De melk moet op

14-07-2012 12:38 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier een pak melk staan met de datum van vandaag erop. Nu is dat morgen niet direct over de datum, maar ik ga dit niet meer, voor de klontjes ontstaan, op kunnen drinken. Nu kan ik 5 cakes bakken, maar das natuurlijk ook weer saai. Wat kan ik nog meer maken waar veel melk in moet? Heb al lunch en avondeten voor vandaag en morgen in huis, dus pannenkoeken heeft ook niet veel zin. Wel morgen verjaardag, dus een taart is wel een goed idee. Maar dan nog iets, hoe lang blijft die taart/cake of wat dan ook dan houdbaar?
quote:miekie1 schreef op 14 juli 2012 @ 12:42:

Pannenkoeken bakken, mjamJaaa, lekker!!
Wentelteefjes, mmmm.
Beschuitpap

Nu aan het eten,
Banketbakkersroom, lekker om tussen biscuutgebak te doen. Of om zelf roombroodjes of tompoucen mee te maken.
Wentelteefjes!
Je kunt melk schijnbaar ook prima invriezen. Als je dat dan in kleine beetjes doet kun je steeds een beetje ontdooien als je het nodig hebt.
Ja, ik dacht ook meteen aan wentelteefjes, heerlijk met poedersuiker. Mocht je nog oud brood in huis hebben, ideaal ervoor!!
Pannenkoeken als toetje met fruit en/of ijs.
Oh en invriezen gaat idd ook prima.
Als je dan te zuinig bent om een pak melk weg te gooien, denk ik niet dat iemand ook nog overige ingrediënten gaat kopen. Ben je per saldo toch veel duurder uit?
dulce de leche
quote:gember999 schreef op 14 juli 2012 @ 12:47:

[...]

Oude melk gaat wel eerder schiften in de koffie. Dan kun je de melk nog wel koud gebruiken, maar verandert ie in klontjes zodra je m in de koffie doet.Hartstikke handig! Weet je in ieder geval wanneer de melk echt niet goed meer is .
Life is like a box of chocolates, you never know what you gonna get....
Brownies. HEEEL VEEEL brownies! Mmmm! http://rudolphsbakery.24k ... 3A49&f[2]=bundle%3Arecipe
Ik zou er paneer van maken.

Melk koken met sap van een citroen erdoor(mag ook uit een flesje). Dan gaat het schiften kun je het in een zeef uitlekken en uitdrukken. in blokjes snijden en door je indiase curry roeren, heerlijk. Lukt wel alleen met vette melk, anders krijg je veel te weinig paneer.
De melk zal wel op zijn intussen, maar kruidkoek, dat zou ik ervan gemaakt hebben! Gelijke delen melk, zelfrijzend bakmeel en donkerbruine basterdsuiker met een flinke snuf koekkruiden erdoor. Half uurtje in de oven ofzo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven