Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@smuisje, ja ik negeer hem volledig. Lekker laten gaan zo iemand. Over AH-jongen is nog niet zoveel te vertellen. Maar ik hou je op de hoogte:).

@Peacy, denk denk, waar had ik jou over geschreven? Over busjongen? Of over ex-scharrel? Volgens mij over ex-scharrel haha. Ex-scharrel had ook zwart haar en hele donkere ogen! Die man was qua uiterlijk perfect maar qua karakter allesbehalve. Bedankt voor je kaartje! Hij kwam net binnen. Geen brief nog, klopt dat?

Meiden, zo lijkt het net of ik half Arnhem date haha. Maar nee hoor, 1 scharrel in 2 jaar tijd en 1x crush op busjongen. Die van de AH ziet er leuk uit, das alles. Voorlopig nog geen mannen in mijn leven. Ben nog steeds happy single:).

Net veel post voor mij... 1 kaartje van Peacy, dankjewel! En 1 RR kaart en 1 PC kaartje. Ook bericht van Groningen. De twijfels, de twijfels. Zal ik toch maar gewoon voor Eindhoven kiezen? De optie die eerst alleen in Groningen werd geboden blijkt nu ook in Eindhoven te zijn. Dus probleem minder. Alleen heeft Groningen betere connectie met uni maarja ik denk niet dat ik over vier jaar nog eens vier jaar wil studeren... Nooit geweten dat dit zo moeilijk is.

Ik ga eerst maar mijn PC kaartje registreren.
Brief is eerder weggegaan als kaart! Dus zou niet moeten kloppen.

Hmm, misschien met herstelsticker? Net als de vorige x .

Kaartje is namelijk aanvulling, was het vergeten mee te sturen.

Ooh dan is ex-sxharrel .
Ja he, heb me gister ingeschreven in Tilburg en dan ga je toch naar een andere school .

Moeilijk he!! Alleen je moet doen wt je hart je ingeeft.
Het is me gelukt! Ik kreeg deze hurray van de Finse:

"Hello! Thank you very much for your postcard, I received it today. And I like it! Now I have one new card to my collection, and it´s great!"

@Nicolientje: Ik leerde mijn lief kennen toen ik 40 was. Dat scheelt dus wel. Bij jou is het niet alleen kinderachtig maar ook strafbaar. .

Ja, ik heb NL aan staan, maar als een kaartje niet aan komt duurt ook dat lang. De kaart die ik erachter aan heb gestuurd was er wel binnen een paar dagen. Het gaat toch een beetje in golfbewegingen. Nu loopt het bij mij lekker en vorige week bij jou.

Wat zijn verder nog meer voor- en nadelen van Eindhoven en Groningen?

@Steph: Wow, Patagonië, daar wil ik graag een keer heen.
Mijn nieuwe adres is niet zo leuk. Taiwan (de vorige duurde 55 dagen) en dan iemand die niets op haar wall heeft staan. Ze is nieuw en heeft geen voorkeur, behalve dat ze geen ad-cards wil. Dat vind ik toch wel lastig hoor. In principe kun je alles sturen, maar dat is lang niet zo leuk als specifiek selecteren op de wensenlijstjes. *Gaat zoeken in haar doos*
@nicolientje.goedzo! Zo iemand hoef je niet. Ga je naar de ah naast de huisarts/apotheek? Vind het grappig om te bedenken dat ons leven bijna precies hetzelfde was haha. Misschien moet ik weer eens richting arnhem gaan. Ben er al 1,5 jaar niet mer geweest, eigenlijk sinds ik verhuisd ben. Zal denk ik gek zijn daar weer te komen.

@indie, zo iemand zou ik dus gewoon een typisch Nederlandse kaart sturen, of is dat te saai? Anders weet je ook niet wat iemand leuk vindt. Lastig hoor!

@ nicolientje. Eindhoven vond ik wel een leuke stad om te studeren. En kun je eventueel in arnhem blijven wonen of wil je dat niet?
Nicolientje, Is de optie die volgens jou eerst alleen in Groningen werd geboden al lang in Eindhoven een onderdeel van de opleiding? Ik zou namelijk voor de opleiding kiezen met de meeste ervaring. Als een opleiding net met een nieuw onderdeel ofzo gaat beginnen is het meestal het eerste jaar (soms wel twee jaar) erg rommelig. Dit kan voor veel verwarring en frustratie zorgen en soms zelfs voor studievertraging (is mijn ervaring). Aan de andere kant het kan ook weer een voordeel zijn, je kan het er eerder op gooien dat de fout bij de opleiding ligt mocht het niet gaan zoals gepland. Ik zou, om mezelf alle frustratie te besparen, voor de opleiding met het meeste ervaring en de meeste mogelijkheden kiezen.
@Peacy, ik snap helemaal niets van de post hier. Maargoed misschien komt je brief nog. Laatst kreeg ik een brief 12 dagen na datum op de brief... We wachten gewoon nog eventjes af. We worden wel schoolgenoten haha. Ik ga niet meer twijfelen (zeg ik nu) maar ik wil heel graag naar Eindhoven. Dus bij deze: hallo schoolgenote:D.

@Indie, wat leuk van die Finse! Ja, 40 of 21 is wel een verschil inderdaad. Ik had er nog helemaal niet aan gedacht dat het strafbaar is. Maar het is dus doei AH-jongen haha. Ja, het is heel wisselend met postcrossing hè. De Rusland-mevrouw wil mijn kaart wel registreren. Ik denk dat ik ga zeggen is goed maar dat stuur ik je wel nog een kaartje als herkansing. Ik vind het zo lief dat ze dat voor me wil doen, dan wil ik ook iets terug doen. Het voordeel van Eindhoven is dat ik hier kan blijven wonen, bij Groningen moet ik verhuizen. En dat hier wonen weegt wel heel zwaar;). Groningen is de school wat beter bekend maar Eindhoven is wat mens-gerichter. Bij iemand met een leeg profiel stuur ik meestal een view kaartje of iets eenvoudigs wat sowieso wel goed is. Vaak iets van bloemen ofzo. Maar wensenlijstjes zijn leuker of als mensen favorites hebben die ze willen ontvangen, dat probeer ik meestal eerst. Hopelijk gaat deze Taiwan sneller, bij mij is dat land namelijk best heel snel.

@smuisje, Ja, die AH ga ik inderdaad. En dat is ook nog mijn huisarts (dat echtpaar achterin) en mijn apotheek. Hoe grappig:). Had jij ook als HA N&R of had je O&G? Ik heb dus N&R, hij en zij zijn allebei heel aardig maar haar vind ik ietsje liever. Alleen maakt me nooit uit of ik hem of haar heb, beide goede artsen. Apotheek daarentegen vind ik waardeloos. Ik ben al eens in het ziekenhuis belandt door verkeerde medicatie en heb al 2x daarna verkeerde pillen mee gekregen maar toen zag ik het op tijd. Nu krijg ik daar standaard de apotheker zelf die de medicatie controleerd. Gelukkig! Ja, ik kies (99,9% zeker) voor Eindhoven. Mede omdat ik hier wil blijven wonen;).

@missmoana, het is vooral een mogelijkheid die het ziekenhuis hier in de omgeving eerst niet had en nu wel (academisch). Zij wilden eerst Groningen studenten maar nu willen ze Eindhoven studenten. Dus dan zijn de stagiaires uit Eindhoven ze wel goed bevallen blijkbaar;). Het is geen nieuwe opleiding in Eindhoven, gelukkig niet. Maar Groningen stond net iets beter bekend omdat ze wat prestatiegerichter zijn. Eindhoven is meer gericht op de studenten. Dat is voor mij ook wel belangrijk. Ik ben veel ziek (geweest) en daar word in Eindhoven meer rekening mee gehouden. Verder voelde de school in Eindhoven heel goed en ik kan hier blijven wonen. Dat speelt ook allemaal wel mee. Die pluspunten wegen wel op tegen het ene pluspunt van Groningen;).

Regent het bij jullie ook zo vreselijk? Hier komt het met bakken de lucht uit. Ik ga zo was strijken maar. Ga met dit weer niet onnodig naar buiten, alleen straks even brieven posten, meer niet.
Alsof ik vandaag nog niet genoeg ben verwend met al die post! Er lagen net 2 brieven en nog een PC kaartje op de mat. Mijn postbode-mevrouw is met vakantie en nu hebben we een invaller. Die heeft nog niet door dat wij ook een buitenbrievenbus hebben dus hij gooit alles door de brievenbus in de deur, ideaal!

Een koe-kaartje uit Finland, mwah wel leuk:).

Een brief van penvriendin waarvan ik het niet meer had verwacht en een penvriendinbrief van Peacy! En wat voor een lange!!

Hopelijk morgen een penvriendinbrief van missmoana. Sorry miss de post is hier een beetje van slag denk ik. Het kan soms wat langer duren;).
Nicolientje, ja ik had daar ook mijn huisarts, ik weet niet meer wie ik had weet wel waar hij zat (had alleen een man dacht k) die zat als je binnenkomt meteen links. Apotheek had ik daar ook.

Ik mis eigenlijk uit Arnhem alleen het ziekenhuis (rijnstate ofzo?) dat is het enige ziekenhuis (van de 3 waar ik onder controle stond) waar ze me echt goed geholpen hebben en waar ze wisten wat ze deden.

En de bruidswinkel op de hoek, als je van jou naar de AH loopt, daar moest ik altijd even naar binnen kijken!
Nicolientje, ik zou dan ook voor Eindhoven kiezen ;) Jammer dat je mijn brief nog niet hebt, hopelijk morgen!

Indie, ik zou een Hollandse kaart sturen naar zo een profiel.

Ik heb net een kaartje uit NL ontvangen, een hele mooie kaart maar man o man wat is dat ding beschadigd :-o

Dat komt door die stempels die ze er bij postnl op doen, de kaart is zowel links als rechts helemaal uitgeveegd! Zo zonde....
Smuisje, dan had je O&G. Ik heb die anderen. Heel jong echtpaar, met kinderen in de basisschoolleeftijd (onderbouw) en misschien nog wel iets kleiner. Fijne artsen. Rijnstate heet dat ziekenhuis, ja. Fijn dat ze je daar zo goed hebben geholpen. Heb je ook in het ziekenhuis in Boxmeer onder behandeling gestaan? Ik was daar eens na een ongeluk heen gebracht. Mevrouw de traumatoloog had toen 2 foto's verwisselend. Zei doodleuk nee hoor deze pols is niet gebroken terwijl de hand op de onderarm lag (onvoorstelbaar he?). En drie dagen later kwamen ze erachter dat het toch mijn pols was die op 2 plaatsen was gebroken. Nooit meer naar dat ziekenhuis! Radboud is mijn grote favoriet . Wat een kennis hebben ze daar!! En Slingeland mag ik ook wel opzich. Daar werkt een goddelijke arts, jeetjemineetje die man mag er zijn! Algemeen bekend dat ik op 'oud' val dus ach wat zou het dat ie maar een paar jaar jonger is als mijn moeder. En die vrouwelijke chirurg in het Slingeland, die is goed. Ze kiest ervoor om pas te beginnen met opereren 's ochtends als ze haar kinderen naar school heeft gebracht, daar heb ik echt respect voor! Maksiem's bedoel je? Daar kijk ik ook altijd naar binnen haha. Zooooo mooie jurken.... De action daartussenin is ook weg he, ik baal er best wel van.

@missmoana, hopelijk is je brief er morgen. Die van Peacy heeft er volgens mij ook een dag langer over gedaan... Wat jammer dat je kaart helemaal uitgevaagd is. Staat er wel een leuk verhaaltje achterop?

Nu ga ik heel echt even was strijken en vouwen. Tot zo:D.
Nicolientje, De tekst op het kaartje is wel leuk. Zie alleen net dat het dezelfde openingstekst is als dat er op het profiel staat, alleen dan in het Nederlands hahaha.
Mijn kaartje binnen NL is aangekomen dus heb net weer twee kaartjes aangevraagd! Eentje blijft weer in NL en de ander gaat naar Duitsland. Het kaartje dat naar Duitsland gaat is voor een 4 jarig meisje <3
Nicolientje, ik weet niet hoe die bruidswinkel heet. Volgens mij is er maar 1 in die straat.

Nee ben alleen in Venlo, in rijnstate en in Almere geweest. Eerste en laatste zijn een ramp. Alleen rijnstate was fijn
Zo mijn twee nieuwe kaartjes zijn ook op de post.... Nu maar wachten tot dat er weer een paar zijn aangekomen. Duurt lang!
Wat een hoop volle bussen! Hier is de bus helaas al een tijdje best leeg. Ook 5 kaarten zijn nog onderweg, maar morgen mag ik er weer 5-8 sturen van mezelf.

Wat een rotweer vandaag om brievenbussen te vullen zeg.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
@Nicolientje, ik heb de naam weggehaald voordat jullie er last van krijgen.

Als het om een studie gaat goed je gevoel volgen, als je er bent geweest wat voelde het beste aan? En anders alle pluspunten tegen de minpunten afwegen.

@Missmoana, veel plezier met je vakantie. Ga je nog ergens heen?

Twee hurray's hier, morgen kaarten schrijven.
Weet iemand toevallig waar op dit moment goedkoop leuk schrijfpapier te krijgen is?
Dank je wel Steph! Wij gaan over twee weken naar een camping hier in Nederland (Afferden), dus hoop op goed weer! Ook gaan we nog wat dagjes weg, Slagharen en Apenheul :D

Droomz, het weer is idd bagger.... Vanmiddag om 12.00 begon voor mijn dochter de zomervakantie, ik ging haar ophalen en het regende loei hard! Lekker begin van de vakantie Gelukkig zijn de vooruitzichten goed! Neerslag tussen de 5 en 35 % met temperaturen vanaf 20 graden aldus weeronline!

Oww Nicolientje, ik ben zo ongeduldig, ben benieuwd hoe je mijn brief gaat vinden... Straks is het niets hahaha.
Smuisje! Ik heb bij de Wibra leuk schrijfpapier gehaald, was 50 cent voor een pakje van 20 blaadjes, hier hadden ze er helaas niet veel... :(
Missmoana bedankt, ik zal eens kijken. Ben echt toe aan nieuw papier
Ik heb nog geen echt schrijfpapier. Moet er nog voor kijken..
Hier een website met prachtig postpapier, alleen wel aan de prijs... webshop papierwaren

Hier weer een hurray uit ukraïne, 22 dagen onderweg geweest, zeer korte hurray.

Ik had ook een reactie op mijn reactie op een hurray. Dat was een duitse met een zeer hollandse naam!

Zo maar een nieuw adres aanvragen!
@missmoana, wat leuk dat je een kaart naar een 4-jarig meisje mag sturen. Helpt een van de ouders haar? Wil ze meer van de wereld leren? Fijn dat er weer een kaartje aangekomen was. Altijd leuk.

@smuisje, oké gelukkig maar want Boxmeer vond ik om te huilen zo slecht. Veel kennissen daar in het ziekenhuis gehad, echt nooit meer.

@Droomz, wat jammer dat je kaartjes nog steeds onderweg zijn. Hopelijk komt er snel iets aan. En het weer, verschrikkelijk! Hopelijk heb je komende dagen wat beter weer als je rond moet brengen.

@steph, ik dacht al hee jij zet die naam toch nooit ergens neer... Ik snap dat virus nog niet helemaal maar volgens mij is dat maar goed ook of niet;). Ik ben bij beide scholen geweest en Eindhoven voelde vertrouwder/fijner als Groningen. Kan niet heel goed uitleggen waarom, was een gevoel. Ik ga dus ook maar voor Eindhoven.

@smuisje, ik heb dat hout-achtige met groene papier bij de Hema gekocht. Ook wat mannen soms die schrijven (forum PC) dus ik vond dat hele roze papier niet meer gepast. Echt heel mooi vind ik het niet maar het kan er wel mee door hoor.

@missmoana, fijne vakantie alvast! Ik hoop echt op beter weer voor jullie. Maak je geen zorgen over je brief, ik vind hem vast leuk! Na zo'n 25 brieven nog nooit eentje gehad die ik echt niet leuk vond. Dus ook jouw brief komt vast goed:). Als ik hem morgen heb laat ik het je even weten. Ik ben wel even naar de 4-daagse intoch in Nijmegen maar ik hoop dat post daarvoor is geweest. Dat schrijfpapier is niet duur zeg, leuk! Lag het gewoon bij de Wibra?

@peacy, even hier reactie op iets uit je brief. Ik geef T. een kans met schrijven. Maar heb wel aangegeven het is even afwachten of het leuk is om te schrijven. Heb het gevoel dat ie niet al te hoog opgeleid is. Wat helemaal niet erg is maar als ik er een tokkie gevoel bij heb is het snel klaar;). Ik zal je er uitgebreid over schrijven in mijn brief. Je zit nu weer in een RR met T. hè? Succes meid!

@bluebirds, heb je al een nieuw adres aangevraagd?

Vanmiddag mijn nieuwe OV kaart ontvangen. Ik blij! Zojuist ook mijn brieven uitgebreid gelezen. Ik schrijf zsm terug maar morgen even werken en dan Nijmeegse 4-daagse toe. Dus word zaterdag voordat er iets word gepost. Maandag/dinsdag zullen de eerste brieven dan bij de ontvangsters zijn. Misschien zelfs woensdag pas, sorry. Ik ga mijn best doen:).

Van al dat 4-daagse gepraat op tv krijg ik echt de kriebels. Toch maar eens de inschrijvingen in de gaten houden. Misschien (heel misschien) dat ik volgend jaar eens mee ga lopen. Iemand interesse om ook mee te lopen:)? Mijn vrienden beginnen er niet aan, die gaan liever naar de feesten, hihi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven