Leeuwtjes en Maagdjes kletsen gezellig verder (incl. schema)

13-10-2007 21:28 1046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het topic van

Isabel en Lotte: 23/7/7

Brian: 16/8/7 en Lisanne 1/5/9

kleine BB boy: 18/8/7 en BB girl

Niek: 4/9/7 en zwanger uitgerekend in januari van een jongentje!

Norah: 9/9/7 Britt: 29/12/5 en Thijmen: 14/06/10

Merel:27/9/7 en Toby 4/7/10
Hoi!

Jeee Brian heeft doorgeslapen, joehoe haha! Ik zal voor je duimen morgen Danielle!

Maria die kleintjes kunnen idd zo lekker gefrustreedr raken he, als iets niet lukt.Maar zo te lezen duurt het niet lang meer voordat Job gaat kruipen, leuk!

Miss BB Norah eet nog lang niet zoveel als jouw kleintje. We zijn met 6 maanden begonnen met fruit `s ochtends en vanaf vanavond komt daar ook groente bij.Over 2 weken wil ik dan `s middags brood gaan geven met diksap oid.

Weet nog van Britt dat je echt het gevoel hebt alleen maar bezig te zijn om eten te geven, maar op een gegeven moment is er weer structuur en geven ze het zelf ook goed aan.

Aventura hoe gaat het met de meiden?Is de operatie goed geslaagd?

Nikki hoe gaat het met jou?

Hier heerst nu grote rust haha, de kids en vriend liggen alledrie te slapen.Mn vriend had gister een feest en is nog een beetje brak hihi.Vrijdag ga ik naar een feest maar blijf dan bij een vriendin slapen, kan ik lekker uitslapen!

xx Deb
Nou gister een wortelhapje gegeven, vies vond ze het!Ze deed heel enthousiast haar mondje open in de veronderstelling dat het fruit was, toen keek ze toch boos haha.
Hoi hoi,

Gister de 12 km gerend! Pfffff...2 km over het strand...regen en wind en koud....daarna waren mijn spieren zo stijf dat ik echt niet meer normaal kon rennen...Maar ik heb hem uitgerend! In 1 uur en 20 minuten dus absoluut niet goed...maar ja de eerste 7 a 8 km ging wel super goed dus het kwam echt gewoon door het strand..

In september ga ik voor de van dam tot dam loop. Dat is 16 km dus ga lekker verder met trainen!

Daniëlle.
Goed hoor dat je het gered hebt!

Norah vond gisteravond het wortelhapje wel lekker, blijf het nu een paar dagen geven totdat ze gewend is en daarna pas een andere smaak.

Nikki ik zag het topic dat je geopend hebt, gelukkig staat je korte koppie je goed! Is er al bekend wanneer de behandelingen beginnen?
Nee heb nog geen idee wannner de behandelingen gaan beginnen, wou er vandaag even achteraan bellen, ik ga waarschijnlijk meedoen aan een soort van Europees onderzoek waar mee ze gaan kijken of de tumor ook met minder chemo's te behandelen is dan de standaard aantal. Ik zou deze week een gesprek hebben met die arts van het UMCG, ben nu namelijk in behandeling bij ons plaatselijk ziekenhuis, maar als ik daar aan mee wil doen dan moet ik naar ziekenhuis in Groningen UMCG.

Operatie neusamandelen is me honderd procent meegvallen, was 's avonds al weer lekker thuis.

Was van het weekend wel echt moe, gewoon van alles, het vele denken alle ziekenhuis bezoekjes. Heb eigenlijk nog geen tijd gehad om het te beseffen cq een plaatsje te geven. Voorzover dat lukt.

Danielle, goed dat je het hebt uitgerent, en Brian doorgeslapen, goed zeg. Hoe ging het vannacht?

Debje, bij Redmer was worteltjes ook favoriet, net als bruine bonen, hij is niet dol op iets met groene groente, dan heeft hij met een half potje wel genoeg, hij houdt zijn kaken dan stijf op elkaar.

Miss B, redmer krijgt ook nog 4 flessen, maar denk dat al met al ongeveer 3,5 flessen zijn. Hij krijgt ook nog geen brood tussen de middag, mag al wel las ik maar daar wou ik meebeginnen als hij 7 maanden is.

Maria, Job dus al pogingen tot kruipen, Redmer doet het soms ook wel dat hij zijn knietjes onder zijn buikje wil doen, maar van mij mag hij wel eerst leren van uitzichzelf weer terug op zijn rug te rollen.

Ga van de week voor een pruik kijken, spannend maar eng tegelijk! Echt confronterend allemaal.
Hey,

Nikki, heb je gister nog gebeld? Weet je al meer, wanneer de chemo's gaan beginnen? Lees ook op je andere topic mee. Is M al een beetje aan je haar gewend?

Brian heeft jammer genoeg maar 1 nacht doorgeslapen....blijf hoop houden...zal vast in één keer ook weer over zijn.

Deb, Brian eet nu alles wat we hem voorschotelen. Zolang we er maar een schepje appelmoes doorheen doen. We hebben nu appelmoes zonder zoetstoffen en voor 99 procent appel dus dat vind ik dan niet zo erg..

Maria, al pogingen tot kruipen! Brian raakt ook gefrustreerd op zijn buik maar het duurd nog wel even voordat hij gaat kruipen. Hij gaat nu naar achter ipv naar voren...

Spierpijn is eindelijk over! Ga volgende keer maar nog meer trainen..

Daniëlle
Ik moet donderdag voor gesprek naar het UMCG en dan hoor ik meer informatie over dat onderzoek waar ik voor in aanmerking kom.

Jammer dat hij niet meer doorslaapt, we zullen het hem toch maar eens zeggen dat het nu toch wel tijd wordt!
Hallo,

Hier was ik ook weer eens.....

Nikki, gelukkig is de operatie aan je neusamandelen meegevallen! En spannend of je mee mag doen aan dat onderzoek. Ik kan me voorstellen dat een pruik confronterend is, dan wordt het allemaal zo echt he! Nou dikke knuffel voor jullie hele gezin!!!

Danielle, wat hebben we toch een lekkere nachtbrakertjes! Zullen we er voor gaan, dat ze voor ze 1 zijn heerlijk doorslapen. Oh wat lijkt me dat heerlijk s'avonds gaan slapen en pas de volgende ochtend wakker worden, mmmm.

Maria, hier ook een meisje wat graag wil kruipen. Ze zit telkens op handjes en knietjes en dan maar met haar kontje wiebelen, maar ze komt (nog) niet vooruit. Echt schattig en het valt mij nog mee hoe rustig ze eronder blijft dat het nog niet lukt. Maar al rollend komt ze toch wel waar ze wil.

Verder ben ik ook erg vrolijk vandaag, want ik heb weer een nieuwe baan! Ik ben toch nog aangenomen bij de jeugdgezondheidszorg, dus helemaal super!!! Deze baan wil ik namelijk al sinds ik klaar ben met de HBO-V, nu zo'n 5 jaar geleden en nu is het eindelijk gelukt!!!!!!

Groetjes, Lenna
Jeetje! Allemaal bijna kruipende kindjes! Brian wil wel maar komt nog niet verder als zijn armen strekken en af en toe zijn beentje naar de zijkant bewegen. Hij gaat meestal achteruit omdat hij alleen zijn armen gebruikt en dat is erg frustrerend! Haha.

Lenna,droomdroomdroom hoop wel dat hij vóór zijn eerste verjaardag doorslaapt hoor!

Dacht dat je deze baan al had! Welke baan had je hiervoor dan?

Nikki, ga het hem zeggen zo als ik de avondfles geef...helpt vast!

Hoe was je gesprek vandaag?

Daniëlle
Nikki, las net dat je niet in aanmerking komt voor dat onderzoek. Wat ontzettend balen zech. Ga echt duimen voor je dat je het ook met minder chemo's kan doen. Wel prettig dat je het in het plaatselijk ziekenhuis kan doen. Je gaat toch veel tijd in het ziekenhuis doorbrengen en dan is het fijn dat je niet zo ver hoeft te rijden.

Je krijgt een oproep wanneer je kan beginnen? Heb je enig idee hoe lang dat gaat duren? Lijkt me echt frustrerend. Aan de ene kant wil je die chemo's natuurlijk niet maar aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je zo snel mogelijk wil beginnen! Dan wordt er tenminste wat aan gedaan..Dat wachten lijkt me ook niets.

Daniëlle
Ik denk dat ik volgende week wel ga beginnen hoor, daar had de internist het ook over, nu zo snel mogelijk beginnen. Ik bel maandag gewoon even van hoe en wat. En net wat je zegt, ik wil heel graag dat er iets aan gedaan wordt, maar vind het ook doodeng!
Lijkt mij ook doodeng..Heb je niet veel aan maar toch..
Jammer nikki, dat je niet mee mag doen met het onderzoek. Maar inderdaad, minder reistijd is ook heel fijn. En ik vind het heel logisch dat je het eng vindt, dat zou iedereen hebben.

Danielle, ik was eerst aangenomen als verpleegkundige in de thuiszorg en nu dus alsnog voor de jeugdgezondheidszorg.

Groetjes, Annelies
Dag allemaal,

He, Lenna is gewoon nog voor mij op het forum en ik vond mezelf al zo vroeg!!

Balen Nikki, dat je niet mee mag doen met het onderzoek. Hoop dat je nu snel mag beginnen en dat je lijf goed op de behandeling reageert zonder dat je er heel ziek van wordt. We gaan vast allemaal voor je duimen en je energie sturen.

Is jullie dame al gewend aan je korte koppie en ben jij het al??

Moeilijk om dingen een plaats te geven als je in zo'n sneltrein stapt (of eigenlijk wordt gezet). Ik weet niet op welk forum je nog meer schrijft (kan ik misschien wel ergens zoeken??) maar hopelijk mag je inderdaad volgende week beginnen.

Lenna/Annelies super een nieuwe baan!! gefeliciteerd!! Wanneer begin je en wat ga je doen bij Jeugd gezondheidszorg?? Grappig he dat de kleine lieverds gewoon geduldig blijven oefenen. Gisteren is het Job op het bed gelukt om met een soort van kruip/duw gang van links naar rechts te gaan. Maar op de vloer is het vooral wiebelen met het kontje en inderdaad dan uiteindelijk gewoon aan de rol! Heel schattig ik merk echt dat ik soms wel 10 minuten vol bewondering naar het mannetje kan kijken. En dat terwijl het hier altijd best een heksenketel is als iedereen thuis is. Op de een of andere manier besef ik blijkbaar dat ik beter heel veel van hem en de rest kan genieten nu zo nog zo dichtbij zijn want wat worden ze snel groot. En ja, ik klink nu als een oma.............zucht maar het is ook waar. Onze eerste kon ik wel groot kijken, al die ontdekkingen en dingen die nog kwamen waren zo super. Bij onze derde had ik dat helemaal niet meer, en nu ook niet, geniet vooral van het nu en elke fase is ook een beetje afscheid nemen, net als de kleertjes die je in de doos doet.

Maar ik ben ook heel blij dat hij groeit dus dat is altijd dubbel.

Hoe groot en zwaar zijn die van jullie nu??

Job is ongeveer 68 cm en 8 kg.

Enne, ik hoop ook dat Job gaat doorslapen voor zijn 1ste hoor! Want ook die is nog wel twee keer of meer wakker 's nachts maar wel steeds korter, dus we gaan de goede kant op. (Dit zeg ik overigens niet om 5.30 uur als je het mij dan vraagt)

Zo ga nu naar huilend mannetje toe, de anderen zijn aan het sporten en de kleine dame zit lekker voor Mega Mindy.

Die is namelijk superstoer aldus onze dame.

Groetjes en misschien tot later,

Maria
Nikki, wat ontzettend balen dat je niet in aanmerking komt voor het onderzoek.Wel fijn om dichterbij huis te zijn.

Logisch dat je het doodeng vind, lijkt me ook, ik zal heeel hard voor je duimen dat het allemaal een beetje mee gaat vallen voor je...

Lenna gefeliciteerd met je nieuwe baan!Heb je het al verteld op je werk?Daar zullen ze wel balen, maar niets aan te doen hihi.

Maria het gaat ook eht superhard!Ik heb Britt ook groot gekeken, nu geniet ik veel meer van de babytijd.

Norah is nu 7.5 kg en 67 cm.

Norah maakt nog geen aanstalten tot kruipen hoor, alleen veel rollen.

Gister ben ik wezen stappen, merk dat ik echt niet zo goed meer tegen drank en laat opblijven kan.Om half 3 ging bij mij echt het lich uit!Ik slipe bij een vriendin dus heb nog redelijk kunnen uitslapen ( 10 uur ), maar ben toch best gaar.

Tot snel!

xx Deb
Nikki, ik hoop dat de behandelingen meevallen dat het snel achter de rug is. En dat je dan de draad weer op kunt pakken en dit als een nare droom achter je mag laten!

Lenna, gefeliciteerd met je nieuwe baan? Hoeveel uur ga je werken?

Danielle, is vannacht weer beter gegaan? En wat ben jij sportief zeg, petje af!

Maria, dat heb ik ook, kijk kleine BB zowat op z'n fietsje, maar bij elke mijlpaal moet ik wel ff slikken.

Vandeweek kwam z'n eerste tandje door en de 2e komt er ook al aan. Verder kan ie redelijk zitten dus in de kinderstoel krijgt hij nu eten.

We zijn afgelopen maandag naar het CB geweest en kreeg nog wat tips mee m.b.t. eten. Pap, brood, warme hap en volle yoghurt en om 20 uur een fles opvolgmelk met nutrix. Want de flessen erin proppen vond ik echt niet leuk meer, hij wil gewoon niet uit een fles drinken op het moment.

En, ik schrok ervan, hij is nu 75 cm en 9810 gram... Mijn man en ik zijn niet klein, maar allebei niet zo'n forse baby geweest. Ach, als hij gaat lopen zal het wel goed komen.

Hoe hebben jullie het trouwens gedaan met de overgang naar zomertijd?

Wij gaan over 2 weken met vakantie naar Tenerife en hij is nu net weer gewend aan zomertijd en daar gaat de klok weer een uur terug om vervolgens 2 weken later de klok weer vooruit te zetten. Gewoon maar meegaan met het ritme van de lokale tijd? Iemand tips?
Annelies (of wil je gewoon lenna genoemt worden), jgz baan lijkt me ook vele malen leuker! Gefeliciteerd!

Maria, Brian is nu 73 cm en 9 kg! Ik heb het wel, dat ik Brian echt groot kijk. Waarschijnlijk heb ik dat bij de volgende ook niet meer. Nee 5:30 is net te vroeg he. Met 6 uur ben ik wel tevreden!

Miss-B, die kleine is inderdaad lekker groot! Maar hij is toch niet te zwaar? Qua gewicht zit hij op de bovengrens maar qua lengte ver daarboven dus mooi in verhouding toch?Tenerife! Lekker hoor! Brian had absoluut geen last van de zomertijd en was meteen omgeschakeld. Had gehoopt dat hij nu een uurtje later wakker zou woden...das dus niet het geval. Zou gewoon kijken hoe het gaat denk.

Vannacht heeft hij weer doorgeslapen tot 6! Was wel weer lekker.

Geven jullie trouwens nog een avondvoeding? Ik wel ben van plan om donderdag te stoppen. Het is volgens mij gewoon gewenning. Heb al 2 keer geprobeerd om het niet te geven maar dan werd hij er uiteindelijk ietsje later wel gewoon wakker voor. Ik heb nog nooit dan een speentje gegeven. Ga ik volgende week denk proberen. Gister avond was ik bij deb en werd hij 23:00 zelf wakker voor avondvoeding. We waren nog middenin een film en wilde dus nog niet naar huis. Gewoon een speentje gegeven en hij sliep gewoon verder...Ben dus benieuwd..

Wil in September de van dam tot dam loop lopen (16 km....) zit hij alweer vol! Probeer morgen nog om via een goed doel mee te lopen. Hoop dat het lukt!

Daniëlle.
Hallo,

Mm, ik geloof dat Laura toch echt de kleinste is hier. Ze is nu ongeveer 66 cm en tussen de 7,5 en 8 kilo( bijna hetzelfde als Norah). Maar ja, haar beide ouders zijn ook klein dus het is wel logisch.

Maria, ja heerlijk he, ik kan ook zo een half uur naar Laura kijken. En wat betreft groot kijken, dat doe ik nu bij de eerste al niet. Ik vind baby's namelijk helemaal super.

Debje, leuk stappen! Moet ik ook maar weer eens gaan doen. En ze waren niet heel blij op mijn werk, ik was er net(en ik was nog niet eens begonnen omdat ik thuis zit met gescheurde enkelbanden), maar ja. Ze feliciteerden me wel!

Danielle, lekker dat Brian goed geslapen heeft. Wat betreft de avond voeding, Laura komt altijd uit haar zelf en een speentje wil ze niet, dus helaas....

Groetjes Lenna
En over mijn werk, ik ga dus werken als verpleegkundige op het consultatiebureau. Het is als oproep en maximaal 3 dagen per week. Morgen ga ik even bellen of er al meer bekend is over wanneer ik kan worden ingewerkt, ik heb er in ieder geval helemaal zin in!!

Ik heet inderdaad Annelies, maar gebruikte hier nog altijd mijn nickname Lenna. Maar het maakt me niet zoveel uit , want mensen die mij kennen weten toch wel wie ik ben. Ik bedoel hoeveel mensen hebben op 27 augustus 2007 een dochter gekregen die Laura Jolie heet....

Iedereen een prettige zondag! Annelies
Hoi hoi,

Hoe is het bij iedereen?

De kleine man is wat hangerig en had vandaag 38,5 graden (is dat verhoging of koorts?). Heb 'm maar met alleen z'n pyamajasje in slaapzakje ingestopt onder dekentje.

Hij heeft één tand en de volgende komt eraan, hadden jullie baby's dan ook last van verhoging?

Kreeg de tip van het CB om z'n laatste fles om 19 uur te geven ipv 20 uur (hij ging dan nog altijd een uurtje slapen voor 20 uur), maar sinds een paar dagen wil hij bijna niet slapen tussen 19 en 20 uur of heel even en begon dan te krijsen.

Dus, zojuist om 19 uur de fles en normaal drinkt ie dan wel 240 cc maar nu ruim 100cc. Hij wilde echt niet meer en heb 'm maar ingestopt. Nog wel wat protest hoorde ik, maar nu is het stil... Ben heel benieuwd, of ie niet weer 's nachts gaat komen nu. Maar het is het proberen waard, we hadden toch al niet te klagen.
Hoi,

Lena, lijkt mij ook een super leuke baan! Als oproep heb je dan wel een minimum aantal uren dat je werkt?

Miss B, Brian heeft nog geen tandjes maar ze kunnen er inderdaad volgens mij wel koorts van krijgen. Zielig he.. Als hij maar minimaal de helft drinkt en 2 plasluiers per dag heeft maar dat zal hij vast wel hebben. Hoe laat gaat hij slapen nu dan? Brian ging alijd om 6 uur naar bed maar heb het nu weten te rekken tot half 7 en soms nog iets later. Jammer genoeg betekend dat niet dat hij dan ook later wakker wordt...

Brian heeft vannacht weer doorgeslapen!! Tot 6. Probeer hem dan een speentje te geven maar dan gaat hij niet meer slapen. Hoewel hij wel super moe is want na een kwartier beneden begint hij alweer te gapen en na een uur is hij niet meer te gnieten en maakt hij zijn favoriete klaaggeluidje weer haha. Ga morgen ochtend eens proberen om hem boven de fles te geven en dan weer in bed te stoppen. Ben benieuwd of hij dan weer is slaap valt! Maar echt heel fijn dat hij zo nu en dan weer doorslaapt!

Ben net naar een cabaret voorstelling geweest. Artsen die zelf een cabaretgroep hebben gevormd. Echt super grappig.

Nou ga zo de fles geven en lekker vroeg naar bed. Vanaf morgen heeft m'n vriend 2 weken vakantie dus dat is lekker! Mag hij er 's nachts en 's ochtends ook eens uit gnagnagna haha.

Nikki, heb gelezen dat je vandaag een afspraak met de internist had. Weet je al wanneer de chemo's beginnen?

Daniëlle.
Heb uit kunnen slapen tot 07:15!!!! Toen werd hij pas voor het eerst wakker dus ben er wel meteen uitgegaan.

Hij heeft gewoon doorgeslapen, twee nachten achter elkaar echt super!

Moest hem gisteravond echt wakker maken (moest echt mijn best doen) dus vanaf vanavond geven we geen avondfles meer. Spannend...
Nou Danielle, gefeliciteerd!! Dat klinkt goed, het gaat echt de goede kant op! Straks hoef je 'm niet eens meer wakker te maken voor z'n fles om 23 uur!

Kleine BB krijgt nu de laatste fles tegen 19 uur, en na een boekje lezen ging ie gisteravond rond 19.15 uur z'n bed in. Nog wel onder protest, want het is helemaal nieuw dat ie vroeger z'n fles krijgt. Toen ik om 22 uur even bij 'm ging kijken stootte ik wat om in z'n kamer en werd ie wakker... Gelijk brullen maar ben na een aai over z'n bol weer weg geslopen.

Wat wel minder is, is dat we a.s. vrijdag naar de dermatoloog moeten. Hij heeft sinds z'n geboorte een moedervlek die nu dikker is geworden en die nagekeken moet worden. Beter nu dan later vind ik.
Wat lekker Danielle, dat Brian heeft doorgeslapen! Ik ben jaloers....Hier nog steeds niets wat op doorslapen lijkt.

En ik heb geen minimum aantal uren, maar ze zeiden dat je wel veel kan werken dus daar gaan we maar vanuit.

Miss BB, wat vervelend dat je mannetje koorts heeft. Ja 38,5 is koorts vanaf 37,5 is verhoging en boven de 38 is koorts. Hoop dat het vandaag weer over is.

Nikkie, hoe is het met jou, ben je al begonnen met de chemo's? En hoe zijn je kinderen er tot nu toe onder? Ik denk vaak aan je, dikke knuffel voor je hele gezin.

Groetjes, Lenna
Gister weer naar het ziekenhuis geweest voor een gesprek over het hoe en wat van de chemokuren en de datum is vastgesteld wanneer we gaan beginnen. A.s dinsdag 15 april is het zover om 9 uur krijg ik mijn eerste chemo toegediend. Ik moet een uur voor dat ik het infuus in krijg al medicatie slikken tegen de misselijkheid en dan krijg ik het infuus ingediend. Vervolgens zal ik 3 uur lang aan het infuus moeten zitten om alle medicatie (dus de chemo)toegediend te krijgen. En vervolgens kan ik gewoon weer naar huis gaan. En dan 2 weken eerst weer bloedprikken, om te controleren hoe het gehaalte van mijn witte bloedcellen is is dat goed, dan zal de volgende chemo worden toegediend.

Heb een heleboel informatie meegekregen naar huis, waaronder een waslijst met bijwerkingen. En wanneer ik moet bellen met het ziekenhuis bij bepaalde bijwerkingen, zoals koorts, zodra ik koorts heb moet ik gelijk bellen met het ziekenhuis, ook is het 's nachts dan met de spoedeisende hulp. En als ik dan zulkse dingen hoor, tja dan is het echt he, ik ben echt ziek. En ik moet heel wat doorstaan om beter te worden en dat wordt ik ook wel. Maar toch soms heb ik nog de illussie dat het niet zo is, dat het allemaal een grote fout is. Maar helaas, ik ben wel ziek. En vanaf dinsdag zal ik er tegen aan moeten. En dan het doel voor ogen houden dat ik beter zal worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven