Wat is dit ?

14-07-2012 23:29 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik weet niet wat ik hiermee wil,maar ik wilde het van me afschrijven..

Ik had net een discussie met mijn vriend over hoogbegaafdheid,ik dacht dat omdat ik best veel overeenkomsten heb,naatuurlijk weet ik het niet zeker,maar ik wilde dus gewoon met mijn vriend praten,gewoon lekker kletsen.Enige wat hij in heel die gesprek heeft gedaan is mij proberen ervan te overtuigen dat ik het niet ben,en het ergste was dat zei dat ik dom ben omdat ik geen algemene kennis heb.. En daar bedoelde hij mee dat ik niets van steden af weet.. Is dit normaal of ben ik nu gek ? ik weet het even niet meer :(
Hij voelde zich onzeker denk ik.
wat wilde je bereiken met het gesprek?
Jij vindt jezelf hoogbegaafd.

Je vriend vindt je dom.

Misschien ligt de waarheid in het midden ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Hoogbegaafd met een zwakte in het 'spellings/zinsopbouw' gedeelte dan, vrees ik...
Hoe kwam je er zo opeens bij dat je hoogbegaafd bent?
Ga in therapie!
En waarom denk je dat je hoogbegaafd bent?
Wees blij dat je het niet bent; het gros echt hoogbegaafden die ik ken zijn knettergek namelijk.
En steden, pippertjepepernoot.
Ga in therapie!
Mensen het gaat er nu niet om of ik hoogbegaafd ben,het gaat om de reactie van mij vriend..
quote:dubiootje schreef op zaterdag 14 juli 2012 23:34 En steden, pippertjepepernoot.Ach ja die was ik even vergeten...
Dit lijkt me nou net iets waar je niet uitkomt met een gesprek met je vriend of het herkennen, maar heel simpel met een (goede!) iq test.

Je kon op de site van Mensa vroeger een proeftest doen, weet niet of dat nog steeds zo is, maar is dat wat? Dat geeft je een indicatie of het zinvol is een echte test te doen voor het lidmaatschap. Dat laatste is natuurlijk nergens voor nodig, maar dan heb je een eerste indicatie.

Waarom denk je trouwens zelf dat je hoogbegaafd bent?
Ik ben zelf zeer hoogbegaafd. Als je een stad in Europa opnoemt dan voel ik een soort aardskracht opborrelen gevolgd door een soort van trillen en zweten en dan kan ik binnen 5 minuten alle feiten van die stad opnoemen. Voor een stad buiten Europa heb ik minimaal 10 minuten nodig.
quote:royal_lady schreef op 14 juli 2012 @ 23:35:

Mensen het gaat er nu niet om of ik hoogbegaafd ben,het gaat om de reactie van mij vriend..nou ja, dat hangt m.i. af van je redenen om dat te denken. (zou voor mij uitmaken in mijn reactie naar een vriend/-in die met dit gevoel komt)
Ik heb al eens een IQ test gehad,kwam toen op 130 uit.Maar thanks voor de reacties!!
Vind ik ook.
Ga in therapie!
Helemaal eens met eli77.
Ik snap jouw vriend eigenlijk wel, als ik jouw OP lees......
Ik niets van steden af wist?!

Eeeh.... Je iets meer verdiepen in de topografie, dan maar?
nee, ik denk het ook niet.
Nou dan jullie wel voor de reactie's.. ! Nu voel ik me nog slechter :(
Geef je op voor 'n Mensa-testdag, is best leuk om aan deel te nemen en je krijgt 'n officiele uitslag met je IQ. Bij mij kwam er 140 uit de test.
quote:royal_lady schreef op 14 juli 2012 @ 23:41:

Nou dan jullie wel voor de reactie's.. ! Nu voel ik me nog slechter :(Maar wat is voor jou de meerwaarde van het praten of je hoogbegaafd bent? Volgens een IQ test ben je het dus, waarom hier dan over praten met jouw vriend?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je hoeft je niet slecht te voelen hierdoor. Waarom is het zo belangrijk voor je om hoogbegaafd te zijn?
" nu voel ik me nog slechter".......omdat je je eigenwaarde van je zgn hoogbegaafdheid laat afhangen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven