Bestemmingen verre reis topic

27-07-2012 12:21 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas net terug van vakantie maar ben nu alweer aan het nadenken over mijn volgende verre bestemming. Alleen er is zoveel keus!

Ik heb zoals meerdere denk ik een lijstje met bestemmingen waar ik ooit nog wel eens naartoe zou willen (en wat toch nooit allemaal lukt en dromen is ook leuk). Liefst reis ik ongeorganiseerd, voorpret is halve pret!

Wat zijn jullie 'lijstjes'? Of welke bestemmingen ben je geweest en zou je aanraden? Misschien dat het helpt bij het maken van een keuze, of komen er nog leuke bestemmingen voorbij waar je nooit aan gedacht hebt.
Niet per se ver maar Noorwegen en Zweden wil ik nog wel eens bezoeken. Verder zou ik graag meer van Zuid en Midden Amerika zien en heb ik Japan, Zuid Afrika, Namibië en Tanzania ook nog op mijn verlanglijstje staan. Oja, op de Chinese Muur staan, wil ik ook nog een keer.

Als die bestemmingen zijn bereikt ben ik een heel eind.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Japan, India, Sri Lanka, Cuba, Mexico, west-Amerika, Marokko staat op mijn lijstje en ook nog wel wat stedentrips haha. En er zijn nog zat andere landen zucht. Jammer genoeg heb ik natuurlijk nooit genoeg geld en tijd om hier allemaal heen te gaan dus blijft het bij dromen en keuzes maken.

En oh laat ik niet vergeten; een budget, sommige bestemmingen vind ik eigenlijk gewoon te duur… :(

Gisteren dacht ik nog aan een combinatie Mexico-Guatamala maar vandaag denk ik ineens dat Cuba helemaal leuk is haha. Lekker wegdromen de hele dag!
Hoelahoepie, het hoeft toch ook niet allemaal in één keer bezocht te worden? Ik heb al aardig wat van de wereld gezien inmiddels, maar wel verspreid over de afgelopen ca. 12/13 jaar.
Mauritius. Ben er geweest en wil er graag nog een keertje heen.
Heb je ook gelijk in, ik bedoel het ook niet zozeer nu allemaal maar gewoon 'ooit'
Chili en Patagonië moet ik nog een keer heen.
Gewoon ieder jaar iets moois uitzoeken zolang je gezondheid en financiën het toelaten. Voor je het weet heb je de halve wereld gezien. Mijn ervaring is wel, hoe meer je ziet, hoe langer ook je verlanglijstje wordt
Ik was er eerst nooit mee bezig totdat ik voor het eerst 'ver' ging en merkte dat het verslavend werkt..
Zo ging dat bij mij ook ja. Het is ook verslavend. Heerlijk toch? Altijd wel iets om te plannen, voor te sparen en naar uit te kijken!
Mijn meest favoriete bestemmingen (waar ik ook al geweest ben) zijn:

West USA

Canada

Australie

Nieuw Zeeland
Mijn (ver weg) aanraders:

Nieuw Zeeland

Taiwan

Laos

Brazilië

Cuba

Dichterbij:

Toscane, Andalusië en Lissabon.
En Thailand.
Ik ben regelmatig op Bali en in Florida geweest (daar hebben wij huizen) vanuit daar is het ook een goed uitvalsplaats voor bv. Cuba, Australië.

Ik wil heeeel graag nog een keer naar Brazilië, Australië en Vietnam.

Voor de rest heb ik het grootste gedeelte van mijn 'lijst' al gehad.
Panama en Costa Rica, en zoals het er nu uitziet ga ik daar in november naar toe
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Panama schijnt inderdaad ook heel gaaf te zijn Summerdance. Leuk!

Dubbelvla, leuk dat je huis in het buitenland hebt! Mag ik vragen waarom specifiek Bali en Florida?
Ik droom mee..... Na mexico en indonesie ben ook ik aangestoken met het reisvirus hahaha!

Ik droom over Zuid-afrika, Tanzania, Borneo, Kleine sunda eilanden, Westen VS, Brazilie, Suriname... pffff hahaha!
Ik ben helemaal weg van het Caribisch gebied en Zuid Amerika. De toppers van mijn to-do list:

- Brazilie

- Cuba

- de eilanden (St. Barts, Martinique, St. Lucia etc)

Oja en Hawaii, maar ooit ga ik daar trouwen
Japan is de enige bestemming die nog echt echt echt op mijn lijstje staat, en daar gaan we in oktober heen! .

Verder de meeste bestemmingen die hier genoemd worden al gehad... maar ik heb dan ook heel veel gereisd. Heb echter nog genoeg ideeen voor bestemmingen die 'ook leuk zijn' maar geen absolute must.

Aanrader waar je misschien nog niet aan gedacht hebt: Kaapverdie. Verder vond ik Indonesie en Madagascar fantastisch. Of Bolivia/Peru, als het wat meer budget moet zijn. Al heb ik begrepen dat Peru inmiddels een beetje te toeristisch is geworden. Zelfde geldt voor Ethiopie, was leuk in 2006 maar in 2011 niet meer zo. Over een paar jaar misschien weer, als toerisme wat meer gereguleerd is.
Madagascar dat klinkt wel heel bijzonder, heb daar nog nooit iemand over gehoord. Kan je dat ook combineren met Afrika?

Hoe is Cuba trouwens? Heb je daar 3 weken voor 'nodig'? En kan je daar makkelijk ongeorganiseerd reizen?
Cuba is leuk!

Wel georganiseerd, want spreek geen spaans en de bevolking nagenoeg geen engels. Bovendien als je 'n auto huurt en je krijgt 'n aanrijding kunnen ze je zomaar 'n jaar vasthouden in hun land.

Veel oost Aziatische bestemmingen zijn gaaf, Zuid-Afrika ook. Bevolking in Afrika is wat minder, maar natuur is mooi.

Wat mij leuk lijkt nog 'ns te doen:

Chili

Argentinie

Alaska

Japan

Fiji

Seychellen
Als je voor afrika gaat wat zou je dan doen: Zuid-Afrika of Tanzania??
Oh ik dacht dat de bevolking in Afrika wel leuk was of misschien dat het verschilt per land.

Ohhh Seychellen mooooi!

Kan je in Cuba makkelijk met het openbaar vervoer? Dan hoef je ook geen auto te huren. Dat taalprobleem lijkt me dan lastig ja. Hmm maarja groepsreizen lijken me niks misschien iets van een individuele reis of iets met bouwstenen ofzo.
De blanke westerse bevolking van zuidelijk Afrika is prima en veilig hoor, maar bij de andere bevolkingsgroep moet je toch voorzichtig en altijd op je hoede zijn. Criminaliteit, berovingen van toeristen of erger komen er voor.
Top 3 waar ik geweest ben:

Sri Lanka icm Malediven

Indonesie (Bali/Lombok)

Thailand

Waar wil ik nog heen:

Namibie

Mauritius

Seychellen

Madagascar

India (zuid)

Vietnam

FransPolynesie

En nog veel meer maar ik hoop iig dit lijstje aan reizen nog te maken in mn leven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven