dagje uit met begeleider

24-07-2012 18:01 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb autisme en ben 26. en ik ga met mn ambulante begeleider een dagje uit naar een pretpark.gewoon leuk. waarom doet een begeleider dat met clienten en is dat normaal?
Dat is leuk voor je! Begeleiders gaan mee om er voor te zorgen dat alles goed gaat, zodat jij een leuke dag kunt hebben. Dat gebeurt heel vaak. Soms gaat er ook familie mee. Veel plezier in het pretpark!
Eh vraag het na bij de instelling?
ja dat vond ik zeker leuk en ik ga graag een dagje naar het pretpark. ik vroeg me gewoon af.. wie nog meer met hun begeleider gewoon een dagje uit gaat of iets anders doet?
Ik ben begeleider en ik ga ook weleens een dagje met een bewoner weg. Pretpark komt niet zo vaak voor, maar wel nieuwe kleren kopen bijvoorbeeld.
Ik werk als begeleider met autisten (wel een jongere doelgroep), en ik ga ook wel eens een dagje met ze weg. Bijvoorbeeld naar het zwembad op een rustig moment. Ik zorg er voor dat alles rustig en goed verloopt, en dat ik de cliënt kan 'helpen' als er iets gebeurd waardoor de cliënt niet meer weet wat hij of zij moet doen. Even rustig zitten, uitleggen wat er gebeurd, etc
En geniet er van natuurlijk!! Leuk hoor, naar een pretpark! Het lijkt me ook best spannend voor je. Heb je er zin in en weet je een beetje wat je kan verwachten?
Een vriend van me gaat als begeleider vaak met zijn cliënt mee naar een voetbalwedstrijd van zijn favoriete ploeg. Inderdaad zodat het een beetje prettig verloopt voor hem. Veel plezier in het pretpark!
quote:anoniem001 schreef op 24 juli 2012 @ 18:06:

ja dat vond ik zeker leuk en ik ga graag een dagje naar het pretpark. ik vroeg me gewoon af.. wie nog meer met hun begeleider gewoon een dagje uit gaat of iets anders doet?

Is het onderdeel van het werk van de begeleider of doet de begeleider dat in haar/zijn eigen tijd.

Een familielid (psycholoog) had als een van zijn taken het begeleiden van TBS-ers op familiebezoek en winkelbezoek enz.
Hai, wat goed! Je bent uit huis? Ga je naar een leuk pretpark?
Gaat het om dezelfde begeleider waar je eerder een topic over hebt geopend?
Ha die anoniempje!

Ik zou zeggen geniet er van en zet je telefoon uit . En ja hoor, begeleiders doen dat soort dingen soms. Mensen met autisme willen nou eenmaal ook wel eens leuke dingen doen, niet alleen maar kleren kopen of zo.
Ff vraagje: Anoniem001=smurf=coco95??
Als die begeleider daarvoor betaald krijgt is het gewoon zijn werk. Geniet van je dag en zoek er niks achter!
ik ga naar walibi toe. omdat ik daar graag eens naar toe wil gaan
jeetje we moeten ook altijd alles uit je sleuren he. Je reageert zo selectief.
quote:Some_One schreef op 24 juli 2012 @ 18:37:

Ff vraagje: Anoniem001=smurf=coco95??vroeg ik me ook af
Dat gebeurd vrij vaak, valt meestal ook onder de zorgvraag.

In feite helpen ze je dan met 'normale' (lees: neuro-typische) dingen ondernemen die je in je eentje misschien niet snel doet of iets dergelijks.

Gebeurd echt vaak, is niet gek.
"Wat heeft de wetenschap ooit voor ons gedaan?!" typte zij op haar blog.
Ja dat is een onderdeel van zijn werk. Maar waarom de vraag of dit normaal is?
Ik denk dat hij verliefd op je is.
Ga in therapie!
dagje uit is zeker leuk als zijn begeleider dat doet. en dagje pretpark doe ik niet snel alleen idd
quote:anoniem001 schreef op 24 juli 2012 @ 18:57:

ik ga naar walibi toe. omdat ik daar graag eens naar toe wil gaanLeuk toch! Geniet er maar gewoon van.
dankje wel
Hoezo is dat een onderdeel van zijn werk? dus zo iets is niet raar?
Nee, het is niet raar. Geniet van je dagje uit. En niet te vaak achter elkaar in de goliath! (ervaring)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven