Tablet voor 7 jarige

17-07-2012 07:50 168 berichten
Binnenkort wordt 1 van mijn dochtertjes 7, ik overweeg haar een tablet voor haar verjaardag te geven, is dat wel iets voor een kind van die leeftijd? Kan je veel van die "apps" vinden die kinderen op die leeftijd leuk vinden? Het lijkt me ook leuk om kinderboeken te kunnen downloaden, maar volgens mij kan je bijna geen epub bestanden van kinderboeken op internet vinden?
Nou netniet, als je haar toch een tablet gaat geven, hou er dan in ieder geval rekening mee dat de apps die zevenjarige meisjes leuk vinden (Tap Zoo en dergelijke) vaak dure in app-aankopen hebben. 50 euro voor een virtueel draakje ofzo. Er zijn voorbeelden van ouders die er na een rekening van 1500 euro achter kwamen dat hun kind nogal een behoorlijke dierentuin in Tap Zoo had opgebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Twee maanden heeft mijn zoon die 6 werd een tablet voor zijn verjaardag gekregen. Van de intertoys kostte iets van 180 euro. Bevalt hem uitstekend sta er versteld van hoe snel hij met het ding overweg kon. Wel nog een SD kaartje gekocht erbij, want er zit weinig geheugen op. Er zijn een heleboel,leuke app's voor 6/7 jarige. Hij mocht kiezenntussen een Nintendo 3DS of een teblet.

Blijft die in ieder geval van mijn I-Pad af.
quote:nouschi schreef op 17 juli 2012 @ 08:19:

Ah de 'zure' reacties staan er al, heeft nog lang geduurd.daar zat ik ook al op te wachten
quote:Mieomij schreef op 17 juli 2012 @ 14:42:

Nou netniet, als je haar toch een tablet gaat geven, hou er dan in ieder geval rekening mee dat de apps die zevenjarige meisjes leuk vinden (Tap Zoo en dergelijke) vaak dure in app-aankopen hebben. 50 euro voor een virtueel draakje ofzo. Er zijn voorbeelden van ouders die er na een rekening van 1500 euro achter kwamen dat hun kind nogal een behoorlijke dierentuin in Tap Zoo had opgebouwd.Je moet voordat je iets in de App store ofzo kan kopen (trouwens ook als je een gratis app wilt downloaden), toch een wachtwoord intypen. Dus als je kind dat wachtwoord niet heeft, zou dat niet moeten kunnen.
Als je zelf geen iPad hebt, zou ik deze denk ik wel als 'voor het hele gezin' nemen en niet alleen voor dat ene kind dat nu toevallig jarig is. Want je andere kind en misschien jijzelf willen er vast ook wel een keer iets mee doen.
quote:NouEvenNiet schreef op 17 juli 2012 @ 13:23:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=iEIApUNV ... =fvwrelOok een fan?
quote:xJanna schreef op 17 juli 2012 @ 16:34:

Je moet voordat je iets in de App store ofzo kan kopen (trouwens ook als je een gratis app wilt downloaden), toch een wachtwoord intypen. Dus als je kind dat wachtwoord niet heeft, zou dat niet moeten kunnen.

Ook, maar je koopt toch ook met prepaid kaarten? Ik kan niet zomaar voor 1500 euro apps kopen als ik niet eerst voor 1500 euro kaarten koop.

Maar goed, misschien is dat bij Android anders, al gaat het voor zover ik weet met een creditcard, dus dan moet je ook de creditcard van je ouders bij de hand hebben.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bij de iPad stel je je creditcard gegeven in en dan moet je later een wachtwoord invoeren. Hoe het prepaid gaat weet ik niet precies, maar ik weet wel dat de AH bijvoorbeeld cadeaubonnen met iTunes tegoed erop verkoopt, dus het kan wel ja.
Oh ja, wij hebben geen creditcard, dus dat scheelt wel, dan kan het echt alleen maar met die kaarten. Volgens mij is dat nog het veiligste, dan kun je alleen bestellen voor een bedrag dat je al hebt betaald.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
En de kans dat een zevenjarige je wachtwoord afkijkt en op een onbewaakt moment overtypt is natuurlijk verwaarloosbaar...
quote:ilss schreef op 17 juli 2012 @ 12:55:

Waar is de tijd gebleven dat je als kind een springtouw kreeg voor je 7e verjaardag. Maar er zullen heus een hoop apps te vinden zijn voor die leeftijd hoor! Dus als je het wilt kopen, kan je het zeker doen!hier! 2012! Een springtouw en een tasje met bijpassend portemonneetje. Zielsgelukkig
Rond mijn zevende heb ik ook een keer een spelcomputer gehad. Zo een met een streepje en een balletje die van links naar rechts ging in zwart-wit (of groen?). Een soort pingpong. Ik vond het geweldig.
quote:Mieomij schreef op 17 juli 2012 @ 17:27:

En de kans dat een zevenjarige je wachtwoord afkijkt en op een onbewaakt moment overtypt is natuurlijk verwaarloosbaar...dat en een kwartier nadat je iets hebt gekocht blijft je wachtwoord ingelogd staan, dus als je een app hebt gekocht voor haar en je laat haar er meteen op, dan kan ze binnen een kwartier haar gang gaan met aankopen. Daarom krijgt zoon hier na kopeb van een app de ipad altijd een half uurtje later pas weer, just to be sure. En hij is vier en zei op een gegeven moment al mam wat komt er na de x in het wachtwoord? Dus zou er mee uitkijken
quote:reisa1978 schreef op 17 juli 2012 @ 11:06:

[...]

Dit is precies wat ik bedoelde met dat er kinderen zijn die niet kunnen spelen. Met lego kan je zoveel meer doen als je je fantasie gebruikt, maar dat moet je wel leren.

Of een kind dat moet leren is m.i maar ten dele waar. Volgens mij geld ook dat goed kunnen spelen in het kind zit of niet. Mijn dochter van 7 pakt een doos lego uit, pakt het boekje bouwt de lego, zet het neer, wijst misschien nog een keer trots en dan is het klaar. Toen ze 4 was en haar eerste lego kreeg was dat al zo en we hebben het echt geprobeerd, met haar meegespeeld enz, ze vind het allemaal volslagen onzinnig. Zoon van 4 pakt de doos lego, legt alle bouwplaten aan elkaaren gaat aan de slag, hele steden bouwt ie, waar ie mee speelt en die ie vervolgens weer verbouwt om er mee verder te spelen. Dochter kijkt d'r naar, haalt d'r schouders op en gaat tekenen of lezen. Het ehcte spelen met speelgoed is gewoon net aan d'r besteed.

Voor diezelfde dochter wordt het met haar 8ste verjaardag waarschijnlijk ook een tablet. Ze wil dolgraag een ereader en dat wil ik ook, want ze leest ontzettend veel en ik kan m'n kont niet keren of ze heeftmijn ereader ingepikt. Een tablet is dan net een stapje handig, er zijn veel apps waar ze heel blij van wordt.

Ze moet er trouwens wel zelf iets voor doen, ze is zelf voor een tablet aan het sparen en als ze met haar verjaardag de helft heeft krijgt ze de rest van ons erbij.

En wat betreft dat hetelk jaar groter, duurder, gekker moet; waarom? Hier kreeg dochter voor haar 5de verjaardag een nieuwe fiets, voor haar 6de verjaardag een nintendo dsi en voor haar 7de verjaardag een boek en een gezelsschapsspel. Met alles was ze hartstikke blij. En ja ze weet prima dat de ds een stuk duurder was dan het spel en boek, maar op dat moment wilde ze heel graag dat spel hebben. Het gaat niet om hoeveel een kado kost, maar om waar hetkind behoefte aan heeft.

Ze krijgt eigenlijk al vanaf haar 6de weinig speelgoed meer, ze speelt er namelijk toch niet mee. Ik ben altijd blijd at d'r broer zo'n heerlijke speler is, heeft al het speelgoed dat ze ooit kreeg met 1 jaar enz toch nog nut gehad.
Sinds gisteren heeft mijn dochtertje dan die tablet, en ze is er onwijs blij mee, en ik ook. Ik heb er heel veel educatieve gratis apps opgezet, ze is op school niet erg goed in rekenen en nu doet ze allemaal rekensommetjes spelenderwijs, ook leuke puzzels, leren lezen apps, van alles, het is echt reuzeleuk!

En voor de mensen die het nogal duur vonden voor een kind.... ik heb de tablet op marktplaats gekocht, een 7 inch android 2.2, dus een wat verouderde android waar niet vanzelf de google play app opstond, maar ik kon hem met wat gepruts downloaden. Ze kreeg er nog een mapje met toetsenbord bij ook, en dat voor maar 46,50 euro inclusief verzendkosten. Ik kan het echt iedereen aanraden, echt heel leerzaam!
Prima prijs netniet. Goedkoper dan een nintendo DS.

Veel plezier ermee.
quote:Suze02 schreef op 17 juli 2012 @ 08:31:

Wat een gezeik om niks weer. Alsof een zeven jarige de exacte waarde van geld weet. Mijn 6,5 jarige weet echt niet dat een tablet duurder is dan een doos Lego.

Het zit hem niet in wat het kost. Want een beetje sjieke fiets is ook niet goedkoop maar daar zou vast minder over te doen geweest zijn

Mijn persoonlijke mening: ik zou het niet doen om het doodsimpele feit dat ze hier voldoende achter beeldschermen hangen. Met een eigen tablet zou ik helemaal de hele dag moeten gaan zitten sturen. Moet je weer afspraken gaan maken over hoe lang ze haar cadeau mag gebruiken: gedoe.

Eens. Ik probeer zelf dat soort cadeaus zo lang mogelijk uit te stellen (geldt ook voor WII, nintendo, enz). Ze mogen met mate op onze gezins-Ipad en pc maar het hek zou van de dam zijn als er eentje een eigen Ipad kreeg.

Er zijn overigens wel veel leuke apps voor 7-jarigen, zowel spelletjes als educatieve.
haha, zie nu dat ik ernstige mosterd ben. Veel plezier met de tablet, dochter van TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven