Liefdesverdriet topic

16-07-2012 10:43 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, er zijn honderden topics over mensen wiens relatie over is waaronder ik, en ik merk dat het helpt er over te praten (typen) met lotgenoten.

En voordat we elkaars topic elke keer overnemen, wellicht een handige waar iedereen zijn verhaal kan doen?

Mijn verhaal staat redelijk in het topic van Kanon, "Wachten op 'het' gesprek; is het over?" in de relatie peiler.

Ikzelf ben nu 1,5 maand verder en heb vanmorgen heel stom een sms gestuurd omdat hij net terug was van vakantie. Had begin juni een mail gestuurd dat ik even geen contact meer wilde omdat het te pijnlijk is. Nu was hij nog geen half uur geland en heb ik al een sms gestuurd. Aan de ene kant om te laten zien dat ik hem niet vergeten ben, aan de andere kant, en deze is heel gemeen, om te zorgen dat hij, na die 3,5 week zijn gedachten verzet te hebben,ik er weer in zit.

Ik zit niet te wachten op kut opmerkingen, maar opbouwende kritiek en schoppen onder de kont hebben we wel wat aan en zo. gewoon lekker met lotgenoten tegen elkaar aan zeuren
quote:Julus schreef op 17 juli 2012 @ 22:06:

Denk dat het inderdaad kwestie is van elkaar niet kunnen loslaten, dat lijntje nog niet willen doorknippen. Het is ook doodeng om uit elkaars leven te zijn, denk dat iedereen dat heeft. Maar contact blijven houden is pijnlijker als het toch niet tot datgene leidt wat je graag wil...

ik vind vriendschap te moeilijk, ik kan dat niet. Dus dan geen contact (meer).Ik vind dat nog heel dubbel, het is extra zuur om ook nog een maatje te verliezen. Ik denk ook dat ik het niet zou kunnen, dus ik heb ook gezegd dat het voor mij geen optie is, maar soms twijfel ik daar nog over. Vind het zo zonde om iemand helemaal kwijt te moeten raken als je een goede band met elkaar hebt, maargoed dat is voorlopig in ieder geval totaal niet aan de orde.
Je kunt altijd na een lange tijd eens informeren hoe het gaat, maar denk zelf dat je daar geen behoefte meer aan hebt tzt.

Wat je wil is hem als je partner, dat is iets anders dan een maatje. Ik was geen vriendin van mijn ex, maar zijn vriendin, dus ik zal ook nooit een vriendin van hem worden.
quote:cm_89 schreef op 17 juli 2012 @ 22:10:

Ja katrien dat is ook zo, en maatjes blijven zou op dit moment niet haalbaar zijn. Omdat jij niet achter de breuk staat. Misschien over een tijd ben je er klaar mee, levens gaan uit elkaar en wil je geen maatje meer zijn. Een enkele keer gebeurd het dat men een echte vriendschap krijgt. Vaak pas een tijd later maar meestal zie je dat beide achter de breuk stonden.raioneel gezien sta ik er wel achter hoor achter de breuk, alleen ik had nog 1 ding wilen proberen wellicht tegen beter in. Gevoel daarentegen staat daar loodrecht tegenover. Maar ik weet dat hij daar hetzelfde in staat. Stond in de laatste mail die ik van hem kreeg toenik had gezegd geen contact meer te willen. Maar ja wat heb ik eraan, denk dat ik gewoon even 2 maanden op een onbewoond eiland moet gaan zitten zonder laptop en zonder telefoon
Hey meiden,

Ik lees een beetje mee hier en veel dingen die jullie schrijven zijn erg herkenbaar.

Bij mij is het nu zo'n 5,5 week uit met m'n vriend en ik zit dus ook nog midden in het liefdesverdriet. Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik hier zo snel mogelijk vanaf kan komen.

Al m'n vriendinnen hebben een vriend en zijn daar dus druk mee deze zomer.

Verder lijkt het (misschien ook daardoor?) alsof bijna iedereen wel een relatie heeft nu. Zo word ik dus continu met m'n neus op de feiten gedrukt. Misschien dat het daardoor ook wel 'fijn' is om hier te lezen dat er meer mensen op dit moment in hetzelfde schuitje zitten.
Maar je gevoel niet. En je gevoel telt in dit soort zaken dubbel. Het belangrijkste is dat je je op zelf gaat richten. Als je contact blijft behouden wordt je vervelende gevoel even wat minder maar op langer termijn schiet het niks op. Want feit is dat er een breuk is, die waar je van uit moet gaan niet meer goed komt. Hoe vaker je dingen alleen hebt ondernomen, hoe meer je je leven inricht zonder hem, hoe minder de pijn gaat worden op den duur. En zo moet je maar blijven denken, ik heb zo vaak tegen mij zelf gezegd tijdens zulke periodes van CM, dit gevoel zal een keer verdwijnen, je moet nu sterk blijven.

Ik typte hele word pagina's uit met al mijn gevoelens. Op het moment dat ik iets voelde begon ik met typen. Ik ging net zo lang door tot ik gewoon niks meer te typen had haha. Op den duur werd die behoefde steeds kleiner, de pagina's steeds minder. En uiteindelijk had ik het niet meer nodig. Maar het hielp mij wel ontzettend, om al je gevoelens even op papier te zetten. Puur en alleen voor jezelf. Ik las ze geeneens na, het was echt zodat ik het maar kwijt was.
zonnebloem dat is zo herkenbaar dat van die vriendinnen. Ze willen er allemaal voor je zijn, maar begrijpen je vaak niet, of als je wilt afspreken om wat leuks te doen moet dat 6 maanden van te voren in 3 voud ingediend worden. Als je geheel instort komen ze wel a la minute. Gek word je er van
Zo snel mogelijk gaat hem niet worden vrees ik. Maar het kan idd confronterend zijn met allemaal stelletjes om je heen en als iedereen ook nog een druk is. Dat merk ik ook wel, maar was voor mij wel een excuus om me op dingen te storten die ik al een tijd lang wilde gaan doen voor mezelf!
quote:cm_89 schreef op 17 juli 2012 @ 22:22:

Maar je gevoel niet. En je gevoel telt in dit soort zaken dubbel. Het belangrijkste is dat je je op zelf gaat richten. Als je contact blijft behouden wordt je vervelende gevoel even wat minder maar op langer termijn schiet het niks op. Want feit is dat er een breuk is, die waar je van uit moet gaan niet meer goed komt. Hoe vaker je dingen alleen hebt ondernomen, hoe meer je je leven inricht zonder hem, hoe minder de pijn gaat worden op den duur. En zo moet je maar blijven denken, ik heb zo vaak tegen mij zelf gezegd tijdens zulke periodes van CM, dit gevoel zal een keer verdwijnen, je moet nu sterk blijven.

Ik typte hele word pagina's uit met al mijn gevoelens. Op het moment dat ik iets voelde begon ik met typen. Ik ging net zo lang door tot ik gewoon niks meer te typen had haha. Op den duur werd die behoefde steeds kleiner, de pagina's steeds minder. En uiteindelijk had ik het niet meer nodig. Maar het hielp mij wel ontzettend, om al je gevoelens even op papier te zetten. Puur en alleen voor jezelf. Ik las ze geeneens na, het was echt zodat ik het maar kwijt was.

heb ik ook aan zitten denken. alles wat ik wil vertellenaan hem gewoon inword typen. dan benik het kwijt, krijgt hij het niet te lezen

goeie tip
quote:zonnebloem2012 schreef op 17 juli 2012 @ 22:19:

Hey meiden,

Ik lees een beetje mee hier en veel dingen die jullie schrijven zijn erg herkenbaar.

Bij mij is het nu zo'n 5,5 week uit met m'n vriend en ik zit dus ook nog midden in het liefdesverdriet. Ben nog een beetje aan het zoeken hoe ik hier zo snel mogelijk vanaf kan komen.

Al m'n vriendinnen hebben een vriend en zijn daar dus druk mee deze zomer.

Verder lijkt het (misschien ook daardoor?) alsof bijna iedereen wel een relatie heeft nu. Zo word ik dus continu met m'n neus op de feiten gedrukt. Misschien dat het daardoor ook wel 'fijn' is om hier te lezen dat er meer mensen op dit moment in hetzelfde schuitje zitten.
quote:katrien1974 schreef op 17 juli 2012 @ 22:22:

zonnebloem dat is zo herkenbaar dat van die vriendinnen. Ze willen er allemaal voor je zijn, maar begrijpen je vaak niet, of als je wilt afspreken om wat leuks te doen moet dat 6 maanden van te voren in 3 voud ingediend worden. Als je geheel instort komen ze wel a la minute. Gek word je er van

Heb ook wel het gevoel dat het begrip minder wordt nu het al wat weken geleden is...lastig.

En dat opschrijven werkt voor mij trouwens ook heel goed, heb opeens een heel dik dagboek.
quote:Jque schreef op 17 juli 2012 @ 22:26:

[...]

Heb ook wel het gevoel dat het begrip minder wordt nu het al wat weken geleden is...lastig.

En dat opschrijven werkt voor mij trouwens ook heel goed, heb opeens een heel dik dagboek.morgen ga ik maar een heel dik schrift kopen dus
quote:Jque schreef op 17 juli 2012 @ 22:26:

[...]

En dat opschrijven werkt voor mij trouwens ook heel goed, heb opeens een heel dik dagboek.

En dan vooral door blijven schrijven, je typt dan de raarste gevoelens uit, soms zet je alles er 100 keer in maar het lucht zo heerlijk op aan het einde. Je bent dan even helemaal leeg.

Op dit moment heb ik zelf geen liefdesverdriet maar dat zijn van die dingen die ik heb onthouden wat mij gewoon echt hielp. En daarnaast kan je mij als bewijs zien dat het goed komt ;).
@cm_89 hoe lang ben jij al onderweg"?
Ik ben er eigenlijk al heel lang van af. Voor mij is het nu meer als 2 jaar geleden dat ik in "het liefdesverdriet zat". Het heeft bij mij toch wel 5 maanden geduurd dat ik echt kan herinneren dat het vervelend voelde, daarna was het eigenlijk wel over. Af en toe nog een vleugje dat terug kwam maar niet meer echt pijn. Nu kan ik mij ook niet meer voorstellen dat ik om mijn ex zo veel verdriet heb gehad, ik zou hem namelijk voor geen goud meer terug willen.
odus nog 3,5 maand te gaan hahahaah
quote:katrien1974 schreef op 17 juli 2012 @ 22:37:

odus nog 3,5 maand te gaan hahahaahHet helemaal loslaten is altijd het lastigst en ook eng, dat heeft gewoon tijd nodig.
Ik herken ook veel wat hier geschreven wordt.

Vriendinnen staan inderdaad klaar op het moment dat ik instort, maar verder zijn er allerlei vaste afspraken en plannen met eigen vriend. Ik ben nu de enige single in de vriendengroep. Wel andere vriendinnen die single zijn, maar die wonen helaas weer verder weg. Dat vind ik toch wel erg lastig.

Twijfel of ik dingen ook van mij af ga schrijven. Heb nu één vriend aan wie ik alles (dagelijks) vertel, maar daar voel ik mij eigenlijk ook een beetje bezwaard om. Dat hij elke keer mijn hersenspinsels aan moet horen.
Doen, het helpt wel hoor. Steeds beter zelfs. In het begin ben je je zorgen heel eventjes kwijt en die periodes worden steeds langer

Ik vind het ook wel prettig om eerdere inzichten weer terug te kunnen lezen als ik me even minder sterk voel.
quote:kanon schreef op dinsdag 17 juli 2012 22:45 Ik herken ook veel wat hier geschreven wordt.

Vriendinnen staan inderdaad klaar op het moment dat ik instort, maar verder zijn er allerlei vaste afspraken en plannen met eigen vriend. Ik ben nu de enige single in de vriendengroep. Wel andere vriendinnen die single zijn, maar die wonen helaas weer verder weg. Dat vind ik toch wel erg lastig.

Twijfel of ik dingen ook van mij af ga schrijven. Heb nu één vriend aan wie ik alles (dagelijks) vertel, maar daar voel ik mij eigenlijk ook een beetje bezwaard om. Dat hij elke keer mijn hersenspinsels aan moet horen.

Herken ik me ook in, moet zeggen dat het forum een erg fijne plek is om even mijn hart te luchten. Ik heb vanavond een eigen topic geopend met mijn verhaal, hoop dat jullie die willen lezen: gek op elkaar, maar kan het dan toch niet?

Kan echt 20 harten onder m'n riem gebruiken, afleiding, goede raad en misschien 1 glimlach tussen mijn tranen door...
kom maar op mariposabeso

ook wij zijn gek op elkaar maar ene relatie werkt niet en juist dat is een k*t gevoel. waarom kan je als je zoveel van iemand houdt het niet laten werken. Dat is waar je je hoofd over blijft breken. En dat is waarom wij elke keer de fout in gingen door toch weer bij elkaar te komen en daarom nu nada contact. Echt even los van elkaar/

sterkte
meiden ik haak af, ga slapen.

morgen ben ik er weer.

sterkte allemaal
Begrijpelijk mariposabeso. Bij mij klopte het gevoel ook meer dan ik ooit had meegemaakt, een geweldige klik op alle mogelijke vlakken maar op een of andere manier hebben we het toch niet kunnen laten werken.

Zooo moeilijk om te accepteren. Ik vind het heel moeilijk om te geloven dat ik dat weer met iemand ga hebben (ergens in mijn achterhoofd weet ik dat rationeel wel, maar loslaten is zo eng).
quote:Jque schreef op dinsdag 17 juli 2012 22:55 Begrijpelijk mariposabeso. Bij mij klopte het gevoel ook meer dan ik ooit had meegemaakt, een geweldige klik op alle mogelijke vlakken maar op een of andere manier hebben we het toch niet kunnen laten werken.

Zooo moeilijk om te accepteren. Ik vind het heel moeilijk om te geloven dat ik dat weer met iemand ga hebben (ergens in mijn achterhoofd weet ik dat rationeel wel, maar loslaten is zo eng). Mijn verhaal staat uitgebreider in mijn topic, maar inderdaad het is een kutgevoel en ik kan me nu nog niet voorstellen dat ik me ooit bij een ander nog net zo fijn ga voelen. Ben blij dat er meerdere zijn die dit meemaken, puur om het feit dat het nu minder lijkt op dat ik gefaald heb...
quote:katrien1974 schreef op dinsdag 17 juli 2012 22:52 kom maar op mariposabeso

ook wij zijn gek op elkaar maar ene relatie werkt niet en juist dat is een k*t gevoel. waarom kan je als je zoveel van iemand houdt het niet laten werken. Dat is waar je je hoofd over blijft breken. En dat is waarom wij elke keer de fout in gingen door toch weer bij elkaar te komen en daarom nu nada contact. Echt even los van elkaar/

sterkte mijn topic staat ergens anders, dit om niet alle verhalen door elkaar heen te laten lopen.. Knap dat jullie proberen om geen contact te hebben. Las dat je 2 sms'jes had gestuurd, begrijp die drang zo goed. Ik vertik het om nog wat te sturen. Laatst zei een jongen tegen mij: als je niks stuurt heb je meer kans dat het nog goedkomt... Dan maar dat hè...
quote:mariposabeso schreef op 17 juli 2012 @ 23:09:

[...]

mijn topic staat ergens anders, dit om niet alle verhalen door elkaar heen te laten lopen.. Knap dat jullie proberen om geen contact te hebben. Las dat je 2 sms'jes had gestuurd, begrijp die drang zo goed. Ik vertik het om nog wat te sturen. Laatst zei een jongen tegen mij: als je niks stuurt heb je meer kans dat het nog goedkomt... Dan maar dat hè...Dat hoop houden... waar het eigenlijk niet moet!! Maar ik ken het..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven