Shit! Haarverf in douchevloer...

16-07-2012 09:33 50 berichten
Wij hebben een oude douchevloer, van ongeveer 20 jaar oud. Van die kleine witte vierkantjes van 5x5cm met een grijze voeg.

Nu heb ik gisteren mijn haren geverfd en uitgespoeld in die bak. Daarna even goed nagespoeld om te voorkomen dat er verf achter zou blijven.

Tot mijn grote schrik zie ik vanmorgen toch allemaal vlekken, het is gewoon in de tegeltjes getrokken... Meteen geboend met schuurmiddel, dat heeft een hoop geholpen, maar er zitten nog steeds vlekken en het ziet er niet uit . Heeft iemand nog een tip om het weg te krijgen of is dat een mission impossible?
quote:Briljant schreef op 16 juli 2012 @ 10:27:

Probeer mijn tip eens, nagellak remover.Ik ga het proberen als de vloer droog is, maar ben bang dat het niet werkt, want het is in de tegel getrokken. Heb nu een tweede keer bleek gedaan en daarna zal ik het proberen.
Alle reacties Link kopieren
http://nl.hg.eu/userfiles/files/NL%20tegel.pdf

Kijk even in de linker colom bij intensief reinigen, en fiets dan even naar de HG dealert.
Italie-meisje, ik heb zonder aceton, hier werkt het dus ook mee.

Dit zowel op mijn huid als op de wasbak. Dan neem ik aan dat de vloer hier ook mee gebaat is.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Misschien kan je het nog proberen met waterstofperoxide? Dat werkt ook blekend.
Is je haar wel mooi geworden?
quote:-no-nick- schreef op 16 juli 2012 @ 10:35:

Is je haar wel mooi geworden? Prachtig
Spray er wat antikal op en even laten inwerken, heeft hier wel gewerkt
Succes, hoop dat het je lukt!
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Ik ga het allemaal even proberen, maar dat duurt even

Kreeg van mijn moeder net nog de tip om Scotsh Brite te gebruiken, ik denk dat dat hetzelfde werkt als de poetssteen.
Biotex?
.
it's a big club and you ain't in it
Oke, bleek, scotch brite/poetssteen en nagellakremover helpen niet. Ben bang dat het er echt in zit.
Dasty badkamer? Wel een tijd in laten trekken.

Ik zie nu dat je 20 later al reageert en van alles hebt geprobeerd.

Vaak moet je spullen wel even laten intrekken. Anders werkt het idd niet.

Met dat dasty spul kreeg ik zelfs roest van de vloer, maar heb het wel 30 min in laten trekken en toen geboend.
Je hebt nu diverse chemische benaderingen geprobeerd, en dat werkte niet. Wat wel een beetje hielp was schuren.

Je zou op die benadering kunnen doorgaan. Neem dan bijvoorbeeld Commandant polijstmiddel (in de autoshop, diverse soorten, neem de grofste) en dan proberen met de hand of met een polijstschijf de vlek weg te schuren.Als je het met de hand doet, zou je Commandant op een schuursponsje kunnen doen.

Het risico is wel, dat je door schuren de vloer ruw maakt, waardoor er vuil kan intrekken. Sowieso klinkt het vreemd dat een tegel kleurstof kan opnemen - van een voeg zou je het verwachten, maar niet van een tegel. Klinkt eigenlijk of hij altijd al poreus was.
quote:sophie_emma schreef op 16 juli 2012 @ 11:11:

Je hebt nu diverse chemische benaderingen geprobeerd, en dat werkte niet. Wat wel een beetje hielp was schuren.

Je zou op die benadering kunnen doorgaan. Neem dan bijvoorbeeld Commandant polijstmiddel (in de autoshop, diverse soorten, neem de grofste) en dan proberen met de hand of met een polijstschijf de vlek weg te schuren.Als je het met de hand doet, zou je Commandant op een schuursponsje kunnen doen.

Het risico is wel, dat je door schuren de vloer ruw maakt, waardoor er vuil kan intrekken. Sowieso klinkt het vreemd dat een tegel kleurstof kan opnemen - van een voeg zou je het verwachten, maar niet van een tegel. Klinkt eigenlijk of hij altijd al poreus was.Nee, het schuren hielp niets. Bleek maakte de vlek donkerder, nagellakremover deed ook niets voor de vlek. Ik denk inderdaad dat de tegel al poreus was, wat ik ook wel vreemd vind voor een douchetegel.
quote:italie_meisje schreef op 16 juli 2012 @ 11:11:

Dasty badkamer? Wel een tijd in laten trekken.

Ik zie nu dat je 20 later al reageert en van alles hebt geprobeerd.

Vaak moet je spullen wel even laten intrekken. Anders werkt het idd niet.

Met dat dasty spul kreeg ik zelfs roest van de vloer, maar heb het wel 30 min in laten trekken en toen geboend.Nee, de bleek heeft een half uur ingetrokken. Schuurpapier trekt niet in
quote:kippenkont schreef op 16 juli 2012 @ 10:33:

http://nl.hg.eu/userfiles/files/NL%20tegel.pdf

Kijk even in de linker colom bij intensief reinigen, en fiets dan even naar de HG dealert.
http://www.agradi.nl/stal ... product/hg-435100100/2278
Ik ga even advies vragen bij de dealer kippenkont, want het is allemaal erg gericht op vuil wat op de tegel zit en dit zit er dus helemaal in, omdat de tegel poreus blijkt te zijn.

Maar het moet even wachten tot na de vakantie, want ik kan daar nu niet meer naartoe.
Heb je ook in de bovenste balk gezien dat het in de colom poreuze tegels staat?
quote:kippenkont schreef op 16 juli 2012 @ 12:17:

Heb je ook in de bovenste balk gezien dat het in de colom poreuze tegels staat?Dat heb ik gezien, maar bij de uitgebreide beschrijving staat dit: voor het verwijderen van echte probleemvervuilingen of zeer moeilijk te verwijderen (oude) was-, polish- en andere beschermfilms op vloertegels

Ik vraag me daarom af of het niet is voor het verwijderen van dingen die op de tegels liggen. Dat van mij is helemaal in de steen getrokken. Dat wil ik dus eerst even navragen, voor ik 10 euro uitgeef.
quote:achnein schreef op 16 juli 2012 @ 10:15:

[...]

Als ze slim zijn niet.Waarom niet?
quote:italie_meisje schreef op 16 juli 2012 @ 10:31:

Wat briljant zegt: nagellak remover.

Gebruik ik altijd als het op mijn wasbak zit.

Geen idee of het met of zonder aceton moet zijn.

Wat voor verf gebruiken jullie in hemelsnaam?

Ik kan het een uur later gewoon nog van mijn wasbak en vloer afvegen.

Tja,het enige wat ik ooit verpest heb is een vloerkleedje met haar verf,omdat ik dat niet meteen in het water had gelegd.

Zelfs mijn oude badhanddoeken gaan meteen in een emmer water,en krijg ik gewoon schoon/
heb je het al met waterstofperoxide geprobeerd? Dat bleekt het pigment in je haar en ook de verf die in het haar zit.

Misschien helpt het ook bij verf in tegels?
quote:ladytruckster schreef op 16 juli 2012 @ 14:35:

[...]

Waarom niet?Omdat je er gewoon overheen kunt leggen. Ik zou niet gaan breken als ik hun was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven