Vriend slaapt slecht
vrijdag 27 juli 2012 om 10:08
Mijn vriend slaapt al een tijd slecht. Hij valt niet in slaap of hij wordt 's nachts steeds wakker en kan dan niet meer slapen. Ik vind dit heel vervelend voor hem omdat hij erg moe is. En ook een klein beetje vervelend voor mezelf, omdat hij daardoor niet zo vrolijk is, maar dat is van minder groot belang. Mijn vriend slaapt beter als we gevreeën hebben voor het slapen gaan, maar daar heb ik niet elke avond zin in. En om dat nou toch elke avond te doen voor zijn nachtrust, dan gaat het plezier er een beetje af. Mijn vriend is al gestopt met koffie drinken en slaapt niet overdag. Toch gaat het slaapprobleem niet over. Ik heb voorgesteld om vannacht op de bank te slapen, omdat ik nogal beweeg en veel geluid maak als ik slaap, maar hij zegt dat het daar niet (meer) aan ligt. Hij zei dat ik vannacht zelfs niet op "zijn kant" van het bed heb gelegen. Goed van mij! Hij wil heel graag gewoon naast mij in bed slapen. Hij wil liever geen slaappillen slikken, omdat die verslavend kunnen zijn en er bovendien van gezegd wordt dat je ermee wel slaapt maar niet erg uitrust.
Maar mijn vraag is dus, hebben jullie tips, adviezen, ervaringen waar ik (of mijn vriend) misschien wat aan heb?
Maar mijn vraag is dus, hebben jullie tips, adviezen, ervaringen waar ik (of mijn vriend) misschien wat aan heb?
vrijdag 27 juli 2012 om 10:16
Je kunt wat bij de drogist ophalen voor een goede nachtrust. melatomine ofzo iets??
Ik weet niet of het verslavend werkt
Ik weet wel dat het iets homeopathisch is, dus zonder recept verkrijgbaar.
Als tip misschien een uur voordat jullie in bed gaan geen tv/computer meer? En dan wel iets rustgevends doen zoals een boek lezen
Ik weet niet of het verslavend werkt
Ik weet wel dat het iets homeopathisch is, dus zonder recept verkrijgbaar.
Als tip misschien een uur voordat jullie in bed gaan geen tv/computer meer? En dan wel iets rustgevends doen zoals een boek lezen
vrijdag 27 juli 2012 om 10:20
quote:meisie87 schreef op 27 juli 2012 @ 10:08:
Mijn vriend slaapt beter als we gevreeën hebben voor het slapen gaan, maar daar heb ik niet elke avond zin in. En om dat nou toch elke avond te doen voor zijn nachtrust, dan gaat het plezier er een beetje af.Je hoeft toch niet elke avond op elkaar te klimmen, hij kan toch ook (letterlijk) het heft in eigen handen nemen? Je slaapt nu eenmaal direct als je bent klaargekomen, dus waarom niet? Kan je iig dit niet-slapen-patroon even doorbreken.
Mijn vriend slaapt beter als we gevreeën hebben voor het slapen gaan, maar daar heb ik niet elke avond zin in. En om dat nou toch elke avond te doen voor zijn nachtrust, dan gaat het plezier er een beetje af.Je hoeft toch niet elke avond op elkaar te klimmen, hij kan toch ook (letterlijk) het heft in eigen handen nemen? Je slaapt nu eenmaal direct als je bent klaargekomen, dus waarom niet? Kan je iig dit niet-slapen-patroon even doorbreken.
vrijdag 27 juli 2012 om 10:21
Als hij beter slaapt na de sex, misschien is masturberen dan een, tijdelijke, oplossing? Ik kan mij voorstellen dat je geen zin hebt in elke avond sex om deze reden.
Verder, toch een nachtje alleen slapen. Ik slaap beter als mijn man een nachtje weg is
Heeft hij veel stress op zijn werk bijvoorbeeld? Als hij 's ochtends vroeg wakker wordt, gaan de raderen dan gelijk draaien?
Ontspanningsoefeningen voor het naar bed gaan kan ook helpen.
Verder, toch een nachtje alleen slapen. Ik slaap beter als mijn man een nachtje weg is
Heeft hij veel stress op zijn werk bijvoorbeeld? Als hij 's ochtends vroeg wakker wordt, gaan de raderen dan gelijk draaien?
Ontspanningsoefeningen voor het naar bed gaan kan ook helpen.
vrijdag 27 juli 2012 om 10:22
Melatonine, kan je zelfs bij veel zelfzorgschappen van supermarkten krijgen. Dat zou ik proberen en toch misschien proberen zo vaak mogelijk als jij prettig vind te vrijen voor het slapen. Of misschien even lekker de tijd voor elkaar nemen op een andere manier, masseer hem eens, of dat hij een lekker bad neemt voor het slapen gaan. Een wandeling door de buurt kan ook.
vrijdag 27 juli 2012 om 10:22
quote:valerie__ schreef op 27 juli 2012 @ 10:21:
Misschien is het idee zijn slaapprobleem eens bij de huisarts neer te leggen en het probleem zelf aan te pakken, in plaats van allerlei trucjes te proberen...Yep, want de huisarts hoeft maar een laatje open te doen, er een oplossing uit te halen en *boem*, vriend van TO slaapt geheid weer als een blok
Misschien is het idee zijn slaapprobleem eens bij de huisarts neer te leggen en het probleem zelf aan te pakken, in plaats van allerlei trucjes te proberen...Yep, want de huisarts hoeft maar een laatje open te doen, er een oplossing uit te halen en *boem*, vriend van TO slaapt geheid weer als een blok
vrijdag 27 juli 2012 om 10:23
vrijdag 27 juli 2012 om 10:24
quote:charlottecharles schreef op 27 juli 2012 @ 10:22:
[...]
Yep, want de huisarts hoeft maar een laatje open te doen, er een oplossing uit te halen en *boem*, vriend van TO slaapt geheid weer als een blok
Doe eens ff normaal. Dat zeg ik toch niet?
Als er een probleem is ga je je toch niet in allerlei bochten wringen om hem te laten slapen, maar dan ga je toch op zoek naar de oorzaak? Ergens anders slapen of 'dan maar' sex hebben/masturberen lijkt me nu niet echt de oplossing, maar puur symptoombestrijding.
[...]
Yep, want de huisarts hoeft maar een laatje open te doen, er een oplossing uit te halen en *boem*, vriend van TO slaapt geheid weer als een blok
Doe eens ff normaal. Dat zeg ik toch niet?
Als er een probleem is ga je je toch niet in allerlei bochten wringen om hem te laten slapen, maar dan ga je toch op zoek naar de oorzaak? Ergens anders slapen of 'dan maar' sex hebben/masturberen lijkt me nu niet echt de oplossing, maar puur symptoombestrijding.
vrijdag 27 juli 2012 om 10:25
vrijdag 27 juli 2012 om 10:35
Alvorens naar de huisarts te gaan, is het handig om te beginnen met een dagboek. Je vriend kan hierin opschrijven wat hij die dag gedaan heeft (veel/weinig stress bijvoorbeeld). Ook wat hij de laatste uren voor het slapen gaan heeft gedaan en wat hij heeft gegeten en gedronken.
Aan de nachtrust geeft hij een cijfer. Hij schrijft op hoelaat hij naar bed gaat, hoevroeg hij wakker wordt e.d.. Hij kan ook wat opschrijven over jou slaapgedrag op het moment dat hij wakker is. Of gedachtes die hem op dat moment bezig houden e.d..
Als je besluit om naar de huisarts te gaan kun je je verhaal beter onderbouwen.
Aan de nachtrust geeft hij een cijfer. Hij schrijft op hoelaat hij naar bed gaat, hoevroeg hij wakker wordt e.d.. Hij kan ook wat opschrijven over jou slaapgedrag op het moment dat hij wakker is. Of gedachtes die hem op dat moment bezig houden e.d..
Als je besluit om naar de huisarts te gaan kun je je verhaal beter onderbouwen.
vrijdag 27 juli 2012 om 10:42
http://educatie.ntr.nl/beterslapen/
Via deze link vind je een slaapcursus van de Teleac. Hier staat uitgebreid in besproken wat je bij slaapproblemen kunt doen. Ik heb ooit deze cursus gevolgd en hij heeft prima geholpen. Ik sliep na een nachtbaan nog maar vier uur per nacht
.
Via deze link vind je een slaapcursus van de Teleac. Hier staat uitgebreid in besproken wat je bij slaapproblemen kunt doen. Ik heb ooit deze cursus gevolgd en hij heeft prima geholpen. Ik sliep na een nachtbaan nog maar vier uur per nacht
vrijdag 27 juli 2012 om 10:47
Na negen uur geen TV meer, beperkt internet, geen telefoon, geen sport en geen discussies meer voeren. Lekker wandelen. Gewoon rustig in je hoofd worden. Melatonine nemen om 9 uur, en dan half elf tanden poetsen en naar bed.
En vooral: accepteren dat je wakker kan liggen, dus niet druk erover maken, want dan wordt het nog erger...
En vooral: accepteren dat je wakker kan liggen, dus niet druk erover maken, want dan wordt het nog erger...
vrijdag 27 juli 2012 om 10:48
vrijdag 27 juli 2012 om 10:56
Enorm bedankt voor al jullie reacties!
De huisarts van mijn vriend schrijft een probleem makkelijk toe aan veel stress. "Je moet maar eens rustig aan doen". Dat kan in de praktijk niet altijd. Ik denk namelijk dat stress inderdaad een van de redenen is. Vriend heeft namelijk een eigen bedrijf en merkt een hoop van de recessie. Moet mensen ontslaan en dat vind hij geen pretje aangezien hij een goede band met zijn personeel heeft. Hopelijk gaat dit met de tijd wel beter, maar is het voor nu een kwestie van symptoombestrijding. En pillen wil mijn vriend dus bewaren tot we niets anders meer weten.
Hij heeft wel een afspraak staan bij een homeopaat, maar die ene goede, die hier in de buurt wordt aangeraden door bekenden, die kon pas in september. Tot die tijd nog even aanklooien dus. Misschien is acupunctuur wel een goed idee. Hij kent zelf wel mensen die dat doen volgens mij.
Ik zal in elk geval voor nu vast melatonine voor hem halen. Misschien dat dat al een beetje helpt.
De huisarts van mijn vriend schrijft een probleem makkelijk toe aan veel stress. "Je moet maar eens rustig aan doen". Dat kan in de praktijk niet altijd. Ik denk namelijk dat stress inderdaad een van de redenen is. Vriend heeft namelijk een eigen bedrijf en merkt een hoop van de recessie. Moet mensen ontslaan en dat vind hij geen pretje aangezien hij een goede band met zijn personeel heeft. Hopelijk gaat dit met de tijd wel beter, maar is het voor nu een kwestie van symptoombestrijding. En pillen wil mijn vriend dus bewaren tot we niets anders meer weten.
Hij heeft wel een afspraak staan bij een homeopaat, maar die ene goede, die hier in de buurt wordt aangeraden door bekenden, die kon pas in september. Tot die tijd nog even aanklooien dus. Misschien is acupunctuur wel een goed idee. Hij kent zelf wel mensen die dat doen volgens mij.
Ik zal in elk geval voor nu vast melatonine voor hem halen. Misschien dat dat al een beetje helpt.
vrijdag 27 juli 2012 om 10:58
En jullie hebben dan ook elke avond sex, omdat hij anders niet slaapt? Sex omdat het "moet" dus? Ik zal daarme stoppen. Hij heeft een slaapprobleem, dat los je niet op door sex. Als hij er last van heeft, en dat heeft hij vind jij, dan dient hij dit serieuser aan te pakken.
Geef ook eens antwoord op de andere vragen.
Corsspost, wij waren gelijktijdig aan het schrijven
Geef ook eens antwoord op de andere vragen.
Corsspost, wij waren gelijktijdig aan het schrijven
vrijdag 27 juli 2012 om 11:04
Die melatonine die je vrij kunt kopen is in een hele lage dosis, zeker vergeleken met wat je bij de huisarts kunt krijgen.
Maar toch; probeer voorzichtig uit hoeveel hij nodig heeft. Volgens de verpakking die ik had, moest je het ongeveer een uur voordat je gaat slapen innemen. Ik had een lage dosis, maar lag met 10 minuten te ronken op de bank...
ik neem het zelf nu in direct voor ik ga slapen want dat werkt beter voor mij. (Maar ik heb geen problemen met inslapen, alleen met diep slapen)
Maar toch; probeer voorzichtig uit hoeveel hij nodig heeft. Volgens de verpakking die ik had, moest je het ongeveer een uur voordat je gaat slapen innemen. Ik had een lage dosis, maar lag met 10 minuten te ronken op de bank...
vrijdag 27 juli 2012 om 11:24
Ik heb zelf heel veel baat gehad bij Chineng./ ontspannen via oosterse bewegingsleer. Moet je maar eens googlen. Melatonine heb ik geprobeerd, maar daar val ik echt niet van in slaap. Uiteindelijk ook voor een paar nachten (stuk of 4) slaappillen van de ha gekregen. Ik sliep op zich wel wat beter, maar ze hadden als bijwerking dat ik er depressief van werd. Dus daar al na 2 nachten meegestopt. Echt ik kan je Chineng aanraden. Ik doe het nu ruim een half jaar en wordt er een stuk rustiger van.