Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Goeiemorgen! Het is al weer heel wat pagina's geleden dat ik wat gepost heb, maar ik kees nog steeds mee! Mijn borduurwerk vordert langzaam omdat ik nu extra moet werken.

Houston, ben je sinds oktober aan het proberen om een kleine te 'knutselen'? Als dat zo is dan is dat wel heel toevallig, wij zijn ook sinds oktober bezig en jij en ik vinden borduren allebei leuk :-D
IBI, ik heb het aangepast. Dank je.

EV, ik heb je site gevonden (staat bovenaan) jammer dat niet alle foto's bij mij zichtbaar zijn maar ik herkende een hartje.

Houston goed bezig. Zeker als er in oktober aan een kleine word gewerkt (laat het op tijd weten).

Breien zonder naaldenboek (van de bieb) doorgelezen. Ik denk dat ik morgen eens proeflapjes ga maken en het boek gekopieren.
Ik wil de boom voor ons huis gaan be-wild-breien.

Ziet er zo leuke en vrolijk uit. Maar ik kan niet breien. (Stom, hè..?)

Dus nu wil ik een oude gehaakte sprei uit elkaar halen en een deel ervan om de boom vastnaaien....Iemand hier nog tips of ideeën over voordat ik begin...?
ikbenik, ik hou het liever geheim hoe ik dat schaaltje heb gemaakt.

Grapje (flauw, ik weet het)

Je rolt polymeer- of fimoklei uit tot een grote plak die je in een ingevet schaaltje legt. In de klei druk je de kralen. Mooi afwerken en daarna in de oven. Volgens de verpakking moet de klei een half uur op 110 graden, maar om de kralen goed te laten smelten zet ik m op 120/130 graden en dan een half uur (of iets langer als de kralen nog niet mooi gesmolten zijn)

Kwam laatst een popje tegen dat ik 15 jaar geleden heb gemaakt van een soort houtpulp (wat je kon 'kleien')

Nadat ik m had gemaakt heb ik een boek gekocht voor het maken van poppen en er vervolgens noooooit meer iets mee gedaan. Komt helaas wel vaker voor bij mij....

EV, heb je blog gevonden. Ziet er goed uit (heb nog niet alles bekeken, dat ga ik straks doen). Mag ik vragen hoeveel die hartjes kosten?

Nu moet ik verder met een fotoalbum van onze vakantie. Pfff, daar gaat altijd zoveel tijd in zitten (bij mij in ieder geval)
anoniem_149694 wijzigde dit bericht op 19-07-2012 13:33
Reden: foto
% gewijzigd
Not my circus. Not my monkeys.
Wauw, Minas; wat een leuk koppie...!!! Zonde dat je daar niet meer mee doet. Maar je moet ook eigenlijk niet uit een boek gaan werken als je dit al zonder boek kan. Vind ik dan. Tenminste; ik koop zelf express geen boek op dit moment, omdat ik juist een beetje uit het hoofd wil aanfröbelen.

Als ik dan een boek ga opvolgen dan wordt het meer een 'taak' om alles 'goed' te moeten doen (volgens de aanwijzingen), en (ik spreek nu voor mezelf) dan is de kans groot dat ik me laat ontmoedigen omdat het niet goed genoeg 'lijkt' op een voorbeeld ofzo. Voor mij is het juist de lol om iets wat helemaal in je hoofd zit te vertalen naar iets 'echts'.
Wat is dat trouwens voor een houtpulp waar je het over had..? Maak je dat zelf? Hoe doe je dat dan..? (*mss doe ik nog ideeën op als alternatief voor papier machee*)
ikbebik, misschien was het wel papier-machépulp, dat kan ook. Ik ken papier-maché ook als stroken krant en behanglijm, maar die pulp noemen ze ook papier-maché. Heb ff gezoch en ja hoor, heb nog een zak liggen uit de hobbywinkel. Lijkt wel stof van papier zo fijn. Mengen met water en je hebt papierklei. Als het droog is kan je het schuren. En op de zak staat papier-maché.

Zal ik dan toch maar weer een poppetje maken.......
Not my circus. Not my monkeys.
quote:ikbenik schreef op donderdag 19 juli 2012 13:48 Wauw, Minas; wat een leuk koppie...!!! Zonde dat je daar niet meer mee doet. Maar je moet ook eigenlijk niet uit een boek gaan werken als je dit al zonder boek kan. Vind ik dan. Tenminste; ik koop zelf express geen boek op dit moment, omdat ik juist een beetje uit het hoofd wil aanfröbelen.

Als ik dan een boek ga opvolgen dan wordt het meer een 'taak' om alles 'goed' te moeten doen (volgens de aanwijzingen), en (ik spreek nu voor mezelf) dan is de kans groot dat ik me laat ontmoedigen omdat het niet goed genoeg 'lijkt' op een voorbeeld ofzo. Voor mij is het juist de lol om iets wat helemaal in je hoofd zit te vertalen naar iets 'echts'. Herkenbaar!
quote:minas-tirith schreef op 19 juli 2012 @ 14:21:

ikbebik, misschien was het wel papier-machépulp, dat kan ook. Ik ken papier-maché ook als stroken krant en behanglijm, maar die pulp noemen ze ook papier-maché. Heb ff gezoch en ja hoor, heb nog een zak liggen uit de hobbywinkel. Lijkt wel stof van papier zo fijn. Mengen met water en je hebt papierklei. Als het droog is kan je het schuren. En op de zak staat papier-maché.

Zal ik dan toch maar weer een poppetje maken.......

Jaaaa! DOEN! Leuk!

Enne; vlgs mij weet ik welke zakken dat je bedoelt...! Die heb ik zien liggen in een hobbiezaakje. (Niet gekocht omdat ze zo duur waren toen , maar zodra ik ze bij de Kruidvat of Action zie neem ik een paar aanhangers vol mee, haha! ) Dacht dat dat iss papierpoeder was, maar dat komt allemaal op hetzelfde neer; hout/papier; het IS allemaal van bomen uiteindelijk, hè...?

Maar bedankt voor de uitleg; dacht dat er mss één of ander zaagselachtig goedje bestond ofzo waarvan ik niet wist dat het er was.
Wat een prachtig koppie, Minas! Meer maken moet je vooral doen! Heb je deze helemaal uit het hoofd gedaan?

En het raadsel van ikbenik is bij dezen ook opgelost: er is papier-maché en papier-machépulp!

Ik ben druk aan het inpakken voor de vakantie, wat een zooi moet er toch mee met twee kinderen erbij...

Voordat ik hier echter voor 2 weken afscheid neem (nee, geen laptop mee op vakantie!) zal ik nog een aantal foto's neerzetten van oude en nieuwe knutsels.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Minas, leuk dat poppetje. Die hobby weer eens leven inblazen joh. Echt superleuk.
Marels, je bent heel erg. Ik ben nogal visueel ingesteld dus ik word nu achtervolgd door beelden van kabouters die ondeugende dingen doen .

Het leuke is dat iedereen reageert op mijn pop. Ik had vandaag bezoek van een paar heel stoere mannen en eerst negeerden ze haar (want als volwassen vent ga je toch niet met een pop spelen) maar uiteindelijk lieten ze haar dansjes doen, praatten ze tegen haar en riepen ze dat een winterjas met ingebreid schedelmotief haar vast heel goed zou staan.

Dus daar ben ik maar aan begonnen. Foto's volgen nog. En ik denk na over een naam. Ik overweeg verschillende categorieen:

- Totaal over the top gothic: Lacrymosa of Nymphadora

- Scandinavisch: Siv, Sissel, Agnethe

- Middeleeuws: Guinevere, Boudicca

- Hippie-achtig: Zonne, Bloeme, Ocean (dit soort namen vind ik vreselijk maar ook wel weer heel leuk)

- Vernoemd naar een beroemd (en leuk) persoon: Vivienne (Westwood), Dita (Von Teese), Doro (Duitse zangeres)

- Kort: Pip, Mim, Lola

- Iets Engels/Welsh/Schots/Iers (vanwege mijn fascinatie met dat deel van de wereld)

Suggesties zijn van harte welkom. Er loopt hier ergens een meisjesnamentopic, dat zal ik ook eens doornemen.
O, en ik vergeet de categorie schrijfsters helemaal! Dan zou het iets worden als: Anais (Nin), Sappho, Jane (Austen), Anne/Emily/Charlotte (Bronte), Virginia (Woolf), George (Sand), Doris (Lessing)...Ik hou van literatuur dus ik zou nog heel lang kunnen doorgaan.

Ik heb geen kinderen en merk dat ik het kiezen van een naam altijd onderschat heb. Er is zoveel keus! En dan mag ik ook nog eens kiezen voor totaal gestoorde namen want pop hoeft toch nooit naar school of kantoor.
Oh, drop, ik vind Dita echt heel erg passen bij je pop. Of Nymphodora! Wat een geweldig verhaal van die mannen trouwens. Zo zie je maar: kinderachtig bestaat niet, alleen kinderlijk! Wat goed dat je meteen begonnen bent met een stoere jas!
Een gouwe oude van mij (die ik over een paar dagen weer verwijder ivm herkenbaarheid):

een paar jaar geleden gemaakt voor een kinderkamer van een kind van familie, van verf, lint, kralen, vilt enz. enz.

*poeferdepoef*
En, zelfde verhaal, voor ander kind:

*poeferdepoefpoef*
Ik zou gaan voor tres gotique, Vampyrica ofzo

Heb net mijn nieuwe camera gekregen dus ben daar druk mee aan het knutselen, ik snap 'm nog niet geloof ik
Wat cool Akakia!

En Drop, Nymphadora vindt ik ook heel leuk. Wel een associatie met Harry Potter (Nymphadora Tonks).
Minas, wat een mooie pop.

Die schilderijen zijn ook mooi, Akakia.

EV, ik heb je gevonden hoor. Mooi blog,

Ik kende je verhaal van het forum. Het blijft onbegrijpelijk.
Mooi Akakia!

Wat bestaan er eigenlijk vreselijke namen. Wie noemt zijn kind nu Danietsja? Of Vanish? Hoop niet dat ik nu iemand beledigd heb die toevallig een kind met die naam heeft . Ik heb zelf een zeldzame naam waar ik vroeger veel mee gepest ben (leende zich namelijk perfect voor verbasteringen en melige rijmelarij) dus ik zou voor mijn kind niet iets heel buitenissigs kiezen. Maar met een pop kan ik dus helemaal losgaan. Hoe heet die vrouw van The Adams Family ook alweer?
Er zijn heeeeeel veeeeeeeeeel vreselijke namen.

Cheyenne bijvoorbeeld. Of Chloë. Of Sjofanni. Of Bloem

Ik vind die schilderijen heel cool Akakia!
Vanish? Serieus? Dat is een vlekkenverwijderaar! Hahahaha
marels, u hep mail!
Ik ziet ut.

't Jong was trouwens niet zo lelluk als dr voorganger, het was best een lief ding

(uit ervaring weet ik dat lilluke baby's ook nog wel aardig kunnen opdrogen).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven