Indonesië

25-07-2012 20:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
In oktober gaan ik & mijn vriend 2 weken naar Indonesië.

Nu zijn we aan het twijfelen over waar we naartoe willen.

En daarom vraag ik jullie mening.

Moeten we Java verkennen? En niet naar Bali gaan?

Of moeten we Java verkennen maar ook naar Bali?

Ikzelf wil graag naar Bali. Maar we hebben gehoord dat Java ook de moeite is.

Wat vinden jullie?
Ik vind Bali leuker dan Java, maar ik ben bevooroordeeld.
quote:dubbelvla schreef op 25 juli 2012 @ 20:09:

Ik vind Bali leuker dan Java, maar ik ben bevooroordeeld.Hoezo? Heb je ook dingen van Java gezien?
Ik ben op beide geweest, maar ik ben bevooroordeeld omdat wij een huis hebben op Bali.
Ik zou twee weken Bali doen.

Bali is geweldig en hoop ooit een huis daar te hebben.
Ik heb beiden gezien en mijn voorkeur gaat uit naar Java. Je zou ook 1 week Java kunnen doen (met alle highlights) en dan met de ferry naar Bali en daar eventueel een week uitstapjes maken en op het strand liggen. 2 weken vind ik voor Indonesie persoonlijk wel erg kort.
Oost Java (Borobudur, Prambanan, Bromo en nog wat) en dan nog 'n dag of 4-5 Bali.
Mee eens dat 't te kort is. Ik zou overigens gewoon vliegen van Java naar Bali, zeker als je zo krap in je tijd zit.
quote:dubbelvla schreef op 25 juli 2012 @ 20:11:

Ik ben op beide geweest, maar ik ben bevooroordeeld omdat wij een huis hebben op Bali.

Zo, das te gek zeg! Waar op Bali?

TO, ik zou de highlights van Java doen en relaxen op Bali. Heerlijk!
Ik zou alleen naar bali gaan. 2 weken is echt kort. Wij zijn 2.5 week op java geweest en 1.5 week op bali. Als ik 2 weken had dan lekker naar bali.
Wij hebben 1 week Bali en 1 week Java gedaan (en 1 week Lombok). Dat was prima om te doen! We moesten natuurlijk wel keuzes maken omdat je nou eenmaal niet alles kan zien maar we hebben alsnog zoveel gezien en gedaan en ik had het niet willen missen!!

Het leuke is dat je 2 eilanden meemaakt die zo divers zijn en verschillen! Dat maakt het superleuk. Bali is erg toeristisch, Java niet.

Bedenk bij jezelf hoeveel en wat je wil zien. Wij hadden in Bali 3 (mid)dagen dat we met een chauffeur op pad gingen en alle mooie 'belangrijke' tempels gezien hadden. Maar wij vinden het ook leuk om veel te zien in korte tijd.

Tip: Retourtje vliegen van Bali naar Yogyakarta.

Wat wij hebben gedaan en tips:

Na aankomst op Bali bleven we 4 dagen in Ubud. Vanuit Ubud kan je veel zien en doen in de omgeving en verder. Daarna 3 dagen bijv. Lovina, Sanur of wat je leuk lijkt.

Dan vliegen naar Yogyakarta.

4 dagen Yogya (vonden wij meer dan zat, 3 was ook oke geweest) en van daaruit dingen bezichtigen en bijv 2-3 dagen in de omgeving. Bromo hadden we overgeslagen ivm tijdsgebrek (kost je zo 3 dagen).

Je kan terugvliegen via Jakarta of anders weer terug naar Bali. Dat zou ik dan wel 1 dag voor vertrek al doen.
Mij leek 2 weken ook kort en daarom gingen wij 3.5. Maarrrr na 2 weken had ik echt het gevoel al 2 maanden te zijn weggeweest en bedacht ik me dat (stel, geen tijd/geld) 2 weken niet onhaalbaar is. Tuurlijk, hoe langer hoe beter, maar soms lukt dat niet :(

Java zou ik echt niet overslaan maar Bali ook niet dus ik zou het echt allebei doen!
Nu twee weken Bali en als je eens drie weken hebt over een paar jaar, 2 weken java en een week bali.
Zou echt geen 2 weken alleen maar op Bali willen zitten. Zou het zonde vinden om dan het mooie oost Java over te slaan. Of je moet alleen voor 't strand willen gaan, maar dan zou je Bali met de Gilis kunnen combineren.
Ben het wel met Elninjoo eens, ik zou (ook) niet 2 weken op alleen Bali willen zitten, zo bijzonder is het nou ook weer niet (vind ik).

En als je dan toch 2 weken Bali kiest zou ik een paar dagen naar een Gili eiland gaan want de stranden op Bali zijn niet zo mooi. (vond ik erg tegenvallen)
En wat moeten we absoluut zien op Java?
Wat ik al schreef:

Borobudur

Prambanan

Bromo vulkaan

Jakarta kun je skippen, vieze stad
Zou Java zekerrrr niet overslaan!!!

Jakarta is inderdaad vies maar daar hebben wij het ook heel erg leuk gehad!!

Zou het ook zonde vinden als je alleen oost Java zou bezoeken, maar ligt natuurlijk aan de tijd die je hebt.

Als je alleen oost java zou bezoeken dan mag de Ijen vulkaan zekerrrrr niet ontbreken!!!
Yogyakarta

Borobudur

Prambanan

Rijst velden

Bromo vulkaan zou ik overslaan ivm tijdgebrek.

Merapi kun je ook bezoeken die ligt in de buurt van Yogyakarta... misschien niet zo indrukwekkend als de Bromo maar ja je kan niet alles.
Eens met Elninjoo!

Is het niet mogelijk er 3 weken van te maken?
Nee we gaan 2 weken.

Als we te weinig hebben gezien gaan we later wel weer.

Wat zijn de mooiste stranden van Bali?

En is er verder nog iets te doen op Bali?
Bali heeft geen mooie bountystranden als je dat bedoeld? Daarvoor zou ik naar een Gili eiland gaan.

Er is heel erg veel op Bali maar wat wil je zelf? Er zijn al zat topics over wat de moeite is om te zien, gewoon even zoeken. En zelf had ik veel aan google en een reisgids/Lonely Planet.
Er zijn op bali indd geen stranden zoals op mexico bijv. Dat is echt bounty. Vond de stranden in sanur redelijk. Idd gili eilanden zijn dan weer wel heel mooi!!!

Wat er te doen is in bali?!?! Pfff zoveel!! Wij hebben daar niet meer zo ontzettend veel gedaan aangezien we moe waren van de reis.

Maar tis maar net waar je van houdt...
Zijn jullie allebei bij de Gili eilanden geweest?

Naar welk eiland van de Gili eilanden?

Voor hoe lang?

Hoe ga je daar naartoe? Hoeveel kost dat?
Ik ben er maar een dag geweest omdat wij op lombok zaten. Vond dat ook voldoende. Maar bijv hoelahoepie vond lombok niet echt geweldig toch?!

Dus smaken verschillen!!

Voor een dagexcursie hebben wij voor twee personen 40 euro betaald voor een hele dag snorkelen.

Je kan er vanuit bali naar toe maar ook vanuit lombok.

Ligt eraan met welke boot je gaat hoeveel het kost, lokale ferry naar lombok kost bijna niks maar moetje niet doen! Fastboat is duur maar beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven