Geld & Recht alle pijlers

Beschuldigd in het grootschalig handelen in kleding

20-07-2012 21:45 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte Heer/Mevrouw,

4 weken geleden heb ik een brief ontvangen van een advocaat, dat ik wordt beschuldigd in het Grootschalig handelen in kleding. En dat ik een celstraf van 4 jaar kan krijgen, en of een boette van 75.000 euro. Mijn verhaal is: 3 maanden geleden heb ik 10 broeken gekocht, in een winkel waar ik LEGAAL btw over heb betaald, voor 10 stuks 480 euro heb betaald, gekocht in 2 winkels, vervolgens heb ik er zelf 4 gehouden, 2 verkocht voor (40 euro en 50 euro). Ik heb er nog 4 over. Alleen wordt er nu gezegd dat ik per direct moet stoppen met het importeren van namaakartikelen, en dat ik nu omdat ik het via marktplaats heb verkocht BTW moet betalen. BTW dat betaalt niemand op marktplaats, en dat ik mijn WINSTEN moet overmaken die ik bij het verkopen heb gemaakt. Ik heb alle bewijzen getoond; waar ik het heb gekocht, hoeveel ik er voor heb betaald, dat ik het legaal heb ingekocht en niet via het internet of grootschalig heb ingekocht om met doel daarin te handelen. Vervolgens krijg ik te horen ja oke, u heeft nog steeds geen voldoende bewijs, vervolgens laat ik 140 artikelen zien op marktplaats waar mensen zelf ook verkopen en die krijgen niks te horen, maar ik wordt eruit gehaald. Nu moet ik een kwijtschelding betalen van 1700 euro, naar mijn mening vind ik dit echt belachelijk en vind ik dat ik niks verkeerds heb gedaan, de klanten die het hebben gekocht wisten het bij koop al dat het om namaak gaat, en dat ik geen winst hierop heb gemaakt, en mijn spullen heb verkocht die ik toen heb gekocht.

Wie kan mij helpen? En of antwoord geven... wat kan ik het beste doen? Want ik heb nooit een misdrijf gepleegd, niet eens een kauwgumpak gestolen.

Alvast bedankt,

Nico

Sorry voor de fouten.
Ik zou rechtsbijstand inschakelen want ik denk niet dat iemand je op een forum kan helpen hiermee.
En deze advocaat is geregistreerd etc? Ze kunnen je namelijk nog wel meer wijs maken.
Verder mededelen dat correspondentie of elk ander contact dan ook via jouw advocaat gaat.
Laat je niet gek maken.
Negeren, hier klopt geen jota van. Helemaal niks mee doen.

Laat het gaan, zoals ik het zie, heb je niks verkeerds gedaan.
Geen bijzonderheden
Een advocaat beschuldigt je van grootschalig handelen? Volgens mij wordt je opgelicht waar je bij staat. Dit soort dingen horen toch via de politie te gaan?
Hmmm raar verhaal... misschien kan je bij het juridisch loket (er zit er een in Utrecht vlak naast het station) navraag doen. Succes iig.
Ja en wat nellaaa zegt sowieso. Totdat je officiële papieren krijgt zou ik niks doen. En anders rechtsbijstand.
quote:nellaaa schreef op 20 juli 2012 @ 21:56:

Een advocaat beschuldigt je van grootschalig handelen? Volgens mij wordt je opgelicht waar je bij staat. Dit soort dingen horen toch via de politie te gaan?Inderdaad, raar verhaal
wat vreemd zeg! Ik zou zelf een advocaat inschakelen, want volgens mij sta jij gewoon in je recht
Van wie is die advocaat? Van het bedrijf waarvan je nepartikelen hebt verkocht?
Nepartikelen verkopen is wel strafbaar ja, maar dan zou het via de politie moeten gaan. Tenzij dit een civiele claim is van het bedrijf die de echte goederen verkoopt.
Maar hoe zit dat met dat namaak dan?? Zijn het dan namaak replay en zo?
Ik heb dus die 10 broeken gekocht in een winkel, die waren nep, maar dat wist ik zelf niet omdat ik dacht het is een LEGALE winkel ik betaal keurig BTW en er is niks aan de hand, en het feit dat ik die dan wil verkopen heb ik recht op, ik heb dat betaald, en heb er zowiezo geen winst op gemaakt, en dan moet ik dan een boete betalen slaat gewoon nergens op vertel ik alles aan die advocaat wat die wil horen, moet ik vervolgens nog steeds 1700 euro betalen om de zaak te sluiten.
Die winkel was in Nederland? Je wist niet dat het nep was?

Je dacht echte te kopen?
Neem even een kalmeringstabletje en lees vervolgens even wat hier gezegd wordt Mystery.....
Heb je een brief van de politie gehad? Dit moet je echt krijgen, sowieso om langs te komen op het bureau om je verhaal te vertellen. Vanuit daar kan er eventueel een zaak van gemaakt worden, maar om 10 broeken lijkt me dat nogal stug. Dus hier klopt niets van, ga snel naar de rechtsbijstand en bewaar alle communicatie goed! Leg een logboek aan e.d..
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:03:

Ik heb dus die 10 broeken gekocht in een winkel, die waren nep, maar dat wist ik zelf niet omdat ik dacht het is een LEGALE winkel ik betaal keurig BTW en er is niks aan de hand, en het feit dat ik die dan wil verkopen heb ik recht op, ik heb dat betaald, en heb er zowiezo geen winst op gemaakt, en dan moet ik dan een boete betalen slaat gewoon nergens op vertel ik alles aan die advocaat wat die wil horen, moet ik vervolgens nog steeds 1700 euro betalen om de zaak te sluiten.Maar je schrijft dat je eerlijk tegen de mensen hebt gezegd dat het nepartikelen waren op MP?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:lionlily schreef op 20 juli 2012 @ 22:07:

Heb je een brief van de politie gehad? Dit moet je echt krijgen, sowieso om langs te komen op het bureau om je verhaal te vertellen. Vanuit daar kan er eventueel een zaak van gemaakt worden, maar om 10 broeken lijkt me dat nogal stug. Dus hier klopt niets van, ga snel naar de rechtsbijstand en bewaar alle communicatie goed! Leg een logboek aan e.d..Zelfs dit kan ook anders, ze plukken je zomaar van de straat. Hijs fijn!
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 21:45:

Geachte Heer/Mevrouw,

4 weken geleden heb ik een brief ontvangen van een advocaat, dat ik wordt beschuldigd in het Grootschalig handelen in kleding. En dat ik een celstraf van 4 jaar kan krijgen, en of een boette van 75.000 euro. Mijn verhaal is: 3 maanden geleden heb ik 10 broeken gekocht, in een winkel waar ik LEGAAL btw over heb betaald, voor 10 stuks 480 euro heb betaald, gekocht in 2 winkels, vervolgens heb ik er zelf 4 gehouden, 2 verkocht voor (40 euro en 50 euro). Ik heb er nog 4 over. Alleen wordt er nu gezegd dat ik per direct moet stoppen met het importeren van namaakartikelen, en dat ik nu omdat ik het via marktplaats heb verkocht BTW moet betalen. BTW dat betaalt niemand op marktplaats, en dat ik mijn WINSTEN moet overmaken die ik bij het verkopen heb gemaakt. Ik heb alle bewijzen getoond; waar ik het heb gekocht, hoeveel ik er voor heb betaald, dat ik het legaal heb ingekocht en niet via het internet of grootschalig heb ingekocht om met doel daarin te handelen. Vervolgens krijg ik te horen ja oke, u heeft nog steeds geen voldoende bewijs, vervolgens laat ik 140 artikelen zien op marktplaats waar mensen zelf ook verkopen en die krijgen niks te horen, maar ik wordt eruit gehaald. Nu moet ik een kwijtschelding betalen van 1700 euro, naar mijn mening vind ik dit echt belachelijk en vind ik dat ik niks verkeerds heb gedaan, de klanten die het hebben gekocht wisten het bij koop al dat het om namaak gaat, en dat ik geen winst hierop heb gemaakt, en mijn spullen heb verkocht die ik toen heb gekocht.

Wie kan mij helpen? En of antwoord geven... wat kan ik het beste doen? Want ik heb nooit een misdrijf gepleegd, niet eens een kauwgumpak gestolen.

Alvast bedankt,

Nico

Sorry voor de fouten.Dus je wist wel dat het nep was?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:mystery77 schreef op 20 juli 2012 @ 22:03:

Ik heb dus die 10 broeken gekocht in een winkel, die waren nep, maar dat wist ik zelf niet omdat ik dacht het is een LEGALE winkel ik betaal keurig BTW en er is niks aan de hand, en het feit dat ik die dan wil verkopen heb ik recht op, ik heb dat betaald, en heb er zowiezo geen winst op gemaakt, en dan moet ik dan een boete betalen slaat gewoon nergens op vertel ik alles aan die advocaat wat die wil horen, moet ik vervolgens nog steeds 1700 euro betalen om de zaak te sluiten.Nogmaals, blijf het niet schrijven, je laat je gek maken.
quote:mivida schreef op 20 juli 2012 @ 22:12:

[...]

Zelfs dit kan ook anders, ze plukken je zomaar van de straat. Hijs fijn! Klopt wel, maar vaker gaat het wat keuriger als je geen grote krimmeneel bent
Ik heb het gekocht in een winkel in Nederland, ik heb de adressen en alles dat ik het als een bewuste koper heb gekocht, het feit dat ze nep waren, kan zo zijn. Maar dat ik dan een geld boette kan krijgen va 75.000 euro van het verkopen van mijn gekochte broeken, slaat nergens op. Ik ben opgelicht en niet andersom, ik heb maar 2 broeken verkocht voor de zelfde prijs wat ik er voor heb betaald. En nu moest ik van de advocaat mijn leveranciers opgeven, En alle broeken inleveren, btw betalen omdat ik via marktplaats heb verkocht... En zo niet dan moet ik naar de rechter, vervolgens bewijs ik alles aan woe ik het hwb verkocht, waar ik het heb verkocht en krijg ik te horen ja dit is niet genoeg, en om een rechtzaak te verkomen moet ik 1700 euro betalen om het dossier te sluiten. Anders moet ik 7000 euro proceskoste betalen, maar sie advocaat luistert niet. Hoop dat dit helpt
Ik begrijp niet dat jij tekst en uitleg geeft aan een zogenaamde advocaat. Tekst en uitleg geef je aan de politie en rechter en zelfs dan heb je nog recht op je zwijgplicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven