneren of ik ook last had van verstopping tijdens de chlamidia!
Hi Luna,

Ik zou je nog even een berichtje sturen als ik naar de dokter was geweest, nou dat was dus vanochtend.

Ik heb inderdaad een blaasontsteking, heb nu een hele zware kuur meegekregen. Waarschijnlijk waren die andere kuren te licht voor deze bacterie, volgens de dokter. Ze zetten de urine ook nog op kweek voor de zekerheid.

Tevens heeft ie ook meteen een uitstrijkje afgenomen

Hij zei wel, dat ik te vroeg terug was gekomen voor een eventuele extra Chlamydia controle. Het kon namelijk zo zijn dat er nog oude dode bactieren in zouden zitten, waarop de test dan weer negatief zou uitslaan. Als dat zo was, moet ik over 2 weken weer terug komen. Voor nog een extra checkup. Hij wist me wel te geruststellen dat het over het algemeen gewoon weer goed is na zo'nkuur. Maar voor mn eigen gemoeds toestand we het nog een keer gingen checken.

Ik kreeg wel ook meteen weer een kuurtje mee voor een eventuele vagina schimmelinfectie, omdat hij zeker wist dat ik die ook weer ging krijgen na de anti biotica van de  blaasontsteking.. ppppfffffff en zo blijven we doorgaan

Ik wacht nog rustig op de uitslag, en mocht er wat uitkomen laat ik het even weten.

Liefs Nadam
@Tinkel, bedankt voor je reactie!

Het is gewoon een hele vervelende soa. Ik heb er naar alle waarschijnlijkheid 4 maanden mee gelopen. Ik kreeg alleen last bij het plassen en af en toe wat onderbuikpijn. Gelukkig verder geen ernstige klachten gehad. Maar hopen dat het niet omhoog gestegen is. Mijn huisarts heeft wel een inwendig onderzoek gedaan en voelde niks aan mijn baarmoeder en eileiders. Dat inwendig onderzoek deed verder ook geen pijn. Hij zag geen reden tot bezorgdheid.

Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat komen!

@Nadam, ik hoop voor je dat deze antibiotica wel aanslaat dan!

Ook balen dat je aan de gang blijft met die schimmelinfectie....

Weet jij wat ze precies bij zo'n uitstrijkje checken?? Dat is toch eigenlijk voor baarmoederhalskanker ed? Duurt die uitslag bij jou ook 4 weken?

Mijn huisarts zei inderdaad dat na die kuur tegen chlamydia de kans zeer klein is dat het nog aanwezig is. Hij zag daarom ook geen reden om nog een test te doen.

Succes met de kuur (en de rest...). En als er nog/weer bijzonderheden zijn melden we ons weer op het forum :D

Luna
hey meiden,

Ik weet nog wel dat ik in het begin bij iedere vage klacht dacht; o god ik heb vast weer chlamidia (heel stom want ik had en heb nog steeds dezelfde man). nou dan zat ik weer bij de huisarts.

Ik heb heel wat testen weer gedaan, en net wat mijn huisarts al dacht; alles goed!

Ben altijd erg blij geweest met het geduld van mijn huisarts!!

Sterkte allemaal!!

liefs
hey Luna en Nadam,

hoe is het met jullie?

Hebben jullie al de uitslag van de uitstrijkjes gehad??

Lego, Ben jij nog naar de huisarts geweest? Zo ja, heb je al een uitslag??

Liefs Tinkel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven