K-Kerkklokken!
zondag 22 juli 2012 om 10:29
Waar dienen die dingen vandaag de dag nog voor? Hebben kerken überhaupt een vergunning om herrie te produceren op zondagmorgen? Mensen hebben toch al meer dan een eeuw een eigen wekker? En als dat nou het enige was...
Waarom luiden die klokken ook nog de hele week door elk half uur om de tijd aan te geven? Niets zo funest voor je fragiele nachtrust als een kerkklok die twaalf slaat om middernacht. Wat bezielt die kerken, wie zit daar nou op te wachten? Vrij achterlijk gedoe anno 2012.
Waarom luiden die klokken ook nog de hele week door elk half uur om de tijd aan te geven? Niets zo funest voor je fragiele nachtrust als een kerkklok die twaalf slaat om middernacht. Wat bezielt die kerken, wie zit daar nou op te wachten? Vrij achterlijk gedoe anno 2012.
zondag 22 juli 2012 om 10:34
zondag 22 juli 2012 om 10:40
zondag 22 juli 2012 om 10:42
Kerken zijn snachts vaak stil. En op zondag roepen ze hun bezoekers. Er zijn kerken waar ik aan de hand van het wel of niet horen weet wat voor weer het morgen wordt. Hebben veel functies hoor, die klokken. Moet je eerlijk zeggen dat ik blij ben (en nee, dat heeft verder niet met welke mening ook te maken) dat er geen moskee in de buurt is. Dan 1000x liever kerkklokken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:kadanz schreef op 22 juli 2012 @ 10:38:
[...]
Mens, ik woon er hemelsbreed 750 meter vandaan en nog galmen ze in mijn slaapkamer. Wat wil je dat ik doe? Hutje op de hei?
Dan heb je nog mazzel dat je niet naast een moskee bent gaan wonen.
En ja, als jij je stoort aan dergelijke geluiden dan zul je moeten verhuizen.
[...]
Mens, ik woon er hemelsbreed 750 meter vandaan en nog galmen ze in mijn slaapkamer. Wat wil je dat ik doe? Hutje op de hei?
Dan heb je nog mazzel dat je niet naast een moskee bent gaan wonen.
En ja, als jij je stoort aan dergelijke geluiden dan zul je moeten verhuizen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 22 juli 2012 om 10:43
quote:frizzy schreef op 22 juli 2012 @ 10:41:
Kadanz daar wen je toch heel snel aan? Ik heb jaren naast een kerk gewoon en ondanks dat ik een slechte slaper ben werd ik er nooit wakker van.Ja, het went...totdat je de slaap een keertje niet kan vatten en vroeg uit bed moet. Elk half uur word je in volle glorie herinnerd aan het feit dat er weer een half uur slapeloos is verstreken. Zo nutteloos.
Kadanz daar wen je toch heel snel aan? Ik heb jaren naast een kerk gewoon en ondanks dat ik een slechte slaper ben werd ik er nooit wakker van.Ja, het went...totdat je de slaap een keertje niet kan vatten en vroeg uit bed moet. Elk half uur word je in volle glorie herinnerd aan het feit dat er weer een half uur slapeloos is verstreken. Zo nutteloos.