Het aller-schetigste smelt-topic

25-07-2012 16:40 144 berichten
Komt m'n 2-jarige dochter spontaan naar me toe gerend vanmiddag, steekt haar armpjes naar me uit en zegt 'nuffu!'. Ik denk aaaaaaaaaah liefffffffff Heb ik haar in een innige omhelzing, is het volgende dat uit haar mondje komt 'koek!'.

Plemp je tenenkrommend-clichématige 'agossie' verhalen hier.

We moeten toch iets, gezien de komkommertijd, niet?
quote:ashley101 schreef op 25 juli 2012 @ 20:09:

Zoontje(6) en dochter(2,5) spelen samen in de tuin.

Ineens hoor ik mijn zoontje huilen.

Ik kijk uit het raam en zie dat z´n zusje hem troost.

Wat lief denk ik nog.

Paar tellen later precies hetzelfde.

Ik besluit om ze te bespioneren en wat zie ik?

Dochterlief slaat hem eerst om hem vervolgens te troosten.

De kleine heks!
quote:zimaja schreef op 25 juli 2012 @ 22:27:

Kinderen zijn zo lekker eerlijk: zoon 7 jaar zegt tegen mij terwijl ik nog in mijn ondergoed loop: "mama trek jij eens even een broek aan want dit ziet er echt niet uit! Wat een dikke kont!". kinderen en dronken mensen
Alle reacties Link kopieren
quote:elastiekje_ schreef op 25 juli 2012 @ 22:30:

Smeltmateriaal van nichtjes (1.5 en net 2.5):

Ik had ze een tasje gegeven met make-up, parfum, haarborstel, spiegel etc (nep). Zeg ik tegen hen: ga je maar opmaken, dan kunnen jullie samen op stap! Lekker dansen in de discotheek. Ik doe eerst voor hoe je lippenstift opdoet, hoe je parfum opspuit, hoe je je haren kamt enzo.

De kleinste maakt de hele tijd pssjt pssjt geluidjes met de nepparfum omdat ik dat zo voordeed (dat vond ik al zoooo schattig haha, ze kwam ook steeds langs mij om even pssjt pssjt te doen) en de oudste pakt steeds de kleinste bij de hand en zegt: "kom, we gaan op stap!".

Zie ik ze later in de keuken zitten, dansend op K3 muziek. Zegt de oudste ineens: "Ojee, we moeten naar huuuiwsss, isj al laat. Sijn geen leuke jongens hier" (hoe ze daarbij komt ). En vervolgens gaan ze samen op de speelgoedauto naar 'huis'.

Haha okee misschien dat je hier bij moet zijn, maar ik heb echt heel vertederd naar dat spelletje zitten kijken En me ook rot gelachen om de communicatie tussen die twee. De jongste kan net lopen en een paar woordjes en de oudste kan inmiddels praten, maar met een heel raar accent haha!Ik zie het wel voor me met jouw beschrijving
quote:amand1969 schreef op 25 juli 2012 @ 22:34:

[...]

kinderen en dronken mensen

Zoon vandaag tegen mij terwijl ik in mijn bikini buiten liggen. Goh mam sexy NOT!

Kan niet zeggen dat ik dan smelt, krijg t wel warm maar dan anders.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
(zoon, zes jaar) "mama wil je me vasthouden, want dan voel ik me zo goed"
quote:maze schreef op 25 juli 2012 @ 22:40:

(zoon, zes jaar) "mama wil je me vasthouden, want dan voel ik me zo goed"
quote:nederlandsevrouw schreef op 25 juli 2012 @ 22:38:

[...]

Zoon vandaag tegen mij terwijl ik in mijn bikini buiten liggen. Goh mam sexy NOT!

Kan niet zeggen dat ik dan smelt, krijg t wel warm maar dan anders.

Hoe oud is zoon? 15?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ook nog een lieve van mijn nichtje (1.5 toen): Mama, fogel heef gwooote plas gedaan (overeen grote regenplas). Ook weer HOE ze dat zei maakte het dat ik smolt
quote:Enn schreef op 25 juli 2012 @ 22:41:

[...]

Hoe oud is zoon? 15?Nog maar 9, begint wel vroeg hé
elke keer dat ze 'pappa ook!' zegt, of 'pappa doen!' Zucht. Je kunt zó verliefd zijn op je eigen kind.
Dochter (2,5 jaar) tegen kersvers babybroertje dat wat ligt te pruttelen in de kinderwagen:

'nie huilu, ik ben bij jou, ik ga nie weg'

(staat op d'r teentjes om z'n handje vast te houden)

En als ie dan later toch huilt, springt ze op van haar puzzel: ' ik moet even speentje geven. Kom zo terug'
agossie
quote:Lieveleen schreef op 25 juli 2012 @ 22:50:

Dochter (2,5 jaar) tegen kersvers babybroertje dat wat ligt te pruttelen in de kinderwagen:

En als ie dan later toch huilt, springt ze op van haar puzzel: ' ik moet even speentje geven. Kom zo terug'Echt schattig
quote:nederlandsevrouw schreef op 25 juli 2012 @ 22:46:

[...]

Nog maar 9, begint wel vroeg hé

Die jongen heeft geen smaak, niet naar luisteren.

(geintje)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:amand1969 schreef op 25 juli 2012 @ 22:48:

elke keer dat ze 'pappa ook!' zegt, of 'pappa doen!' Zucht. Je kunt zó verliefd zijn op je eigen kind.

Ja klopt en het wordt steeds leuker (zolang je niet in bikini bent )

Over puberteit kan ik nog niet mee praten, maar tot nu toe vind ik moeder zijn steeds leuker worden dus.
quote:Lieveleen schreef op 25 juli 2012 @ 22:50:

En als ie dan later toch huilt, springt ze op van haar puzzel: ' ik moet even speentje geven. Kom zo terug'
quote:Enn schreef op 25 juli 2012 @ 22:56:

[...]

Die jongen heeft geen smaak, niet naar luisteren.

(geintje)

Dat valt dus wel mee, hij is al 'op' 3 meisjes geweest en ik denk dat ik een leuke schoondochter krijg, want smaak heeft ie wel.

De gesprekken daarover doen me wel weer smelten. Dan breng je zo'n stoer ventje naar bed en dan gaat hij overleggen of hij nou wat moet zeggen, of een briefje schrijven. En wat moet hij dan zeggen of schrijven. Dan is hij toch ineens weer schattig!
Mijn dochter, toen 3 1/2 en net in het bezit van haar Spaansegriep vaccinatie, babbelde wat met haar vader over prikjes. Hij moest bloed laten prikken en zij vroeg of hij dan ook zo'n lieve dokter had als zij. Nou, vast niet net zo lief zegt hij. "En krijg je dan ook een ballon?" vraagt ze vol interesse. "Nee, papa krijgt geen ballon". Waarom dochter zegt: "je mag volgende keer wel naar mijn dokter, hoor papa. Dan krijg je wel een ballon"
Mijn zoontje van 19 maanden is helemaal gek op 'auwtoos'. Ij geef hem.rompertjes aan met autootjes erop. Staat hij op de commode met dat kleine lijfje en bolle buikje verrukt de autootjes op zijn romper aan te wijzen en dolgelukkig auto en toettoet te zeggen. Zo lief.

Vanmiddag zaten we even in de auto te wachten op n vriendin die snel de winkel in was. Zoon en zijn vriendje van 3. Voor ons het station, met treinen! Naast ons bouwplaats met hijskranen. Het gesprekje tussen die 2: oooooow, trein, ooooow kraan. En blij dat ze waren. Het ultieme uitje:-).
Zoon van 9 vorige week: "Als jullie niet zo streng waren had ik een beter leven gehad."
Toen mijn broertje nog wat jonger was zag hij een keer dat ik ongesteld was. 'Ohnee BWOED!' riep hij.

En hij rende weg. Even later kwam hij terug met een pleister. 'asjebieft voor bwoed!' en ik kreeg een kusje voor de pijn. Agossie!
quote:Roelfien schreef op 25 juli 2012 @ 23:04:

Zoon van 9 vorige week: "Als jullie niet zo streng waren had ik een beter leven gehad."
quote:malar schreef op 25 juli 2012 @ 23:03:

Mijn dochter, toen 3 1/2 en net in het bezit van haar Spaansegriep vaccinatie, babbelde wat met haar vader over prikjes. Hij moest bloed laten prikken en zij vroeg of hij dan ook zo'n lieve dokter had als zij. Nou, vast niet net zo lief zegt hij. "En krijg je dan ook een ballon?" vraagt ze vol interesse. "Nee, papa krijgt geen ballon". Waarom dochter zegt: "je mag volgende keer wel naar mijn dokter, hoor papa. Dan krijg je wel een ballon"Héérlijk overzichtelijk, de wereld wanneer je zo jong bent
Mijn zoon van net twee die elke avond voor hij gaat slapen in bed opnoemt wie hij allemaal lief vindt: Papa wief, mama wief, Broer wief, oma wief....en dat gaat zo rustig een kwartier door, want hij noemt iedereen op die hij kent!

Mijn zoon van 3,5 die net zindelijk is, vanmiddag in zijn blootje in de tuin speelt. Ineens op handen en knieën gaat zitten, een been optilt, plast en roept: mama ik kan het ook als een hondje!
snowy2 wijzigde dit bericht op 25-07-2012 23:17
Reden: typo
% gewijzigd
Ik heb (helaas) geen kinderen, heb ook niet echt iets met ieder kind maar sommige kindjes kunnen mij helemaal in de wauw-factor krijgen, met verve!

Járen geleden, ik sta de tuin te schoffelen. Komt een kereltje van amper drie turven hoog ineens aanlopen. Ventje blijft staan kijken en vraagt wat ik aan het doen ben.

"ik ben de ramen aan het wassen..."

Stilte

Even later, breeduit lachend : "neehee, jij is niet ramen wassen"

Ik: Nee lieverd, dat klopt, ik ben de tuin aan het doen"

Hij weer: "Heb jij geen meneer dan? "

Ik: "Jawel hoor, ik heb een meneer".

Hij: "waar is jouw meneer dan? "

Ik: "die is werken en centjes verdienen"

Hij: " O. Heb Jij ook kindjes?"

Ik: "Nee, ik heb geen kindjes"

Ventje staat nog even te kijken, loopt richting opa en oma, draait zich ineens om en zegt:

"Dat komt wel goed, ik vind jou lief"

En wég was hij.

Echt, ze konden me van mijn sokken halen, ik dweilde totaal in het geestelijke van pure aanbidding en kon dat kleine menneke zó opvreten.

EDIT: dat kleine menneke zal nu zo'n jaar of 22 zijn, heb hem nooit meer gezien, zo maar een voorbijgangertje aan de wandel met opa en oma maar in mijn hart zit hij nog steeds, een klein kereltje met een kuifje en de duimpjes in zijn broekrand. Op mijn netvlies gebrand, écht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven