Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
Ja, Mirac en fam. Ik vind het wel interessant om eens een kijkje te nemen in een andere cultuur. Toch anders hoe zij met dingen omgaan. Je merkt hier ook wel (bij mezelf ook hoor) dat je snel een bepaald idee erover hebt, maar ik vind het toch wel een toevoeging om te zien wat hun ideeën en denkbeelden zijn. Vaak krijg je (of ik in elk geval) dat niet op zo'n manier mee. Al moest ik ook wel even slikken toen ik dat arme jochie zo zag brullen...
Hallo allemaal.

Wat leuk al die verschillende reacties.

Ik (dijana) lees al mee vanaf de eerste reacties.

Het lange wachten werd beloont een paar maanden geleden.

We hebben een eengezinswoning jaja.

2 slaapkamers, 1 zolder, een tuintje, mooie keuken en een geweldige grote douche.

ik vind het jammer dat dat niet werd uitgezonden, want we staan nog steeds bekend met het (tienerstel met 2 kinderen, bij opa en oma)

Met onze kanjers gaat het super.

Charlene gaat naar de wc &' Dex kruipt de kamer door.
Wat leuk dat je ook een berichtje komt schrijven Dijana. Ook wel dapper, want sommige kritiek is misschien niet zo leuk om te lezen.

Ik vind je een stoer wijf in ieder geval, en Charlene is prachtig. Wat leuk dat jullie nu ook een woning hebben!
quote:-anna- schreef op 27 juli 2012 @ 10:32:

En de besnijdenis had er wat mij betreft uitgesneden moeten worden, wat een kindermishandeling.[/quote]

Hilarische woordkeuze (ik vond het ook akelig om dat kindje zo te zien lijden hoor).Echt belachelijk, die lui die daar bij aanwezig waren moeten ze allemaal oppakken en straffen, Achterlijk gedoe. Elke mishandeling, daar is een meldpunt voor en dit is normaal....?! Idiote lui. Even lekker in je kind snijden tssssss.
er komt geen volgend jaar meer helaas!quote:Re__ske schreef op 27 juli 2012 @ 10:22:

Mijn respect voor Diana groeit ook. Ze probeert haar kind inderdaad mee te geven dat je niet mag vloeken, niet voor je beurt eten enz. En haar vriend en schoonouders steunen haar helemaal niet... Ik zie Charrel en Diana nog wel uit elkaar gaan. Het is heel zielig voor de kinderen dan, maar Diana wordt gewoon volwassen en Charrel niet... Ik begrijp dat ze balen dat ze nog geen huisje voor zichzelf hebben, maar inderdaad: het tweede kind was wel eigen keuze... Dus urgentieverklaring hebben ze niet echt recht op. Ze hebben tenslotte inderdaad een dak boven hun hoofd... Was slimmer geweest als ze daar vvan te voren over nagedacht hadden... Benieuwd hoe dat gaat lopen volgend jaar.

Dominique vind ik echt een schatje. Ik vind het best 'jammer 'voor haar dat ze geen broertje of zusje gaat krijgen. Ik hoop niet dat het later zo'n verwend kind wordt. ( Niet dat alle kinderen die enigs kind zijn dat worden en kinderen die wel een broertje of zusje hebben kunnen dat ook worden.) Het lijkt me sowieso minder leuk om alleen op te groeien. Ik vond dat Sinterklaas stukje super! Mijn vader ging ook altijd naar de wc...

Isabelle vind ik ook wel schattig. Vooral hoe ze 'hieper de piep ' zei. Alleen dat stukje op de trap, dat vond ik nergens op slaan. Het was net of die vader even op beedl wilde hebben dat hij haar 'ook heus wel standjes gaf.' Inderdaad lachen en daarna streng doen werkt niet echt. Had ook het idee dat het bij Isabelle helemaal niet aankwam. En ik vind het stom dat ze haar Belle noemen. :P Maar dat moeten ze zelf weten...

Silvijn vind ik nog steeds een leukerd, al is hij volgens mij ook wel driftig met zzijn mij, mij mij! Kan geen kwaad dat hij een broertje of zusje krijgt, kan hij leren delen... Ik vind dat gewoon een leuk gezin. Dat 'voor het eerst op vakantie ' was wel een beetje raar, want toen Silvijn baby was, waren ze ook al naar Spanje geweest. (Al was die Arjen daar toen aan het werk en vinden hun dat misschien geen vakantie...)

Ohja een zwangschapstest met een kind van 2 in de badkamer, dat zou ik ook niet zo doen, maar goed. Ieder zijn ding...

Lisenka en Pel: tja, komen bij mij ook over alsof ze het ouderschap helemaal niet leuk vinden. Iemand zei hier: misschien worden ze wel gewoon neergezet alsof van hen niks mag. Dat kan inderdaad, maar ze filmen toch ook veel zelf. Ik denk dus toch dat Lisenka en Pel ook gewoon snel 'Nee, mag niet!' roepen. Ik vind hen ook niet zo leuk met elkaar omgaan. Vooral zij klinkt heel snel boos / chagrijnig. Maar misschien komt dat ook wel door haar harde stem...

Die miskraam was wel zielig, knap dat ze zoiets persoonlijks op tv durven delen. Ik zou dat geloof ik nooit doen.

Qua besnijdenis zelf zag je bij Mirac gelukkig niet zoveel, maar dat gehuil was wel vreselijk zielig... Het cadeutje werkte indderdaad ook niet echt. Ik snap dat die ouders hem Turks willen leren, maar doe dan inderdaad, zoals hier al meer geopperd is, een combinatie van Nederlands en Turks. A;s hij 4 is en hij komt op school en hij begrijpt geen Nederlands dan begint hij al met een achterstand. Dan kunn

en ze hem beter naar de peuterspeelzaal doen of zo... Wat had hij trouwens weer een vreselijk jasje aan met zijn verjaardagsfeest...

Nu moeten we weer een jaar wachten, jammer hoor!
Even beginnen met de rest.

Gezin van Jamie krijg ik geen hoogte van. Ze kunnen ook mijn sympathie niet opwekken (al vind ik de miskraam wel zielig natuurlijk).

Besnijdenis heb ik overgeslaan. Ik heb stage gedaan in het operatiekwartier bij oa besnijdenissen en ik vind narcose echt wel het minste wat je kan regelen voor je kind.

Die vrouw vind ik lief, maar ik erger me dat ze bewust lijkt alles te laten waaien. Ik voorzie echt zo'n ververlend ventje in zijn puberteit die alle vooroordelen zal bevestigen.

Leuk dat er een broertje of zusje komt voor Silvijn. Ik denk ook dat het goed zal zijn voor hem. Vraag me af of het natuurlijke opvoeden en de verre reizen nog zo gemakkelijk zal zijn met een tweede. Benieuwd hoe dat evolueert.

Ik vind het oude stel zo leuk met hun dochter. Ik vind ze heel liefdevol op een goeie manier.

Dat fancy uiteten met twee kleintjes vond ik erg moedig. Voor de rest heb ik het idee dat ze een beetje krampachtig de boel leuk willen houden. Ik denk wel dat ze erg lief zijn en het proberen goed te doen, maar dat de uitvoering soms nog niet echt lukt.

Lees dat Dijana meeleest. Wat ontzettend leuk dat je een eigen stekje hebt, denk dat dat met twee kinders ook echt wel nodig is. Vond het leuk te zien dat je je dochter probeert goed op te voeden.

Heb je nog plannen voor een studie?
Boeh ze houden er dus toch mee op? Jammer! Nu eindigd het toch in het niets. Dan slaat heel dat idee van het programma nergens op, als ze er na 2 jaar al mee stoppen! Oke de publieke omroep moet bezuinigen, maar dat wisten ze in 2009 toch ook al wel,...

Toch leuk dat je hier een berichtje komt schrijven Dijana en dapper inderdaad. Fijn dat jullie een eigen plek hebben!
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Hee Dijana, wat tof dat jullie een huis hebben! Je doet het super en wat een mooi kindje heb je. Is Dex ook zo'n knapperd? Jammer dat er geen vervolg op de serie komt. Ik wens jullie veel geluk!
Neeee! Gaat het echt stoppen. Grrmmmpp, wat ontzettend jammer zeg. En ook een beetje stom, want het hele idee van het programma is dan weg. Dijana, leuk (en dapper!) dat je meeleest en schrijft. Lijkt me best lastig als iedereen een mening heeft over je en op internet plempt iedereen alles natuurlijk wat minder genuanceerd neer. Ik vind in elk geval dat je het top doet! En wat geweldig dat jullie een eigen huis hebben, daar waren jullie ook wel aan toe volgens mij. Fijn dat het met de kleintjes zo goed gaat.
Fijn dat jullie een eigen huis hebben Diana! Ik vond je gisteren zo bewonderenswaardig goed omgaan met de situatie, echt mijn petje af! Geniet van je gezin en veel geluk in de toekomst!
quote:hgjb schreef op 27 juli 2012 @ 11:17:

[...]

Echt belachelijk, die lui die daar bij aanwezig waren moeten ze allemaal oppakken en straffen, Achterlijk gedoe. Elke mishandeling, daar is een meldpunt voor en dit is normaal....?! Idiote lui. Even lekker in je kind snijden tssssss.

Ik vrees dat er alleen maar meer van dit soort praktijken gaat plaastvinden, een duitse rechter heeft nl. bepaald dat een besnijdenis bij een minderjarig kind strafbaar is.

Dus tegenwoordig heb je de weigeruroloog waardoor het alleen maar meer in het schimmige gebied van achteraf praktijkjes terecht komt.
Waarom stopt het?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:germanwings schreef op 27 juli 2012 @ 13:44:

[...]

Ik vrees dat er alleen maar meer van dit soort praktijken gaat plaastvinden, een duitse rechter heeft nl. bepaald dat een besnijdenis bij een minderjarig kind strafbaar is.

Dus tegenwoordig heb je de weigeruroloog waardoor het alleen maar meer in het schimmige gebied van achteraf praktijkjes terecht komt.Echt niet normaal, ik word daar heel boos van, in een weerloos kind snijden met een stel eromheen, als het een volwassen kerel is die het zelf wil, ok, maar een peuter...hoe kun je dat doen. En sorry, die moeder is ook een achterlijk wijf dat ze dat toelaat. Sorry ben boos, zo sneu voor dat jjongetje.
Ik heb van de serie genoten, ik vond eigenlijk alle stellen wel zo hun leuke en minder leuke kanten hebben. Vooral het gezin van Dominique vond ik leuk om te zien.

Alleen bij de ouders van Mirac heb ik echt geen leuke kant ontdekt. Hij is echt zo'n slappe zak voor wie alles teveel moeite lijkt en ik vind haar een deurmat zonder eigen mening. Volgens mij heb ik haar ook nog nooit zien lachen. Ze zit alleen maar naast haar man op de bank ja en amen te zeggen op alles wat hij zegt. En die besnijdenis zonder verdoving vond ik echt verschrikkelijk! Ontzettend zielig voor dat jongetje. Belachelijk ook dat die moeder dat allemaal maar goedvindt alleen omdat dat bij hun cultuur hoort. Volgens mij is eerwraak ook iets wat in die cultuur voorkomt, maar dat is toch ook niet legaal. Laat staan dat het op tv wordt uitgezonden!
Als Dijana zelf zegt dat er geen vervolg meer komt, dan zal het wel zo zijn, zij hoort het uit de eerste hand. Ik vind het absoluut niet leuk, de kinderen zouden tot hun 18e gevolgd worden. Dit programma lijkt mij toch nie zo heel kostbaar. De gezinnen leveren toch zelf de home-video's aan.

Het idee was zo leuk en ook mooi dat ze, bewust, totaal verschillende gezinnen hadden gecast.

Echt jammer hoor. Nu eindigt het zo in het niks...

Wel heel leuk dat je meeschrijft Dijana en heel fijn voor jullie dat jullie eindelijk een eigen dak boven je hoofd hebben!

Het gaat jullie goed, en dat geldt ook voor de andere gezinnetjes natuurlijk. Nou zullen we nooit weten hoe het verder met ze gaat. Het nieuwe broertje of zusje van Silvijn, waarom de ouders van Dominique willen verhuizen, hoe het met de taalbarriere van Mirac zal vergaan op school, of zal dit allemaal wel loslopen. Zou een zwangerschap nog lukken bij Lisenka enz. enz.

Ik zat me echt te verheugen op de afleveringen. Gewoon waardeloos...:(
quote:Iekx schreef op 26 juli 2012 @ 21:40:

Och jee, Dominique moet nu alle etiquette kennen, zielig!

Ik vond dat juist heel erg leuk om te zien, en volgens mij ging het ook met een grote knipoog hoor. Ik vind Dominique echt een enig kind (in beide betekenissen van het woord ) Hoe ze met die lepel en die vork zat na te denken hoe ze dat nou moest gaan doen. En ze praatte ook al zo goed, echt heel schattig. Nathalie en Alexander lijken me ook gewoon echt leuke lui.

Leuk dat je meeleest- en schrijft, Dijana, maar wat jammer om te horen dat de serie stopt. Als ik dan zie hoeveel slechte programma's er worden uitgezonden, kan ik daar echt boos om worden! Gefeliciteerd met jullie huis, dat moet een heerlijk gevoel geven. Hoewel jij niet wilde dat Charlene staande at (wat ik me kan voorstellen hoor), vond ik het wel heel schattig om te zien hoe Charlene lekker stond te smikkelen van die lasagne bij opa.

Leuk, dat Silvijn er een broertje of zusje bij krijgt. Ik vind Silvijn nog steeds een geinig ventje, maar hij lijkt me niet makkelijk. Beetje een driftkikkertje.

Sneu voor Lisenka en Pel, maar wat Lisenka zei is natuurlijk helemaal waar; het is al een wonder dat ze Jamie hebben gekregen. Laat ze daar nou maar dubbel en dwars van genieten, zou ik zeggen.

De overige gezinnen boeiden me ook deze aflevering weer niet echt. Vond die besnijdenis ook heftig om te zien, en ik vind het sneu voor Miraç dat hij straks op school komt en amper Nederlands spreekt. Die kleintjes pikken het wel snel op hoor, maar waarom maak je het je kind zo moeilijk?!
Jammer dat het stopt zeg! Heb het met veel plezier gevolgd. Vond de ouders van Silvijn, Dominique en Isabelle erg leuk en vind het tof om te zien hoe Dijana steeds meer opkwam voor zichzelf en haar dochter. Daar gaat het wel goed mee komen.
Ik vond het een beetje raar om te zien dat ze er zo kapot van waren eigenlijk, van die miskraam. Maar ik vind ook dat ze echt niet erg leuk met Jaimy omgaan, je zou toch denken dat je dan op zijn minst vrolijk doet tegen zo"n kind als het zo'n wondertje is.
Dijana, leuk dat je je hier kenbaar maakt! Kunnen we de gezinnen ook niet via de website blijven volgen? Wat werd er door de ncrv aan jullie als reden gegeven?
Ik vind haar anders een zeer irritante dame. Met haar ontevreden gezicht en maar klagen over dat inwonen bij haar schoonouders die niets goed kunnen doen. Ze mag blij zijn dat de ouders van haar partner de deur hebben open gedaan voor hen. En dan nog eens zwanger worden terwijl ze het geld voor een eigen onderdak niet eens kunnen betalen? Nou, wees er maat trots op. Ik had haar er allang uitgedonderd met haar grote mond.quote:Friezin71 schreef op 27 juli 2012 @ 09:14:

Ik heb zo'n respect voor Dijana, hoe ze probeert haar dochtertje goed op te voeden. Aan tafel eten, niet voor het eten al hapjes eten, geen vloekwoorden, geen woorden als tieten. En de drie andere volwassenen die haar dan een beetje in de zeik nemen daarom. Tenminste, zo komt het als kijker op mij over. Meid, mocht je dit ooit lezen, ik vind dat je het hartstikke goed doet!! En ik hoop dat jullie snel een huisje voor jullie zelf krijgen, zodat je meer ruimte hebt om het op jouw manier te doen.
Oh. En daar was de vader van het kind niet bij, bij dat zwanger worden? Ze is onbevlekt ontvangen blijkbaar? Die laat/liet het zich ook maar lekker allemaal aanleunen, want hij wilde toch op zijn minst een huis met een zolder, een garage en een tuin en eerder wilde hij niet bij pa en moe uit huis.

Want een flatje was niet goed genoeg voor meneer. Had ie eerder moeten bedenken voordat hij haar bezwangerde voor de tweede keer.
Toeval? Dat die poster ook Charrel in zijn nickname heeft?

Ik vind het trouwens raar dat de NCRV niet een of ander nieuwsbericht naar buiten brengt over waarom het stopt. Dat is toch niet echt aardig naar de kijkers toe.
Ja re__ske. Vind ik ook vreemd. Je hoort het van allerlei kanten, maar de NCRV heeft nog steeds niets officieel bevestigd !!

Snap het hele verhaal niet zo goed dat het teveel geld zou kosten, naar mijn idee kost babyboom veel meer !
Ben ik met je eens Fantastic, dat het nog niet officieel bevestigd is. Maar ja. Waarom zou Dijana erover liegen... Neem aan dat als zij het zegt, het wel waar is. Alleen naar het waarom blijft het gissen.
Het stoppen heeft te maken met bezuinigingen:

http://zappen.blog.nl/algemeen/2012/07/ ... ratie-2010

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven