Geld & Recht alle pijlers

onterechte verkeersboete?

27-07-2012 12:07 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden reed ik in de avond naar huis. Onderweg pakte ik mijn telefoon en deed het stekkertje van mijn handsfree set in mn telefoon. Oortjes in mijn oren, plots zag ik dat er op de auto die voor mij reed ern bordje; politie volgen!

Verdorie wat nou weer dacht ik. Afijn ik stoppen met nog steeds de oortjes in. Verscheen er een agent bij mijn raampje, ik raam open, oortjes uit. Zegt hij: de reden dat we u aanhouden is uw telefoon. Waarop ik direct zeg dat ik niet aan het bellen was. Dat geefde niet zei hij, mijn telefoon aanraken zou al een reden zijn voor een boete!!

220 euries!!!!!!

Kreeg een bonnetje mee die ik niet op dat moment heb bekeken en reed weg.

Nou zag ik later dat er bij reden van boete staat: niet handsfree bellen!!!

Dit klopt dus niet!

Nu vertik ik het om de boete te betalen. Er staat dat ik aan het bellen was en dat is niet zo. Het klopt dat ik mijn tel in mn hand had, maar dan had hij er die reden op moeten zetten.

Zodra de boete binnen is wil ik bezwaar maken. Maar wat is de kans dat ik " win"? Het is nu wel mijn woord tegen zijn woord.

Heeft iemand tips? Ik kan me hier zo boos om maken.

Alvast bedankt!
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:41:

[...]

Ja dat wil ik, want ik was niet aan het bellen. En daar gaat het mij om. Als er bij reden stond, telefoon in handen had ik gewoon betaald.Dan betaal je toch niet? Je komt met de vraag of het onterecht is en afgezien van dat het zuur is, krijg je van iedereen hetzelfde antwoord. Wat wil je nu dan?

Teken bezwaar aan als je het onterecht vindt en betaal ook vooral niet. Klaar.
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:39:

n systeem te duur vindt, kun je er ook voor kiezen je telefoon tijdens het rijden gewoon uit te zetten, wordt je ook niet afgeleid. [/quote]

Ik heb een blue & me. Was niet van plan om te bellen. Deed voor zekerheid oortjes in.Moeilijk he, quoten?
Oriane, met een telefoonrekening erbij waarop te zien is dat er op de tijd van uitschrijven van de boete niet gebeld werd, heeft bezwaar maken echt wel zin. Hoef je niet te beginnen over vasthouden versus bellen. Ik heb meegemaakt dat er tussen de tijd van de boete en het bellen an sich drie minuten zat en toch werd de boete kwijtgescholden. Bij navraag bleek dit doordat de schrijvende agent niet binnen de zes weken gereageerd had op het bezwaar. Bezwaar maken loont vrijwel altijd boetes voor bellen of telefoon vasthouden in de auto.
quote:truffelmaffia schreef op 27 juli 2012 @ 12:50:

[...]

Moeilijk he, quoten?Is ook lastig, forummen achter het stuur.
'principes' , nee het gaat om de 220 euro.
Ter verduidelijking: het loont omdat in dit soort gevallen de schrijvende agent dient te reageren op het bezwaar. Als de agent dit niet binnen de gestelde termijn doet, wordt de boete hoe dan ook geseponeerd. Ook al zet je in je bezwaar dat je vond dat de kleur van de agent zijn ondergoed anders was, als de agent niet reageert seponeert men de boete.
@ruza lees mijn topic nog maar een keer. Je mening mag je voor je houden.
quote:missfiona schreef op 27 juli 2012 @ 12:51:

Oriane, met een telefoonrekening erbij waarop te zien is dat er op de tijd van uitschrijven van de boete niet gebeld werd, heeft bezwaar maken echt wel zin. Hoef je niet te beginnen over vasthouden versus bellen. Ik heb meegemaakt dat er tussen de tijd van de boete en het bellen an sich drie minuten zat en toch werd de boete kwijtgescholden. Bij navraag bleek dit doordat de schrijvende agent niet binnen de zes weken gereageerd had op het bezwaar. Bezwaar maken loont vrijwel altijd boetes voor bellen of telefoon vasthouden in de auto.Wat een onzin! Sowieso kun je op een telefoonrekening niks zien als je zelf gebeld wordt. En daarnaast is niet alleen bellen, maar het vasthouden van je telefoon al de reden voor een boete.
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:54:

@ruza lees mijn topic nog maar een keer. Je mening mag je voor je houden.Dat je fout zat is geen mening maar een feit. En als je geen meningen wilt horen moet je niet op een forum komen. Kom he...
quote:triple schreef op 27 juli 2012 @ 12:32:

@nummerzoveel ik heb alle info goed doorgelezen. Er staat overal, na betalen is bezwaar niet meer mogelijk.Mijn excuses! Ik vraag mij nu af waar ik die info vandaan had, misschien dat het in het verleden anders ging of dat ik in de war ben met een parkeerboete ofzo.
quote:LadyPhoxy schreef op 27 juli 2012 @ 12:55:

[...]

Wat een onzin! Sowieso kun je op een telefoonrekening niks zien als je zelf gebeld wordt. En daarnaast is niet alleen bellen, maar het vasthouden van je telefoon al de reden voor een boete.Sterker nog, er zijn mensen met meerdere telefoons, wie zegt dat die meegestuurde rekening van de telefoon in kwestie was. Dit wordt dus niet eens doorgestuurd aan de agent.
als ik naart de inhoud van het bericht kijk, moet ik helaas wel opmerken dat het terecht is dat TO een boete krijgt, ze had niet in de gaten dat er een politie auto achter haar reed, ze ingehaald werd, en pas toen de politie auto voor haar reed, en en bordje aandeed met de opdracht om de volgen, had ze de aandacht er weer bij. in dezelfde tijd had ze tenminste 1 niet te onderschatten ongeluk kunnen hebben, maar ik zal het wel mis hebben
Jullie mogen het onzin vinden en dat vind ik zelf ook, maar het werkt wel echt zo. Als je bezwaar maakt, moet de schrijvende agent reageren. Doet hij dit niet, dan seponeert men de boete. Ik ken iemand die al meerdere keren zo onder de telefoon-in-auto-boetes is uitgekomen, waarvan de laatste slechts vier weken geleden is geseponeerd.
quote:missfiona schreef op 27 juli 2012 @ 13:00:

Jullie mogen het onzin vinden en dat vind ik zelf ook, maar het werkt wel echt zo. Als je bezwaar maakt, moet de schrijvende agent reageren. Doet hij dit niet, dan seponeert men de boete. Ik ken iemand die al meerdere keren zo onder de telefoon-in-auto-boetes is uitgekomen, waarvan de laatste slechts vier weken geleden is geseponeerd.Die regel mogen ze van mij dus per vandaag schrappen.
quote:truffelmaffia schreef op 27 juli 2012 @ 12:50:

[...]

Moeilijk he, quoten?op de telefoon doet hij niet altijd naar behoren. dat klopt!
Triple, je zeurt en zanikt als een oud wief.
Heb je een mulder bekeuring of een om-afdoening zaak gekregen?

In geval van een mulder bekeuring, mag je ook nog in beroep na betaling. Bij een om-afdoening beken je inderdaad schuld door te betalen. Als je het dan laat voorkomen heb je zelfs kans dat de rechter een hogere boete geeft voor je 'principe' kwestie (omdat je zijn tijd verdoet).

Als het een mulderzaak is geef ik je bij je eerste beroep geen kans. Je kunt voor de 2e keer in beroep gaan, dan kun je ook mondeling een toelichting geven. Dan heb je misschien wat meer kans, maar dan nog geef ik je geen schijn van kans.

Ik vind de boete trouwens terecht.
Dat kunnen ze niet schrappen. Je hebt recht op bezwaar. En de agent heeft de plicht om op het bezwaar te reageren. Maar met de werkdruk, de bezwaren, de boetes en weet ik veel wat, is dat reageren iets wat er vaak als eerste tussendoor schiet. Als de agent zich al kan herinneren wie hij wanneer en voor wat een boete heeft gegeven.
quote:Groenoog schreef op 27 juli 2012 @ 12:58:

als ik naart de inhoud van het bericht kijk, moet ik helaas wel opmerken dat het terecht is dat TO een boete krijgt, ze had niet in de gaten dat er een politie auto achter haar reed, ze ingehaald werd, en pas toen de politie auto voor haar reed, en en bordje aandeed met de opdracht om de volgen, had ze de aandacht er weer bij. in dezelfde tijd had ze tenminste 1 niet te onderschatten ongeluk kunnen hebben, maar ik zal het wel mis hebbenik had de aandacht er echt wel bij hoor. ze reden in een groene golf, had idd niet in door dat het agenten waren.
quote:Groenoog schreef op 27 juli 2012 @ 12:58:

ze had niet in de gaten dat er een politie auto achter haar reed, ze ingehaald werd, en pas toen de politie auto voor haar reed, en en bordje aandeed met de opdracht om de volgen, had ze de aandacht er weer bij.

Je moet wel goed lezen hè. Er staat nergens dat TO ingehaald werd door een politie-auto.

God zeg, wat zijn we allemaal ineens roomscher dan de paus hierzo.

Genoeg mensen die écht asociaal rijgedrag vertonen en daar valt TO in dit geval niet onder.
quote:achnein schreef op 27 juli 2012 @ 13:02:

Triple, je zeurt en zanikt als een oud wief.

hahahha ik zal dan wel een oud "wief"zijn:))))

ik zal hier nog eens wat vragen zeg! jemig wat een beledigingen allemaal! lekker volwassen zeg!
quote:boebele schreef op 27 juli 2012 @ 13:05:

[...]

Je moet wel goed lezen hè. Er staat nergens dat TO ingehaald werd door een politie-auto.

God zeg, wat zijn we allemaal ineens roomscher dan de paus hierzo.

Genoeg mensen die écht asociaal rijgedrag vertonen en daar valt TO in dit geval niet onder.

Nou, dan zat TO dus uberhaupt niet op te letten anders had ze die agent wel egzien he. Die moet toch echt ergens vandaan gekomen zijn, ze vallen niet uit de lucht.

Ik ben niet roomscher dan de paus, ik doe ook wel eens wat fout. Maar dan accepteer je wel gewoon de gevolgen ervan ipv op lettertjes te proberen er onderuit te komen.
TO zegt zelf toch ook al dat de boete terecht was. Ze valt alleen over het feit dat ze beschuldigd wordt van bellen tijdens het rijden, en dat zat ze gewoon niet te doen.

Dat snap ik best wel. Of ze er wat mee opschiet, neuh waarschijnlijk niet.
Joh, als Triple bezwaar wil maken, dan doet ze dat toch lekker? Ik ben overigens wel benieuwd naar de uitkomst (niet om Triple achteraf uit te lachen, maar echt oprechte interesse)
Fiona, mijn buurman is agent en die zegt me dus dat lang niet elk bezwaar naar de agent wordt gestuurd. De officier zal het bezwaar eerst beoordelen. Pas als hij er niet uikomt wordt het doorgestuurd naar de agent in kwestie. In dit geval gebeurt er niks.

http://www.om.nl/onderwer ... waren/doe_de_bezwaartest/

Daar kun je een test doen om te zien of je bezwaar stand houdt

Zie onder de uitslag voor dit specifieke geval

Wilt u bezwaar maken omdat u denkt dat er iets mis is gegaan in de procedure?

Ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking

Uw antwoord: Ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking

Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit ‘vormfouten’ zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna u een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De  boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen).

Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus gewoon betaald worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven