Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd in het grootschalig handelen in kleding

20-07-2012 21:45 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte Heer/Mevrouw,

4 weken geleden heb ik een brief ontvangen van een advocaat, dat ik wordt beschuldigd in het Grootschalig handelen in kleding. En dat ik een celstraf van 4 jaar kan krijgen, en of een boette van 75.000 euro. Mijn verhaal is: 3 maanden geleden heb ik 10 broeken gekocht, in een winkel waar ik LEGAAL btw over heb betaald, voor 10 stuks 480 euro heb betaald, gekocht in 2 winkels, vervolgens heb ik er zelf 4 gehouden, 2 verkocht voor (40 euro en 50 euro). Ik heb er nog 4 over. Alleen wordt er nu gezegd dat ik per direct moet stoppen met het importeren van namaakartikelen, en dat ik nu omdat ik het via marktplaats heb verkocht BTW moet betalen. BTW dat betaalt niemand op marktplaats, en dat ik mijn WINSTEN moet overmaken die ik bij het verkopen heb gemaakt. Ik heb alle bewijzen getoond; waar ik het heb gekocht, hoeveel ik er voor heb betaald, dat ik het legaal heb ingekocht en niet via het internet of grootschalig heb ingekocht om met doel daarin te handelen. Vervolgens krijg ik te horen ja oke, u heeft nog steeds geen voldoende bewijs, vervolgens laat ik 140 artikelen zien op marktplaats waar mensen zelf ook verkopen en die krijgen niks te horen, maar ik wordt eruit gehaald. Nu moet ik een kwijtschelding betalen van 1700 euro, naar mijn mening vind ik dit echt belachelijk en vind ik dat ik niks verkeerds heb gedaan, de klanten die het hebben gekocht wisten het bij koop al dat het om namaak gaat, en dat ik geen winst hierop heb gemaakt, en mijn spullen heb verkocht die ik toen heb gekocht.

Wie kan mij helpen? En of antwoord geven... wat kan ik het beste doen? Want ik heb nooit een misdrijf gepleegd, niet eens een kauwgumpak gestolen.

Alvast bedankt,

Nico

Sorry voor de fouten.
Beter ga je naar het Juridisch Loket, hier kom je niet verder. Niet dat hier geen kennis zit, maar eerder dat jouw plaat overslaat...
Ga eens langs bij de politie en vraag of dit geen oplichting is.

*schud hoofd en vraagt zich af hoe dom mensen kunnen zijn*
Mysstery dat is het niet.. -----> MAANDAG NAAR EEN JURIDISCH LOKET GAAN !!!

Trouwens zusje heeft dat geneuzel ook gehad met foto's op haar website. Zusje had de foto legaal op haar website staan via leverancier en een of ander malafide bedrijfje stuurde een advocaat op haar af met ook de keuze of naar de rechtbank of 2500 euro betalen. Zwager had daar eerst op gereageerd met een nette brief. Maar ze dramden maar door en toen heeft hij een brief terug gestuurd dat alles via hun advocaat moest verlopen. En toen is er nooit meer een reactie opgeweest. OVer dat hele fotogebeuren daar is toen nog iets op tv over geweest ik meende bij kassa o.d. Waren meer mensen met foto's op websites die ze legaal hadden verkregen maar in eens van iemand bleken te zijn die ze had opgekocht voor een habbekrats ofzo.

MIjn partner heeft een eigen zaak , weet je hoevaak hij telefoon en mails krijgt van die malafide zaakjes ? Dagelijks 10x zo ongeveer met een of ander klets praatje dat hij een abbonement ergens op heft of een advertentie heeft geplaatst en moet betalen etc.. OPTIEFEN met die lui
En nog beter gezegd: die advocaat wilt het op een onderonsje gooien met jou, zonder politie of rechter.
quote:mivida schreef op vrijdag 20 juli 2012 22:41 Of beter gezegd: de dupeerde die je dus een loer wilt draaien. Heeft die aangifte gedaan?de advocaat zelf die gaat aangifte doen in de naam van het merk en bedrijf true religion, dus ik kan een overeenkomst maken om het te betalen of naar de rechter.
quote:Enn schreef op vrijdag 20 juli 2012 22:40 Of check je soms of wij het geloofwaardig vinden?nee, of ik gewoon gelijk heb en niks verkeerds heb gedaan
quote:mivida schreef op vrijdag 20 juli 2012 22:41 Of beter gezegd: de gedupeerde die je dus een loer wilt draaien. Heeft die aangifte gedaan?de advocaat zelf zou aangifte doen in de naam van het bedrijf true religion die de advocaat hebben ingehuurd ik moest als laatst of 1700 betalen of er zou aangifte bij de politie gedaan worden.
Mystery.. nogmaals --> juridisch loket
Je wordt gechanteerd! Niet intrappen en vooral ook niet meer reageren. Alles wat jij aan die advocaat vertelt, kunnen zij tegen jou gebruiken. Laat ze maar aangifte doen. Er is geen rechter die jou hiervoor veroordeelt, echt niet! En aan die rechtzaak, als die er al komt, ben je echt geen 1700 euro kwijt!
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:44:

[...]

de advocaat zelf die gaat aangifte doen in de naam van het merk en bedrijf true religion, dus ik kan een overeenkomst maken om het te betalen of naar de rechter.Voor laten komen. Ik blijf erbij dat je erin geluisd wordt, maar als jij denkt en gelooft van niet? Dan raad ik je aan een advocaat te nemen en de boel voor te laten komen. Dan is het jouw woord tegen die van de tegenpartij. En dan? Rechter bepaald. Niet zij en niet jij, maar rechter. Ze hopen trouwens dat je betaald (als dit echt is, maar dat betwijfel ik).
50 euro voor een nepbroek?
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:45:

[...]

nee, of ik gewoon gelijk heb en niks verkeerds heb gedaanHet aanbieden van nep-artikelen mag niet en is strafbaar. Je hebt dus wel degelijk iets verkeerds gedaan.

linkje

De vraag is echter of het advocatenkantoor wat contact met jou heeft opgenomen je oplicht of daadwerkelijk is ingehuurd door het oorspronkelijke merk.

Hier ga je alleen achter komen door zelf ook een advocaat op de zaak te zetten. Dus maandag meteen even naar (daar is 'ie weer) het Juridisch Loket!
quote:mystery77 schreef op vrijdag 20 juli 2012 22:03 Ik heb dus die 10 broeken gekocht in een winkel, die waren nep, maar dat wist ik zelf niet omdat ik dacht het is een LEGALE winkel ik betaal keurig BTW en er is niks aan de hand, en het feit dat ik die dan wil verkopen heb ik recht op, ik heb dat betaald, en heb er zowiezo geen winst op gemaakt, en dan moet ik dan een boete betalen slaat gewoon nergens op vertel ik alles aan die advocaat wat die wil horen, moet ik vervolgens nog steeds 1700 euro betalen om de zaak te sluiten.wijs die winkel aan waar je het hebt gekocht!
Sorry ik ben verdwaald, is dit het vrijmiboto? Heb dorst.
Ik pas en ga weer even verder, zonder een true religion. Dat is dan weer jammer. Voor een leuk prijsje en nog wat verdere tips van mijn kant neem ik er graag 1 van jouw hand.
quote:mivida schreef op 20 juli 2012 @ 22:43:

En nog beter gezegd: die advocaat wilt het op een onderonsje gooien met jou, zonder politie of rechter.Wil, niet wilt!
quote:luni schreef op 20 juli 2012 @ 23:04:

[...]

Wil, niet wilt!

Joh?

Jij bent van de taalpolitie?

Doe normaal joh. Ik tik wilt en als ik dat tik dan is dat zo. So sue me.
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:45:

[...]

nee, of ik gewoon gelijk heb en niks verkeerds heb gedaanJe gaat nergens op in. In 1 posting zeg je dat je niet wist dat het nep was en in de andere schrijf je dat 2 klanten van MP wisten dat het nep was, dus dan wist jij het toch ook!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vind het wel ongeloofwaardig dat je niet wist dat het nepbroeken waren. Die broeken zijn 200/400 dollar per stuk. Jij ziet ze voor 50 en koopt er gelijk 10 en zet er vervolgens een paar te koop op mp. Vaag verhaal.
TO heeft nog wel een advocaat in de aanbieding.
quote:luni schreef op 20 juli 2012 @ 23:04:

[...]

Wil, niet wilt!Tjongejonge...pffft
Troll
quote:VotesforLeo schreef op 20 juli 2012 @ 23:10:

[...]

Tjongejonge...pffftLuni wil ook een broek. Of is het wilt?
quote:mivida schreef op 20 juli 2012 @ 23:11:

[...]

Luni wil ook een broek. Of is het wilt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven