Ramadan vraagje

23-07-2012 16:33 234 berichten
Beste Viva dames en enkele heer,

Mijn buurman, ik woon in een protiekflat, houdt dezer dagen ramadan. Nu kwm ik afgelopen zaterdag tot een rare ontdekking. Om twee uur snachts stopt er een taxi voor de deur, voor 1 van mijn flatgenoten. Mijn ramadanhoudende buurman vond dit niet kunnen, vanwege ramadan. Hij is hier snachts bij een buurvrouw aan de deur geweest en gedreigd om de volgende keer er 'iets' aan te gaan doen. Toen zij de deur dicht deed, heeft hij hard tegen die deur lopen aanschoppen, zo hard dat mijn vloer er van trilde. Daarna een hoop gescheld en gesla met deuren.

Ik zat rechtop in bed van schrik en vind het eigenlijk heel dreigend gedrag.

Er wonen hier ook honden in het portiek en deze blaffen ook wel eens snachts. Maar dat kan je gewoon bijna niet tegenhouden. (gebeurt misschien 2 keer in de week)

Is het nou normaal dat je tijdens ramadan geen geluidsoverlast produceert? Dus ook geen taxi voor de deur? (heb het niet over feestjes ed. )

Ik kan er niets over terug vinden op internet, alhoewel mijn google kunsten niet echt mega goed zijn, maar dit verbaasd me zo.

Iemand die mij kan vertellen of dit normaal is?

Edit: Vraag m.b.t. of geluidmaken tijdens ramadan not done is; is beantwoord. Gaat hier dus verder ook niet om.
Alle reacties Link kopieren
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 17:37:

[...]

Ik vind drugs dealen vanuit mijn portiek een grotere inbreuk maken op mijn leefomgeving dan iemand die vanwege de overlast van een dealer uit z'n plaat gaat eerlijk gezegd.

En dat ben ik niet met je eens. Het enige wat ik lees, is dat hij niet zo heel erg mengt met de buren (nou, dat doe ik ook niet... het eerste jaar ben ik ook niet veel verder gekomen dan "hoi" tegen mijn buurvrouw) en dat hij uit zijn plaat gaat om de zoveelste middernachtelijke taxi die komt voor zijn drugsdealende buurman. Wat me volledig gerechtvaardigd lijkt.

Ik vind drugs dealen ook heftiger ( zou er niet willen wonen eerlijk gezegd) maar iemand die agressief tegen deuren aanschopt kan behoorlijk angstaanjagend zijn.

Alhoewel ik zelf het verhaal nu toch anders vindt met die drugsdealende buurman. Dacht eerst dat het om een nette zakenman ging die tot laat werkte.

Maar ondanks dat vind ik dat je niet de ramadan dan moet opvoeren als reden.

Zeg dan wat het werkelijke probleem is: dat je overlast hebt van de drugsdealende buurman en maak daar melding van. Werk met andere buren samen om hem weg te krijgen. Nu is hij de boosdoener en gaat drugsdealende buurman gewoon met zijn zaakjes door.
Love...miss..will never forget you..
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:44:

[...]

Ga ik doen, hoop dat er verder niets meer voorvalt snachts. En als hij echt last heeft van die dealende buurman, dan lijkt het mij dat hij daar wat van kan zeggen/aangifte doen/o.i.d.Nee daar moeten JULLIE wat aan doen!! Niet alleen de buurman maar samen werken.
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 17:43:

[...]

Buitenproportioneler dan drugs dealen vanuit een portiekwoning? Waarbij al die junks dus ook langs jouw voordeur komen? Midden in de nacht?

Grappig, ik zou daar toch echt een groter probleem mee hebben.

Tja. Ik heb ook drugsdealende buren gehad wherever ik woonde. Ik had er geen last van dus van mij mogen ze komen.

Overigens komen die junks in de meeste gevallen niet langs in de flat maar komt de dealer het daar kopen(en die gebruiken doorgaans niet) en verkoopt de dealer het weer ergens op straat.

Beetje slimme dealer wil die gasten echt niet in zn huis hebben.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:44:

[...]

Ga ik doen, hoop dat er verder niets meer voorvalt snachts. En als hij echt last heeft van die dealende buurman, dan lijkt het mij dat hij daar wat van kan zeggen/aangifte doen/o.i.d.Je zou het hem eens kunnen vragen. Kun je hem meteen vertellen dat je zoiets ook de wijkagent kunt bellen. En dat dat constructiever werkt dan de deur proberen in te trappen. Is maar een ideetje hoor...
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 17:43:

[...]

Buitenproportioneler dan drugs dealen vanuit een portiekwoning? Waarbij al die junks dus ook langs jouw voordeur komen? Midden in de nacht?

Grappig, ik zou daar toch echt een groter probleem mee hebben.Aangezien ik daar geen overlast van ondervind, heb ik daar inderdaad geen probleem mee. Tenminste, ik kan er weinig aan veranderen zonder bewijs.
@duffije

"quote: billyjean schreef op 23 juli 2012 @ 17:22 :

[...]

jij bent blond!!! Ja en met trots :D, maar goed, ik had mijn mening gegeven, deze heb ik niet juist verwoord en daarvoor had ik mijn excuses al aangeboden."

ok bij deze mijn excuses aan jou.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:46:

[...]

Aangezien ik daar geen overlast van ondervind, heb ik daar inderdaad geen probleem mee. Tenminste, ik kan er weinig aan veranderen zonder bewijs.

Ga toch eens een gesprek aan met de buurman die boos was!!

quote:Twinkle1001 schreef op 23 juli 2012 @ 17:21:

[...]

Nou nee, slachtfeest valt dit jaar pas in oktober. uhm ik neem aan dat je begrijpt dat ik dat wens, als het slachtfeest is. Zo zullen ze mij deze week geen vrolijk kerstfeest wensen...
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:39:

[...]

Dat mag de deurschoppende buurman dan doen, ik heb daar geen enkel belang bij. Verder is het vragen om problemen om dealende buurmannen aan te geven, als daar geen bewijs voor is.

Dit snap ik dan weer niet.

Je hebt een drugsdealende buurman maar doet daar niets mee?

Als het escaleert een keer tussen dealer en een klant zijn die trappen tegen de deur kinderspel bij vergeleken hoor.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 17:25:

Stabilo: eid mubarak of als je je tong daarover breekt: fijn suiker of offerfeest.Bedankt!
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 17:44:

[...]

Ik vind drugs dealen ook heftiger ( zou er niet willen wonen eerlijk gezegd) maar iemand die agressief tegen deuren aanschopt kan behoorlijk angstaanjagend zijn.

Alhoewel ik zelf het verhaal nu toch anders vindt met die drugsdealende buurman. Dacht eerst dat het om een nette zakenman ging die tot laat werkte.

Zeg dan wat het werkelijke probleem is: dat je overlast hebt van de drugsdealende buurman en maak daar melding van. Werk met andere buren samen om hem weg te krijgen. Nu is hij de boosdoener en gaat drugsdealende buurman gewoon met zijn zaakjes door.

Eens.

Vind dat TO het verhaal ook behoorlijk gekleurd verteld heeft. Als er "een keer" een taxi stopt om een uur 's nachts is dat natuurlijk een heel ander verhaal dan wanneer er avond aan avond taxi's aan de deur staan op uren dat de andere buurman probeert te slapen.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 17:44:

[...]

Zeg dan wat het werkelijke probleem is: dat je overlast hebt van de drugsdealende buurman en maak daar melding van. Werk met andere buren samen om hem weg te krijgen. Nu is hij de boosdoener en gaat drugsdealende buurman gewoon met zijn zaakjes door.Ik weet niet of hij last heeft van de drugsdealende buurman, maar als dat inderdaad zo is, dan moet hij daar wat van zeggen. Hij is de boosdoener omdat hij in de nacht zo tekeer gaat onder het mom van ramadan. En dat vind ik raar. En daarom vraag ik me af of iets is wat ik heb gemist, of dat dat niet zo is.
Zo, ik ben weer klaar met dit onderwerp.. Je zeurt maar een eind heen.
EWA, nee dit heeft niets met de ramadan te maken.

Maar zo te horen woon je gewoon in een K-buurt.
quote:billyjean schreef op 23 juli 2012 @ 17:38:

jou westerse bechaving !Jouw westerse beschaving.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:46:

[...]

Aangezien ik daar geen overlast van ondervind, heb ik daar inderdaad geen probleem mee. Tenminste, ik kan er weinig aan veranderen zonder bewijs.

Tuurlijk kun je dat wel, dat wil je alleen niet. Als jij de dingen die jij ziet en hoort, meldt bij de politie, dan hebben ze in ieder geval een signaal dat er iets speelt in jouw portiek. Dat kan hen weer aanleiding geven om het wat beter in de gaten te houden, zodat zij er misschien wél iets mee kunnen.

Jij hoeft het bewijs niet te vergaren hè. Een vermoeden is voldoende om de politie te verwittigen. Dan kunnen zij bepalen of ze daar verder iets mee willen of niet. Uit zichzelf gaan ze het taxiverkeer in jouw straat niet bijhouden natuurlijk.
Slotje erop!
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 17:49:

[...]

Eens.

Vind dat TO het verhaal ook behoorlijk gekleurd verteld heeft. Als er "een keer" een taxi stopt om een uur 's nachts is dat natuurlijk een heel ander verhaal dan wanneer er avond aan avond taxi's aan de deur staan op uren dat de andere buurman probeert te slapen.Ik heb mijn OP nog eens gelezen en heb er in het verhaal inderdaad niet bij stil gestaan dat er een dealer hier in het portiek woont. Dus sorry, inderdaad een beetje half verhaal zo. Was echt niet de bedoeling verder.
quote:purplesky schreef op 23 juli 2012 @ 17:50:

EWA, nee dit heeft niets met de ramadan te maken.

Maar zo te horen woon je gewoon in een K-buurt.Dat absoluut! En ben ook van plan asap te verhuizen.
Tja, dus wel een emmer met de bekende druppel, hehe we zijn er uit.
quote:EvenWatAnders schreef op 23 juli 2012 @ 17:49:

[...]

Ik weet niet of hij last heeft van de drugsdealende buurman, maar als dat inderdaad zo is, dan moet hij daar wat van zeggen. Hij is de boosdoener omdat hij in de nacht zo tekeer gaat onder het mom van ramadan. En dat vind ik raar. En daarom vraag ik me af of iets is wat ik heb gemist, of dat dat niet zo is.

Tuurlijk is je moslim-buurman de boosdoener. Sjee, hoe haalt hij het in zijn hoofd om boos te worden op die drugsdealer die naast je woont. En nog met herrie ook! Schande! Die man moet bij kop en kont gepakt worden en het portiek uit gegooid worden!

Echt, ik zou er de wijkagent voor bellen!

@ twinkle

"quote: billyjean schreef op 23 juli 2012 @ 17:38 :

jou westerse bechaving ! Jou w westerse be s chaving."

beschaving verkeerd geschreven?? Oooowwwieee

jouW

thank you
En ga even een praatje aan met de buurman waarom ie zo boos was.. Wel net zo netjes.
quote:qwerttu schreef op 23 juli 2012 @ 17:51:

[...]

Tuurlijk kun je dat wel, dat wil je alleen niet. Als jij de dingen die jij ziet en hoort, meldt bij de politie, dan hebben ze in ieder geval een signaal dat er iets speelt in jouw portiek. Dat kan hen weer aanleiding geven om het wat beter in de gaten te houden, zodat zij er misschien wél iets mee kunnen.

Jij hoeft het bewijs niet te vergaren hè. Een vermoeden is voldoende om de politie te verwittigen. Dan kunnen zij bepalen of ze daar verder iets mee willen of niet. Uit zichzelf gaan ze het taxiverkeer in jouw straat niet bijhouden natuurlijk.

Dat willen ze dus niet omdat er geen bewijs of verdere aanwijzingen zijn. Ja, heb gecheckt. Ja, elke dag 5 politie auto's door de straat. Er veranderd niets en heb er dan ook echt geen last van.

Wat Ruza ook al zei, die gast laat echt niet iedereen binnen.
@twinkle

Op iphone tik je soms verkeerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven