Schuurmachine voor kozijnen?

26-07-2012 09:04 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bestaat er een schuurmachine (of een opzetstuk) wat je kan gebruiken om kozijnen en deurstijlen te schuren? Ik vind dat nogal een karwei met de hand en het zijn heel veel deurstijlen en kozijnen die gedaan moeten worden. Dus ik bedacht me vanacht misschien is daar wel een machine voor. Iemand hier ervaring mee? Hoe doen julie het? Met de hand met een papiertje?
Ja, er is een schuurmachine in een soort strijkijzervorm, daarmee gaat het uitstekend.

Google op Bosch PSM 160.
Ik kan niks van plaatje plakken (snif), dus ik hoop dat deze link het doet. Het gaat in elk geval om de Black&Decker Mouse.

Heb ik ook, werkt perfect!

http://www.gereedschapweb ... -Elektrisch%20gereedschap*
Bedankt! Hier kan ik wat mee! Ga zo even naar de praxis om te kijken!
Dat strijkijzermodel inderdaad. En ik zou dan de variant met snoer aanschaffen. Ik heb beiden en die met snoer is een stuk krachtiger en vind ik fijer in het gebruik. Bovendien zit je niet met het probleem dat na 3 kozijnen je accu leeg is en het apparaat eerst een uur op moet laden voor je verder kunt.
inderdaad zo'n strijkijzermodel of een mouse kopen ( is wat handzamer en kleiner en als je heel veel kozen en deurposten moet doen is klein en licht wel fijn) Op een mouse kan meestal ook een klein driehoekje-dingetje geplaatst worden en dat is erg handig en fijn voor de hoekjes en randjes! Succes
Kozijnen met een papiertje, mits ze slechts overgeschilderd moeten worden. Eén keer erlangs met een schuurpapiertje is meer dan genoeg, het hoeft alleen maar iets opgeruwd te worden.
Wat valerie zegt. Je hoeft er maar 1 keer overheen te 'aaien' als de verf nog goed is. Vaak maak je met veel schuren de kozijnen alleen maar moeilijker te schilderen.
.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven