Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Ow EV, wat erg voor je dat hotmail het nog steeds niet doet.
Ja, dat vind ik ook echt wel héél zielig voor mezelf.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dat IS ook heeeeel zielig, EV....! (*kijkt ernstig en schudt het hoofd*)

Nee, serieus; is echt balen dat je gewoon niet bij je eigen POST kan...! Ik zou dat ook ellendig vinden. Het gevoel hebben dat je vanalles mist.

Had dat ook toen mijn mobiel ineens buiten mijn schuld om geblokkeerd was voor een maand. Ik doe vrij weinig met het ding, (dacht ik), maar een maand ZONDER, en dan ben je toch behoorlijk onthandt! Zo betaal ik via internetbankieren de rekeningen, en krijg dan ter bevestiging een tan-code toegestuurd via de mobiel. Kon dus ineens niet meer. Eeeeven een sms sturen, oeps! Kon niet. Balen hoor!

Met je mail is dat vast hetzelfde gevoel.

Vandaag nog vrij weinig creatiefs gedaan. Kan me nergens toe zetten. Had ook eigenlijk vandaag naar de sportschool gemoeten. Ook niet gedaan. Stoute ik.
EV, jij bent echt zielig.

Ikbenik, daarom internetbankier ik op de computer (zonder dat ik een tan-code nodig heb). *geeftt tevens ikbenik een schop onder de kont*.
AUW!!! (*wrijft over billen en kijkt zuur*)

Ik internetbankier ook op de computer, maar als extra veiligheidsmaatregel sturen ze je dan in de allerlaatste stap een tan-code toe op je mobiele telefoon. Dacht dat dat altijd zo ging. Hoe doe jij dat dan?

Ik ga een poging doen om wat foto's te plaatsen... De 2 potten die ik voor de kids versierd heb...

Ontplofte "schaal" van modder... (Natte modder en vlekken al opgedaan.)

En....Het 'modder-schaaltje'...(Hier op een rolletje schilders-tape)
Wat leuk, Ikbenik! Vooral dat gekleurde deel. Het wordt wel heel mooi, als het lukt . Jammer van die anderen. Komt er nog een nieuwe poging?

Die potten zijn ook leuk. Is dat gewoon met een plastic diertje erop?

Liquorice, ja grappig hè, hoe je met andere kleuren zo'n ander soort meisje krijgt. De jurk is bijna af, had vanmorgen wat tijd over. Dan zit ze iig niet meer in haar ondergoed.

Brei jij alles op twee naalden? Ook de benen en armen?

Ik brei met 5 korte naalden, volgens mij zijn ze 20 cm.
Mooie foto's Ikbenik! Gewoon blijven proberen, het lukt vanzelf wel een keer.

@noppies: ja, de armen en benen ook op twee naalden. Niet zo mooi als op vier want je blijft de naden wel zien, maar als je ze netjes dichtnaait valt het niet heel erg op. Vooral als je pop benen heeft in een donkere kleur, zoals de mijne.

Mensen stalken loont! Vandaag nog maar eens iemand van een of ander secretariaat waarmee ik in de clinch lig gebeld en mijn cijfers zijn opeens verwerkt! Wow, al na vijf weken en heel veel gezeur al... Ik kom er wel .
De jurk is mwah. Dat inbreien op zo'n klein jurkje wordt niet echt supermooi.. Maar nog een keer uithalen terwijl ik al boven bij de armsgaten ben.. Dat weiger ik. Dit is het.

Zal straks een foto plakken!
Wat een heerlijk topic, ben gelijk geïnspireerd! Leuk die potten, het schaaltje en de poppen. Heb toevallig net het boek van Arne en Carlos gekregen, maar dat gebrei zag ik na een moeizame (mislukte..) kerstbalbreipoging eigenlijk helemaal niet zo zitten.... resultaat is wel heel tof zeg! Maar eerst Soutachen, dat lukt me in elk geval, kost tijd genoeg, maar levert wel heeeele mooie sieraden op! Ondanks voorspellingen heb ik nu ook ontdekt waar ik het Soutacheband in de buurt kan kopen (zou alleen in Polen zijn), dus nu helemaal wild!

Ga zo door dames! Leuk om elkaar hier te blijven inspireren zo!
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Ow, wat gaat het toch hard als je even niet kijkt!

Liq, wat gaaf je foto's van Poppy! En wat een leuke kleertjes heeft ze zeg. En noppies poppie is ook zo leuk geworden. Jammer dat het jurkje niet zo wil lukken nop. Maar misschien troost het je dat ik helemaal niet kan breien.

Dropje, krijgen we nog foto's te zien van je soutache-hobby? Ziet er leuk uit.

IBI, sorry dat ik nog geen antwoord heb gegeven over die potjes, maar je ben er zelf heel goed uitgekomen zie ik! Wat zijn ze leuk geworden! Ik plak ze vast met kunststoflijm, maar dat werkt niet op alle combinaties van beestjes en dekseltjes heb ik al ontdekt. Daarna spuit ik ze in een leuk kleurtje. Hoe heb jij het gedaan?

Het zandschaaltje is ook mooi geworden. wat voor lijm heb je gebruikt?

Steph, wat ontzettend jammer van je breiwerk! Balen zeg! Net als de gehackte hotmail van EV, ook balen...

Zelf niet geknutseld de laatste dagen. Veel stresssss en aanverwanten rondom stiefzoon. Ga ik hier niet allemaal neerzetten, maar tis niet goed.
Not my circus. Not my monkeys.
Ikbenik, mooie dieren op die versierde potjes. Waar maak je die dieren van?

Dat schaaltje waar het mis ging, dat ging wel erg mis zeg. Maken die andere twee weer goed.

Liq, wat knap om zo door te zetten. Jij stalkerd en terecht dat je het doet

Noppies, kanjer dat je bent.

Vandaag al 50cm gepunnikt. Vriend vroeg wat ik ermee ging doen. Als de bol garen op is dan ga ik het als garen voor de breiring gebruiken.....

De jurk staat op te rekken, omdat sommige naden iets te strak ingebreid zijn.. Dan nog knoopjes en even persen. Hij past wel!

Wat is trouwens de beschildering op de potten? Zijn dat glasstickers? Of is dat ook met de hand beschilderd?

Ik vind ze ontzettend leuk en kleurig! Ook leuk voor knopen en andere knutseldingetjes.
Steph, het zijn speelgoed boerderijdiertjes die vast zijn geplakt op het deksel en daarna geverft/gespoten.

Ziet er erg leuk uit die jurk Nopies, ben benieuwd hoe het haar staat.
Not my circus. Not my monkeys.
Oké, van die dieren. Wel mooi gespoten.

Noppies, mooi jurkje zeg, knap gemaakt.
Hehe, mailprobleem is opgelost! Nu even heel veel bij te lezen en te doen, dus ik zal vandaag niet aan knutselen toe komen, denk ik.

@Ikbenik: ik heb je mail gelezen. Heel treffend en to-the-point, en verhelderend. Dank je wel. Je hoort nog van mij.

@Noppies, wat een knap jurkje. Dat ziet er heel moeilijk uit! Ik zou het niet kunnen!

Oh, en die dierenpotjes zijn ook heel leuk!
Goede morgen iedereen,

alles ok hier?

@ EV: goed dat het mailprobleem is opgelost, scheelt ook weer Hoe was het met de witte vlinders nog afgelopen? Heeft de koper ze niet alledrie genomen?
EV, je bent weer per mail bereikbaar wat moet jij blij zijn.

Wie had ook alweer die punnikmolen waar problemen mee waren? Heb je inmiddels alweer een nieuwe?
Marels, ik weet niet of jij vanaf je vakantieadres meeleest, maar wilde je even laten weten dat ik vandaag je pakketje heb ontvangen.

Wow!!!!!! Toen je het had over wen pakketje dacht ik aan drie of vier pakjes ofzo. Waarmee ik een beertje kan maken. Net jouw pakket kan ik de hele ark van Noach maken En dat ga ik dus ook doen. Ben er echt heel erg blij mee. Ondertussen blijf ik mijn ogen openhouden voor dat boek.
Waar zit de any-key?
Ik ben zeker heel blij dat mijn mail weer bereikbaar is. Jippie!

Flutz, donderdagmorgen ga ik mijn vlindertjes afleveren. Ben benieuwd wat ze gaat kiezen. Oh wacht, ik moet wel nog even zorgen dat ik er eerst foto's van maak, voor mijn blog/mezelf/portfolio.

Houston, alvast succes met je ark van Noach. Heb je ooit die film gezien, van die man die zo'n hele ark bouwde? En die zelf steeds meer transformeerde naar Noach?
@ EV: bedoel je Evan Almighty?
Ik kreeg deze foto's doorgestuurd van een wel heel ambitieus knutselproject. Perfect om te proberen als je ruimte, tijd en autobanden overhebt (het is een olifant op ware grootte):

Eigenlijk is dit heuse kunst, het werk heet Nomkhubulwane en is gemaakt door de Zuid-Afrikaanse kunstenaar Andries Botha. In het echt te bewonderen op Den Haag Sculptuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven