Kamperen, tips?

18-07-2012 15:51 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dit jaar met kinderen kamperen, alhoewel niet echt want wij huren een ingerichte tent.

Nu ben ik niet echt handig en weet ik nog van vroeger dat de echte kampeerders de dingen beter voor elkaar hadden dan ik en het gezelliger en netter hadden.

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? En wat zijn handige tips en leuke dingen om mee te nemen om voor een beetje gezelligheid te zorgen?
oh wat fijn en praktisch al deze tips! Ook wel heel erg een 'oh natuurlijk' gevoel hahaha zoals de weggoidoekjes maar daar zou ik zelf dus gewoon niet aan denken.

Die lichtjes zijn ook leuk, waar koop je dat? En ook de verdeling van de was, ideaal. Nou goed ik heb er weer iets meer zin in .
En neem een grote shopper mee, of schaf die de eerste keer boodschappendoen aan. Handig met boodschappen doen, maar vooral ook met douchen. Al je spulletjes blijven droog. Beetje logisch inpakken (niet je handdoek onderop, maar bovenop, en daarna je ondergoed) scheelt weer gedrup.

Afhankelijk van hoe oud je kinderen zijn: een potje mee. Gewoon zo'n lekker basic ding. Middelste was vorig jaar wel zindelijk, maar ik vond het maar wat handig als ze weer 's te laat bedacht dat ze moest plassen, en ze het niet zou redden om het hele eind naar het toiletgebouw te rennen en d'r plas op te houden. Plus dat een toiletgebouw ook niet altijd even fris is.

En als je toch naar Ikea gaat voor het ophangsysteem, is dit misschien ook wel wat
Oh nee, dat wordt een Ikea-zaterdag . Toevallig wilden we dit weekend gaan.
Pleisters, naaisetje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kelnersmes/kurketrekker, schaar, (wegwerp)barbecue (als dat mag tenminste), picknickkleed (de HEMA heeft hele goeie, met een 'plastic' onderkant).

(offtopic vraag aan tentkampeerders: hoe houden jullie etenswaren koel? Werkt een electrische koelbox goed?)
Zo'n opvouwbare wasmand:

en eigen snijmesjes, vouwkratten idd en wegwerpwashandjes.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Wij hebben een kleine koelbox, met de ouderwetsche koelelementen. Soms is er een mogelijkheid om ze weer opnieuw in te vriezen, of we houden er rekening mee. Salami etc. Kun je ook buiten de koelkast bewaren. De en dag boodschappen doen en direct bereiden, de andere dag of vega, of iets met knakworstjes, van die kabanossiworstjes, of gewoon uit eten. En brie/camembert gaat gewoon op, vinden onze kinderen ook lekker, dus met vijf personen waarvan drie kaasmonsters lukt dat ook wel.

Melk kopen we niet (we drinken water, aanmaaklimonade of sap) en we hebben geen medicijnen mee die koel moeten blijven.

Oh, en we hebben geen plek voor een elektrische koelkast
Ingerichte tent is met koelkast meestal.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben een elektrische koelbox,het koelt niet echt maar houdt dingen die al koel zijn wel koel.En bewaar er margarine en beleg etc in.

Stop er trouwens wel altijd koel elementen in en als je die kan invriezen op de camping werkt het wel goed om bier bv te koelen.
Dank, we gaan maar eens een electrische koelbox bekijken...
Knakworsten ook handig op de eerste dag van aankomst. Meestal gaan we aan het einde van de reis nog zo'n Franse super in maar daar heb ik met kleine kinderen nu geen zin in na zo'n lange dag in de auto.
quote:Gamuza schreef op 19 juli 2012 @ 11:00:

Zo'n opvouwbare wasmand:

[afbeelding]

en eigen snijmesjes, vouwkratten idd en wegwerpwashandjes.Waar haal je die? De snoer lichtjes hebben ze niet meer.
quote:Mirremara schreef op 19 juli 2012 @ 16:18:

[...]

Waar haal je die? De snoer lichtjes hebben ze niet meer.Misschien Xenos of kampeerwinkel en anders online.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Mirremara schreef op 18 juli 2012 @ 15:51:

Ik ga dit jaar met kinderen kamperen, alhoewel niet echt want wij huren een ingerichte tent.

Nu ben ik niet echt handig en weet ik nog van vroeger dat de echte kampeerders de dingen beter voor elkaar hadden dan ik en het gezelliger en netter hadden.

Hoe krijgen jullie dat voor elkaar? En wat zijn handige tips en leuke dingen om mee te nemen om voor een beetje gezelligheid te zorgen?

De meeste ingerichte tenten zijn behoorlijk compleet. Zeker in NL, in het buitenland wisselt het enorm.

Ik vind die opvouwkratjes altijd wel handig. Leeg nemen ze geen ruimte in, en je kun er van alles in doen, ruimt makkelijk spullen op.

Lading van die wegwerpschoonmaakdoekjes (ach ja op vakantie even iets minder milieubewust dan maar)

In NL heb je altijd wel redelijk goede pannen, ik miste in het buitenland vaak deksels;) Nam dan 2 van die grote mee (platte, past altijd).

Goede messen nam ik ook altijd mee.

Keukenhanddoekjes, genoeg theedoeken en pannenlappen!!!

(al kanhet ook met een handdoek of theedoek, ik vind dit fijner)

Kookwekker

2 zaklampen, evt knijpkatten.

Wasknijpers, want altijd te weinig aanwezig vind ik en eigen waslijn mee al is er soms geen extra plek om dat te spannen.

Voor de gezelligheid: tafelzeiltje, liefst de meest kitscherige , zochten mijn meiden altijd uit, lampje (wind en water bestendig) op gas.

Kaarsjes in glas zodat ze niet snel uitwaaien. Ooit 1x voor de meligheid een lampjesslinger meegenomen ;)

Vroeger de radio, nu al paar jaar mijn mini notebook, harddisk met heeeeeeeeeeeeeel veel muziek en dan de iPod met boxjes (ja wij zijn muziekverslaafd) .

Iedereen zocht nieuw boek uit, verder gingen de lievelingsboeken mee, in NL kun je soms op je eigen biebpas nog lenen in de lokale bieb.

Over dat sommigen het zo goed georganiseerd hebben: ja die kampeerders ken ik, die lijken er een sport van te maken, alles perfect. Mensen die van alles 'meeslepen'.

Dat had ik nooit maar het lukte altijd wel om toch een vast patroon te krijgen. Waar er thuis nog wel eens natte handdoeken slingeren op een slaapkamer, 'overal' kleren liggen etc, dat gaat in een tent/caravan niet vind ik.

Ik ben heel makkelijk op vakantie maar voor het naar bed gaan even alles opruimen/ophangen etc per kind (zoveel is dat nu ook niet immers), dan bleef de tent opgeruimd en overzichtelijk, spullen waren niet zoek etc.

In zo'n opbergzak (altijd aanwezig bij een huurtent) kleine dingen opruimen: opladers, multitool, sleutels etc

En elke dag even de tent vegen, mooi kinderklusje maar er zijn wel meer typisch kinderklusjes, die verdelen we altijd, no issue

Ik heb bij Ikea ooit een toilettas gekocht die kan hangen, reuze handig. Iedereen die gaat douchen pakt daar even zijn/haar spullen in en gaat op pad. Tenzij de douches zo zijn dat je je toilettas goed en droog kunt neerzetten.

Verder: er zijn maar weinig dingen die je niet kunt kopen op vakantie denk ik altijd maar.

(sterker: we namen vroeger altijd specifieke dingen terug van vak. Het roze Franse wc papier, aanmaaklimo in alle smaken uit Frankrijk, uit Italie limoncello en blikjes Fanta lemon)
Je bent zelf een theepot
quote:duploo schreef op 18 juli 2012 @ 16:07:

Kratten en van die stevige boodschappen tassne om het enigszins georganiseerd te houden zijn wat mij betreft onmisbaar.Yep die stevige boodschappen tassen ipv koffers, past beter in de auto!
Je bent zelf een theepot
quote:isa26 schreef op 19 juli 2012 @ 10:48:

Kelnersmes/kurketrekker, schaar, (wegwerp)barbecue (als dat mag tenminste), picknickkleed (de HEMA heeft hele goeie, met een 'plastic' onderkant).

(offtopic vraag aan tentkampeerders: hoe houden jullie etenswaren koel? Werkt een electrische koelbox goed?)

Goed mes nam ik idd altijfd mee, meerdere messen zelfs, kurkentrekker zit bij de inboedel van zo'n tent tenzij je gehcht bent aan eigen, schaar ook bij inboedel

KAASSCHAAF!!! dat kan handig zijn als je naar het buitenland gaat, anders zit het wel in de inboedel hoor.

Elect koelbox werkt prima, evt ook in de auto op de sig-aantekker!

Maar het is geen koelkast, dat niet.

Er zijn campings waar je tegen borg ijsblokken kunt horen, als extram, dan kom je een heeeeeeeeel eind.
Je bent zelf een theepot
quote:nouschi schreef op 19 juli 2012 @ 12:29:

Ingerichte tent is met koelkast meestal.

Altijd toch?

en 2-3-4 pits gasstel
Je bent zelf een theepot
quote:Gamuza schreef op 19 juli 2012 @ 11:00:

Zo'n opvouwbare wasmand:

[afbeelding]

en eigen snijmesjes, vouwkratten idd en wegwerpwashandjes.

Die wasmanden zijn idd ideaal

Hier 2 en nemen nog minder ruimte in dan een vouwkrat waar ik vroeger de vuile was in verzamelde

Maar dot soort dingen zijn 'extra', handig, komen wel als je langer kampeert.
Je bent zelf een theepot
Over het algemeen zit er wel een koelkast in zon tent hoor, anders even informeren bij de touroperator. Heb je (ok, wel luxe) sanitair in de tent? Zo niet, dan is een campingemmer met deksel altijd handig voor de nachtelijke plasjes!

Verder nemen wij zelf altijd de grillplaat mee omdat je niet overal mag BBQ-en en dan kun je toch lekker buiten je vleesjes bakken. Ideaal! Vergeet verder je verlengsnoer niet, idd vochtige schoonmaakdoekjes en een elektrische insectenmepper! Verder zijn die tenten vaak wel behoorlijk compleet. Via welke operator ga je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven