Ik wil scheiden

29-07-2012 22:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik wil echt graag scheiden met mijn man. Ik kan het niet meer. Hij is zo slecht man altijd gaat uit met vrienden vreem gaan. Ik ben altijd thuis met kinderen. Hij wil mijn leven kapot maken. Ik heb met hem een keer over scheiden gehaad maar hij wilde niet hij zeg ik ga me veranderen sorry en bla bla bla...

Maar hij zal nooit veranderen. Ik ben zo triest :( we doen niets samen ik ben als alleenstande moeder, heb alleen van hem sex en finaniciering want ik werk niet.

Weet iemand misschien welke rechten heb ik na scheiding?

Ik woon in Nederland al 3 jaar (kom uit Bosnie) we hebben twee kinderen een zoontje van 10 en dochtertje van 2 jaar. Hij heeft koopwooning maar dat was toen we kennen niet met elkar.Dus eigenhuis is op zijn naam. Wat als ik wil scheiden waar kan ik wonen? Dat is mijn vraag. Ik wil liever niet bij hem wonnen en niet in zijn huis. mag ik urgente woning aanvragen. En welke organisatie kan me helpen imn mijn geval? Weet iemand?

Ik moet nog werk vinden, ooo ik heb zo moelijk periode in mijn leven :((((( maar ik kan het niet meer :(((((

Sorry voor mijn Nederlands het is niet uitstekend maar ik denk dat jullie begrijpen

Alvast bedankt
Lijkt me dat je het beste contact kan zoeken met het maatschappelijk werk of de vrouwenhulpverlening.
Weet je hoe je bent getrouwd?

Waar ben je getrouwd?

Hier in Nederland, dan zijn er twee manieren.

In Gemeenschap van Goederen

of Huwelijkse voorwaarden.

Weet je dat allemaal?

Dan kunnen we je beter helpen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je de weg niet weet kan misschien iemand op de school van je kinderen je de weg wijzen?
Dus jullie kennen elkaar langer dan 10 jaar en je woont 3 jaar hier?
Heb je eventueel familie waar de deuren voor je open staan en kan wonen tijdelijk? Tot je iets voor jezelf hebt?

De eerste stap is heel belangrijk, schrijf je in als woningzoekende bij bijvoorbeeld een instantie zoals woningnet!
Ik ben getrouwd in Bosnie en Herzegovina. Maar onze huweilijk is ook hier in Nederland ingeschreven dus dat betekent dat ik ook hier kan scheiden. We hebben geen contract voor het huweilijk aangetekent. Mijn grootste probleem is dat ik niet werk en waar kan ik wonnen na het scheiding ik wil niet met hem en ik wil nieks van hem, alleeen wat ik wil dat hij me laat met rust. Hij doet me echt veel pijn met zijn gedrag.
quote:VotesforLeo schreef op 29 juli 2012 @ 22:41:

Dus jullie kennen elkaar langer dan 10 jaar en je woont 3 jaar hier?Ze kunnen misschien naar Nederland verhuisd zijn?
quote:bremz schreef op 29 juli 2012 @ 22:44:

[...]

Ze kunnen misschien naar Nederland verhuisd zijn?Dat is mijn vraag toch niet

[...]

Ze kunnen misschien naar Nederland verhuisd zijn?Als ze in Bosnie zijn getrouwd weet ik niet hoe het hier werkt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 29 juli 2012 @ 22:37:

Lijkt me dat je het beste contact kan zoeken met het maatschappelijk werk of de vrouwenhulpverlening.Yep en als je moeite hebt met instanties vinden ga dan eerst langs de huisarts, die kan je in contact brengen. Sterkte!
Ik heb niemand hier, ben meestal huis met kinderen. Ik mag van hem niet uit gaan. Heb alleen een buurvrouw en family van hem en nog een vriendin. Bij haar ik kan tijdelijk wonnen. Ja 10 jaar maar hij is hier eerst gekomen en hij werkte hier voor een bedrijf.Drie jaar geleden ben ik gekomen.
Danke wel jullie, ik ben bezig over informatie over scheiden hele dag. Ik zal nu kijken nog meer op internet.
Vervelende vraag misschien maar je hebt wel een volledige verblijfsvergunning?
maak een afspraak met je huisarts. Hij/zij kan je verwijzen naar maatschappelijk werk. Zij weten wel de weg in allerlei instanties/urgenties/zorg kinderen etc.

Veel succes!!!!!
quote:VotesforLeo schreef op 29 juli 2012 @ 22:56:

Vervelende vraag misschien maar je hebt wel een volledige verblijfsvergunning?heeft ze die niet automatisch omdat ze uit europa komt?
Ja ik heb recht om hier in Nl te blijven, in mijn land is niet goed voor mijn kinderen anders wil ik echt graag daar terug. Maar daar is echt slecht situatie misschien weten jullie over Bosnie. Daar ik heb kinderbijslaag 10 e per maand. Echt arme land daarom mijn man heeft hier gekomen om te werken. Ik denk dat hij heeft iemand niet dat ik denk i weet zeker maar hij altijd heeft smoesje voor me. Ik heb een keer hem gezegt alstublieft laat me gewoon ik ben niet gelukkig. Maar hij wil me in huis als huisvrouw en alleen dat ik zorg voor kinderen en dat ik koken en schoonmaken :(((
Eigelijk mijn verblijfsvergunning is voor 5 jaar. Maar ik woon in Nederland 3 jaar.
Zoek contact met maatschappelijk werk. Die hebben vaak werkers in dienst speciaal voor mensen die de taal en de wet-en regelgeving niet eigen zijn. Je hebt geen verwijzing van je huisarts nodig, maatschappelijk werk vind je door te googlen op: maatschappelijk werk + je woonplaats.
Danke wel alllemaal voor innformatie.
Is jouw man NL? Want jouw huwelijk kan in NL wel ingeschreven staan maar dat heeft maar een beperkte waarde als jouw man geen NL nationaliteit heeft.
Wat goed dat je stappen onderneemt om uit deze situatie te komen. Er zijn goede tips gegeven over maatschappelijk werk, huisarts, of mensen op school om hulp vragen.

Als je man agressief wordt en jouw of je kinderen geweld aan doet, kun je ook contact opnemen met een Blijf van m'n lijf huis. Daar gaan ze er wel vanuit dat je inkomen hebt.

Bosnie is zo te zien kandidaatslid van de EU, dus dat betekent inderdaad dat je niet per se in Nederland zal kunnen blijven. Ik weet ook niet hoe het dan zit met jouw rechten om in Nederland te werken. Kijk eens op de website van de IND, en neem eventueel contact met hen op: http://www.ind.nl/contact/ Zorg dat je alle informatie over jouw visum etc. bij de hand hebt en dan kunnen zij je hopelijk uitleggen hoe en wat.

Heel veel succes, wat een rotsituatie!
Kako si Indy? Heb je een beetje kunnen slapen? straks gelijk de huisarts bellen die kan jou precies vertellen welke instanties je kunnen helpen. Doen hoor! Sterkte
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

[...]

Ze kunnen misschien naar Nederland verhuisd zijn?

Hij moet alimentatie betalen en de helft van het bezit, inclusief huis, en auto moet gedeeld worden.

Ik zou zo niet leven. Zeker als hij vreemd gaat en jou laat staan.

Wat betreft werk, dat is moeilijk, zeker als moeder, In principe moet hij alimentatie betalen. Je zou alvast iets met een opleiding kunnen doen voor een beroep dat erg gewild is momenteel, bijvoorbeeld, apothekers assistente.

Maar dan moet je wel minimaal HAVO hebben gehad (goed engels kunnen, en rekenen en nauwkeurig werken).
quote:indy_29 schreef op 03 februari 2012 @ 12:39:

Ik ben getrouwd in Nederland quote:indy_29 schreef op 29 juli 2012 @ 22:44:

Ik ben getrouwd in Bosnie en Herzegovina. Eh...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven