Myanmar/ Birma

12-08-2011 09:02 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan met de kerst 3 weken naar Azië, we vliegen dit keer op Bangkok. Nu hebben wij gekeken naar Birma en dat lijkt ons een geweldig mooi land, heeft iemand ervaringen? Wat moet ik echt niet missen en waar kan ik het beste de binnenlandse vluchten boeken? We willen graag 2 weken rondreizen en daarna nog 6 dagen naar het strand om te relaxen. Is het strand in Birma een aanrader of toch relaxen in Thailand? Alle tips zijn welkom!
Weet niet of je duikt, maar ik heb gehoord dat je er fantastisch kunt duiken... Weet iemand of je in Birma mobiel bereik hebt en of er internet is?
Mobiel bereik toen ik er was nog niet. Internet toen wel, maar alleen in internetcafeetjes en heeeeeeeel traag, laat staan wifi op je hotel. Veel sites zijn geblokkeerd, maar de wizzkids die in de internetcafeetjes werken weten dat soms voor je te omzeilen zodat je toch op gmail kan. Maar zorg voor de zekerheid dat je ook op de webmail van je kpn/xs4all e.d. kan.
Prachtig land!

Er zijn simkaarten te koop die je in je telefoon kunt doen. Op mijn reisweblog staan tips voor guesthouses, google Loes op reis.
Ben je met die simkaarten ook bereikbaar vanuit het buitenland? Ik las namelijk dat ze alleen binnen Birma werken.

Ik wil er ook graag heen, maar alleen als ik bereikbaar ben. (ben een keer een week niet bereikbaar geweest en toen werd er dus een familielid erg ziek)
Ja, met de simkaart kun je gebeld worden vanuit het buitenland. Zolang je er tegoed op hebt staan, want het kost je een paar cent per minuut om gebeld te worden.

Daarnaast kun je ook via email bereikbaar zijn voor mensen thuis, want op veel plaatsen is internet beschikbaar.
Ok, bedankt voor de info. Sharry veel plezier en wellicht tot ziens
Bedankt voor je info Loes! ik heb al verschillende mailtjes gestuurd naar guesthouses maar zonder resultaat. Je krijgt vaak geen reactie terug. Ik heb in Yangon en Ngapali wat gereserveerd en voor Bagan heb ik ook wat gevonden. Nu nog Mandalay en Inle. Ik zie wel dat de prijzen ontzettend gestegen zijn, wij gaan alles vliegen en dat kost bij elkaar 1100 dollar.
@Mayou hoe is het in Maleisie? ik ben er afgelopen januari nog geweest in Langkawi en KL en afgelopen mei in Vietnam.

Echt super Azië, ze zeggen over Myanmar dat je niet te lang moet wachten ivm de drukte en de prijzen gaan flink omhoog!
Alles goed hier. Lekker warm enzo. Zitten nog te twijfelen over Birma, Laos en Cambodja trekt ook. Hoe vond je Vietnam?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven