Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd in het grootschalig handelen in kleding

20-07-2012 21:45 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte Heer/Mevrouw,

4 weken geleden heb ik een brief ontvangen van een advocaat, dat ik wordt beschuldigd in het Grootschalig handelen in kleding. En dat ik een celstraf van 4 jaar kan krijgen, en of een boette van 75.000 euro. Mijn verhaal is: 3 maanden geleden heb ik 10 broeken gekocht, in een winkel waar ik LEGAAL btw over heb betaald, voor 10 stuks 480 euro heb betaald, gekocht in 2 winkels, vervolgens heb ik er zelf 4 gehouden, 2 verkocht voor (40 euro en 50 euro). Ik heb er nog 4 over. Alleen wordt er nu gezegd dat ik per direct moet stoppen met het importeren van namaakartikelen, en dat ik nu omdat ik het via marktplaats heb verkocht BTW moet betalen. BTW dat betaalt niemand op marktplaats, en dat ik mijn WINSTEN moet overmaken die ik bij het verkopen heb gemaakt. Ik heb alle bewijzen getoond; waar ik het heb gekocht, hoeveel ik er voor heb betaald, dat ik het legaal heb ingekocht en niet via het internet of grootschalig heb ingekocht om met doel daarin te handelen. Vervolgens krijg ik te horen ja oke, u heeft nog steeds geen voldoende bewijs, vervolgens laat ik 140 artikelen zien op marktplaats waar mensen zelf ook verkopen en die krijgen niks te horen, maar ik wordt eruit gehaald. Nu moet ik een kwijtschelding betalen van 1700 euro, naar mijn mening vind ik dit echt belachelijk en vind ik dat ik niks verkeerds heb gedaan, de klanten die het hebben gekocht wisten het bij koop al dat het om namaak gaat, en dat ik geen winst hierop heb gemaakt, en mijn spullen heb verkocht die ik toen heb gekocht.

Wie kan mij helpen? En of antwoord geven... wat kan ik het beste doen? Want ik heb nooit een misdrijf gepleegd, niet eens een kauwgumpak gestolen.

Alvast bedankt,

Nico

Sorry voor de fouten.
Lees je de antwoorden hier nu ook of blijf je jezelf herhalen?
Welke advocaat in vredesnaam? Van wie???

Niet de jouwe.

Word je strafrechtelijk vervolgd? Ik betwijfel dat.

Veel te warrig dit.
Geen bijzonderheden
Je mag het niet verkopen als het nep is. Dit is inbreuk op het auteursrecht en merkenrecht en middels onrechtmatige daad kunnen ze je via de civiele weg aanklagen en het is ook strafbaar. Het zal hier wel gaan om een duur merk waardoor jij denk ik wel had kunnen weten dat het nep was.
quote:lionlily schreef op 20 juli 2012 @ 22:14:

[...]

Klopt wel, maar vaker gaat het wat keuriger als je geen grote krimmeneel bent Nou vergis je niet, heb genoeg het ook anders meegemaakt. Nee politie is niet mijn beste vrind laten we maar zeggen.
Je wordt er ingeluisd.. En ik sluit mij bij de rest aan.. Advocaat in de arm nemen /juridisch loket gaan.

Mijn zusje heeft het zelfde gehad ook via MP. Zij verkocht over gebleven spulletjes uit haar eigen salon. Ze had nieuwe collectie ingekocht en de oude collectie (die ze overigens geheel legaal heeft gekocht via groothandel e.d.) ging ze dus verkopen op MP. KReeg ze ook zo'n mooie brief.

Vervolgens hebben zusje & zwager afspraak met de politie gemaakt waar ze de brief hebben getoond. De politie heeft die gasten uiteindelijk gevonden ergens in Rotterdam meende ik. Ze hebben nog meer mensen hiermee opgelicht.

Er is genoeg te vinden op google hierover over deze oplichterspraktijken.
quote:jo1980 schreef op 20 juli 2012 @ 22:21:

Je mag het niet verkopen als het nep is. Dit is inbreuk op het auteursrecht en merkenrecht en middels onrechtmatige daad kunnen ze je via de civiele weg aanklagen en het is ook strafbaar. Het zal hier wel gaan om een duur merk waardoor jij denk ik wel had kunnen weten dat het nep was.Helder. Maar wie is de advocaat in deze? En wie klaagt betr aan?
Geen bijzonderheden
quote:jo1980 schreef op 20 juli 2012 @ 22:21:

Je mag het niet verkopen als het nep is. Dit is inbreuk op het auteursrecht en merkenrecht en middels onrechtmatige daad kunnen ze je via de civiele weg aanklagen en het is ook strafbaar. Het zal hier wel gaan om een duur merk waardoor jij denk ik wel had kunnen weten dat het nep was.Weet je wat nep is? Een zogenaamde fake-advocaat die zich voor doet als een advocaat en vage bedragen uit zijn mouwen schudt en daarbij het ook nog heeft over gevangenisstraf. Dat ligt bij de rechter, geen advocaat, geen politie, alleen rechter.
Wat een raar verhaal. Je hebt 10 broeken gekocht voor 480 euro totaal, dus 48 euro per broek, in de veronderstelling dat het merkbroeken waren. Later in je openingspost zeg je dat je 2 klanten van Marktplaats wisten dat het namaak was. Dus op de een of andere manier moeten ze dan toch ergens gehoord hebben dat het namaak was?

Zijn er überhaupt merkbroeken die voor dat bedrag worden verkocht? Vond je het zelf niet raar dat je zo goedkoop merkbroeken kon kopen? Doe je dit wel vaker of was dit de eerste keer?

Hoe dan ook, het verkopen van namaak is verboden. Zolang je geen bewijs hebt dat de verkoper van de broeken jou heeft voorgelogen, ben jij de schuldige.
quote:Zespri79 schreef op 20 juli 2012 @ 22:24:

Je wordt er ingeluisd.. En ik sluit mij bij de rest aan.. BRIEF VERSCHEUREN EN WEGGOOIEN !!

Mijn zusje heeft het zelfde gehad ook via MP. Zij verkocht over gebleven spulletjes uit haar eigen salon. Ze had nieuwe collectie ingekocht en de oude collectie (die ze overigens geheel legaal heeft gekocht via groothandel e.d.) ging ze dus verkopen op MP. KReeg ze ook zo'n mooie brief.

Vervolgens hebben zusje & zwager afspraak met de politie gemaakt waar ze de brief hebben getoond. De politie heeft die gasten uiteindelijk gevonden ergens in Rotterdam meende ik. Ze hebben nog meer mensen hiermee opgelicht.

Er is genoeg te vinden op google hierover over deze oplichterspraktijken. Slotje dan maar?
Yo, Mystery, haal die plaats eens voor je hoofd weg. Je wordt opgelicht door die advocaat. Het is NEP.
quote:mivida schreef op vrijdag 20 juli 2012 22:18 Ik begrijp niet dat jij tekst en uitleg geeft aan een zogenaamde advocaat. Tekst en uitleg geef je aan de politie en rechter en zelfs dan heb je nog recht op je zwijgplicht.Wat is jou advies? 1700 betalen, of naar de rechter?
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:27:

[...]

Wat is jou advies? 1700 betalen, of naar de rechter?mijn advies? Even de voorgaande reacties goed tot je door laten dringen.
Ben je benaderd door SNB REACT vanwege het verkopen van namaak?

Of handelt deze advocaat op eigen titel? Hoe dan ook, je redt het niet met een paar reacties van een forum. Laat een advocaat een brief schrijven naar deze organisatie of advocaat en uitleggen wat er aan de hand is.

En je schrijfstijl maakt niet echt veel duidelijk. je maakt veel te lange zinnen en slaat wat stappen over waardoor het voor ons lastig te lezen is.
Ik lees het zo: merk is boos en heeft zelf advocaat in dienst of in de arm genomen. Ze willen het onderling met to oplossen door schadeloosstelling midddels 1700 te laten betalen. Doet hij dat niet dan overwegen ze aangifte te doen en kan hij die maximale straf krijgen als rechter hem daarvoor veroordeeld.
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:27:

[...]

Wat is jou advies? 1700 betalen, of naar de rechter?NEP!!!!!!!!
Geen bijzonderheden
quote:mivida schreef op vrijdag 20 juli 2012 22:18 Ik begrijp niet dat jij tekst en uitleg geeft aan een zogenaamde advocaat. Tekst en uitleg geef je aan de politie en rechter en zelfs dan heb je nog recht op je zwijgplicht.Wat raad je mij aan 1700 betalen of rechtbank?
quote:yasmijn schreef op 20 juli 2012 @ 22:32:

[...]

NEP!!!!!!!!
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:33:

[...]

Wat raad je mij aan 1700 betalen of rechtbank?

Waarom rechtbank? Ben je veroordeeld dan? Waarom betalen? Heb je geld teveel?
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:33:

[...]

Wat raad je mij aan 1700 betalen of rechtbank?Lees jij wel?
Heb je überhaupt een dagvaarding ontvangen?
Mystery.. ik raad je aan om maandag naar een juridisch loket te gaan en daar te laten checken wat er met die brief aan de hand is. Hoogstwaarschijnlijk is de brief nep. En had je er nooit op moeten reageren.

Het juridisch loket kan je beter advies geven dan wij hier.
Het gaat om een echte advocaat gevestigd in Eindhoven advocaten Detink de advocaat heeft mij zelf vaak gebelt, en is ook op de site te zien. Het gaat niet om een nep advocaat. Kortom ik heb de broeken legaal gekocht, en wordt uitgemaakt voor grootschalige handelaar, ik heb et legaal ingekocht en dat ik het verkoop is mijn recht want ik heb heb betaald en niet gestolen en of geimporteerd. Het gaat om de merk tre religion die hebben de advocaat ingehuurd o dit op te lossen. Alleen na alle bewijs, kan ik of die 1700 betalen of voor de rechter gesleept worden. Dat is het
Of check je soms of wij het geloofwaardig vinden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Heeft die advocaat aangifte gedaan? Is dat bekend?
Of beter gezegd: de gedupeerde die je dus een loer wilt draaien. Heeft die aangifte gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven